memebuy23buy

xHP Flashtool - ZF automaattien fläsäytystä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jaskalla
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Pitääkö tähän vastata? Jokainen varmasti osaa päätellä syyn.
    Vastaa nyt ihmeessä. Minä en ainakaan osaa päätellä syytä.
    Hinta ei ainakaan voi olla syy. Liikkeissä hinta on edullisempi kuin itse tai harrastajan tekemänä.

    Originally posted by Laku View Post
    Mitä nämä usb-dongelit ovat ?
    Last edited by Jaskalla; 08-06-2023, 10:27.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Onnistuu omin neuvoin jos vaan kännykkään sopivat USB dongelit löytyy. Näin lisenssin kontrolli on sinun käsissä eikä kolmannen osapuolen.

    Lataa akku täyteen (ei ajamalla 80% vaan täyteen) ja pitää laturissa / virtalähteessä prosessin ajan niin se on nopea homma. Muutama vuosi sitten kun xHP oli uusi asia niin ensimmäisessä flässäyksessä meni melkein tunti. Nykyään muutama minuutti niin lisävirran tarve on aivan eri tasolla, mutta joku laturi kannattaa olla ettei jännitteet kyykkää siinä lyhyessäkään ajassa.
    Mitä nämä usb-dongelit ovat ?

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Privalla saa lähestyä, jos löytyy Turun seudulta harrastajaa laittamaan sigun toukkaan xHP:tä.
    Onnistuu omin neuvoin jos vaan kännykkään sopivat USB dongelit löytyy. Näin lisenssin kontrolli on sinun käsissä eikä kolmannen osapuolen.

    Lataa akku täyteen (ei ajamalla 80% vaan täyteen) ja pitää laturissa / virtalähteessä prosessin ajan niin se on nopea homma. Muutama vuosi sitten kun xHP oli uusi asia niin ensimmäisessä flässäyksessä meni melkein tunti. Nykyään muutama minuutti niin lisävirran tarve on aivan eri tasolla, mutta joku laturi kannattaa olla ettei jännitteet kyykkää siinä lyhyessäkään ajassa.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by Jaskalla View Post
    Miksi pitää olla harrastaja. Turussa näyttää olevan useampi yritys joka (sigun toukkaan xHP:tä) asennuksia tekee.
    Pitääkö tähän vastata? Jokainen varmasti osaa päätellä syyn.

    Leave a comment:


  • Jaskalla
    replied
    Miksi pitää olla harrastaja. Turussa näyttää olevan useampi yritys joka (sigun toukkaan xHP:tä) asennuksia tekee.
    Last edited by Jaskalla; 08-06-2023, 06:43.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Privalla saa lähestyä, jos löytyy Turun seudulta harrastajaa laittamaan sigun toukkaan xHP:tä.

    Leave a comment:


  • Jaskalla
    replied
    Originally posted by alfaromeo View Post
    Ainakin MHD:ssa "Kick down delete" tekee niinkuin tuossa lukee. Kick down nappula on pois käytöstä.

    D-päällä jos painat kaasun lattiaan "napin päälle" tai "nappi pohjaan" on sama asia.
    Ajellaan enemmän ja testaillaan. Nyt vaan tuntuu siltä että on ihan sama onko kick down nappula pois käytöstä vai käytössä auto käyttäytyy samalla tavalla.

    Leave a comment:


  • alfaromeo
    replied
    Ainakin MHD:ssa "Kick down delete" tekee niinkuin tuossa lukee. Kick down nappula on pois käytöstä.

    D-päällä jos painat kaasun lattiaan "napin päälle" tai "nappi pohjaan" on sama asia.

    Manuaalipuolella kick down ei tiputa vaihteita, vaan pitää saman pykälän tuvassa. Ja ilmeisesti tuo XHP 3 on myös sillainen, että antaa paukuttaa rajotinta vasten, ennenkuin kuljettaja itse vaihtaa isommalle. 1 ja 2 staget vaihtaa automaattisesti isommalle, kun rajoittaja tulee vastaan.

