Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nox anturin korjaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Janzki
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 4947
    • Lohja

    #16
    Originally posted by suppari View Post
    Ei toimi.
    Huomaako käytännön eroa :think
    Sähköposti.
    IG: janzki_

    Comment

    • PösökinOli
      Newbiemmer
      • Jan 2015
      • 22
      • Helsinki

      #17
      Originally posted by touring39 View Post
      Meidän pikkupemussa tuo on. Tilasin UK:sta ja JW-Service asensi sen odotellessa paikalleen. Ei menny kauaa.

      Hyvin tuntuu pelaavan.
      Kukahan tuommoisen asentaisi ja koodaisi pääkaupunkiseudulla?
      E91 LCI 325i N53

      Comment

      • VolvoTDi
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2006
        • 1576
        • Tampere - Pori

        #18
        Originally posted by Johnny_Gas View Post
        Mitenkäs jos tuo nox otetaan ohjelmalla pois käytöstä, niin toimiiko autossa silloin nuo eri moodit polttoaineseoksille ym?
        Mitä tarkoitat eri moodeilla? Nox poiston jälkeen auto menee laihaseoksella ja rikastaa tietty kiihdytyksissä sekä startissa jne, toiminta on siis sellaista kun auto olisi aivan uusi.
        Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
        Check:
        www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
        Tampere 044-5867096

        Comment

        • Johnny_Gas
          Bimmer Rookie
          • May 2019
          • 37
          • Turku

          #19
          Originally posted by VolvoTDi View Post
          Mitä tarkoitat eri moodeilla? Nox poiston jälkeen auto menee laihaseoksella ja rikastaa tietty kiihdytyksissä sekä startissa jne, toiminta on siis sellaista kun auto olisi aivan uusi.
          Tätä juuri tarkoitin. Että vaikuttaako tuo poistaminen auton toimintaan.
          E91 LCI

          Comment

          • VolvoTDi
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2006
            • 1576
            • Tampere - Pori

            #20
            Originally posted by Johnny_Gas View Post
            Tätä juuri tarkoitin. Että vaikuttaako tuo poistaminen auton toimintaan.
            Juu siis lyhyesti ei vaikuta. Rikastusta regeneroidessa ei enää tehdä, tuo on ainoa ero.
            Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
            Check:
            www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
            Tampere 044-5867096

            Comment

            • JaniLap
              BTCF Member
              • Sep 2012
              • 2752
              • Tampere

              #21
              Originally posted by Johnny_Gas View Post
              Kiinnostaisi tietää lisää näistä emulaattoreista jos jollain on sellainen asennettuna? Onko toiminut kuten luvataan? Miten tai missä onnistuu asennus ja mihin hintaan?
              Itse Varsinais-Suomen seudulla tulee liikuttua.
              Olen pari emulaattoria asentanut ja koodannut, ja ovat kuulemma toimineet odotusten mukaisesti.

              Oma mielipide on, että ainakin N43 ja N53 koneissa mikäli ei alkuperäistä NOx-järjestelmää halua käyttää, niin tällainen emulaattori on järkevämpi vaihtoehto kuin kokonaan pois ohjelmointi ja katin tuhoaminen.
              IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
              BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
              Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

              Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
              Tampere

              Comment

              • VolvoTDi
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2006
                • 1576
                • Tampere - Pori

                #22
                Originally posted by JaniLap View Post
                Olen pari emulaattoria asentanut ja koodannut, ja ovat kuulemma toimineet odotusten mukaisesti.

