Announcement

Collapse
No announcement yet.

N54 ongelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • miyli
    BTCF Member
    • Dec 2008
    • 2089
    • Naantali

    #31
    Minusta näyttää normaalilta, ainakin minulla n54 samanlainen castrolin öljyillä talvella ja työmatka n.15 min. Ja välillä tulee ajettua pitempikin lenkki.
    Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
    Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
    Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

    Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
    Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



    Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
    1/4 maili 11.8 / 205 km/h
    0-200km/h 11.40s
    100-200km/h 6,00s
    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

    Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

    Comment

    • Dualfun
      Moderator
      • Jan 2003
      • 17845
      • PKS

      #32
      Voi olla, enhän mäkään toki uskalla laittaa päätä pantiksi.
      Muut havainnot vaan on sellaiset että tukevat ajatusta.

      Minusta nyt pitäisi lähteä soittamaan motaria kun plussakelit alkaa loppuviikosta ja katsoa tilanne uusiksi. Ja sitä ennen olisi hyvä vaihtaa kaikki nesteet niin saa käsityksen sitten paremmin.

      Mitä Castroliin tulee, en jaksa usko tuohon että juuri tietyn merkin öljyt tekisivät jotain. Sen sijaan erilaisella viskositeetilla varustetut saattavat reagoida erilailla.
      E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
      E28 ///M535i '87 zinnoberrot
      E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

      E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
      ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
      ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
      ½
      G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
      Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
      Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
      Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

      Comment

      • Ozzy #69#
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2006
        • 1642
        • Pirkanmaa

        #33
        Originally posted by Dualfun View Post
        Voi olla, enhän mäkään toki uskalla laittaa päätä pantiksi.
        Muut havainnot vaan on sellaiset että tukevat ajatusta.

        Minusta nyt pitäisi lähteä soittamaan motaria kun plussakelit alkaa loppuviikosta ja katsoa tilanne uusiksi. Ja sitä ennen olisi hyvä vaihtaa kaikki nesteet niin saa käsityksen sitten paremmin.

        Mitä Castroliin tulee, en jaksa usko tuohon että juuri tietyn merkin öljyt tekisivät jotain. Sen sijaan erilaisella viskositeetilla varustetut saattavat reagoida erilailla.
        Kyllä se castroli vaan sitä majoneesia tekee. Kokemuksia nyt E36/E46/E91:ssä ja kaikissa ajanut aluksi castrolilla jolloin tuota mönjää on aina korkissa. Teboilin diamondilla korkki on ihan puhdas!
        G20 330e M-Sport sunset orange

        Comment

        • Tommi_
          Bimmer Rookie
          • Apr 2010
          • 177
          • Klaukkala

          #34
          Kiitos kommenteista.

          Öljy mitä sisässä nyt on Mobil 1 ESP formula 5w-30. Öljyt ja jäähdytin nesteet vaihdettu ensin n 2kk sitten ja öljyt uudestaan 2vkoa sitten. Tätä ennen oli liquimoly toptec 4200. Ikinä ennen ei ole tuollaista mössöä tullut kuin nyt viime kuukausina, molemmilla öljyillä. En usko että öljystä kiinni. Edelleen savuttaa, myös kesällä siis.

          Kävin ajamassa tänään 180km motariajoa ja puolessa välissä putsasin korkin. "Maalissa" oli tilanne tämä (kts kuvat) ja putken päät edelleen märät/kosteat.
          Attached Files
          Last edited by Tommi_; 23-01-2018, 17:17.
          Nykyinen Bmw 440xi

          Ex- E92 335i

          Comment

          • aku1979
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2015
            • 1152
            • Helsinki

            #35
            Koskeeko nämä majoneesihommat vain bensakoneita?

            Comment

            • Cunttory
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2004
              • 1772
              • Kuopio

              #36
              Originally posted by Tommi_ View Post
              Kiitos kommenteista.

              Öljy mitä sisässä nyt on Mobil 1 ESP formula 5w-30. Öljyt ja jäähdytin nesteet vaihdettu ensin n 2kk sitten ja öljyt uudestaan 2vkoa sitten. Tätä ennen oli liquimoly toptec 4200. Ikinä ennen ei ole tuollaista mössöä tullut kuin nyt viime kuukausina, molemmilla öljyillä. En usko että öljystä kiinni. Edelleen savuttaa, myös kesällä siis.

              Kävin ajamassa tänään 180km motariajoa ja puolessa välissä putsasin korkin. "Maalissa" oli tilanne tämä (kts kuvat) ja putken päät edelleen märät/kosteat.
              Ei varmasti johdu ainakaan mobilin öljystä. Nouseeko lämmöt normaaliin?
              Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

              Comment

              • Tommi_
                Bimmer Rookie
                • Apr 2010
                • 177
                • Klaukkala

                #37
                Melkein sanoisin ettei lämmöt nouse normaaliin. Toki nyt tänään oli pakkasta n -7, mutta 1 1/2-2 tunnin ajelulla lämmöt oli 95 astetta (vaikka yritin ajaa vähän kovempaa, pienemmällä vaihteella yms). Ja kesti/kestänyt todella kauan että lämmöt nousee edes 90 asteeseen vaikka täällä ollut aika lämmin talvi.
                Last edited by Tommi_; 23-01-2018, 19:33.
                Nykyinen Bmw 440xi

                Ex- E92 335i

                Comment

                • Cunttory
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2004
                  • 1772
                  • Kuopio

