Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x alustan päivitystä II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • IceCube
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 75
    • Helsinki/Salo

    #16
    H&R 50/25mm 29187-1 + Sachs Touringit

    Pistetään pian vuoden ajokokemuksen jälkeen hieman tekstiä tännekin. Tuli laitettua silloin loppuunajetun orkkisalustan paikalle uudet H&R jouset ja Sachsin iskarit, samalla vaihdoin kaikki kumiosat ja laakerit.

    Laskua tuli heti asennuksen jälkeen mitattuna:
    edessä 370 -> 340
    takana 335 -> 330



    Korkeus on nyt minimissään mitä haluaisin, ehkä Eibachin 40/20 olisi ollut korkeudeltaan parempi omaan silmään, mutta tällä nyt mennään

    Etupäästä tuli kyllä kova, mutta noin kuukauden päivien jälkeen siihen tottui. Pitää kyllä kiertää kaikki hieman syvemmät kolot, muuten kolahtaa kovaa. Laitoin performance sarjan pohjaanlyöntikumit (pikkasen lyhyemmät) ja sport laakerit ainakin eteen, en tiedä kuinka ne sit eroaa tavallisesta. Lyhyemmät koiranluut olisi varmaan pitänyt hankkia, koska alkuperäispituiset menivät kauheaan asentoon kun laskua etupäässä oli näinkin paljon. Uskon että ovat nyt loppuunajetut, vaikka vasta joku 15-20 tkm ajettu. Ennen kuvasta ja mitatuista korkeuseroista näkee kuinka lopussa alkuperäinen alusta oli ennen päivitystä. Auto näytti enemmän m-sport korkuiselta kuin normialustaiselta ennen.

    Näin vuoden päivien jälkeen voin kyllä vain todeta onhan tuo auto tosi hyvä ja ennen kaikkea hauska ajaa, varsinkin kesäisin kun on kuin liistrattuna tiehen kii. Ens talveksi siirryn talvivanteissa pienempiin 18->17, koska täristää kovasti kovilla ja jäisillä teillä liikaa. Samalla siirrytään nastoista kitkoihin
    F11 530D xDrive -14
    Ex. E61 530D -05 | E92 325d -08 | E36 320c -94

    Comment

    • _artsi_
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2005
      • 579
      • Pori

      #17
      Puslat

      Onko joku asennellut Powerflexin puslia?
      E92 sarja Hollannissa 649e vs Autoracingin 1300e.
      Löytyykö kokemuksia?
      BMW 330dA e92 M-SPORT

      Comment

      • works
        BTCF Member
        • Nov 2013
        • 123
        • Espoo

        #18
        Originally posted by _artsi_ View Post
        Onko joku asennellut Powerflexin puslia?
        E92 sarja Hollannissa 649e vs Autoracingin 1300e.
        Löytyykö kokemuksia?
        En tähän plattaan, mutta vanhempaan Golffiin aikoinaan laitoin ja olin hyvin tyytyväinen.

        Vähän riippuu siitä mitä olet vaihtamassa, näihin meidän peleihin on mahdollista saada aika paljon jykevyyttä lisää M3:n tukivarsilla ja puslilla, jotka hintansa puolesta saattavat olla töineen edullisemmat kuin puristella vanhoista osista puslia irti ja survoa sisään uusia.

        TRW:llä on kasa OEM M3 kamoja josta on vaan viilattu M-logot pois, alla on osanumerolistaa ja hintoja voi kattella vaikka autodoc.de:stä rauhassa, oottaa päivää milloin on -17% tai enemmän rabattia taulussa (tänään -23%):

        JTC1423, JTC1424, JTC1426, JTC1427, JTC1428, JTC1429, JTC1430, JTC1431

        Noiden lisäksi tarvii vielä ainakin toe-armit taakse jonne M3:n kamat ovat väärän mittaiset. Megan racing ainakin tekee säädettävää palikkaa, ohessa ECS:n tuotesivu refeksi.

        Ja spoolstreetillä on puslista sticky: https://bmw.spoolstreet.com/threads/...-e9x-e8x.3123/
        135 E82 flexfuel / stg1 turbot

        Comment

        • Tumzza
          Newbiemmer
          • Sep 2018
          • 4
          • *

          #19
          Onko mahdollista heittää vaan eibach sportline vieterit vakio iskareihin? Auto e90 320i

          Comment

          • Dualfun
            Moderator
            • Jan 2003
            • 17837
            • PKS

            #20
            Originally posted by Tumzza View Post
            Onko mahdollista heittää vaan eibach sportline vieterit vakio iskareihin? Auto e90 320i
            On toki, mutta toinen kysymys pelaako miten kivasti, etenkin jos on kuluneet vakioiskarit... Iskarin tuntuma saattaa olla siellä matalemmalla jo selvästi poiketa siitä mikä se on ylempänä, esim. selvästi jo progressiivinen jolloin koko tuntumasta tulee semmonen kumipallomainen. Vähemmän madaltavilla jousilla (esim. Prokit) turvallisempaa toki.
            E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
            E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

            E28 ///M535i '87 zinnoberrot

            ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
            ½ E36
            ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
            Muut talouden vehkeet:
            E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
            Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
            Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

            Comment

            • JRe90
              BTCF Member
              • Jun 2016
              • 14
              • Janakkala

              #21
              Originally posted by Tumzza View Post
              Onko mahdollista heittää vaan eibach sportline vieterit vakio iskareihin? Auto e90 320i

              Ei toimi, mä kokeilin Sportline jousia vakio iskareihin. Parempi vaihtoehto on Prokit jouset ja niiden kaveriksi m-sport iskarit.
              Bmw 320i -07 e90

              Comment

              • jannmann
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 5856
                • Joccis City

                #22
                Onkos joku asentanut sitä bmw performance alustaa?
                Paljonko madaltaa orkkis m-sporttia?

