memebuy23buy

xHP Flashtool - ZF automaattien fläsäytystä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • makkis
    replied
    Originally posted by Petsku333 View Post
    Onko XHP:n hinta noussut? Nyt on flashays lisenssi ja mappi paketti 8HP lootaan yhteensä 300 euroa. Muistelisin että ihan kuukausi pari takaperin olisi selvinnyt noin 200e hinnalla.
    8hp on kalliimpi kuin 6hp.
    Mutta 8hp aukeaakin kaikki lisenssit kerralla eikä yksittäin kuten 6hp.

    Leave a comment:


  • Petsku333
    replied
    Onko XHP:n hinta noussut? Nyt on flashays lisenssi ja mappi paketti 8HP lootaan yhteensä 300 euroa. Muistelisin että ihan kuukausi pari takaperin olisi selvinnyt noin 200e hinnalla.

    Leave a comment:


  • Elätti
    replied
    Originally posted by ViljoNieminen View Post
    Näitä OBD kaapeleita kun alkaa kertyä jo repullinen, niin olisiko mahdollista käyttää xHP liitännässä joko Ross-Tech Dual-K & CAN kaapelia tai ICOM Next A purkkia.

    Repusta löytyy myös VAG KKL ja ELM327 kaapelit. Nämä eivät varmaankaan käy sinne päinkään.

    Näin säästäisi taas uuden OBD/DCAN kaapelin hankinnan ja muutaman kympin!

    Autohan on E90 mallin 318D vuodelta 2011.

    Jos joku olis kokeillut näitä jo aikaisemmin niin ei tarvitsisi tehdä samoja mokia uudelleen! :think

    Edittiä: Repusta löytyy myös Elekman myymä iCarScan liitäntäpalikka bluetooth liitännällä. Tämäkään ei taida olla xHP yhteensopiva
    Testasin päivänä eräänä tuota Vag KKL kaapelia ja kyllä tuo ihan asiallisesti toimi xhp flashtool sillä. En kokeillut kyllä koodata vaan testasin vain yhteyden.

    Leave a comment:


  • Elätti
    replied
    Originally posted by ViljoNieminen View Post
    Näin täytyy toimia !

    Nyt vaan autotalliin kokeilemaan !

    Kävin pikaisesti kokeilemassa Ross-Techin ja ICOM:in. Kumpikaan ei saanut yhteyttä autoon.

    Täytynee sittenkin hankkia OBD/DCAN kaapeli tai WiFi adapteri.
    Mä voin kokeilla huomenna tuota vag kaapelia kans. Ainakin itse oon ollu hyvin tyytyväinen obd-expressin myymään k+dcan kaapeliin. Ei paha hinta ja pelaa erittäin hyvin.

    Leave a comment:


  • ViljoNieminen
    replied
    Näin täytyy toimia !

    Nyt vaan autotalliin kokeilemaan !

    Kävin pikaisesti kokeilemassa Ross-Techin ja ICOM:in. Kumpikaan ei saanut yhteyttä autoon.

    Täytynee sittenkin hankkia OBD/DCAN kaapeli tai WiFi adapteri.
    Last edited by ViljoNieminen; 15-11-2020, 13:12.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by ViljoNieminen View Post
    Näitä OBD kaapeleita kun alkaa kertyä jo repullinen, niin olisiko mahdollista käyttää xHP liitännässä joko Ross-Tech Dual-K & CAN kaapelia tai ICOM Next A purkkia.

    Repusta löytyy myös VAG KKL ja ELM327 kaapelit. Nämä eivät varmaankaan käy sinne päinkään.

    Näin säästäisi taas uuden OBD/DCAN kaapelin hankinnan ja muutaman kympin!

    Autohan on E90 mallin 318D vuodelta 2011.

    Jos joku olis kokeillut näitä jo aikaisemmin niin ei tarvitsisi tehdä samoja mokia uudelleen! :think

    Edittiä: Repusta löytyy myös Elekman myymä iCarScan liitäntäpalikka bluetooth liitännällä. Tämäkään ei taida olla xHP yhteensopiva
    Lataa appsi ja testaile eri kaapeleilla, ei maksa mitään.

