memebuy23buy

xHP Flashtool - ZF automaattien fläsäytystä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • raswa
    replied
    Tuli mieleen, että mikäli jotain hyviä custom shiftpointteja tai muuta löytyy ton vaihelaatikon "piristämiseksi" niin pistäkää jakoon setuppeja.

    Leave a comment:


  • palze
    replied
    Originally posted by tommylee View Post
    Siis ei kai eka fläsäri noin hätäseen skulaa? Paljonko se eka vie aikaa? Tartteeko olla laturin nokassa auto ja riittääkö pelkkä laturi? :think
    Sovellus on koodattu alusta asti uudelleen tänä keväänä, mikä näyttäisi vaikuttaneen myös asennusaikoihin aika selvästi. Pari vuotta sitten asennus mun omaan 6HP21-laatikkoon kunnollisella Bimmergeeksin kaapelilla kesti vajaat 40 min. Nyt pari viikkoa sitten 650i:n asennus meni samalla tabletilla ja kaapelilla reilussa viidessä minuutissa. Suosittelen silti varmuudeksi pitämään laturin kiinni varsinkin, jos sellaisen sattuu jo valmiiksi omistamaan.

    Originally posted by tommylee View Post
    Mites tuo olikaan, kun eilen katoin..? Käsitin, että 149.99 on itse flasher ohjelma ja 69.99 sis. kartat, stg1, stg2 ja stg3
    Eli yht 220€ :think
    Flasher siis asentaa xhp:n autoon ja sillä voit sitten vaihdella mappeja ja asetuksia mielensä mukaan, ihan kuten MHD:llä. Korjatkaa jos puhun skeidaa?
    Noin se menee joo. OTS mapit saa tuolla 69 dollarilla ja kustoimointioptiot sisältyy flasheriin (aiemmin kustomointiin tarvittiin erillinen custom-lisenssi). XHP mahdollistaa custom-softat samaan tapaan kuin MHD, ja niiden asentamiseen pelkkä flasher riittää.
    Last edited by palze; 19-05-2020, 12:42.

    Leave a comment:


  • tommylee
    replied
    Originally posted by Juspa View Post
    Löytynee myös X5 e70 ZF 6HP:een?

    Miten tuo nyt oli, onko se tuo pelkkä lisenssi 150€ millä voi vaihdella Stage 1/2/3 välillä vai pitääkö niistä Stage:ista maksaa vielä erikseen?

    Joskus aikaa sitten näin oli muistaakseni kun meinasin laittaa 8HP:een..
    Mites tuo olikaan, kun eilen katoin..? Käsitin, että 149.99 on itse flasher ohjelma ja 69.99 sis. kartat, stg1, stg2 ja stg3
    Eli yht 220€ :think
    Flasher siis asentaa xhp:n autoon ja sillä voit sitten vaihdella mappeja ja asetuksia mielensä mukaan, ihan kuten MHD:llä. Korjatkaa jos puhun skeidaa?

    Leave a comment:


  • tommylee
    replied
    Originally posted by janne30 View Post
    Oliks ensimmäinen flashäys raswalla vaa minuutin tolla oranssilla mhd wifi mokkulalla? Jos oli ni on kyllä nopea
    Siis ei kai eka fläsäri noin hätäseen skulaa? Paljonko se eka vie aikaa? Tartteeko olla laturin nokassa auto ja riittääkö pelkkä laturi? :think

    Leave a comment:


  • raswa
    replied
    Originally posted by janne30 View Post
    Oliks ensimmäinen flashäys raswalla vaa minuutin tolla oranssilla mhd wifi mokkulalla? Jos oli ni on kyllä nopea
    Joo oli harhaanjohtava 😀 Mulla oli pajalla laitettu joku vanha versio stage 4.

    Leave a comment:


  • Juspa
    replied
    Löytynee myös X5 e70 ZF 6HP:een?

    Miten tuo nyt oli, onko se tuo pelkkä lisenssi 150€ millä voi vaihdella Stage 1/2/3 välillä vai pitääkö niistä Stage:ista maksaa vielä erikseen?

    Joskus aikaa sitten näin oli muistaakseni kun meinasin laittaa 8HP:een..

    Leave a comment:


  • janne30
    replied
    Oliks ensimmäinen flashäys raswalla vaa minuutin tolla oranssilla mhd wifi mokkulalla? Jos oli ni on kyllä nopea

    Leave a comment:


  • raswa
    replied
    Nyt kun tuota manuaalia luki kiroilun jälkeen niin kohdasta 3.4 eteenpäin ois varmaan pysynyt tukka päässä.

