Minusta näyttää normaalilta, ainakin minulla n54 samanlainen castrolin öljyillä talvella ja työmatka n.15 min. Ja välillä tulee ajettua pitempikin lenkki.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
N54 ongelmaa
Collapse
X
-
Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"
Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
1/4 maili 11.8 / 205 km/h
0-200km/h 11.40s
100-200km/h 6,00s
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354
Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää
-
-
Voi olla, enhän mäkään toki uskalla laittaa päätä pantiksi.
Muut havainnot vaan on sellaiset että tukevat ajatusta.
Minusta nyt pitäisi lähteä soittamaan motaria kun plussakelit alkaa loppuviikosta ja katsoa tilanne uusiksi. Ja sitä ennen olisi hyvä vaihtaa kaikki nesteet niin saa käsityksen sitten paremmin.
Mitä Castroliin tulee, en jaksa usko tuohon että juuri tietyn merkin öljyt tekisivät jotain. Sen sijaan erilaisella viskositeetilla varustetut saattavat reagoida erilailla.E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally posted by Dualfun View PostVoi olla, enhän mäkään toki uskalla laittaa päätä pantiksi.
Muut havainnot vaan on sellaiset että tukevat ajatusta.
Minusta nyt pitäisi lähteä soittamaan motaria kun plussakelit alkaa loppuviikosta ja katsoa tilanne uusiksi. Ja sitä ennen olisi hyvä vaihtaa kaikki nesteet niin saa käsityksen sitten paremmin.
Mitä Castroliin tulee, en jaksa usko tuohon että juuri tietyn merkin öljyt tekisivät jotain. Sen sijaan erilaisella viskositeetilla varustetut saattavat reagoida erilailla.G20 330e M-Sport sunset orange
Comment
-
-
Kiitos kommenteista.
Öljy mitä sisässä nyt on Mobil 1 ESP formula 5w-30. Öljyt ja jäähdytin nesteet vaihdettu ensin n 2kk sitten ja öljyt uudestaan 2vkoa sitten. Tätä ennen oli liquimoly toptec 4200. Ikinä ennen ei ole tuollaista mössöä tullut kuin nyt viime kuukausina, molemmilla öljyillä. En usko että öljystä kiinni. Edelleen savuttaa, myös kesällä siis.
Kävin ajamassa tänään 180km motariajoa ja puolessa välissä putsasin korkin. "Maalissa" oli tilanne tämä (kts kuvat) ja putken päät edelleen märät/kosteat.Last edited by Tommi_; 23-01-2018, 17:17.
Comment
-
-
Originally posted by Tommi_ View PostKiitos kommenteista.
Öljy mitä sisässä nyt on Mobil 1 ESP formula 5w-30. Öljyt ja jäähdytin nesteet vaihdettu ensin n 2kk sitten ja öljyt uudestaan 2vkoa sitten. Tätä ennen oli liquimoly toptec 4200. Ikinä ennen ei ole tuollaista mössöä tullut kuin nyt viime kuukausina, molemmilla öljyillä. En usko että öljystä kiinni. Edelleen savuttaa, myös kesällä siis.
Kävin ajamassa tänään 180km motariajoa ja puolessa välissä putsasin korkin. "Maalissa" oli tilanne tämä (kts kuvat) ja putken päät edelleen märät/kosteat.Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!
Comment
-
-
Melkein sanoisin ettei lämmöt nouse normaaliin. Toki nyt tänään oli pakkasta n -7, mutta 1 1/2-2 tunnin ajelulla lämmöt oli 95 astetta (vaikka yritin ajaa vähän kovempaa, pienemmällä vaihteella yms). Ja kesti/kestänyt todella kauan että lämmöt nousee edes 90 asteeseen vaikka täällä ollut aika lämmin talvi.Last edited by Tommi_; 23-01-2018, 19:33.
Comment
-
-
Originally posted by Tommi_ View PostMelkein sanoisin ettei lämmöt nouse normaaliin. Toki nyt tänään oli pakkasta n -7, mutta 1 1/2-2 tunnin ajelulla lämmöt oli 95 astetta (vaikka yritin ajaa vähän kovempaa, pienemmällä vaihteella yms). Ja kesti/kestänyt todella kauan että lämmöt nousee edes 90 asteeseen vaikka täällä ollut aika lämmin talvi.
edit: tiivisteet taiskin olla jo vaihdettu ö.suodattimen jalkaan ja lämmönvaihtimeen.Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!
Comment
-
-
@Cunttory: Jees, nuo tiivisteet vaihdettu pari kuukautta sitten.
@majgul: Kun puhuin lämmöistä, niin ne olivat öljyn lämmöt. Veden lämmöt saan helposti kännykkään ja ne oli/ollut aikakailla 93-98 asteen välillä nyt viime kuukausina ja aika nopeasti nousevat sinne noin 90 asteeseen.
En tiedä onko normaalia se että kun auto käynnissä, paisuntasäiliön korkki auki, niin siellä porisee ihan kuin siellä olisi/sinne pääsisi ilmaa.
Kävin tänään schmiedmannilla näyttämässä öljykorkkia, niin veikkailivat jos huohotin olisi tukossa. Itse näistä mitään tiedä, niin en osaa sanoa onko...Last edited by Tommi_; 23-01-2018, 22:28.
Comment
-
-
Edelleen eikö se väriaine kannattaisi laittaa jäähdytysnesteen sekaan? Sitten ei tartte arpoa onko kondensiovettä vai glykolia korkissa. Tuo määrä noin pitkän ajon jälkeen ei ole normaalia..
Tukkeutunut huohotin aiheuttaisi sen että öljyt tulisivat jostain ulos,esim kampiakselin stefasta.Last edited by arben; 23-01-2018, 22:48.
Comment
-
-
Originally posted by Tommi_ View Post@Cunttory: Jees, nuo tiivisteet vaihdettu pari kuukautta sitten.
@majgul: Kun puhuin lämmöistä, niin ne olivat öljyn lämmöt. Veden lämmöt saan helposti kännykkään ja ne oli/ollut aikakailla 93-98 asteen välillä nyt viime kuukausina ja aika nopeasti nousevat sinne noin 90 asteeseen.
En tiedä onko normaalia se että kun auto käynnissä, paisuntasäiliön korkki auki, niin siellä porisee ihan kuin siellä olisi/sinne pääsisi ilmaa.
Kävin tänään schmiedmannilla näyttämässä öljykorkkia, niin veikkailivat jos huohotin olisi tukossa. Itse näistä mitään tiedä, niin en osaa sanoa onko...
Comment
-
-
En tiedä onko vesijäähdytteiset, veikkaisin että ovat. Kyllä käynyt mielessä että jos taas ahtimissa vikaa. Nehän ostin syksyllä 2016 ja ne hajos jo keväällä 2017. Sitten ne korjattiin ja laitettiin takaisin. Sen jälkeenkin toinen otettu kerran pois ja tsekattu onko vikaa, ei kuulemma ollut ainakaan silmämääräisesti. Kalliiksi ovat joka tapauksessa tulleet...
Eilen kun ajoin sen n 200km ja tänä aamuna tsekkasin onko jäähdytinnestettä kulunut, niin ei ollut.
Comment
-
Comment