Announcement

Collapse
No announcement yet.

N54 kylmäkäynnistys ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bimmeerzi
    Newbiemmer
    • Jan 2018
    • 19
    • Uusimaa

    #16
    Originally posted by mikaell View Post
    Mulla vaihdettu kahteen kertaan suuttimia, takuunpiikkiin joskus 60tkm kohdalla kaikki ja itse vaihtanut 3kpl 120tkm kohdalla joista kaksi oli vuotavia.
    Just tollasta kylmäkäynnistyksen ainaka olevaa pärinää ja tärinää ilmeni, kun pytyn päällä oli ylimääräistä bensaa minkä poltti sitten siinä kylmäkäyn. yhteydessä.
    Muuten auto toimi normaalisti kaikin puolin.

    "Halvasta" en tiedä, mutta mielestäni ihan kohtuu hintaisia saa ainakin Schmiedmannilta..
    https://www.schmiedmann.fi/fi/tuote/...3-53-8-648-937
    Joo voi olla suuttimet kyllä kyseessä. Pitää vähän vielä tutkia lisää kun ei huvin vuoksi tee mieli vaihtaa suuttimia jos vika ei olekkaan niissä.

    Ihan jees hinta kun kyse suomalaisesta firmasta. Muistelisin, että joku foorumilainen oli jokin aika sitten ostanut jostain suomalaisesta firmasta 6x uusia OEM index 12 suuttimia noin 770€ pintaan. Kukakohan se oli ja mistä firmasta :think

    Nyt kun olen poistanut kylmäkäynnistyksen tuosta bef:sta niin kylmäkäynnistyksessä on alkanut tulemaan 29e1 mixture control 2: mixture too lean -koodia. Koodi tulee vain kylmäkäynnistyksen aikana ja kun sen nollaa se ei enää palaa ajon aikana. Käynti on ollut edelleen tasainen ilman misfireä tuon kylm.käyn. poiston jälkeen.

    Olisiko ideoita mitä testata ennen kun pääsee seisottamaan autoa ja tutkimaan tulpat yöseisonnan jälkeen? Jenkkifoorumeilta lueskelin, että vuotavia suuttimia voisi tutkia myös INPA:lla tai vastaavalla ohjelmalla joka pystyy näyttämään livenä lambda arvoja. Ajon aikana katsoo lambda arvoja moottorijarrutuksen aikana ja jos toinen bank palaa hitaammin oletusarvoon tai se heittelee lievästi toiseen bankkiin nähden niin se viittaisi, että sen bankin suuttimissa on feelua.

    Comment

    • mikaell
      BTCF Member
      • Jul 2017
      • 422
      • Kla

      #17
      Mulla näkyi ainakin ihan INPA:lla sillon, kun suuttimia katsoi livedatana kylmäkäynnistyksen yhteydessä pientä heittoa kahdessa suuttimessa.
      (kun auto oli esim yön oli seissyt)
      Sitten kun kone oli lämmennyt niin ei näkynyt enään eroavaisuuksia, tiedä sitten oliko mulla ihan kuolemaa tekevä mikä vuosi jo niin vitusti.
      BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
      ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
      p. 040 166 7576 / Whatsapp

      Comment

      • Bimmeerzi
        Newbiemmer
        • Jan 2018
        • 19
        • Uusimaa

        #18
        Tänään aamulla kun oli -14 pakkasta niin kävi vihdoin tuuri ja sain kutiteltua misfire koodia ulos, sekä jb4 logia siitä.

        Vikakoodit aamun käynnistyksestä:
        29CF Misfirings, cylinder 3
        29D2 Misfirings, cylinder 6
        29CC Misfirings, several cylinders

        Tältä näyttää logi: https://datazap.me/u/bimmeerzi/misfi...25-26-27-28-29

        Kumpikin bank(bank2 pahempi) tippuu tuossa alussa yht äkkiä hyvin laihalle ja hetken päästä taas pomppaa takas. Kenties 3 ja 6 sylinterien suuttimet sammuvat? Vai voiko esim. huonot/vialliset tulpat/puolat aiheuttaa vastaavaa? :think

        Tänään yritän päästä työpäivän jälkeen repimään tulpat autosta irti kun auto on seisonut 8 tuntia. Luulisi, että tuossa ajassa ehtisi ilmestymään bensaa tulppiin/sylinteriin jos suutin vuotaa.

        Comment

        • Bimmeerzi
          Newbiemmer
          • Jan 2018
          • 19
          • Uusimaa

          #19
          Tarkistin eilen tulpat 8 tunnin seisonnan jälkeen. Kaikki tulpat näyttivät hyviltä eivätkä myöskään olleet märkiä. Voiko suuttimet olla vuotamatta, mutta pätkivät kylmällä kelillä rikastuksen aikana? :think

          Siirsin nyt tulpat ja puolat eri sylintereihin niin katsotaan vaihtaako misfiret pyttyjä. Jos pytyt säilyy samoina niin on aika selvä keissi, että kyseessä on suuttimet.

