Announcement

Collapse
No announcement yet.

N54 savuttaa erikoisesti ja pitää outoa ääntä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mmie
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2012
    • 504
    • Kouvola

    #31
    Originally posted by reekoon View Post
    Tässä kunnossa oli likaisin tulppa. Ajettu about 5k km

    Ei mielestäni siis kyllä tuonne vuoda?

    https://imgur.com/gallery/514ltho
    Eihän tuo kyllä siltä näytä. Olikos sulla oil catch can? Tai ootko kurkannu ahto / huohotusputkeen miltä näyttää?
    ex e36 325
    ex e46 328
    e92 335i FBO
    Ducati 900S ie
    KTM 640
    Suzuki GT550
    Honda CBR600

    Comment

    • reekoon
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2007
      • 3426
      • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

      #32
      Originally posted by mmie View Post
      Eihän tuo kyllä siltä näytä. Olikos sulla oil catch can? Tai ootko kurkannu ahto / huohotusputkeen miltä näyttää?

      Ei ole öljy sumppia. Rob Beckin pvc venttiili on vaihdettu. Otin just eilen noi diverter valvet irti ja vaihdoin niihinkin uudet alipaineletkut niin samalla kurkin tota ahtoputkea niin ihan siistiltä se näytti. Myöskään noissa dv venttiilien liitoksissa ei ollutkuin ulkopuolle havaittavaa likaa.

      Vielä pitää päästä kurkkaan auton alle että valuuko nyt jonnekkin sinne, koska se vaihti millä öljyä kuluu pitäisi kaiken järjen mukaan savuttaa koko ajan tai ainakin enemmän. Varmaan desin/kaks per 500km joutuu lisään jos haluaa että pysyy maksimissa.



      Edit. Vinkkejä otetaan siis vastaan mitä kannattaisi vielä tarkistaa. Kiitos jo tähän astisista pohdinnoista.
      E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
      JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


      E36 316i Compact Hellrot

      Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
      Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

      Comment

      • mmie
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2012
        • 504
        • Kouvola

        #33
        Originally posted by reekoon View Post
        Ei ole öljy sumppia. Rob Beckin pvc venttiili on vaihdettu. Otin just eilen noi diverter valvet irti ja vaihdoin niihinkin uudet alipaineletkut niin samalla kurkin tota ahtoputkea niin ihan siistiltä se näytti. Myöskään noissa dv venttiilien liitoksissa ei ollutkuin ulkopuolle havaittavaa likaa.

        Vielä pitää päästä kurkkaan auton alle että valuuko nyt jonnekkin sinne, koska se vaihti millä öljyä kuluu pitäisi kaiken järjen mukaan savuttaa koko ajan tai ainakin enemmän. Varmaan desin/kaks per 500km joutuu lisään jos haluaa että pysyy maksimissa.



        Edit. Vinkkejä otetaan siis vastaan mitä kannattaisi vielä tarkistaa. Kiitos jo tähän astiaista pohdinnoista.
        Mystistä. Ite kans vaihdoin hiljattain rb pcv:n, vanhasta pysty puhaltamaan molempiin suuntiin...

        Omassani vuotaa öljypohjan tiiviste, että jää laikkuja maahan, mutta öljynpinta ei ole pudonnut maksimista 3tkm aikana.
        ex e36 325
        ex e46 328
        e92 335i FBO
        Ducati 900S ie
        KTM 640
        Suzuki GT550
        Honda CBR600

        Comment

        • mmie
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2012
          • 504
          • Kouvola

          #34
          Miten on muilla toimineet vakio DV:t? Itte vaihdoin hiljattain turbosmartin Dual Port Kompact BOV Kitin vakioiden tilalle.

          Vähän pienensi ahtopiikkiä kaasulta poistuttaessa, ja tietenkin "aivastelu" kasvoi 50/50 asetuksella.

          Lieneekö muuten parannus vai huononnus..
          Last edited by mmie; 10-06-2018, 22:51. Reason: Meni väärään lankaan..
          ex e36 325
          ex e46 328
          e92 335i FBO
          Ducati 900S ie
          KTM 640
          Suzuki GT550
          Honda CBR600

          Comment

          • Spetke
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 3452
            • Janakkala

            #35
            Ainakin noissa vastaavan ikäisissä ja ajetuissa 4 ja 8 sylinterisissä moteissa venttiilivarren kumit on ihan korppua ja imee varsien läpi öljyä ja pölläyttelee.
            Tokkopa tossa kumit sen ihmeellisempää materiaalia on kun noissa pienemmissä / isommissakaan koneissa.
            ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

            Comment

            • reekoon
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2007
              • 3426
              • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

              #36
              Tämäkin alkaa selvitä. Savua tulee vain oikean puoleisesta pakoputkesta ja nykyään aina jos ajaa alle 2000rpm kierroksilla. Kaikella varmuudella turbon tiiviste vuotaa nyt suoraan putkeen.

