moi.
eli N43B20 e90 lci 2009 kysees.
jo toisen kerran hajosi nox anturi ja on niin sairaan kallis anturi, että lähdin huviksi kokeilemaan pystyiskö vähä halvemmalla korjata.
tilasin pelkän anturin "probe" kun mikäpä siihen elektroniseen möhkäleeseen tulisi. nox anturin tyyppi tällä hetkellä autossa 11787587130 voi olla että pitää tyyppinumerot täsmätä anturissa sekä siinä elektronisessa mötikässä, että toimii.
johdot on mallia sellaiset ettei niihin vissiin tina tartu joten tein "pääteholkeilla" jatkokset. anturin mukana tuli pääteholkit, mutta hommasin 2.5mm2 tarkoitetut pääteholkit joilla tein jatkokset. rutistelin holkkipihdeillä vain useamman kerran että varmasti pysyy. olisko 0.7mm2 anturin piuhat joten teoriassa 1.5mm2 pitäisi riittää, mutta voi tulla muutama voimasana kun yrittää piuhoja laitella holkkiin vastakkaisista suunnista. en testannut holkkeja jotka tuli mukana, mutta kutistesukat meni hienosti liitosten yli jotka tuli mukana ja laitoin siihen kaikkien päälle vielä kutistesukan. jatkoksen tein lähelle elektronista möhkälettä joka on hyvässä suojassa auton sisuksissa.
nollasin anturin BMW RHEINGOLD ohjelmalla ja viat pois sekä tarkistin regenerationin tilan ja lähdin putsausajolle noin 118kmh kulutus noin 9l/100km aluksi ja sitten tipahti samoilla nopeuksilla vähä alle 7l/100km ja oli saanut regeneroinnin tehtyä ja kaikki ok. noin 90kmh kulutus 5l
60e tuli kuntoon. toistaiseksi ajanut alle viikon, mutta seurataan.
varmaan vaatii myös sen icom mötikän joka mulla on ja bmw ohjelmiston, että saa tehtyä kaikki nollaukset ja muut.
eli N43B20 e90 lci 2009 kysees.
jo toisen kerran hajosi nox anturi ja on niin sairaan kallis anturi, että lähdin huviksi kokeilemaan pystyiskö vähä halvemmalla korjata.
tilasin pelkän anturin "probe" kun mikäpä siihen elektroniseen möhkäleeseen tulisi. nox anturin tyyppi tällä hetkellä autossa 11787587130 voi olla että pitää tyyppinumerot täsmätä anturissa sekä siinä elektronisessa mötikässä, että toimii.
johdot on mallia sellaiset ettei niihin vissiin tina tartu joten tein "pääteholkeilla" jatkokset. anturin mukana tuli pääteholkit, mutta hommasin 2.5mm2 tarkoitetut pääteholkit joilla tein jatkokset. rutistelin holkkipihdeillä vain useamman kerran että varmasti pysyy. olisko 0.7mm2 anturin piuhat joten teoriassa 1.5mm2 pitäisi riittää, mutta voi tulla muutama voimasana kun yrittää piuhoja laitella holkkiin vastakkaisista suunnista. en testannut holkkeja jotka tuli mukana, mutta kutistesukat meni hienosti liitosten yli jotka tuli mukana ja laitoin siihen kaikkien päälle vielä kutistesukan. jatkoksen tein lähelle elektronista möhkälettä joka on hyvässä suojassa auton sisuksissa.
nollasin anturin BMW RHEINGOLD ohjelmalla ja viat pois sekä tarkistin regenerationin tilan ja lähdin putsausajolle noin 118kmh kulutus noin 9l/100km aluksi ja sitten tipahti samoilla nopeuksilla vähä alle 7l/100km ja oli saanut regeneroinnin tehtyä ja kaikki ok. noin 90kmh kulutus 5l
60e tuli kuntoon. toistaiseksi ajanut alle viikon, mutta seurataan.
varmaan vaatii myös sen icom mötikän joka mulla on ja bmw ohjelmiston, että saa tehtyä kaikki nollaukset ja muut.
Comment