          Onko jollain ideaa miten ja millä näen missä sylinterissä/sylintereissä ilmenee misfireä kun tuosta ei juuri koskaan tule vikakoodia?

          Comment

          • Tommix
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 5429
            • S:t Karins

            #20
            Originally posted by Bimmeerzi View Post
            Onko jollain ideaa miten ja millä näen missä sylinterissä/sylintereissä ilmenee misfireä kun tuosta ei juuri koskaan tule vikakoodia?
            Jos johonkin sylinteriin/sylintereihin tulee misfire, siitä jää kyllä jälki vikakoodina.
            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

            Comment

            • Bimmeerzi
              Newbiemmer
              • Jan 2018
              • 19
              • Uusimaa

              #21
              Originally posted by Tommix View Post
              Jos johonkin sylinteriin/sylintereihin tulee misfire, siitä jää kyllä jälki vikakoodina.
              Erikoista sillä minulla ei jää. Tänään aamulla taas pätki huolella parikymmentä sekunttia, mutta mitään ei jäänyt muistiin vaikka INPA:lla katsoi. Vuoden sisällä kylmäkäynnistyksen aikana tapahtuvasta misfirestä on tullut vain 2 kertaa misfire vikakoodi. :think

              Comment

              • mikaell
                BTCF Member
                • Jul 2017
                • 422
                • Kla

                #22
                Onko sulla JB4:sen mikä versio käytössä?
                Niissä vanhemmissa firmwareissa ainakin on viellä se autocleari olemassa jos se päällä niin sehän poistaa automaattisesti paljon koodeista? :think
                BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
                ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
                p. 040 166 7576 / Whatsapp

                Comment

                • Bimmeerzi
                  Newbiemmer
                  • Jan 2018
                  • 19
                  • Uusimaa

                  #23
                  Originally posted by mikaell View Post
                  Onko sulla JB4:sen mikä versio käytössä?
                  Niissä vanhemmissa firmwareissa ainakin on viellä se autocleari olemassa jos se päällä niin sehän poistaa automaattisesti paljon koodeista? :think
                  Uusin firmis ja ei ole autocleari päällä.

                  Comment

                  • Tommix
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 5429
                    • S:t Karins

                    #24
                    Originally posted by Bimmeerzi View Post
                    Erikoista sillä minulla ei jää. Tänään aamulla taas pätki huolella parikymmentä sekunttia, mutta mitään ei jäänyt muistiin vaikka INPA:lla katsoi. Vuoden sisällä kylmäkäynnistyksen aikana tapahtuvasta misfirestä on tullut vain 2 kertaa misfire vikakoodi. :think
                    Silloin kyseessä ei ole misfire vaan joku muu. :think
                    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                    Comment

                    • tryffis
                      BTCF Member
                      • Aug 2012
                      • 271
                      • Vantaa

                      #25
                      Mulla samanlaista tärähtelyä ilmeni vuotavasta suuttimesta pitemmän aikaa kylmäkäynnistyksillä. Mitään missfire vikakoodia ei tullut muutoinkun kerran täyskaasulla jolloin meni myös suoraan nilkutustilaan vikavalon kera. Tästä ei mennytkään kuin 2vko niin eipä enään käynyt oikeen mitenkäänpäin edes tyhjäkäyntiä, ja putkenpäästä ruikki bensaa pihalle. Aikalailla 100% kaput tuo suutin -> kaikki suuttimet vaihtoon ja taas mentiin.
                      Last edited by tryffis; 20-02-2018, 16:29.

                      Comment

                      • tryffis
                        BTCF Member
                        • Aug 2012
                        • 271
                        • Vantaa

                        #26
                        tuplat

                        Comment

                        • Bimmeerzi
                          Newbiemmer
                          • Jan 2018
                          • 19
                          • Uusimaa

                          #27
                          Nyt kaipaisi tietäjiltä tietoa. Olin tänään töistä lähdettyäni matkalla ostamaan uusia suuttimia kun auto päätti, että eipäs mennäkkään. Auto meni ensimmäistä kertaa ajon aikana vikatilaan. Luin koodit ja ne olivat seuraavat:

                          29E1 Mixture control 2
                          29F1 Fuel pressure, plausibility

                          En enää uskaltanut jatkaa matkaa suutinostoksille vaan suuntasin nilkuttaen suorinta tietä kotiin.

