Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x alustan päivitystä II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tube-
    Newbiemmer
    • Jan 2013
    • 26
    • Lohja/Helsinki

    #76
    Kenelläkään kokemusta/tietoa e9x Xdriven iskareista? Omassa touringissa tehtaalta tullessa M-Sport alusta, mutta Realoem antaa 330xd iskarivaihtoehdoksi vain yhden mallin, esim eteen 31316780197 ja -198. Ovatko xdriven iskarit siis samat riippumatta siitä onko autossa m-sportin jouset..?

    Homman nimi nyt siis siinä, kun edellinen omistaja vaihdellut bilsteinin vakio-iskarit autoon alle ja auto kallistelee mutkissa häiritsevän paljon. Ei ollenkaan m-sport alustan mukainen? Vakaajien puslat ja muut alustan nivelet tsekattu/uusittu, ei välyyksiä.

    Comment

    • JanskiAWD
      Bimmer Rookie
      • Mar 2006
      • 192
      • S:t Karins

      #77
      Originally posted by Tube- View Post
      Kenelläkään kokemusta/tietoa e9x Xdriven iskareista? Omassa touringissa tehtaalta tullessa M-Sport alusta, mutta Realoem antaa 330xd iskarivaihtoehdoksi vain yhden mallin, esim eteen 31316780197 ja -198. Ovatko xdriven iskarit siis samat riippumatta siitä onko autossa m-sportin jouset..?

      Homman nimi nyt siis siinä, kun edellinen omistaja vaihdellut bilsteinin vakio-iskarit autoon alle ja auto kallistelee mutkissa häiritsevän paljon. Ei ollenkaan m-sport alustan mukainen? Vakaajien puslat ja muut alustan nivelet tsekattu/uusittu, ei välyyksiä.
      Sellainen muistikuva että nelivetoon ei ole tehtaalta saanut m-sport alustaa, vaikka auto muuten olisikin m-sport. Myös oma coupe oli vakioalustalla vaikka m-sport.
      e92 "330"xiA M-sport
      Mini Cooper R50

      Comment

      • atn
        Bimmer Rookie
        • Aug 2010
        • 52
        • Keski-Suomi

        #78
        Edellisen ja tämän threadin läpi kahlattuna ei kyllä juurikaan auttanut alustan päivityksen miettimiseen.

        tavoitteena olis 33,5-34 kaarimitat ja sais olla vähän pehmeämpi kyyti kuin m-sport alustalla. Täytyy sanoa että on kyllä jäykimmän tuntuinen vakio sport alusta jolla ajanut.

        summa summarum mitä jäi mieleen niin H&R jouset on osan mielestä liian lötköt ja osan mielestä taas liian kovat. Eibach olis "hyvä" mutta pelkillä jousilla ilman perän koropaloja jää keulimaan.

        KW on kallis ja kova ja muut halvemmat säädettävät ei sitten oikein kestä.

        Eniten kiinnostaisi nuo konin kitit H&R jousilla (Koni STR.T Kit tai Koni Sport Kit) -> muutama olikin laittanut Koni STR.T Kit:in mutta en huomannut että siitä olisi mitään kommentoitu että onko millainen ja onko iskarit kestäneet?
        BMW E91 325d M-Sport -10
        BMW E36 328 -97 Coupe projekti
        EX- BMW E46 330Ci M-Sport II -03
        EX- BMW E36 M3 -94 "Drift Edition"

        Comment

        • jani
          BTCF Member
          • Jul 2002
          • 5151
          • Kuopio

          #79
          Originally posted by atn View Post

          tavoitteena olis 33,5-34 kaarimitat ja sais olla vähän pehmeämpi kyyti kuin m-sport alustalla. Täytyy sanoa että on kyllä jäykimmän tuntuinen vakio sport alusta jolla ajanut.
          Jos haluat pehmeämmän niin silloin unohda suosiolla kaikki madallusjouset, ovat nimittäin kaikki kovempia. Jotain on kyllä vialla nyt iskareissa tai sitten siellä ei ole m-sport jouset koska ehjänä sellainen on kyllä varsin mukava alusta ajaa. Ei todellakaan mikään kivireki.

          Originally posted by atn View Post

          KW on kallis ja kova ja muut halvemmat säädettävät ei sitten oikein kestä.