    Leave a comment:


  • ViljoNieminen
    replied
    Näitä OBD kaapeleita kun alkaa kertyä jo repullinen, niin olisiko mahdollista käyttää xHP liitännässä joko Ross-Tech Dual-K & CAN kaapelia tai ICOM Next A purkkia.

    Repusta löytyy myös VAG KKL ja ELM327 kaapelit. Nämä eivät varmaankaan käy sinne päinkään.

    Näin säästäisi taas uuden OBD/DCAN kaapelin hankinnan ja muutaman kympin!

    Autohan on E90 mallin 318D vuodelta 2011.

    Jos joku olis kokeillut näitä jo aikaisemmin niin ei tarvitsisi tehdä samoja mokia uudelleen! :think

    Edittiä: Repusta löytyy myös Elekman myymä iCarScan liitäntäpalikka bluetooth liitännällä. Tämäkään ei taida olla xHP yhteensopiva
    Last edited by ViljoNieminen; 15-11-2020, 10:19.

    Leave a comment:


  • tommylee
    replied
    Päivitin pari päivää sitten oman, stage 3 sisällä. On hurja ero kyllä vakioon, enkä ongelmia ole kohdannut... MHD stage 2+ ja väännöt nousi hurjasti, verrattuna edeltävään. Nyt oli piikki vääntö max 667nm, enkä edes revittänyt kovaa...
    Ennen softaa oli max n 580nm..

    Leave a comment:


  • TON-III
    replied
    Originally posted by tommylee View Post
    Onko muuten kulutukseen vaikutusta, jos vaikka verrokina tuo ym setup? :think
    Nyt vähän enemmän kokemusta ja kulutuseroa on sinänsä vaikea sanoa, kulutuseroa on tullut mutta se on tullut tuon keveämmän vanne-/rengasupdeittini kautta. En enää muista mikä minun alhaisin kulutus on ollut tähän mennessä ( olisiko ollut 5,8 juurikin Tampereen reissulta) ja nyt kovemmalla keskarilla ajettuna lukema oli 5,2 Ero voi tuntua isolta mutta perstuntuma vahvistaa sitä, vanhalla setillä yksi ylämäki vaati reilua kaasun lisäämistä, nyt se menee neutraalisti ilman lisäkaasua.
    Last edited by TON-III; 26-06-2020, 08:27.

    Leave a comment:


  • P33P33
    replied
    Itsekin räpläsin custom asetuksia saadakseni pehmeyttä vaihtoihin ja ecun puolelta tuli testailtua vähän kaikenlaista, mutta mikään ei parantanut laatikon käytöstä merkittävästi. Lopulta tein mekatroniikkaan huollon. Asensin sonnaxin zip kitin. Vaihdoin mekatroniikan välissä olevan levyn. Mekatroniikan puhdistus. Kaikki rungon tiivisteet vaihtoon ja vielä solenoidit uusiksi. Vaikutus oli todella huomattava ja vaihdot parani ja ovat nyt erittäin miellyttävät joka tilanteessa. Kilsoja autossa noin 150tkm. Myös adaptaatio arvot parani merkittävästi. Stage3 softa siis käytössä. Tosin myös v3.0 kartta toi ison parannuksen, mutta suurin apu oli kuitenkin huoltotoimenpiteistä
    Pointtina siis, että softalla ei pysty ihmeitä tekemään, jos mekatroniikassa ja sen toiminnassa on huollettavaa.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • palze
    replied
    Vähän enemmän ajeltuani palasin takaisin stage 2-käyttäjäksi. Tuolla ylempänä postaamallani stage 3 custom setupilla ongelma oli lisääntynyt värinä, kun D:llä jo 40-50km/h-nopeuksilla mentiin nelos- tai vitosvaihteella. Lisäksi vähän reilumpi kiihdytys vaikka risteyksestä 80km/h:n maantienopeuteen tuntui oudolta, kun vaihdot tapahtuivat selvästi aikaisemmin kuin toivoisi ja olettaisi.