    Leave a comment:


  • raswa
    replied
    Originally posted by tommylee View Post
    Käyttääkö kukaan wifi adapteria flässäykseen? Käytössä siis mhd:n wifi, mut en vaan saa yhteyttä. Herjaa vain että käytä yht sopivaa adapteria tai kaapelia. Kaapelilla saan toki yhteyden, mut ihmetyttää miksi mhd wifillä ei onnistu, vaikka se on tuettu itse xhp apissa?
    Hjälp?
    Mulla MHD adapteri ja samaa kiukuttelin, mutta kyllä se lopulta onnistu. Koko ruljanssi oli niin hämmentävä, etten oikein tiedä mikä se ratkaisu oli. Lentokonetilaa ei voinut aluksi käyttää, kun piti tehdä se "check support" joka vaati internetiä, mutta internet ei ollut tuettu MHD:n wifi yhteydessä, joten laitoin puhelimesta poikkeuksen asetuksista, että XHP saa käyttää mobile dataa vaikka on yhdistetty wifiin. Sitten kun pari kertaa yritin niin mokoma tunnisti. Noh, sitten lisenssit ja se ei enää toiminut, mutta sitten taas kun laitto lentokenttämoden niin kaikki toimi ja sain flässättyä. Eli kyllä se toimii...

    Mukava kyllä tuo vajaa minuutin flässäysaika.
    Last edited by raswa; 17-05-2020, 23:17.

    Leave a comment:


  • tommylee
    replied
    Käyttääkö kukaan wifi adapteria flässäykseen? Käytössä siis mhd:n wifi, mut en vaan saa yhteyttä. Herjaa vain että käytä yht sopivaa adapteria tai kaapelia. Kaapelilla saan toki yhteyden, mut ihmetyttää miksi mhd wifillä ei onnistu, vaikka se on tuettu itse xhp apissa?
    Hjälp?

    Leave a comment:


  • tommylee
    replied
    Originally posted by palze View Post
    Ajelin pari vuotta stage 2:lla, auto 2006 335i. Stage 2 on muuten todella hyvä kaikilla moodeilla, mutta D:llä vaihto 2 > 3 tapahtuu kaupunkiajossa sen verran liian myöhään, että se saattaa alkaa ennen pitkää ärsyttää. Saattaa olla sama stage 3:lla, mutta sillä sentään shiftpointeja pystyy muokkaamaan (yksittäisten custom-asetusten toimivuus stage 2 vs 3 on ala-arvoisesti dokumentoitu, mutta omien havaintojen mukaan vaihtokohtien säätämisellä ei ole mitään vaikutusta stage 2:lla).

    Joka tapauksessa eilen vihdoin laitoin kolmosen sisään vähän muokattuna ja pikaisen 20km kaupunkiajon perusteella näyttäis toimivan nyt aika hienosti. Käytin lähtökohtana tätä kehittäjän antamaa esimerkkiä:

    Here is an example, how to turn the standard Stage-3 Map of a 335i in D-Mode into a very comfortably and early shifting Map:

    Upshifts:
    1 -> 2: - 20%
    2 -> 3: -16%
    3 -> 4: -12%
    4 -> 5: -8%
    5 -> 6: - 4%

    Downshifts:
    2 -> 1: 0%
    3 -> 2: 0%
    4 -> 3: -2%
    5 -> 4: -2%
    6 -> 5: - 2%
    Jes! Kiitän, tää on hyvä tietää!

    Leave a comment:


  • palze
    replied
    Originally posted by tommylee View Post
    Auto siis 2008 335xi. Mitä stagea tuohon suosittelette?
    Ajelin pari vuotta stage 2:lla, auto 2006 335i. Stage 2 on muuten todella hyvä kaikilla moodeilla, mutta D:llä vaihto 2 > 3 tapahtuu kaupunkiajossa sen verran liian myöhään, että se saattaa alkaa ennen pitkää ärsyttää. Saattaa olla sama stage 3:lla, mutta sillä sentään shiftpointeja pystyy muokkaamaan (yksittäisten custom-asetusten toimivuus stage 2 vs 3 on ala-arvoisesti dokumentoitu, mutta omien havaintojen mukaan vaihtokohtien säätämisellä ei ole mitään vaikutusta stage 2:lla).

    Joka tapauksessa eilen vihdoin laitoin kolmosen sisään vähän muokattuna ja pikaisen 20km kaupunkiajon perusteella näyttäis toimivan nyt aika hienosti. Käytin lähtökohtana tätä kehittäjän antamaa esimerkkiä:

    Here is an example, how to turn the standard Stage-3 Map of a 335i in D-Mode into a very comfortably and early shifting Map:

    Upshifts:
    1 -> 2: - 20%
    2 -> 3: -16%
    3 -> 4: -12%
    4 -> 5: -8%
    5 -> 6: - 4%

    Downshifts:
    2 -> 1: 0%
    3 -> 2: 0%
    4 -> 3: -2%
    5 -> 4: -2%
    6 -> 5: - 2%

    Leave a comment:


  • kmn
    replied
    Missä se DKG ohjelma nyt oikein kuppaa...

    Leave a comment:


  • Jacques
    replied
    Kun itse ottaa lisenssin, niin voi vapaasti tutkia asetuksia ja hakea sieltä vaikka stage3:lle sopivan pehmeyden tai kovuuden.

    Leave a comment:


  • majgul
    replied
    Originally posted by tommylee View Post
    Miten skulaa manuaalipuolella? Tulee käytettyä aika paljon omassa..
    Manuaalipuoli on todella hyvä mielestäni. Käytån itsekkin. Vaihtaa todella nopeaa. Eihän se kovin "pehmeä" ole varsinkin jos on veto päällä.

    Leave a comment:

Working...
X