              Kysymys kuuluukin, että mikä on pahinta mitä voi käydä? Käsittääkseni vuotaa tuosta välistä



              ja suoraan pakoputkeen. Katit toki ottaa itteensä ja näyttää hölmöltä, mutta enne partyja ei kerkee mitenkään saamaan uusia turboja ja autoa kasattua. Eli siis voiko tuolla ajaa, jos huolehtii, että koneessa on öljyä?
              E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
              JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


              E36 316i Compact Hellrot

              Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
              Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

              Comment

              • miyli
                BTCF Member
                • Dec 2008
                • 2089
                • Naantali

                #37
                Originally posted by reekoon View Post
                Tämäkin alkaa selvitä. Savua tulee vain oikean puoleisesta pakoputkesta ja nykyään aina jos ajaa alle 2000rpm kierroksilla. Kaikella varmuudella turbon tiiviste vuotaa nyt suoraan putkeen.

                Kysymys kuuluukin, että mikä on pahinta mitä voi käydä? Käsittääkseni vuotaa tuosta välistä



                ja suoraan pakoputkeen. Katit toki ottaa itteensä ja näyttää hölmöltä, mutta enne partyja ei kerkee mitenkään saamaan uusia turboja ja autoa kasattua. Eli siis voiko tuolla ajaa, jos huolehtii, että koneessa on öljyä?

                Turbon akselista se öljy vuotaa läpi pakopuolelle, voi sillä ajaa kun huolehtii öljystä.
                Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                0-200km/h 11.40s
                100-200km/h 6,00s
                http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                Comment

                • reekoon
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2007
                  • 3426
                  • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                  #38
                  Originally posted by miyli View Post
                  Turbon akselista se öljy vuotaa läpi pakopuolelle, voi sillä ajaa kun huolehtii öljystä.
                  Okei, tämä oli oikeastaan tärkein mitä halusin kuulla. Vittu että nääkin hajoo just aina kun ei tarttis. Olis hajonnu kuukausi sitten tai kuukauden päästä. Ei tänään, kun huomenna alkaa lomat ja käytännössä seuraavat neljä viikkoa täynnä menoa.....

                  Mikäs on kannattavin menetelmä?

                  - Turbot irti ja modattavaksi/korjattavaksi
                  - Uudet OEM turbot (jotka alkaa kiliseen ja vuotaan kummiskin saman tien)
                  - Jotkut aftermarket turbot vakio pakosarjaan/hukkaporttiin sopivat

                  Sillain, että budejetti ei nyt muodostu aivan tähtitieteelliseksi.
                  E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                  JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                  E36 316i Compact Hellrot

                  Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                  Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                  Comment

                  • miyli
                    BTCF Member
                    • Dec 2008
                    • 2089
                    • Naantali

                    #39
                    Originally posted by reekoon View Post
                    Okei, tämä oli oikeastaan tärkein mitä halusin kuulla. Vittu että nääkin hajoo just aina kun ei tarttis. Olis hajonnu kuukausi sitten tai kuukauden päästä. Ei tänään, kun huomenna alkaa lomat ja käytännössä seuraavat neljä viikkoa täynnä menoa.....

                    Mikäs on kannattavin menetelmä?

                    - Turbot irti ja modattavaksi/korjattavaksi
                    - Uudet OEM turbot (jotka alkaa kiliseen ja vuotaan kummiskin saman tien)
                    - Jotkut aftermarket turbot vakio pakosarjaan/hukkaporttiin sopivat

                    Sillain, että budejetti ei nyt muodostu aivan tähtitieteelliseksi.
                    OEM turbot näkyy olevan bemariosat.fi alennettuna hintaan 1490€ ja kyllä ne sen n.100-150tkm kestää.
                    Huolletut ja modatut turbot hinnaltaan noin samaa luokkaa esim. Turbotohtorilla.
                    Tiiviste sarja on lisäksi n.300€ myös mikä tarvitaa.
                    Työhän onnistuu itsekin jos vaan työkalut pysyy kädessä. Itse vaihtanut turbot tallin lattialla pukkien nokassa oli auto.
                    Last edited by miyli; 19-07-2018, 12:40.
                    Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                    Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                    Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                    Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                    Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                    Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                    1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                    0-200km/h 11.40s
                    100-200km/h 6,00s
                    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                    Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                    Comment

                    • reekoon
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2007
                      • 3426
                      • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                      #40
                      Originally posted by miyli View Post
                      OEM turbot näkyy olevan bemariosat.fi alennettuna hintaan 1490€ ja kyllä ne sen n.100-150tkm kestää.
                      Huolletut ja modatut turbot hinnaltaan noin samaa luokkaa esim. Turbotohtorilla.
                      Tiiviste sarja on lisäksi n.300€ myös mikä tarvitaa.
                      Työhän onnistuu itsekin jos vaan työkalut pysyy kädessä. Itse vaihtanut turbot tallin lattialla pukkien nokassa oli auto.
                      Juu siis purku/kasaus menee kyllä. Tai uskoisin, kun yhden S62 koneenkin osasin rakentaa kokonaan apulaitteineen ja myös työkalut löytyy. kattelin juuri, että ostan varmaan Motonetista rampit, joiden päälle voi ajaa auton, kun omaa tallia ei enää ole. Sit levittää vaikka pressun päälle jos nyt ja kun sateet alkaa heti kun vetää tuon auki. Turbotohtoria mietin, että josko lähettäis sinne nämä modattavaksi. Tuo 1500€ ilmeisesti käsittää kummankin turbon?
                      E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                      JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                      E36 316i Compact Hellrot

