Originally posted by reekoon
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
N54 savuttaa erikoisesti ja pitää outoa ääntä
Collapse
X
-
Originally posted by mmie View PostEihän tuo kyllä siltä näytä. Olikos sulla oil catch can? Tai ootko kurkannu ahto / huohotusputkeen miltä näyttää?
Ei ole öljy sumppia. Rob Beckin pvc venttiili on vaihdettu. Otin just eilen noi diverter valvet irti ja vaihdoin niihinkin uudet alipaineletkut niin samalla kurkin tota ahtoputkea niin ihan siistiltä se näytti. Myöskään noissa dv venttiilien liitoksissa ei ollutkuin ulkopuolle havaittavaa likaa.
Vielä pitää päästä kurkkaan auton alle että valuuko nyt jonnekkin sinne, koska se vaihti millä öljyä kuluu pitäisi kaiken järjen mukaan savuttaa koko ajan tai ainakin enemmän. Varmaan desin/kaks per 500km joutuu lisään jos haluaa että pysyy maksimissa.
Edit. Vinkkejä otetaan siis vastaan mitä kannattaisi vielä tarkistaa. Kiitos jo tähän astisista pohdinnoista.E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R
E36 316i Compact Hellrot
Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
Comment
-
-
Originally posted by reekoon View PostEi ole öljy sumppia. Rob Beckin pvc venttiili on vaihdettu. Otin just eilen noi diverter valvet irti ja vaihdoin niihinkin uudet alipaineletkut niin samalla kurkin tota ahtoputkea niin ihan siistiltä se näytti. Myöskään noissa dv venttiilien liitoksissa ei ollutkuin ulkopuolle havaittavaa likaa.
Vielä pitää päästä kurkkaan auton alle että valuuko nyt jonnekkin sinne, koska se vaihti millä öljyä kuluu pitäisi kaiken järjen mukaan savuttaa koko ajan tai ainakin enemmän. Varmaan desin/kaks per 500km joutuu lisään jos haluaa että pysyy maksimissa.
Edit. Vinkkejä otetaan siis vastaan mitä kannattaisi vielä tarkistaa. Kiitos jo tähän astiaista pohdinnoista.
Omassani vuotaa öljypohjan tiiviste, että jää laikkuja maahan, mutta öljynpinta ei ole pudonnut maksimista 3tkm aikana.ex e36 325
ex e46 328
e92 335i FBO
Ducati 900S ie
KTM 640
Suzuki GT550
Honda CBR600
Comment
-
-
Miten on muilla toimineet vakio DV:t? Itte vaihdoin hiljattain turbosmartin Dual Port Kompact BOV Kitin vakioiden tilalle.
Vähän pienensi ahtopiikkiä kaasulta poistuttaessa, ja tietenkin "aivastelu" kasvoi 50/50 asetuksella.
Lieneekö muuten parannus vai huononnus..ex e36 325
ex e46 328
e92 335i FBO
Ducati 900S ie
KTM 640
Suzuki GT550
Honda CBR600
Comment
-
-
Tämäkin alkaa selvitä. Savua tulee vain oikean puoleisesta pakoputkesta ja nykyään aina jos ajaa alle 2000rpm kierroksilla. Kaikella varmuudella turbon tiiviste vuotaa nyt suoraan putkeen.
Kysymys kuuluukin, että mikä on pahinta mitä voi käydä? Käsittääkseni vuotaa tuosta välistä
ja suoraan pakoputkeen. Katit toki ottaa itteensä ja näyttää hölmöltä, mutta enne partyja ei kerkee mitenkään saamaan uusia turboja ja autoa kasattua. Eli siis voiko tuolla ajaa, jos huolehtii, että koneessa on öljyä?E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R
E36 316i Compact Hellrot
Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
Comment
-
-
Originally posted by reekoon View PostTämäkin alkaa selvitä. Savua tulee vain oikean puoleisesta pakoputkesta ja nykyään aina jos ajaa alle 2000rpm kierroksilla. Kaikella varmuudella turbon tiiviste vuotaa nyt suoraan putkeen.
Kysymys kuuluukin, että mikä on pahinta mitä voi käydä? Käsittääkseni vuotaa tuosta välistä
ja suoraan pakoputkeen. Katit toki ottaa itteensä ja näyttää hölmöltä, mutta enne partyja ei kerkee mitenkään saamaan uusia turboja ja autoa kasattua. Eli siis voiko tuolla ajaa, jos huolehtii, että koneessa on öljyä?
Turbon akselista se öljy vuotaa läpi pakopuolelle, voi sillä ajaa kun huolehtii öljystä.Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"
Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
1/4 maili 11.8 / 205 km/h
0-200km/h 11.40s
100-200km/h 6,00s
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354
Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää
Comment
-
-
Originally posted by miyli View PostTurbon akselista se öljy vuotaa läpi pakopuolelle, voi sillä ajaa kun huolehtii öljystä.
Mikäs on kannattavin menetelmä?