                Vai pitääkö vaan säästää lisää ja ostaa öhlinssit.
                Aprilia RSV4

                Comment

                • Mauritius
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2003
                  • 327
                  • KRS

                  #23
                  Hyvä alusta tai oikeestaan paras hintaan nähden on mielestäni Eibach prokit jouset sekä Sachsin sport iskarit. On kyllä niin paljon parempi kuin alkuperäinen msport alusta, hieman vain sais olla matalempi edestä.

                  Comment

                  • works
                    BTCF Member
                    • Nov 2013
                    • 123
                    • Espoo

                    #24
                    Tuli ostettua, E82 alle tosin, ST:n coiloverit sekä about kaikki uudet kiinnikkeet. Pistelen arvioita vs edellinen m-sport kun saadaan kamat autoon alle, olettaen että keli pysyy kesärenkaille edullisena vielä vähän aikaa

                    Jos ST ei ole tuttu, kyseessä on KW:n sisarmerkki ja tässä XTA kitissä on osia KW V2:sta sekä clubsportista.
                    135 E82 flexfuel / stg1 turbot

                    Comment

                    • Calypsocoupe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2003
                      • 2932
                      • Vihti

                      #25
                      Taakse pitää vaihtaa pallonivel leimalle, onko taakse mitään pusla/tukivarsipäivityksiä joita kannattaa samalla jumpalla toteuttaa? N57 ja katukäyttö.
                      - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                      Comment

                      • jannmann
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 5856
                        • Joccis City

                        #26
                        Originally posted by Calypsocoupe View Post
                        Taakse pitää vaihtaa pallonivel leimalle, onko taakse mitään pusla/tukivarsipäivityksiä joita kannattaa samalla jumpalla toteuttaa? N57 ja katukäyttö.
                        Eikös sinne kannata pistää kaikki sopivat m3 osat.
                        Aprilia RSV4

                        Comment

                        • Calypsocoupe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2003
                          • 2932
                          • Vihti

                          #27
                          Originally posted by jannmann View Post
                          Eikös sinne kannata pistää kaikki sopivat m3 osat.
                          Jotain tälläistä oli taka-ajatus, mutta sen verran monta rautaa on tulessa etten alkanut tekemään ETK:sta cross-checkiä ja seuraavaksi selvittämään onko osalla oikeasti jotain merkitystä että se kannattaa vaihtaa.
                          - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                          Comment

                          • works
                            BTCF Member
                            • Nov 2013
                            • 123
                            • Espoo

                            #28
                            Originally posted by jannmann View Post
                            Eikös sinne kannata pistää kaikki sopivat m3 osat.
                            Spoolstreetillä oli ihan hyvää jutustelua aiheesta ja fiksumpien consensus tuppas olemaan että jos sinne laittaa M3:n subframen, niin sit kannattaa, koska kiinnityspisteet siinä ovat hieman eri kohdassa:

                            If this should be moved to the suspension section feel free. I posted it here as I think it would get more hits and responses. I got this shimmy with the stock twins but it's much worse with my ST 6466 on meth. When I get on it the rear end likes to shimmy or wander back and forth. A feeling I...


                            Omaani meinasin laittaa kaikki M3 kilkkeet kiinni, mutta tuon lukeminen pisti hieman jarrua niille plääneille.
                            135 E82 flexfuel / stg1 turbot

                            Comment

                            • jannmann
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 5856
                              • Joccis City

                              #29
                              Eiköhän ne kannata jo ihan sen takia, että saa muutaman nuljun kuminivelen pois.
                              Ja ne kulmat saa ihan ok lukemiin kun vähän näkee vaivaa.
                              Toki 99% näiden autojen käyttäjistä ei saa pumpattua sitä eroa ulos ajaessaan.

                              Itse en tykkää siitä epämääräisestä nuljumisesta. Harmi kun BMW vasta m4:sen tultua kiinnitti apurongon kiinteästi koriin. Niissä ei meinaan fillarit enää nulju kuten vanhemmissa.





                              Toki jos autolla e
                              Aprilia RSV4

                              Comment

                              • leoboy
                                Newbiemmer
                                • Apr 2018
                                • 29
                                • Hellsinki

                                #30
                                Onkos täällä kokemuksia Eibachin Pro Street S - coiloveri setistä? Muutaman bemari foorumin kävin läpi ja aika heikosti tuosta tietoa, ilmeisesti vähän pehmeämpi kuin KW:n V1 sarja? V1 oli edellisessä bemmissä ja oli hiukan pintakova, tosin se oli rullattu melko alas.

                                Varmaan tulisi V1 uudelleen hinta/laatu suhteen takia mutta tämä Eibachin setti alkoi kiinnostamaan, nyt olis ko. sarjaan aika hyvä diili n. 900€...

                                Edit: Kiinnostais kans mahdollisesti Eibachin Prokit jouset ja Sachsin M-Sport iskarit, täällä taisi yhdellä E93 omistajalla tämä setti ollakkin ja stance näytti aika hyvältä, huolettaa vaan että jos se ei sitten istukkaan niin hyvin kun haluaisi niin säätömahdollisuutta ei ole. Millainen ajettavuus tällä setillä on? Tolla kombolla pääsis puolet halvemmalla ainakin.
                                Last edited by leoboy; 20-03-2019, 21:07.
                                E93 335i 11'
                                Ex: E92 330xd 07'

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