                Oma mielipide on, että ainakin N43 ja N53 koneissa mikäli ei alkuperäistä NOx-järjestelmää halua käyttää, niin tällainen emulaattori on järkevämpi vaihtoehto kuin kokonaan pois ohjelmointi ja katin tuhoaminen.
                Ei ohjelmointi edellytä kattien poistoa eikä nox-pönttöjenkään. Miksi emulaattori? Se kuitenkin hajoaa joskus ja ohjelmointi on kuitenkin saman hintainen. Eikai kukaan halua rikkinäistä nox-järjestelmää palauttaa käyttöön ja jos haluaisikin niin ohjelmoinnin voi aina palauttaa. Ohjelmoinnin yhteydessä on oiva tilaisuus myös nostaa tehoja, etenkin x23i-x25i -malleissa ero on hurja.
                Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                Check:
                www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                Tampere 044-5867096

                Comment

                • JaniLap
                  BTCF Member
                  • Sep 2012
                  • 2752
                  • Tampere

                  #23
                  Originally posted by VolvoTDi View Post
                  Ei ohjelmointi edellytä kattien poistoa eikä nox-pönttöjenkään. Miksi emulaattori? Se kuitenkin hajoaa joskus ja ohjelmointi on kuitenkin saman hintainen. Eikai kukaan halua rikkinäistä nox-järjestelmää palauttaa käyttöön ja jos haluaisikin niin ohjelmoinnin voi aina palauttaa. Ohjelmoinnin yhteydessä on oiva tilaisuus myös nostaa tehoja, etenkin x23i-x25i -malleissa ero on hurja.
                  Kiitos kommetistasi. Autojen ohjelmointipalveluja ja NOx-järjestelmien poistamista kauppaavana yrittäjänä näkökulmasi on ilmeinen.

                  Edellä esitin oman mielipiteeni, jossa pyrkimys on pitää auton toiminta ja suorituskyky mahdollisimman lähellä sellaista, mitä auton valmistaja on sillä tarkoittanut. Tässä huomioin myös auton tuottamat päästöt, joita et ymmärrettävistä syistä pidä tärkeänä muuten kuin muodollisten katsastusvaatimusten osalta.
                  IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                  BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                  Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                  Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                  Tampere

                  Comment

                  • VolvoTDi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2006
                    • 1576
                    • Tampere - Pori

                    #24
                    Originally posted by JaniLap View Post
                    Kiitos kommetistasi. Autojen ohjelmointipalveluja ja NOx-järjestelmien poistamista kauppaavana yrittäjänä näkökulmasi on ilmeinen.

                    Edellä esitin oman mielipiteeni, jossa pyrkimys on pitää auton toiminta ja suorituskyky mahdollisimman lähellä sellaista, mitä auton valmistaja on sillä tarkoittanut. Tässä huomioin myös auton tuottamat päästöt, joita et ymmärrettävistä syistä pidä tärkeänä muuten kuin muodollisten katsastusvaatimusten osalta.
                    Sinun mielestä siis emulaattori on avain tähän kaikkeen? Sillä ne päästöt pysyy kurissa kun boksi huijaa auton omaa ohjausjärjestelmää? Erikoista ajattelua...
                    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                    Check:
                    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                    Tampere 044-5867096

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9158
                      • Oulu

                      #25
                      Originally posted by VolvoTDi View Post
                      Ei ohjelmointi edellytä kattien poistoa eikä nox-pönttöjenkään.
                      Oletko siis muuttanut mieltäsi NOx-katin fyysisestä tukkeutumisesta ja poistosta?
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • VolvoTDi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2006
                        • 1576
                        • Tampere - Pori

                        #26
                        Originally posted by Clavurion View Post
                        Oletko siis muuttanut mieltäsi NOx-katin fyysisestä tukkeutumisesta ja poistosta?
                        Kirjoitin ”ei tarvitse”, mutta voi poistaa, jota suosittelen. Mutta ei ole siis pakollista. Tavaraa sinne kertyy ajan myötä edelleen ja mielestäni jos kerran järjestelmä poistetaan niin miksi sinne ne pitää jättää.
                        Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                        Check:
                        www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                        Tampere 044-5867096

                        Comment

                        • JaniLap
                          BTCF Member
                          • Sep 2012
                          • 2752
                          • Tampere

                          #27
                          Originally posted by VolvoTDi View Post
                          Sinun mielestä siis emulaattori on avain tähän kaikkeen? Sillä ne päästöt pysyy kurissa kun boksi huijaa auton omaa ohjausjärjestelmää? Erikoista ajattelua...
                          Provosoiva kärjistäminen ei mielestäni ole tarpeellista.

