memebuy23buy

xHP Flashtool - ZF automaattien fläsäytystä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • pheno
    replied
    Niin millaisella liitännällä tämä JB4 on kiinni? Meneekö suoraan CAN väylään kiinni ?

    TestOlla voi loggailla niin monta purkkia yhtäaikaa, kun haluaa.

    Leave a comment:


  • brainsurgery
    replied
    Originally posted by P33P33 View Post
    Tää on ihan ymmärrettävää, turhan paljon vaivannäköä kieltämättä.
    Jos saavat sen vääntöloggauksen tuotua JB4:ään niin voin käydä sen jälkeen vetämässä login jos toisenkin.

    Leave a comment:


  • P33P33
    replied
    Originally posted by brainsurgery View Post
    En kyllä lähde tuota meidän käyttistä tuhoamaan kun se nyt toimii about hyvin

    JB4:llä ei edes map0:lla taida saada kunnolla logattua OBD:n kautta. Se syö väylää aina, kun se on kiinni. Pitäisi poistaa joku piuha sieltä ja ajaa joku standalone softa ECUun sisään. Vakion saisi ilmaiseksi mutta se ei taida oikein riittää sinne reilu 500Nm vääntöihin
    Tää on ihan ymmärrettävää, turhan paljon vaivannäköä kieltämättä.

    Leave a comment:


  • brainsurgery
    replied
    Originally posted by P33P33 View Post
    Joo lukasin, harmi juttu. Laitoin Phenolle viestiä, jos se pystyis jeesaa, kun on tuon TestOn tehnyt, että mitä infoo Terrylle pitää lähettää, jotta tää ois mahollista. Katotaan kuin etenee.

    Toimiikohan tuo INPA jos JB4 on Map 4:lla? vai pitikö olla map 0? Onko kukaan halukas testaamaan? Tässä on sitten tietty, että pitäs muokata BEF karttaa tai ladata kokonaan uus kartta MHD:llä JB4 poiskytkettynä. Taitaa mennä kyllä hankalaks!

    Jollekkin todella innokkaalle voin kyllä väsätä vaikka 335is vastaavan kartan, jos haluu kokeilla puhtaalla flashillä :P (en voi tosin suositella )
    En kyllä lähde tuota meidän käyttistä tuhoamaan kun se nyt toimii about hyvin

    JB4:llä ei edes map0:lla taida saada kunnolla logattua OBD:n kautta. Se syö väylää aina, kun se on kiinni. Pitäisi poistaa joku piuha sieltä ja ajaa joku standalone softa ECUun sisään. Vakion saisi ilmaiseksi mutta se ei taida oikein riittää sinne reilu 500Nm vääntöihin

    Leave a comment:


  • P33P33
    replied
    Joo lukasin, harmi juttu. Laitoin Phenolle viestiä, jos se pystyis jeesaa, kun on tuon TestOn tehnyt, että mitä infoo Terrylle pitää lähettää, jotta tää ois mahollista. Katotaan kuin etenee.

    Toimiikohan tuo INPA jos JB4 on Map 4:lla? vai pitikö olla map 0? Onko kukaan halukas testaamaan? Tässä on sitten tietty, että pitäs muokata BEF karttaa tai ladata kokonaan uus kartta MHD:llä JB4 poiskytkettynä. Taitaa mennä kyllä hankalaks!

    Jollekkin todella innokkaalle voin kyllä väsätä vaikka 335is vastaavan kartan, jos haluu kokeilla puhtaalla flashillä :P (en voi tosin suositella )

    Leave a comment:


  • brainsurgery
    replied
    Luitkin varmaan toiselta palstalta, että ei onnistu Testo-loggaus JB4:n kanssa.

    Katsotaan, jos Burger saisi väännön lisättyä logattaviin parametreihin. Helpottaisi huomattavasti tämänkin asian tutkimista.

    Leave a comment:


  • P33P33
    replied
    Originally posted by brainsurgery View Post
    Hyvää duunia jätkät

    Osaakohan kukaan sanoa miten JB4 backend flashit raportoi väännöt eteenpäin ECU:lle?
    Huonosti tunnen tuota JB4 ECUn yhteistyötä, mutta uskoisin näin kuin kuvasta käy ilmi, että kun load target on tuolla 180, niin silloin tuo raportoitu vääntö menee myös tuon load to torque taulukon mukaan+tietyt kertoimet mukaan mm. AFRn mukaan, mutta kuvan esimerkillä RACE kartalla jäädään alle 600nm
    Attached Files

    Leave a comment:


  • brainsurgery
    replied
    Hyvää duunia jätkät

    Osaakohan kukaan sanoa miten JB4 backend flashit raportoi väännöt eteenpäin ECU:lle?

    Leave a comment:


  • P33P33
    replied
    Originally posted by Jacques View Post
    Hyvä jos meistä on apua ja kiitos että raportoit eteenpäin!
    En osaa sanoa onko softassa vääntöarvoja vääristelty. Täytyypä kysellä.

    KTA:n ja Motoribitin penkeissä väännöksi on mitattu ~830nm. Muualla käsittääkseni 900+nm.. Penkkien eroista en edes aloita saarnausta.
    Viime vuonna summasin omaa tilannetta näin: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=893

    Ajossa ei laatikon lipeämistä huomaa, tuntuu kyllä todella jämäkältä. Onkohan missään graafia vakiotehoisen 335i/d täyskaasukiihdytyksestä ja vieläpä vakio/xHP stage 3 vertailu.
    No juu noista penkeistä ei tosiaan kannata edes alottaa Itellä oli kanssa motorbitin penkissä tuo 780nm "parhaimmassa" vedossa.

