Announcement

Collapse
No announcement yet.

N54 kylmäkäynnistys ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tommylee
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2015
    • 292
    • Haukipudas / Kello

    #31
    Originally posted by Bimmeerzi View Post
    Eipä kukaan osannut vastata onko normaalia, että limbmodessa hpfp paineet laskee joten kävin tänään tilaamassa vain 3 suutinta. Vaihdan ne kakkos bankkiin josta vikakoodi aina tulee. Katsotaan muuttuuko mikään... Ja jos vika häviää niin tilaan loput 3 lisää.

    Tänään taas kun testasin autoa niin matalapaineanturi näytti aivan eri lukemia kuin normaalisti. Normaalisti paineet pyörineet siinä 65 hujakoilla ja elänyt hieman. Nyt pienen testilenkin aikana paineet näytti kokoajan 75. Muutaman kerran vilahti 74 ja 76. Eli vika voisi olla ehkä myös tuossa anturissa?

    Saa nähdä millainen rumba tästä tulee, että koska löytyy oikea viallinen osa...
    Sulla ei vissiin misfireä tullut mihinkään cyl?
    Oma just pajalla, kun herjaa hpfp:tä ja misfireä 2,4,ja 5cyl Ei voi käytänössä kiihdyttää normalisti, vaan nakkaa vikatilaan ja nykii ja hyytyy. Katotaan aluksi tulpat ja puolat. Työn alla just tällä hetkellä..:think
    Ex: BMW 330 Xd E90
    Ex:BMW 335Xi E90
    Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

    Comment

    • Bimmeerzi
      Newbiemmer
      • Jan 2018
      • 19
      • Uusimaa

      #32
      Originally posted by tommylee View Post
      Sulla ei vissiin misfireä tullut mihinkään cyl?
      Oma just pajalla, kun herjaa hpfp:tä ja misfireä 2,4,ja 5cyl Ei voi käytänössä kiihdyttää normalisti, vaan nakkaa vikatilaan ja nykii ja hyytyy. Katotaan aluksi tulpat ja puolat. Työn alla just tällä hetkellä..:think
      Tuon kerran sain misfire koodit aikaan tyhjäkäynnillä 3 ja 6 sylinteriin. Muuten ei ole tullut. Itsellä WOT:t menee ilman mitään ongelmia ja käppyrät niissä näyttää hyvältä. Mystinen juttu. Katsotaan muuttuuko tilanne noilla 3:lla uudella suuttimella. Jos muuttuu niin sitten 3 lisää. Jos ei niin sitten tutkimaan tarkemmin lpfp, hpfp tai bensapainesensoria.

      Comment

      • tommylee
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2015
        • 292
        • Haukipudas / Kello

        #33
        Originally posted by Bimmeerzi View Post
        Tuon kerran sain misfire koodit aikaan tyhjäkäynnillä 3 ja 6 sylinteriin. Muuten ei ole tullut. Itsellä WOT:t menee ilman mitään ongelmia ja käppyrät niissä näyttää hyvältä. Mystinen juttu. Katsotaan muuttuuko tilanne noilla 3:lla uudella suuttimella. Jos muuttuu niin sitten 3 lisää. Jos ei niin sitten tutkimaan tarkemmin lpfp, hpfp tai bensapainesensoria.
        Juu.. Mulla menee uusiksi hpfp. Ei auttanu tulppien ja puolien vaihto..
        Ex: BMW 330 Xd E90
        Ex:BMW 335Xi E90
        Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

        Comment

        • Bimmeerzi
          Newbiemmer
          • Jan 2018
          • 19
          • Uusimaa

          #34
          Update tähän. Oli tosiaan vialliset suuttimet. Nyt kehrää taas kauniisti. Kiitos kaikille

          Comment

          • enins
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2009
            • 519
            • Rauma

            #35
            335i herjaa matalapaineanturia. Kuinka varmasti vika on kyseisessä kohteessa? Kone käynnistyy kylmänäkin hyvin, mutta käynti on tuolloin varsin epätasaista. Ei muita moottoriin liittyviä vikoja.
            Autokalusto: 320d f30

            Comment

            • Tommix
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 5429
              • S:t Karins

