Keskuslukituksen kanssa taisteltu jo jonkin aikaa. Johdot kunnossa ja antennin vahvistin kunnossa. Keskuslukitus toimii sisältä normaalisti ja ajamaan kun lähtee lukitsee ovet normaalisti. Kaukosäätimestä ei toimi mikään, eikä kuskin ovesta avaimellakaan mee muut ovet kuin kuskin ovi... onko lipan alla olevilla metalli pannoilla mikä merkitys? Menee saranasta saranaan? Maadoittaa ilmeisesti jotain liittytkö keskuslukitukseen?
E91 keskuslukitus
Collapse
X
-
2009 E91 LCI:ssä juuri samanlaiset oireet. keskuslukko toimii ainoastaan kojetaulun napista. Avaimella aukeaa vain kuskin ovi. kaukosäädin ei toimi olleenkaan. Antennivahvistimelle tulee 12V pinnille 6, pinneillä 5 ja 3 on 4,5V. pinnissä 1 = 0V.
Mitenhän noita takaoven sähkösarjoja olisi helpoin tutkia? ehkä sielläkin on joku johtovika?
Comment
-
Yksi katkennut johto löytyi takaluukun johtosarjasta. Se oli tuo yllä olevassa postauksessa oleva pinniin 1 tuleva johto.
Nyt siis tulee 12V pinniin yksi kunhan radio on päällä. Tämän johdosta aikaisemmin hukassa olleet radiokanavat löytyivät, (aikaisemmin kuului hyvällä tuurilla Nova, muut kanavat eivät juuri ollenkaan).
Keskuslukon osalta ei edetty mihinkään.
Tuosta pinnistä 5 lähtevä johto tulee ilmeisesti CAS yksikölle, johto ei ainakaan irti poikki ollut, mutta voisihan sen mitata.
Voiko CAS moduulin liittimen irroittaa kun auton akku on kytkettyvä. Silloinhan sieltä CAS liittimeltä olisi helppo mitata tuleeko se 4,5V perille asti. Uskaltaako CAS moduulin liitintä irroittaa jos akku on kiinni?
Comment
-
Noniin, tuli mitattua CAS moduulille antennivahvistimelta tuleva johto -> tuntuisi ehjältä. (mittasin vastuksen liittimeltä liittimelle, virrat päällä en mittaillut)
Seuraavia vikakoodejakin löytyy: 9CC5 Hall Sensor FH passenger door broken, 9CC6 Hall Sensor FH passenger door is defective,
Voisikohan noilla koodeilla olla asian kanssa jotain tekemistä?
Keskuslukko ei siis toimi mekaanisella avaimella kääntäenkään, mutta kojetaulun napista toimii kyllä.
Comment
-
Tilannepäivitystä, mikäli joku on aiheesta kiinnostunut.
Sain hankittua itselleni ISTAn ja pääsin sähkökuvia tutkimaan. Keskityin helpompaan aiheeseen, eli selvittelemään miksi keskuslukko ei aukea / mene kiinni ovesta mekaanisella avaimella.
Avasin kuskin oven saranapuolella olevan liittimen ja totesin X257 liittimeltä oven lukolle olevien kaapeleiden olevan kunnossa, Sitten oli tarkoitus mitata X257 liittimeltä FRM moduulille päin, Mutta eihän tuossa autossa olevassa johtosarjassa ole pinnejä eikä kaapeleita X257 liittimen pinnien 10 ja 11 ja FRM moduulin pinnien 42 ja 46 välillä.
Onkohan joku joskus vaihtanut autoon väärän johtosarjan (pelkääjän puolen sarjastahan nuo pinnit varmaan kuuluukin puuttua...)
Täytyy varmaan koittaa jostain hankkia sopiva johtosarja.
Comment
-
Tilannepäivitystä, mikäli joku on aiheesta kiinnostunut.
Sain hankittua itselleni ISTAn ja pääsin sähkökuvia tutkimaan. Keskityin helpompaan aiheeseen, eli selvittelemään miksi keskuslukko ei aukea / mene kiinni ovesta mekaanisella avaimella.
Avasin kuskin oven saranapuolella olevan liittimen ja totesin X257 liittimeltä oven lukolle olevien kaapeleiden olevan kunnossa, Sitten oli tarkoitus mitata X257 liittimeltä FRM moduulille päin, Mutta eihän tuossa autossa olevassa johtosarjassa ole pinnejä eikä kaapeleita X257 liittimen pinnien 10 ja 11 ja FRM moduulin pinnien 42 ja 46 välillä.
Onkohan joku joskus vaihtanut autoon väärän johtosarjan (pelkääjän puolen sarjastahan nuo pinnit varmaan kuuluukin puuttua...)
Täytyy varmaan koittaa jostain hankkia sopiva johtosarja.
Comment
-
Jaahas, no eihän mun autossa kuskin oven lukko moduulissa edes ole noita X747 pinnejä 4 ja 5?? kuuluisiko kuskin oven lukossa olla??
Nyt jos joltain saisi varmaa tietoa, niin olisin kiitollinen.
Mikäli noita pinneja 4 ja 5 ei ole, eikä tarvita, niin millä tavalla kuskin oven lukko kertoo autolle että keskuslukko tulee avata/sulkea?
Kuskin oven lukkomoduulissa siis pinnit 2, 3, 6, 7, 8
Comment
Comment