    Mä itse asiassa eilen laitoin laatikkoon ihan vakio ohjelman ja huomasin logeista, ettei juuri mitään eroa luistossa, mutta tuolla stage 3:lla laatikon käytös on kyllä omaan makuun vaan huomattavasti parempi muuten. Mutta vakiotehoinen ois hiton hyvä verrokki näihin logeihin.

    tässä 4-vaihteen logi. Vähän enemmän luistoa tuossa, missä painan kaasun pohjaa, niin tulee pieni luisto, mutta tuokin varmaan normaalin rajoissa


    Ja niille ketkä harkitsee XHP:tä niin alkuun tosiaan vaikutti vaihdot todella kummallisilta, mutta näin viikon ajon jälkeen adaptaatiot tehny tehtävänsä ja alkaa olla todella miellyttävä.

    Leave a comment:


  • Jacques
    replied
    Hyvä jos meistä on apua ja kiitos että raportoit eteenpäin!
    En osaa sanoa onko softassa vääntöarvoja vääristelty. Täytyypä kysellä.

    KTA:n ja Motoribitin penkeissä väännöksi on mitattu ~830nm. Muualla käsittääkseni 900+nm.. Penkkien eroista en edes aloita saarnausta.
    Viime vuonna summasin omaa tilannetta näin: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=893

    Ajossa ei laatikon lipeämistä huomaa, tuntuu kyllä todella jämäkältä. Onkohan missään graafia vakiotehoisen 335i/d täyskaasukiihdytyksestä ja vieläpä vakio/xHP stage 3 vertailu.

    Leave a comment:


  • P33P33
    replied
    Originally posted by Jacques View Post
    Kiitoksia avusta!
    Ehkei ole paras graafi, mutta tässä dieselin vastine xHP stage 3 + custom softa: http://datazap.me/u/jacques/e90-335d...zoom=5850-6210
    Kukas muuten sun softan on tehny? AJ, Tuikku vai joku muu? Mietin vaan, kun Tuikun juttuja lukenu, että jonkun toisen tekemällä softalla ECU saattaa kertoa väännön päin honkia todellisuuteen nähden ja tilanne voi taas olla laatikolla, että luistoa on tiedossa. Sulla ilmeisesti todellinen ja tuo ECUn ilmoittama vääntö aika hyvin linjassa vai ootko penkissä käyny?

    Leave a comment:


  • P33P33
    replied
    Kiitti kundit panostuksesta. Tää oli oikein hyvää referenssiä ja erittäin mielenkiintosta, koska en oo varma, että onko laatikon softa sekä bensassa että dieselissä suurinpiirtein samanlainen karttojen puolesta tai toki on monilta osin, mutta löytyykö sieltä jotain eroa juuri tämän raportoitavan väännön kannalta. Jos eroja on niin silloin joku kartta on vielä löytymättä XHPn jengiltä.
    Sitten jos ajatellaan, että laatikon softat ovat molemmissa identtiset niin sitten toi kyllä kallistuu moottorin ECUn puolelle väkisinkin ja ECU lähettää jotain tietoa mikä rajotttuu 536nm.

    XHPn kaveri just kirjotti yhelle foorumille, että normaali luisto turbiinissa olisi luokkaa 30-60 ja teillä molemmilla ja mulla myös se näyttää olevan 50-120 välillä, joten uskoisin, että tilanne on ihan hyvä vielä, tämä mutua tietenkin. Tai teille oikeestaan logit näyttäs vähän vähemmän luistoa ku mulla, mutta hyvin samaa luokkaa kuitenkin.

    Ja mä oon jo laitellu tästä asiasta viestiä eteenpäin ja kiitos teidän ni pystyn antamaan lisää faktaa heille päin. Toivotaan, että jotain alkais selviimään mielellään ennen kesää
    Last edited by P33P33; 04-04-2017, 21:28. Reason: kirjotusvirheitä

    Leave a comment:


  • Jacques
    replied
    Kiitoksia avusta!
    Ehkei ole paras graafi, mutta tässä dieselin vastine xHP stage 3 + custom softa: http://datazap.me/u/jacques/e90-335d...zoom=5850-6210

    Leave a comment:


  • Heikkiher
    replied
    Samaa tekee täälläkin, eli vääntö rajautuu 536nm. Auto 335i takaveto MHD OTS stage2+ ja XHP Stage3, lisäksi softattu MHD:lla MT asetuksella.



    Luistoa ei taida kyllä juurikaan olla, vai luenko graaffia oikein?

    Oletko P33P33 laittanut XHP jotain mailia tuosta?

    Testasimme samalla Jacquesin diisseliä ja siinä ei kyllä tullut rajaa vastaa, mutta saa itse laittaa logia esille

    Leave a comment:


  • Zoppa
    replied
    Originally posted by Jacques View Post
    Kaverilta kuulin tästä asiasta, siitähän on mainittu myös xhp:n manuaalissa:
    Normaalisti at ja alpina kartoilla MHD syöttää muokattua vääntöarvoja laatikolle jotta laatikko käyttäisi kovempia linjapaineita ja täten välttäisi luistamista. Tällä xhp ohjelmalla se ei ole enään tarpeellista joten suositellaan käyttämään MT karttoja missä laatikko näkee alkuperäiset vääntöarvot. Ainakin toistaiseksi kunnes/jos MHD tekee virallisen karttavaihtoehdon xhp:lle.

    Leave a comment:

Working...
X