              #36
              Originally posted by enins View Post
              335i herjaa matalapaineanturia. Kuinka varmasti vika on kyseisessä kohteessa? Kone käynnistyy kylmänäkin hyvin, mutta käynti on tuolloin varsin epätasaista. Ei muita moottoriin liittyviä vikoja.
              Harvoin näistä varmaan on matalapainebensapumppu hajonnut joten ääni anturille.
              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

              Comment

              • miyli
                BTCF Member
                • Dec 2008
                • 2089
                • Naantali

                #37
                Originally posted by enins View Post
                335i herjaa matalapaineanturia. Kuinka varmasti vika on kyseisessä kohteessa? Kone käynnistyy kylmänäkin hyvin, mutta käynti on tuolloin varsin epätasaista. Ei muita moottoriin liittyviä vikoja.
                Mulla aikoinaan tuli vikakoodia matalapainepuolen anturista ja vika olikin loppujen lopuksi korkeapainepumpussa.
                Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                0-200km/h 11.40s
                100-200km/h 6,00s
                http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                Comment

                • tommylee
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2015
                  • 292
                  • Haukipudas / Kello

                  #38
                  Originally posted by Bimmeerzi View Post
                  Update tähän. Oli tosiaan vialliset suuttimet. Nyt kehrää taas kauniisti. Kiitos kaikille
                  Oliko kalliit suuttimet? :think
                  Ex: BMW 330 Xd E90
                  Ex:BMW 335Xi E90
                  Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

                  Comment

                  • Tommix
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 5429
                    • S:t Karins

                    #39
                    Originally posted by miyli View Post
                    Mulla aikoinaan tuli vikakoodia matalapainepuolen anturista ja vika olikin loppujen lopuksi korkeapainepumpussa.
                    Tuo selviää kun katsoo railipaineet.
                    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                    Comment

                    • tommylee
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2015
                      • 292
                      • Haukipudas / Kello

                      #40
                      Originally posted by Tommix View Post
                      Tuo selviää kun katsoo railipaineet.
                      Joo, mulla oli juurikin tuo hpfp sökö ja railpaineet kyykkäs, kun veti limpmodeen heti kun vähänkin yritti kiihdyttää rivakammin..
                      Ex: BMW 330 Xd E90
                      Ex:BMW 335Xi E90
                      Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

                      Comment

                      • Bimmeerzi
                        Newbiemmer
                        • Jan 2018
                        • 19
                        • Uusimaa

                        #41
                        Originally posted by tommylee View Post
                        Oliko kalliit suuttimet? :think
                        Erittäin kohtuu hintaiset kunhan pyytää tällä osanumerolla: 13538648937. Autokeskukselta 792€/6kpl.

                        Comment

                        • Juurelma
                          Newbiemmer
                          • Aug 2012
                          • 10
                          • Joensuu

                          #42
                          Löytyi sopiva treadi näköjään jollakin muulla samanlaisia ongelmia kuin minulla, eli auto e60 LCI 523i. Meni viikonloppureissulla limp modeen motarilla mutta ei sytyttänyt vikavaloa.

                          Takaisin tulo matkalla syttyi vikavalo ja siitä asti syttynyt aina ajoon lähdettäessä.

                          Eilen luettiin vikakoodit ja löytyi seuraavat:

                          29DC Cylinder injection cutout
                          29F1 Fuel pressure, plausibility
                          29F2 Fuel high-pressure system, fuel pressure
                          2A2B Mixture control
                          30DA NOX sensor, signal

                          INPAlla katsottuna pumpun rpm <3000 kun target speed näyttää >6000
                          Railipaineet n.6000 hPa

                          Kylmänä käynnistäessä käy alkuun huonosti, ja kun polkaisee kaasua niin käynti tasaantuu. Käynnissä kuitenkin havaittavissa sytytyskatkoksia.

                          Tätä ketjua kun luki niin vika voi ilmeisesti olla suuttimissa, HPFP tai LPFP. Vai voiko viallinen NOX tai bensapaine anturi aiheuttaa tälläistä?