    Leave a comment:


  • Jaskalla
    replied
    Onko max performance käytössä vain jos kickdown on käytössä.

    Laitoin stage 3:n takaisin ja kokeilin taas kickdown enable/disable vaihtoehtoja. En saa oikein selville mitä eroa noilla on. Molemmat heittää vaihdetta pienemmälle kun kaasu on lattiassa ja tuntuu että aina eritavalla.

    Leave a comment:


  • Shatter
    replied
    Ainakin Stage3 sisältää max performance moden nykyään eli kickdownilla vaihtaa automaattisesti rajuimman moodin.

    Leave a comment:


  • Jaskalla
    replied
    Stage 2 tuntuu hyvältä ja vaihtokohdat kohdillaan. Kickdown onkin sitten haastavampi. Stage3 kickdown poisto teki sen että 100 vauhdissa kaasu lattiaa ja tiputti vaihteen 6-3 ja samalla kierrokset tapissa ja hetiperään nosti vaihteen 4:lle ja 5:lle. Stage 2 kickdown poisto tiputtaa silti vaihteen tai pari alaspäin kun kickdown ollessa käytössä vaihde tiputetaan vain pykälän pienemmäksi.

    Eli ei kickdownin poisto poista vaihteen pienentämistä vaan päin vastoin tuntuu että vaihteita tiputetaan turhaan pienemmälle. Sportti asennossa stage 2 vaihteita vaihdetaan oikein kunnolla alas ja heti ylös ja auto kiihtyy vasta kun vaihteet kelataas takaisin lähtötilanteeseen. Rassataan ja kokeillaan eri säätöjä se kun on helppoa puhelimella ja ei vie aikaa kuin minuutin pari.

    Leave a comment:


  • Elätti
    replied
    Originally posted by Jaskalla View Post
    Hanskalokerossa oli pari vuotta obd2 wi-Fi palikka odottamassa vaihdelaatikon päivitystä. Homma jäi aikoinaan siihen kun ei ollut tehokasta laturia. Nyt sitten akku lataukseen yön yli ja ei muuta kuin iPhonella xhp flashtool stage 3 asennukseen. Asennuksessa meni arviolta 3 minuuttia joten ei tuossa ajassa akku tyhjene joten ohjeet tehokkaan laturin välttämättömyydestä ei tänä päivänä pidä enää paikkansa.

    En tiedä olisiko tarvinnut ajella pidempään että stage 3 olisi pelannut paremmin. Mielestäni kokoajan mentiin liian pienellä vaihteella. Esim melkein 50 vauhtia mentiin kolmos vaihteella. Seuraavaksi stage 2 sisään ja samalla liikkeelle lähtö kakkos vaihteella. Nyt päivitys kesti minuutin luokkaa. Tämä tuntuu paremmalta ja tällä mennään nyt jonkin aikaa. Mitä kickdownin poisto käytännössä tarkoittaa. Enennen näitä päivityksiä kaasun polkasu lattiaan tiputti vaihdetta yhden pykälän. Nyt stage 3:lla kaasu lattiaan tiputti vaihtee 6-3 mikä on aivan järjetöntä

    Auto on X1 23d vm.2010 ja sisällä Tuikun ohjelma.

    Sillä Flashtoolilla voit säätää niitä vaihtokohtia. Ite kokeilin ekaksi stage 3, oli vähä turhan rajut vaihdot joten tiputin stage 2. Nyt on hyvä. En muista kyl että olis mitenkään vaihtokohtiin tuo stage vaikuttanut. Voi olla että tuossa automallissa se softa on erilainen siltä osin.

    Kickdownin poisto pitäs tehdä se, että ei vaihda pienemmälle jos polkasee kaasun pohjaan. Ehkä siin tulee jotain vääntöpyynti/laatikkosofta asioita, ja laatikon mielestä on vaihdettava pienemmälle.