                  #38
                  Originally posted by Tommi_ View Post
                  Melkein sanoisin ettei lämmöt nouse normaaliin. Toki nyt tänään oli pakkasta n -7, mutta 1 1/2-2 tunnin ajelulla lämmöt oli 95 astetta (vaikka yritin ajaa vähän kovempaa, pienemmällä vaihteella yms). Ja kesti/kestänyt todella kauan että lämmöt nousee edes 90 asteeseen vaikka täällä ollut aika lämmin talvi.
                  Kuulostaa ihan normaalille tuo ajossa katsottu lämpö. N54:ssa on sähköohjattu termostaatti, lämmöt pitäiskin olla 90-108c haarukassa. Sitä en tiedä miten nopeesti pitäis saavuttaa normitila, kaupungissa varmaan todella verkkaisesti ehjänäkin.

                  edit: tiivisteet taiskin olla jo vaihdettu ö.suodattimen jalkaan ja lämmönvaihtimeen.
                  Last edited by Cunttory; 23-01-2018, 20:54. Reason: too late
                  Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                  Comment

                  • majgul
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2008
                    • 891
                    • Oulu

                    #39
                    Jos termari on entinen, niinku omassa oli niin varmasti majoa koska ei pääse haihtumaan. Ei muutaku salavalikko päälle ja katot valikko 7 lämmöt. Pitäisi noin 20km ajolla olla 85+ lämmöt. Itsellä nousee aina noin 95-96 asteeseen jos ajan vähänkään pitempään jolloin termari aukeaa.

                    Comment

                    • Tommi_
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2010
                      • 177
                      • Klaukkala

                      #40
                      @Cunttory: Jees, nuo tiivisteet vaihdettu pari kuukautta sitten.

                      @majgul: Kun puhuin lämmöistä, niin ne olivat öljyn lämmöt. Veden lämmöt saan helposti kännykkään ja ne oli/ollut aikakailla 93-98 asteen välillä nyt viime kuukausina ja aika nopeasti nousevat sinne noin 90 asteeseen.

                      En tiedä onko normaalia se että kun auto käynnissä, paisuntasäiliön korkki auki, niin siellä porisee ihan kuin siellä olisi/sinne pääsisi ilmaa.

                      Kävin tänään schmiedmannilla näyttämässä öljykorkkia, niin veikkailivat jos huohotin olisi tukossa. Itse näistä mitään tiedä, niin en osaa sanoa onko...
                      Last edited by Tommi_; 23-01-2018, 22:28.
                      Nykyinen Bmw 440xi

                      Ex- E92 335i

                      Comment

                      • arben
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2011
                        • 1123
                        • suomi

                        #41
                        Edelleen eikö se väriaine kannattaisi laittaa jäähdytysnesteen sekaan? Sitten ei tartte arpoa onko kondensiovettä vai glykolia korkissa. Tuo määrä noin pitkän ajon jälkeen ei ole normaalia..

                        Tukkeutunut huohotin aiheuttaisi sen että öljyt tulisivat jostain ulos,esim kampiakselin stefasta.
                        Last edited by arben; 23-01-2018, 22:48.

                        Comment

                        • majgul
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2008
                          • 891
                          • Oulu

                          #42
                          Originally posted by Tommi_ View Post
                          @Cunttory: Jees, nuo tiivisteet vaihdettu pari kuukautta sitten.

                          @majgul: Kun puhuin lämmöistä, niin ne olivat öljyn lämmöt. Veden lämmöt saan helposti kännykkään ja ne oli/ollut aikakailla 93-98 asteen välillä nyt viime kuukausina ja aika nopeasti nousevat sinne noin 90 asteeseen.

                          En tiedä onko normaalia se että kun auto käynnissä, paisuntasäiliön korkki auki, niin siellä porisee ihan kuin siellä olisi/sinne pääsisi ilmaa.

                          Kävin tänään schmiedmannilla näyttämässä öljykorkkia, niin veikkailivat jos huohotin olisi tukossa. Itse näistä mitään tiedä, niin en osaa sanoa onko...
                          No siinä tapauksessa. Itellä.nuo öljyn lämmöt nousee 90-95 paikkeille myös 20-30km ajolla, jos sportin laittaa silmään ku auto vähän lämmennyt.

                          Comment

                          • Tommi_
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2010
                            • 177
                            • Klaukkala

                            #43
                            @arben: Joo, hyvä idea. Olinkin unohtanut tuon kun silloin oli muuta testattavaa.
                            Nykyinen Bmw 440xi

                            Ex- E92 335i

                            Comment

                            • arben
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2011
                              • 1123
                              • suomi

                              #44
                              Originally posted by Tommi_ View Post
                              @arben: Joo, hyvä idea. Olinkin unohtanut tuon kun silloin oli muuta testattavaa.
                              Aika kaukaata haettu mut jos ahtimessa vikaa/halkeamaa ja sekoittaa siellä vettä öljyn sekaan :think eikö näissä vesijäähdytteiset ahtimet ole?

                              Comment

                              • Tommi_
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2010
                                • 177
                                • Klaukkala

                                #45
                                En tiedä onko vesijäähdytteiset, veikkaisin että ovat. Kyllä käynyt mielessä että jos taas ahtimissa vikaa. Nehän ostin syksyllä 2016 ja ne hajos jo keväällä 2017. Sitten ne korjattiin ja laitettiin takaisin. Sen jälkeenkin toinen otettu kerran pois ja tsekattu onko vikaa, ei kuulemma ollut ainakaan silmämääräisesti. Kalliiksi ovat joka tapauksessa tulleet...

                                Eilen kun ajoin sen n 200km ja tänä aamuna tsekkasin onko jäähdytinnestettä kulunut, niin ei ollut.
                                Nykyinen Bmw 440xi

                                Ex- E92 335i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