- Turbot irti ja modattavaksi/korjattavaksi
- Uudet OEM turbot (jotka alkaa kiliseen ja vuotaan kummiskin saman tien)
- Jotkut aftermarket turbot vakio pakosarjaan/hukkaporttiin sopivat
Sillain, että budejetti ei nyt muodostu aivan tähtitieteelliseksi.E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R
E36 316i Compact Hellrot
Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
Comment
-
-
Originally posted by reekoon View PostOkei, tämä oli oikeastaan tärkein mitä halusin kuulla. Vittu että nääkin hajoo just aina kun ei tarttis. Olis hajonnu kuukausi sitten tai kuukauden päästä. Ei tänään, kun huomenna alkaa lomat ja käytännössä seuraavat neljä viikkoa täynnä menoa.....
Mikäs on kannattavin menetelmä?
- Turbot irti ja modattavaksi/korjattavaksi
- Uudet OEM turbot (jotka alkaa kiliseen ja vuotaan kummiskin saman tien)
- Jotkut aftermarket turbot vakio pakosarjaan/hukkaporttiin sopivat
Sillain, että budejetti ei nyt muodostu aivan tähtitieteelliseksi.
Huolletut ja modatut turbot hinnaltaan noin samaa luokkaa esim. Turbotohtorilla.
Tiiviste sarja on lisäksi n.300€ myös mikä tarvitaa.
Työhän onnistuu itsekin jos vaan työkalut pysyy kädessä. Itse vaihtanut turbot tallin lattialla pukkien nokassa oli auto.Last edited by miyli; 19-07-2018, 12:40.Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"
Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
1/4 maili 11.8 / 205 km/h
0-200km/h 11.40s
100-200km/h 6,00s
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354
Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää
Comment
-
-
Originally posted by miyli View PostOEM turbot näkyy olevan bemariosat.fi alennettuna hintaan 1490€ ja kyllä ne sen n.100-150tkm kestää.
Huolletut ja modatut turbot hinnaltaan noin samaa luokkaa esim. Turbotohtorilla.
Tiiviste sarja on lisäksi n.300€ myös mikä tarvitaa.
Työhän onnistuu itsekin jos vaan työkalut pysyy kädessä. Itse vaihtanut turbot tallin lattialla pukkien nokassa oli auto.E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R
E36 316i Compact Hellrot
Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
Comment
-
-
Originally posted by reekoon View PostVittu että nääkin hajoo just aina kun ei tarttis. Olis hajonnu kuukausi sitten tai kuukauden päästä. Ei tänään, kun huomenna alkaa lomat ja käytännössä seuraavat neljä viikkoa täynnä menoa.....
Tarvit sit todennäköisesti lisää soppaa modattujen turbojen kanssa niin kannattaa varautua myös siihen.
Comment
-
-
Originally posted by reekoon View PostJuu siis purku/kasaus menee kyllä. Tai uskoisin, kun yhden S62 koneenkin osasin rakentaa kokonaan apulaitteineen ja myös työkalut löytyy. kattelin juuri, että ostan varmaan Motonetista rampit, joiden päälle voi ajaa auton, kun omaa tallia ei enää ole. Sit levittää vaikka pressun päälle jos nyt ja kun sateet alkaa heti kun vetää tuon auki. Turbotohtoria mietin, että josko lähettäis sinne nämä modattavaksi. Tuo 1500€ ilmeisesti käsittää kummankin turbon?Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"
Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
1/4 maili 11.8 / 205 km/h
0-200km/h 11.40s
100-200km/h 6,00s
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354
Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää
Comment
-
-
Originally posted by brainsurgery View PostEi hätää. Kyllä se hajoaa kuukaudenkin päästä
Tarvit sit todennäköisesti lisää soppaa modattujen turbojen kanssa niin kannattaa varautua myös siihen.
Originally posted by MiyliOikea eturengas täytyy saada pois, niin helpottaa hommaa aika paljon. Silloin ei voi ramppia olla sen alla. Ainakin 2 vuotta sitten Turbotohtorilla n. 1500€ molempien turbojen huolto ja modaus.Last edited by reekoon; 19-07-2018, 13:52.E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R
E36 316i Compact Hellrot
Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
Comment
-
-
Jos ja kun (KANNATTAA) korjautat/modaat turbot niin ei sun tartte tehdä heti mitään polttoainepuolelle. Tällöin tehot riittää 500 hv:n noin suurin piirtein. Siis bensa-viinaseoksella. Jos ajat 100% E85 niin sit kandee laittaa PI.
Edittiä:
Voit huoletta ajaa noilla sun turboilla vielä. Ei ne mihinkään heti hajoa, kattele välillä iDrivestä vaan öljyn määrää koneessa.Last edited by Tommix; 19-07-2018, 14:28.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostJos ja kun (KANNATTAA) korjautat/modaat turbot niin ei sun tartte tehdä heti mitään polttoainepuolelle. Tällöin tehot riittää 500 hv:n noin suurin piirtein. Siis bensa-viinaseoksella. Jos ajat 100% E85 niin sit kandee laittaa PI.
Edittiä:
Voit huoletta ajaa noilla sun turboilla vielä. Ei ne mihinkään heti hajoa, kattele välillä iDrivestä vaan öljyn määrää koneessa.E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R
E36 316i Compact Hellrot
Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
Comment
-
Comment