    Leave a comment:


  • Jaskalla
    replied
    Hanskalokerossa oli pari vuotta obd2 wi-Fi palikka odottamassa vaihdelaatikon päivitystä. Homma jäi aikoinaan siihen kun ei ollut tehokasta laturia. Nyt sitten akku lataukseen yön yli ja ei muuta kuin iPhonella xhp flashtool stage 3 asennukseen. Asennuksessa meni arviolta 3 minuuttia joten ei tuossa ajassa akku tyhjene joten ohjeet tehokkaan laturin välttämättömyydestä ei tänä päivänä pidä enää paikkansa.

    En tiedä olisiko tarvinnut ajella pidempään että stage 3 olisi pelannut paremmin. Mielestäni kokoajan mentiin liian pienellä vaihteella. Esim melkein 50 vauhtia mentiin kolmos vaihteella. Seuraavaksi stage 2 sisään ja samalla liikkeelle lähtö kakkos vaihteella. Nyt päivitys kesti minuutin luokkaa. Tämä tuntuu paremmalta ja tällä mennään nyt jonkin aikaa. Mitä kickdownin poisto käytännössä tarkoittaa. Enennen näitä päivityksiä kaasun polkasu lattiaan tiputti vaihdetta yhden pykälän. Nyt stage 3:lla kaasu lattiaan tiputti vaihtee 6-3 mikä on aivan järjetöntä

    Auto on X1 23d vm.2010 ja sisällä Tuikun ohjelma.
    Last edited by Jaskalla; 05-06-2023, 20:25.

    Leave a comment:


  • topiiz
    replied
    Tuli laitettua nyt xhp stage3 laatikkoon, n54 mhd stage 2+ ja dct.

    Pari kysymystä:

    - Pitääkö mhd asentaa nyt kokonaan uusiksi, että mapin valinta valikosta löytyy laatikon kohdalta dct+xhp vaihtoehto vai onko semmosta vaihtoehtoa edes olemassa vielä?
    Ei ainakaan löytynyt nyt valikosta kun katsoin, mhd asennettu siis jo aiemmin.

    -Koitin muutella nuita shiftmappeja normi D-puolelle kun laittaa nyt 7-vaihetta turhan pienille nopeuksille/kierroksille omaan makuun..
    Otin ne shiftmapit käyttöön sekä tallensin mutta ei tunnusta olevan vaikutusta. Pitääkö jotain muuta vielä muuttaa jostakin että vaikuttaa?


    Edit. Nyt tuli päivitys ja sen myötä normi D puoli muuttu parempaan suuntaan.
    Last edited by topiiz; 19-09-2021, 14:41.

    Leave a comment:


  • tryffis
    replied
    Onkos porukka säädellyt noita custom asetuksia xhp:lla?

    Itse nyt ajellut tuolla stage 3 vakiosetillä mutta tuntuu jotenkin hieman oudoilta vaihdot, johtuisiko tuosta m3:n välityksestä joka on 11% pidempi. Lähinnä kiinnostaisi tietää mihin esim tuo low load shiftailu perustuu, voiko tuota sotkea tuo muuttunut välitys.

    Stage nelosta koitin kerran ahvenistolla, ja vikakoodiahan sieltä laatikolta tuli. Tämänjälkeen pysytty kolmosessa.

    Lähinnä 3-4-5 pintakaasu kruisailulla välillä tuntuu tippuvan kierrokset johonkin tonnin pintaan, ja vaikka moottori jaksaa kyllä vääntää mutta tuntuu hieman erikoiselta bensamoottorille. Lähinnä läpillä tulee sentakia ajeltua että saa pidettyä ne kierrokset 1500-2000 välillä kruisaillessakin..

    Wot ja kovilla downshiftauksilla en ole huomannut mitään erikoista.

    Saa postailla omia asetuksia ja automalleja, jos muitakin kiinnostaa custom settingsit.
    Last edited by tryffis; 19-08-2021, 20:44.

    Leave a comment:

Working...
X