                          Sattui olemaan JB4 mittaristot päällä samaan aikaan kun vikatila iski. Kysymys kuuluu, että kun auto menee nilkutustilaan niin laskeeko se HPFP paineita turvallisuus syistä? Ne nimittäin tippui nilkutustilan myötä kakkoselle(2). Normaalistihan paineiden pitää olla vähintään 5. :think

                          Jos ei pitäisi laskea paineita niin olisiko tämä sittenkin HPFP, LPFP tai bensapaineen anturin vika? 29F1 viittaisi siihen, mutta 29E1 viittaisi vialliseen suuttimeen tai lambdaan kakkos bankissa. Ei vaan viitsisi ostaa uusia suuttimia vain todetakseen, että ongelma ei ollutkaan niissä

                          Kotona käynnistin auton uudestaan ja vikatila poistui sekä HPFP paineet palasivat normaaliin. Annoin auton jäähtyä 2 tuntia ja kävin sitten ajamassa autolla uudestaan sekä tutkimassa livedataa. Kaikki olivat taas mitä pitikin ja auto toimi hyvin. On tämä kyllä mystistä...

                          Comment

                          • miyli
                            BTCF Member
                            • Dec 2008
                            • 2089
                            • Naantali

                            #28
                            Originally posted by Bimmeerzi View Post
                            Nyt kaipaisi tietäjiltä tietoa. Olin tänään töistä lähdettyäni matkalla ostamaan uusia suuttimia kun auto päätti, että eipäs mennäkkään. Auto meni ensimmäistä kertaa ajon aikana vikatilaan. Luin koodit ja ne olivat seuraavat:

                            29E1 Mixture control 2
                            29F1 Fuel pressure, plausibility

                            En enää uskaltanut jatkaa matkaa suutinostoksille vaan suuntasin nilkuttaen suorinta tietä kotiin.

                            Sattui olemaan JB4 mittaristot päällä samaan aikaan kun vikatila iski. Kysymys kuuluu, että kun auto menee nilkutustilaan niin laskeeko se HPFP paineita turvallisuus syistä? Ne nimittäin tippui nilkutustilan myötä kakkoselle(2). Normaalistihan paineiden pitää olla vähintään 5. :think

                            Jos ei pitäisi laskea paineita niin olisiko tämä sittenkin HPFP, LPFP tai bensapaineen anturin vika? 29F1 viittaisi siihen, mutta 29E1 viittaisi vialliseen suuttimeen tai lambdaan kakkos bankissa. Ei vaan viitsisi ostaa uusia suuttimia vain todetakseen, että ongelma ei ollutkaan niissä

                            Kotona käynnistin auton uudestaan ja vikatila poistui sekä HPFP paineet palasivat normaaliin. Annoin auton jäähtyä 2 tuntia ja kävin sitten ajamassa autolla uudestaan sekä tutkimassa livedataa. Kaikki olivat taas mitä pitikin ja auto toimi hyvin. On tämä kyllä mystistä...

                            Minulla aikoinaan 335 tuli matalapainepuolen vikakoodia vaikka vika oli HPFP:ssä
                            Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                            Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                            Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                            Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                            Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                            Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                            1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                            0-200km/h 11.40s
                            100-200km/h 6,00s
                            http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                            Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                            Comment

                            • Bimmeerzi
                              Newbiemmer
                              • Jan 2018
                              • 19
                              • Uusimaa

                              #29
                              Suuttimiin olin tässä tosiaan itse päätynyt, mutta tuo HPFP paineen tippuminen vikatilassa pisti ajatukset uusiksi. Onko se normaalia, että nilkutustilassa auto laskee HPFP paineet? Jos on niin ei muutakun suutinkaupoille, mutta jos ei ole niin tutkiminen jatkuu

                              Ihmetyttää vaan jos vika olisi HPFP, LPFP tai paineanturissa, että miksi vain bank2 dippaa laihalle? Lambda viassa varmaan tulisi toisenlaisia koodeja?

                              Comment

                              • Bimmeerzi
                                Newbiemmer
                                • Jan 2018
                                • 19
                                • Uusimaa

                                #30
                                Eipä kukaan osannut vastata onko normaalia, että limbmodessa hpfp paineet laskee joten kävin tänään tilaamassa vain 3 suutinta. Vaihdan ne kakkos bankkiin josta vikakoodi aina tulee. Katsotaan muuttuuko mikään... Ja jos vika häviää niin tilaan loput 3 lisää.

                                Tänään taas kun testasin autoa niin matalapaineanturi näytti aivan eri lukemia kuin normaalisti. Normaalisti paineet pyörineet siinä 65 hujakoilla ja elänyt hieman. Nyt pienen testilenkin aikana paineet näytti kokoajan 75. Muutaman kerran vilahti 74 ja 76. Eli vika voisi olla ehkä myös tuossa anturissa?

                                Saa nähdä millainen rumba tästä tulee, että koska löytyy oikea viallinen osa...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