                          Comment

                          • enins
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2009
                            • 519
                            • Rauma

                            #43
                            Originally posted by enins View Post
                            335i herjaa matalapaineanturia. Kuinka varmasti vika on kyseisessä kohteessa? Kone käynnistyy kylmänäkin hyvin, mutta käynti on tuolloin varsin epätasaista. Ei muita moottoriin liittyviä vikoja.
                            Päivitys tuohon kylmäkäynnistykseen; on koodien nollauksen jälkeen käynyt kylmänäkin ihan ok. Ja kaikki vikakoodit nollasin surutta, kun oli akku irti CCC:n Romaniassa käynnin ajan.

                            Kai tuota anturivikaa pitää lähteä ratkomaan anturinvaihdolla, kun aika selvää vikaa anturista tulee (short circuit to earth).

                            Varaosaluettelo antoi kuitenkin yllätyksen, sillä antaa kahta eri varaosaa (7622231 tai 7614317), joista kumpikaan ei liene suoraan sopiva?
                            Täytyykö tähän vaihtaa se putki myös, eli ostaa putki ja anturi (7622751)? VIN on PW78567.
                            Autokalusto: 320d f30

                            Comment

                            • tommylee
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2015
                              • 292
                              • Haukipudas / Kello

                              #44
                              Originally posted by Juurelma View Post
                              Löytyi sopiva treadi näköjään jollakin muulla samanlaisia ongelmia kuin minulla, eli auto e60 LCI 523i. Meni viikonloppureissulla limp modeen motarilla mutta ei sytyttänyt vikavaloa.

                              Takaisin tulo matkalla syttyi vikavalo ja siitä asti syttynyt aina ajoon lähdettäessä.

                              Eilen luettiin vikakoodit ja löytyi seuraavat:

                              29DC Cylinder injection cutout
                              29F1 Fuel pressure, plausibility
                              29F2 Fuel high-pressure system, fuel pressure
                              2A2B Mixture control
                              30DA NOX sensor, signal

                              INPAlla katsottuna pumpun rpm <3000 kun target speed näyttää >6000
                              Railipaineet n.6000 hPa

                              Kylmänä käynnistäessä käy alkuun huonosti, ja kun polkaisee kaasua niin käynti tasaantuu. Käynnissä kuitenkin havaittavissa sytytyskatkoksia.

                              Tätä ketjua kun luki niin vika voi ilmeisesti olla suuttimissa, HPFP tai LPFP. Vai voiko viallinen NOX tai bensapaine anturi aiheuttaa tälläistä?
                              Hyvin sopii hpfp oireisiin. Omaan vaihdettiin juuri. Samoja vikakoodeja pukkaa.
                              Ex: BMW 330 Xd E90
                              Ex:BMW 335Xi E90
                              Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

                              Comment

                              • Snike
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2012
                                • 84
                                • Espoo

                                #45
                                Originally posted by enins View Post
                                Varaosaluettelo antoi kuitenkin yllätyksen, sillä antaa kahta eri varaosaa (7622231 tai 7614317), joista kumpikaan ei liene suoraan sopiva?
                                Täytyykö tähän vaihtaa se putki myös, eli ostaa putki ja anturi (7622751)? VIN on PW78567.
                                Voit vaihtaa joko pelkän sensorin(13537622231) tai sitten vaihtaa ton päivityssetin missä tulee sensori ja uusi putki(13537622751). Putkea ei ole pakko vaihtaa päivitettyyn malliin. Sillä ei myöskään ole väliä onko siellä vanha tai uusi putki kun tuo sensori sopii kumpaankin.
                                Last edited by Snike; 19-03-2018, 08:49.
                                E92 335i CiA M-Sport '08 Sparkling Graphite
                                | JB4 G5 ISO + BT | Trebila Performance custom tune | 65% RE85 | BMS dual cone intake | VRSF 3" downpipes | VRSF 7" intercooler | VRSF upper charge pipe | VRSF lower charge pipe | Turbosmart Race Port | Stage 2 LPFP "Pluto" | xHP Stage 3 | N20 3.5bar TMAP | RB PCV valve | OCC | BMS cowl delete filters | BMS TB BOV vacuum adapter | NGK Iridium | H&R Monotube coilovers |

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