          Eniten kiinnostaisi nuo konin kitit H&R jousilla (Koni STR.T Kit tai Koni Sport Kit) -> muutama olikin laittanut Koni STR.T Kit:in mutta en huomannut että siitä olisi mitään kommentoitu että onko millainen ja onko iskarit kestäneet?
          H&R on varmasti jousena yksi kovimmista ja kaiken lisäksi pintakova.

          Itselläni oli STR.T iskunvaimentimet E46ssa. Edessä toimivat hyvin mutta takana olivat uskomattoman löysät. Ajoin niillä ehkä 20km ja otin ne pois. Olivat ehkä vialliset?
          F33 435d Mineral-grau metallic
          K40 K1200s sondermodell

          Comment

          • atn
            Bimmer Rookie
            • Aug 2010
            • 52
            • Keski-Suomi

            #80
            Ok, puheiden perusteella olin jäänyt juuri päinvastaiseen luuloon jousien mukavuudesta.

            google kyllä tukee kommenttiasi.

            Here is a brief overview of the differences between the H&R sport and Eibach lower springs:

            H&R - Uses a very stiff 54SiCr6 alloy spring steel that has a higher progressive spring rate than the Eibach springs. That results in less body roll and firmer more precise suspension control. It also reduces the travel of the struts and shocks more than the stock (OE) springs. You gain more control over the suspension movement at the expensive of ride quality.

            Eibach - Uses a high strength, high toughness spring steel called "Hi-Ten" in their Pro-Kits. The progressive rate of these springs is not quite as stiff as the H&R sport springs. Eibach focuses more on engineering a balance between ride quality and precise suspension control. Eibach springs will provide the exceptional handling and precise vehicle responsiveness and stability with minimal effect to the ride quality. Eibach engineers are very good at achieving that perfect balance. (optimizing handling vs. ride quality) Eibach springs are designed to allow the suspension to move in a controlled and predictable manner, and they do not compress the OE struts and shocks too much. That can lead to ride harshness that you won't particularly like.

            en nyt kovin tarkkaan ole alustaa katsellut mutta kyllä se vakiolta näyttää ja eikä sen väliä kun vaihto alkaa olla ajankohtainen olipa vakio tai ei.

            Sitten käännetään takki ja mennään muiden mukana. Tämmöiset nyt voisi olla vaihtoehdot halvimmasta kalleimpaan.

            - sachs + eibach pro kit + taakse poor road package -> n.30/20 madallus.
            - koni sport + eibach pro kit + taakse poor road package -> n.30/20 madallus.
            - Eibach Pro-Street-S coiloverit -> 30-60/30-60 madallus

            Eibach Pro-Street-S kitillä toki saisi korkeuden siihen mihin haluaa mutta tuota olen karsastanut kun tiputtaa minimissään 30mm takaa, että onko liikaa? Jos taakse laittaa poor road packagen niin sitten min madallus takaa 25mm niin se lienee sitten ok.

            Onko kellään kokemusta Eibach Pro-Street-S setistä BMW:ssa tai muussa merkissä?
            BMW E91 325d M-Sport -10
            BMW E36 328 -97 Coupe projekti
            EX- BMW E46 330Ci M-Sport II -03
            EX- BMW E36 M3 -94 "Drift Edition"

            Comment

            • janne30
              BTCF Member
              • Apr 2011
              • 2198
              • Vantaa

              #81
              Originally posted by atn View Post
              Ok, puheiden perusteella olin jäänyt juuri päinvastaiseen luuloon jousien mukavuudesta.

              google kyllä tukee kommenttiasi.

              Here is a brief overview of the differences between the H&R sport and Eibach lower springs:

              H&R - Uses a very stiff 54SiCr6 alloy spring steel that has a higher progressive spring rate than the Eibach springs. That results in less body roll and firmer more precise suspension control. It also reduces the travel of the struts and shocks more than the stock (OE) springs. You gain more control over the suspension movement at the expensive of ride quality.

