Auto E91 330xda -06, moottorina M57/T2 ajettu 290 tkm.
Autosta on poistettu läpät, mutta DPF on tallella.
Konehuoneesta kuuluu ”TUM TUM TUM…” ääntä, jos se pitäisi sanoiksi pukea. Alussa auto piti tuota ääntä vain motarin jälkeen, mutta nykyisin heti käynnistäessä. Ääni tulee mielestäni kuskin puolelta moottoria. Ääni kuitenkin lakkaa kuin seinään kun auto on ollut parkissa tyhjäkäynnillä n. 5 min. Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta?
Toinen murhe on ahdin, antimen akselista kun ottaa kiinni niin tuntee sivuttaisvälystä ja ihan hiukan pitkittäistäkin. Vedot on tallella ja muuten en huomaa mitään ongelmaa, mutta ahdin ja imusarja aika öljyinen. Imusarjan tiivisteistä vuotaa öljyä reilusti koneen kylkeen mielestäni kohtalaisen paljon. Öljyä katoaa (auton pohjaan) n. 1,5 L / 15 000 km. Onko riski suuri ajaa tällaisena (öljyä imusarjassa)? Vanhalle ahtimelle tehtävissä jotain vai vaihto uuteen kuulemma?
Autosta on poistettu läpät, mutta DPF on tallella.
Konehuoneesta kuuluu ”TUM TUM TUM…” ääntä, jos se pitäisi sanoiksi pukea. Alussa auto piti tuota ääntä vain motarin jälkeen, mutta nykyisin heti käynnistäessä. Ääni tulee mielestäni kuskin puolelta moottoria. Ääni kuitenkin lakkaa kuin seinään kun auto on ollut parkissa tyhjäkäynnillä n. 5 min. Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta?
Toinen murhe on ahdin, antimen akselista kun ottaa kiinni niin tuntee sivuttaisvälystä ja ihan hiukan pitkittäistäkin. Vedot on tallella ja muuten en huomaa mitään ongelmaa, mutta ahdin ja imusarja aika öljyinen. Imusarjan tiivisteistä vuotaa öljyä reilusti koneen kylkeen mielestäni kohtalaisen paljon. Öljyä katoaa (auton pohjaan) n. 1,5 L / 15 000 km. Onko riski suuri ajaa tällaisena (öljyä imusarjassa)? Vanhalle ahtimelle tehtävissä jotain vai vaihto uuteen kuulemma?
Comment