Morjensta kaikille. Tosiaan nyt olisi tuollainen voimakas avo hakusessa. Onko muilla samaa autoa ollut/onko pelkkää korjausta edessä. Tuo olisi lähes karvanoppa malli ja alle 200tkm ajettu. 08vm siis. :think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E93 335iA kannattava ostos?
Collapse
X
-
Hyvällä tuurilla pelkkää ajoa ja nautiskelua, mutta jos tyyppiviat on korjaamatta, niin varaa nyt ainakin pari tonttua ylimääräistä rahaa. Sillä pääsee jo alkuun remonttien suhteen. Eiköhän tuosta löydy ihan oma topikkikin?Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
-
Itsellä ei nyt kovinkaan isoja ongelmia ole ollut, tosin rahaa on saanut laittaa kiinni noin 1000-1500e. Autolla ajettu ostaessa 51tkm ja nyt 75tkm.
Vaihdettu on mm. vesipumppu, termostaatti, puolat, tulpat ja viimeisenä alipaineletkuja kun tuli 30FF koodia. Tuosta olisi voinut periatteessa karsia puolat pois, mutta kun JB4 leikkiin lähti niin ne kannattaa samalla vaihtaa.
Listassa ei ollut mukana normi moottori-/laatikko-/peräöljy yms. vaihtoja.
Onko nuo nyt niin isoja summia ja outoja osia, niin sen voi jokainen itse määritellä. Muuten kyllä on ihan hyvin toiminut.ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *
Comment
-
-
Joo, ei kantsi viimesiä lantteja kiinnittää näihin. Periaatteessa 3 yleisintä tyyppivikaa on suuttimet (alkavat vuotamaan), turbot (hukkaportit kilisee, kun menee väljiksi) ja hpfp, eli korkeapainepumppu.
Omasta meni 162tkm hpfp. Reipas dona meni remppaan.
Jos autossa huollot tehty jne, ja vaikuttaa hyvältä, niin ostohousut jalkaan
Ja pitää tosiaan remppavaroja lompsassa pahan päivän varalleEx: BMW 330 Xd E90
Ex:BMW 335Xi E90
Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro
Comment
-
-
Kohta kymmenen vuotta omistanut tuon e90:n, ja joo, vesipumppu ja hpfp on vaihdettu vuosien kuluessa, mutta ei tuohon kyllä ole mennyt sen enempää rahaa korjauksiin vuotta kohti kuin muihinkaan bemareihin. Turbojen suhteenkaan ei ole ollut yhtään mitään ongelmaa, eikä puolien.
Yksi suutin alkoi oireilemaan vuosi sitten, mutta sekin korjautui kun ajelin muutaman tankin 50% etanolilla.
Summa-summarum, kamalia kauhukuvia täällä viljellään, tai sitten mulla vain on käynyt tuuri. Ehkä myös auttaa että tietää auton huoltohistorian.Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
Omaan e92 195tkm vaihdettu nyt venttiilikoppa (oli haljennut öljyntäyttöaukon vierestä), öljypohjan ja öljynsuodatinjalan tiivisteet. Toi öp:n tiivisteen vaihto on pikkusen isompi homma. Kannattaa kurkata pohjamuovin sisään jos mahdollisuutta. Tuppaavat noi bemarin tiivisteet vanhuuttaan olla aika vuotavaa tavaraa. Ja alkuperäinen PCV venttiili päästi ilman kulkemaan yhtä helposti molempiin suuntiin -> rob beck tilalle...ex e36 325
ex e46 328
e92 335i FBO
Ducati 900S ie
KTM 640
Suzuki GT550
Honda CBR600
Comment
-
Comment