              Eibach - Uses a high strength, high toughness spring steel called "Hi-Ten" in their Pro-Kits. The progressive rate of these springs is not quite as stiff as the H&R sport springs. Eibach focuses more on engineering a balance between ride quality and precise suspension control. Eibach springs will provide the exceptional handling and precise vehicle responsiveness and stability with minimal effect to the ride quality. Eibach engineers are very good at achieving that perfect balance. (optimizing handling vs. ride quality) Eibach springs are designed to allow the suspension to move in a controlled and predictable manner, and they do not compress the OE struts and shocks too much. That can lead to ride harshness that you won't particularly like.

              en nyt kovin tarkkaan ole alustaa katsellut mutta kyllä se vakiolta näyttää ja eikä sen väliä kun vaihto alkaa olla ajankohtainen olipa vakio tai ei.

              Sitten käännetään takki ja mennään muiden mukana. Tämmöiset nyt voisi olla vaihtoehdot halvimmasta kalleimpaan.

              - sachs + eibach pro kit + taakse poor road package -> n.30/20 madallus.
              - koni sport + eibach pro kit + taakse poor road package -> n.30/20 madallus.
              - Eibach Pro-Street-S coiloverit -> 30-60/30-60 madallus

              Eibach Pro-Street-S kitillä toki saisi korkeuden siihen mihin haluaa mutta tuota olen karsastanut kun tiputtaa minimissään 30mm takaa, että onko liikaa? Jos taakse laittaa poor road packagen niin sitten min madallus takaa 25mm niin se lienee sitten ok.

              Onko kellään kokemusta Eibach Pro-Street-S setistä BMW:ssa tai muussa merkissä?
              Kahdessa nelikutosessa ollu kyseinen coili setti, ei oo pahaa sanottavaa. Korkeus säädettävissä ja mukava ajaa.
              G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
              E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


              1 x F20
              3 x E30
              2 x E36
              5 x E46
              3 x E9X

              Comment

              • alfaromeo
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2019
                • 258
                • Suomi

                #82
                Mulla on nelivedossa H&R Sport setti alla ihan perus iskareilla. Ajettavuus on aika lähellä täydellistä.



                Korkeus on sopiva, pystyy ajelemaan rauhassa. Kaarimitat edessä 335mm ja takana 325mm.
                E92 335ia
                F11 535ia

                Comment

                • Late88
                  Newbiemmer
                  • Jun 2018
                  • 3
                  • Turku

                  #83
                  E90/E91 BC Racing

                  Hei! Onko täällä joku vaihtanut msportin alustan bc racing BR coiloveriin?
                  Kiinnostaisi tietää onko ajettavuus parantunut ja miten.
                  Itselläni E91 330D LCI 2009 msport alustalla.
                  Ja jos laitan bc racingin coiloverin, niin olisiko täällä joku kiinnostunut ostamaan msportin alustan?

                  Comment

                  • Sallinen
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2010
                    • 96
                    • Kuopio

                    #84
                    Onko taka-akselille olemassa valmista settiä, jolla ripustuksen saa taas uudenveroiseksi? Etuakselille laitoin Lemförderin tukivarsisetin (xDrive), mutta taka-akselille en Lemförderiltä onnistunut löytämään mitään kittiä. Noin 200tkm ajettu ja nyt taka-laakerit menee vaihtoon, niin samalla ajattelin entrata takapäätä muutenkin. Vai onko turhaa korjata "ehjää"?

                    ECS tarjoaa: https://www.ecstuning.com/b-assemble...3326763092kt1/

                    Orkkista jäykempää tuntumaa en ole hakemassa. Nyt alla on Konin active -iskarit, H&R-jouset ja takajousien kaverina huonon tien korotuspalat.
                    e91 320dA xDrive -12
                    Porsche 911
                    Audi TT

                    Comment

                    • alfaromeo
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2019
                      • 258
                      • Suomi

                      #85
                      Originally posted by Sallinen View Post
                      Onko taka-akselille olemassa valmista settiä, jolla ripustuksen saa taas uudenveroiseksi? Etuakselille laitoin Lemförderin tukivarsisetin (xDrive), mutta taka-akselille en Lemförderiltä onnistunut löytämään mitään kittiä. Noin 200tkm ajettu ja nyt taka-laakerit menee vaihtoon, niin samalla ajattelin entrata takapäätä muutenkin. Vai onko turhaa korjata "ehjää"?

