Announcement

Collapse
No announcement yet.

E93 335iA kannattava ostos?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tietämätönluuseri
    Newbiemmer
    • Dec 2015
    • 20
    • Ex e46 328i

    E93 335iA kannattava ostos?

    Morjensta kaikille. Tosiaan nyt olisi tuollainen voimakas avo hakusessa. Onko muilla samaa autoa ollut/onko pelkkää korjausta edessä. Tuo olisi lähes karvanoppa malli ja alle 200tkm ajettu. 08vm siis. :think
  • Zeta
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7511
    • Kotona

    #2
    Bemarit ostetaan tunteella, ei järjellä. Eli vastaus otsikkoon: osta pois jos sydän sanoo jess
    -
    Käyttöautona: F20
    Myydään: DELL pöytätietokone **130e**
    Myydään: HP 14" kannettava **90e**
    -

    Comment

    • Tommix
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 5401
      • S:t Karins

      #3
      Hyvällä tuurilla pelkkää ajoa ja nautiskelua, mutta jos tyyppiviat on korjaamatta, niin varaa nyt ainakin pari tonttua ylimääräistä rahaa. Sillä pääsee jo alkuun remonttien suhteen. Eiköhän tuosta löydy ihan oma topikkikin?
      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

      Comment

      • Tietämätönluuseri
        Newbiemmer
        • Dec 2015
        • 20
        • Ex e46 328i

        #4
        Joo tunteellahan noita aina ostetaan pistin kuvan moottoritilasta. Onko nuo turbot alkuperäset? Omaan silmään näyttää jo vaihdetuilta. Turbotietäjät ilmoittautuu mitkä turbot kyseessä
        Attached Files
        Last edited by Tietämätönluuseri; 15-06-2018, 06:52.

        Comment

        • brainsurgery
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2011
          • 1355
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by Tietämätönluuseri View Post
          Joo tunteellahan noita aina ostetaan pistin kuvan moottoritilasta. Onko nuo turbot alkuperäset? Omaan silmään näyttää jo vaihdetuilta. Turbotietäjät ilmoittautuu mitkä turbot kyseessä
          Näyttää alkuperäisiltä.

          Comment

          • Tietämätönluuseri
            Newbiemmer
            • Dec 2015
            • 20
            • Ex e46 328i

            #6
            Ok. Kiitos. Mulle kun nää 3.5 on vähän hepreaa niin näyttääkö ulkosilta puolin kunnossa? Putsari virityksiä/ahtimilla kuuluisi olla jokin oma kotelo tms. Kysyvä ei tieltä eksy

            Comment

            • brainsurgery
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2011
              • 1355
              • Helsinki

              #7
              No ne turbot ei tuosta kuvasta näy.

              Siinä on vv-suodattimet laitettu mutta mitään muuta tuosta kuvasta ei saa selville.

              Ja moottori on 3.0.

              Comment

              • Tietämätönluuseri
                Newbiemmer
                • Dec 2015
                • 20
                • Ex e46 328i

                #8
                Juuri noita suodattimia mietin, varmaan enemmän haittaa kun hyötyä, likaa koneeseen? Ja anturi tiedot saattaa jossain vaiheessa alkaa sekoilemaan?

                Comment

                • brainsurgery
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2011
                  • 1355
                  • Helsinki

                  #9
                  Näillä lähtötiedoilla sanoisin, että kannattaa varata 5000€ korjauksiin, jos haluat varmuudella pitää auton liikenteessä.

                  Comment

                  • JTP
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2008
                    • 506
                    • Hpj

                    #10
                    Tuo yleisnäkymä moottoritilasta jo kertoo sen, että ylläreitä saattaa olla odotettavissa..
                    e90 330i lci -09
                    Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
                    Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

                    Comment

                    • insp
                      BTCF Member
                      • Sep 2002
                      • 826
                      • Iittala

                      #11
                      Itsellä ei nyt kovinkaan isoja ongelmia ole ollut, tosin rahaa on saanut laittaa kiinni noin 1000-1500e. Autolla ajettu ostaessa 51tkm ja nyt 75tkm.

                      Vaihdettu on mm. vesipumppu, termostaatti, puolat, tulpat ja viimeisenä alipaineletkuja kun tuli 30FF koodia. Tuosta olisi voinut periatteessa karsia puolat pois, mutta kun JB4 leikkiin lähti niin ne kannattaa samalla vaihtaa.
                      Listassa ei ollut mukana normi moottori-/laatikko-/peräöljy yms. vaihtoja.

                      Onko nuo nyt niin isoja summia ja outoja osia, niin sen voi jokainen itse määritellä. Muuten kyllä on ihan hyvin toiminut.
                      ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

                      Comment

                      • tommylee
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2015
                        • 292
                        • Haukipudas / Kello

                        #12
                        Joo, ei kantsi viimesiä lantteja kiinnittää näihin. Periaatteessa 3 yleisintä tyyppivikaa on suuttimet (alkavat vuotamaan), turbot (hukkaportit kilisee, kun menee väljiksi) ja hpfp, eli korkeapainepumppu.
                        Omasta meni 162tkm hpfp. Reipas dona meni remppaan.
                        Jos autossa huollot tehty jne, ja vaikuttaa hyvältä, niin ostohousut jalkaan
                        Ja pitää tosiaan remppavaroja lompsassa pahan päivän varalle
                        Ex: BMW 330 Xd E90
                        Ex:BMW 335Xi E90
                        Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

                        Comment

                        • bmw323it
                          BTCF Member
                          • Mar 2008
                          • 1821
                          • N/A

                          #13
                          Kohta kymmenen vuotta omistanut tuon e90:n, ja joo, vesipumppu ja hpfp on vaihdettu vuosien kuluessa, mutta ei tuohon kyllä ole mennyt sen enempää rahaa korjauksiin vuotta kohti kuin muihinkaan bemareihin. Turbojen suhteenkaan ei ole ollut yhtään mitään ongelmaa, eikä puolien.

                          Yksi suutin alkoi oireilemaan vuosi sitten, mutta sekin korjautui kun ajelin muutaman tankin 50% etanolilla.

                          Summa-summarum, kamalia kauhukuvia täällä viljellään, tai sitten mulla vain on käynyt tuuri. Ehkä myös auttaa että tietää auton huoltohistorian.
                          Nyt:
                          BMW 530e (g30)
                          BMW 335i (e90)
                          BMW 323iC (e36)
                          BMW 850i (e31)
                          Golf GTE
                          ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                          Comment

                          • mmie
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2012
                            • 502
                            • Kouvola

                            #14
                            Omaan e92 195tkm vaihdettu nyt venttiilikoppa (oli haljennut öljyntäyttöaukon vierestä), öljypohjan ja öljynsuodatinjalan tiivisteet. Toi öp:n tiivisteen vaihto on pikkusen isompi homma. Kannattaa kurkata pohjamuovin sisään jos mahdollisuutta. Tuppaavat noi bemarin tiivisteet vanhuuttaan olla aika vuotavaa tavaraa. Ja alkuperäinen PCV venttiili päästi ilman kulkemaan yhtä helposti molempiin suuntiin -> rob beck tilalle...
                            ex e36 325
                            ex e46 328
                            e92 335i FBO
                            Ducati 900S ie
                            KTM 640
                            Suzuki GT550
                            Honda CBR600

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