    Pienellä upshift- sekä downshift-vaihtokohtien säätämisellä yllä mainittuja ongelmia pystyisi ilman muuta korjaamaan, mutta siltikin jäisi yksi ongelma eli toisinaan harmillisen rumat vaihdot etenkin alaspäin valoihin yms. hiljennellessä. Suuri sääli, ettei D:n vaihtonopeuksia voi säätää lainkaan - sillä tuostakin pääsisi.

    Nyt taas pari viikkoa stage 2:lla ajaneena voin todeta saman kuin aiemmin eli se on lähes täydellinen 335i:n kanssa. Mulla on vaihto 2>3 säädetty -15%, mutta huvittavasti en ole vieläkään varma, onko tuolla vaikutusta vai ei, kun välillä tuntuu että olisi ja välillä, että ei. Stage 3:lla tuolla oli ihan selkeä vaikutus. Pitäisi kaiketi kysyä asiaa suoraan tuesta tai Clemensiltä, jos joku sattuisi tietämään jotain.
    Last edited by palze; 08-06-2020, 08:55.

    Leave a comment:


  • Jacques
    replied
    xHP markkinoilletulosta asti tullut ajettua Stage3 ohjelmilla, kohtalaisesti viritetty 335d. Nyt tässä hiljattain kokeilin stage2 versiota. (V3.0 mapit).

    Stage 2 on verrattaen sivistyneempi/pehmeämpi vs.3, mutta se tuntuu arpovan kun kaasupoljinta painetaan vähän syvemmälle - eli siirtyessään sivistyneestä ajosta haipakkaan. Epämääräinen Hyde/Jekyll fiilis jäi.
    Laitoin takasin Stage3, on hieman kulmikkaampi normaaliajossa mutta laajemmalla vääntöpyyntöskaalalla toiminta on ennakoitavaa ja ennalta-arvattavaa.

    Lieneekö värittynyt kokemus koska stg3:lla ajanut niin pitkään.. mielummin käyttäisin tehtaan vakiolaatikkosoftaa kuin stg2.

    Leave a comment:


  • TON-III
    replied
    Originally posted by tommylee View Post
    Onko muuten kulutukseen vaikutusta, jos vaikka verrokina tuo ym setup? :think
    Eipä oikein tuntumaa kun tullut kaikkiaan ajettua niin vähän ja vielä kun eri vannekomboilla niin vertailu vielä vaikeampaa.

    Leave a comment:


  • tommylee
    replied
    Originally posted by TON-III View Post
    Dieselin (etenkin tuon ison) kanssa sama juttu, nyt sigun laatikossa tuolla ohjeistuksella maustettu stage 2 ja parin pienen ajolenkin kokemuksella hyvä update etenkin kun omana tavoitteena ollut sopivan rauhallinen vääntöä hyväksikäyttävä eteneminen/kiihtyminen. Sport + nappulalla sitten sitä toista
    Onko muuten kulutukseen vaikutusta, jos vaikka verrokina tuo ym setup? :think

    Leave a comment:


  • TON-III
    replied
    Originally posted by palze View Post
    Ajelin pari vuotta stage 2:lla, auto 2006 335i. Stage 2 on muuten todella hyvä kaikilla moodeilla, mutta D:llä vaihto 2 > 3 tapahtuu kaupunkiajossa sen verran liian myöhään, että se saattaa alkaa ennen pitkää ärsyttää.
    Here is an example, how to turn the standard Stage-3 Map of a 335i in D-Mode into a very comfortably and early shifting Map:

    Upshifts:
    1 -> 2: - 20%
    2 -> 3: -16%
    3 -> 4: -12%
    4 -> 5: -8%
    5 -> 6: - 4%
    Dieselin (etenkin tuon ison) kanssa sama juttu, nyt sigun laatikossa tuolla ohjeistuksella maustettu stage 2 ja parin pienen ajolenkin kokemuksella hyvä update etenkin kun omana tavoitteena ollut sopivan rauhallinen vääntöä hyväksikäyttävä eteneminen/kiihtyminen. Sport + nappulalla sitten sitä toista

    Leave a comment:

Working...
X