                      ECS tarjoaa: https://www.ecstuning.com/b-assemble...3326763092kt1/

                      Orkkista jäykempää tuntumaa en ole hakemassa. Nyt alla on Konin active -iskarit, H&R-jouset ja takajousien kaverina huonon tien korotuspalat.
                      Täysin järjetön ajatus. Narina nivelet noissa yleensä on väljänä, katsastus-setä kertoo kyllä milloin pitää vaihtaa. Osa noista heloista, mitä sarjan mukana on, tulee tukivarsien mukana. Ei kannata vaihtaa siis vanhoihin varsiin missään nimessä.
                      E92 335ia
                      F11 535ia

                      Comment

                      • McBeast
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2007
                        • 2998
                        • Tallinn

                        #86
                        Originally posted by alfaromeo View Post
                        Täysin järjetön ajatus. Narina nivelet noissa yleensä on väljänä, katsastus-setä kertoo kyllä milloin pitää vaihtaa. Osa noista heloista, mitä sarjan mukana on, tulee tukivarsien mukana. Ei kannata vaihtaa siis vanhoihin varsiin missään nimessä.
                        Ei ne inssit useastikaan mainitse pienistä ratkeamista puslissa yhtään mitään. Joten, jos priimaa haluaa, niin en laskisi kyllä jonkun väsyneen katsurin varaan.

                        Tuosta olen samaa mieltä, että vaihtaa kerralla vaan uutta tukivartta ja molemmille puolille samanaikaisesti.
                        Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                        Comment

                        • Sallinen
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2010
                          • 96
                          • Kuopio

                          #87
                          Päädyin vaihtamaan nuo narinahelat pyöränlaakerien kanssa. Meni käytännössä samalla vaivalla kun prässillä teki ja kokonaistyöajan lisäys ehkä 5 minuuttia. Muihin pusliin ei koskettu - eikä kyllä olisi ollut mitään järkeäkään, kuten edellä jo todettiin.
                          e91 320dA xDrive -12
                          Porsche 911
                          Audi TT

                          Comment

                          • Lippe
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2019
                            • 31
                            • Kangasala

                            #88
                            Eibach B12 ProKit tuli laitettua. Sarja valikoitui kun oli tarkoitettua nelivetoseen. Ensituntuma että ajo tuntuu mukavan tarkalta ja täsmälliseltä vaikkei vielä 4-pyöräsuuntaustasta tehty. Sinänsä ihme, kun raidetangon pää pitää vaihtaa vielä. Jostain luin että näm olisi liian kovat. Ei mun mielestä ollenkaan. Ihan käytännölliset on mielstäni kovuuden puolesta. Ulkonäöstä mulle ei oo mitään väliä, mutta ihan sopusuhtainen, eikä mieletäni keuli. En tiedä kuvittelenko , mutta etupäästä aikasemmin kuulunnut ärsyttävä rengasääni tai jotain on poistunnut. 200 tuhatta ajetun alustan jälkeen olen kyllä tyytyväinen kokonaisuuteen.
                            2 x Fiat 127, Corsa A, Vectra A 2.0, Mazda 323 Forte 1.5, Vectra B 2.0 + Corsa B 1.0, Accord -09 + Jazz -03 (nyk), BMW 330d -10 (nyk)

                            Comment

                            • ritariässä
                              BTCF Member
                              • Jan 2006
                              • 3505
                              • Raisio

                              #89
                              Eibach Pro-kit jouset tuli tilattua vakioalustaiseen e92/335i

                              Uudet iskarit perään, mutta alkuperäiset vai M-sportin jämäkämmän vai just noilla jälkimmäisillä pilaan Eibachin pintapehmeyden?
                              G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                              Comment

                              • tryffis
                                BTCF Member
                                • Aug 2012
                                • 271
                                • Vantaa

                                #90
                                Originally posted by ritariässä View Post
                                Eibach Pro-kit jouset tuli tilattua vakioalustaiseen e92/335i

                                Uudet iskarit perään, mutta alkuperäiset vai M-sportin jämäkämmän vai just noilla jälkimmäisillä pilaan Eibachin pintapehmeyden?
                                Ymmärtääkseni 335 on aina vakionakin m sport alustalla, ellei ole erikseen ruksattu pappa-alustaa lisävarusteena.

                                Hyviä aftermarket vaihtoehtojahan löytyy kanssa, esim itsellä toimi konin keltaiset hyvin eibachien kanssa aikasemmassa e91:ssä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