                      Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                      Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                      Comment

                      • brainsurgery
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2011
                        • 1355
                        • Helsinki

                        #41
                        Originally posted by reekoon View Post
                        Vittu että nääkin hajoo just aina kun ei tarttis. Olis hajonnu kuukausi sitten tai kuukauden päästä. Ei tänään, kun huomenna alkaa lomat ja käytännössä seuraavat neljä viikkoa täynnä menoa.....
                        Ei hätää. Kyllä se hajoaa kuukaudenkin päästä

                        Tarvit sit todennäköisesti lisää soppaa modattujen turbojen kanssa niin kannattaa varautua myös siihen.

                        Comment

                        • miyli
                          BTCF Member
                          • Dec 2008
                          • 2089
                          • Naantali

                          #42
                          Originally posted by reekoon View Post
                          Juu siis purku/kasaus menee kyllä. Tai uskoisin, kun yhden S62 koneenkin osasin rakentaa kokonaan apulaitteineen ja myös työkalut löytyy. kattelin juuri, että ostan varmaan Motonetista rampit, joiden päälle voi ajaa auton, kun omaa tallia ei enää ole. Sit levittää vaikka pressun päälle jos nyt ja kun sateet alkaa heti kun vetää tuon auki. Turbotohtoria mietin, että josko lähettäis sinne nämä modattavaksi. Tuo 1500€ ilmeisesti käsittää kummankin turbon?
                          Oikea eturengas täytyy saada pois, niin helpottaa hommaa aika paljon. Silloin ei voi ramppia olla sen alla. Ainakin 2 vuotta sitten Turbotohtorilla n. 1500€ molempien turbojen huolto ja modaus.
                          Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                          Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                          Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                          Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                          Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                          Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                          1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                          0-200km/h 11.40s
                          100-200km/h 6,00s
                          http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                          Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                          Comment

                          • reekoon
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2007
                            • 3426
                            • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                            #43
                            Originally posted by brainsurgery View Post
                            Ei hätää. Kyllä se hajoaa kuukaudenkin päästä

                            Tarvit sit todennäköisesti lisää soppaa modattujen turbojen kanssa niin kannattaa varautua myös siihen.
                            Jees. Meneekö ihan paremmalla HPFP:llä vai tartteeko myös port injection kitin? tällä hetkellä vakio turboilla kutos kartalla ja sellaisella 60-70% seoksella trimmit maks 30 paikkeilla ja hpfp 10-11 arvolla min. Wlabron 450 pumppuhan mulla tässä jo on.

                            Originally posted by Miyli
                            Oikea eturengas täytyy saada pois, niin helpottaa hommaa aika paljon. Silloin ei voi ramppia olla sen alla. Ainakin 2 vuotta sitten Turbotohtorilla n. 1500€ molempien turbojen huolto ja modaus.
                            Okei kiitos tiedosta. On mulla tuollaisia teräs pukkejakin, mutta hommaa vähän isommat/tukevammat. Onnistuuko jos pelkän keulan nostaa ylös pukeille vaiko kaikki neljä kulmaa ylös? Lähinnä tilan tarpeen takia?
                            Last edited by reekoon; 19-07-2018, 13:52.
                            E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                            JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                            E36 316i Compact Hellrot

                            Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                            Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                            Comment

                            • Tommix
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 5419
                              • S:t Karins

                              #44
                              Jos ja kun (KANNATTAA) korjautat/modaat turbot niin ei sun tartte tehdä heti mitään polttoainepuolelle. Tällöin tehot riittää 500 hv:n noin suurin piirtein. Siis bensa-viinaseoksella. Jos ajat 100% E85 niin sit kandee laittaa PI.
                              Edittiä:
                              Voit huoletta ajaa noilla sun turboilla vielä. Ei ne mihinkään heti hajoa, kattele välillä iDrivestä vaan öljyn määrää koneessa.
                              Last edited by Tommix; 19-07-2018, 14:28.
                              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                              Comment

                              • reekoon
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2007
                                • 3426
                                • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                                #45
                                Originally posted by Tommix View Post
                                Jos ja kun (KANNATTAA) korjautat/modaat turbot niin ei sun tartte tehdä heti mitään polttoainepuolelle. Tällöin tehot riittää 500 hv:n noin suurin piirtein. Siis bensa-viinaseoksella. Jos ajat 100% E85 niin sit kandee laittaa PI.
                                Edittiä:
                                Voit huoletta ajaa noilla sun turboilla vielä. Ei ne mihinkään heti hajoa, kattele välillä iDrivestä vaan öljyn määrää koneessa.
                                Kiitoksia tästäkin. Ehti alkaa kyllä hillosipulia kiristään, kun tosiaan tulossa partyt ja kaikkea muuta menoa.
                                E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                                JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                                E36 316i Compact Hellrot

                                Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                                Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