                          Kuten edellä mainitsen, valmistajan oma järjestelmä on toiminnaltaan sellainen, joka huomioi päästöjen hallinnan parhaalla mahdollisella tavalla.

                          Sen sijaan jos tätä järjestelmää ei syystä tai toisesta haluta käyttää, niin jäljellä olevat vaihtoehdot ovat NOx-emulaattorin käyttö tai edustamaasi yritystä vastaavien teho-ohjelmointipajojen NOx-järjestelmän ohjelmalliset poistot ja kattien tuhoamiset.

                          NOx-emulaattoreissakin on eroja, mutta hyvälaatuiset mahdollistavat katalysaattorin regeneroinnin ja moottorin käyntimoodien vaihtumiset lähes samoin periaattein kuin auton valmistajakin on suunnitellut, ja näin alentavat päästöjä. Tässä tapauksessa on olennaista, että katalysaattorin regenerointikyky säilyy ja se on toimintakuntoinen.

                          Originally posted by VolvoTDi View Post
                          Minun kautta jos homma tehdään niin tehdään sitten kunnolla eli pönttö tyhjäksi ja ohjelma niin eipä tukkoisuus tule esteeksi.
                          IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                          Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                          Tampere

                          Comment

                          • VolvoTDi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2006
                            • 1576
                            • Tampere - Pori

                            #28
                            Originally posted by JaniLap View Post
                            Provosoiva kärjistäminen ei mielestäni ole tarpeellista.

                            Kuten edellä mainitsen, valmistajan oma järjestelmä on toiminnaltaan sellainen, joka huomioi päästöjen hallinnan parhaalla mahdollisella tavalla.

                            Sen sijaan jos tätä järjestelmää ei syystä tai toisesta haluta käyttää, niin jäljellä olevat vaihtoehdot ovat NOx-emulaattorin käyttö tai edustamaasi yritystä vastaavien teho-ohjelmointipajojen NOx-järjestelmän ohjelmalliset poistot ja kattien tuhoamiset.

                            NOx-emulaattoreissakin on eroja, mutta hyvälaatuiset mahdollistavat katalysaattorin regeneroinnin ja moottorin käyntimoodien vaihtumiset lähes samoin periaattein kuin auton valmistajakin on suunnitellut, ja näin alentavat päästöjä. Tässä tapauksessa on olennaista, että katalysaattorin regenerointikyky säilyy ja se on toimintakuntoinen.
                            Ei se regenerointi tarkoita, että ei tule päästöjä. Regeneroinnilla poistetaan ne kertyneet ”pahat” kertymät. Jos hyvälaatuinen emu regeneroi jne niin järjestelmä on silloin ehjä niin miksi emulaattoria tarvitaan?

                            Ja tuo sinun lainaus on edelleenkin totta. Paras toiminta on taattu tuolla tavoin.
                            Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                            Check:
                            www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                            Tampere 044-5867096

                            Comment

                            • suppari
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 4049
                              • Turku

                              #29
                              Mutta miksi sanot että laihaseos toimii ohjelmoinnin jälkeen,kun se ei kerran toimi?
                              sigpic
                              P:0409699000

                              JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                              tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                              huollot/korjaukset!

                              BMW E&F sarjaan.
                              Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                              8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                              AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                              Comment

                              • Johnny_Gas
                                Bimmer Rookie
                                • May 2019
                                • 37
                                • Turku

                                #30
                                Palaillaan taas tähän noxin ihmeelliseen maailmaan pienen tauon jälkeen. Näyttää siltä että omassa saattaa olla anturi sökönä. Joten taitaa tulla ajankohtaiseksi tää emulaattori/ohjelmointi mietintä. Onko noita emulaattoreita saatavilla muualta kuin bimmerprofsilta? Ja toisaalta jos ohjelmointiin päätyy niin toimiiko se laihaseos nyt vai ei? Hinta taitaa kummallakin ratkaisulla pyöriä samoissa?
                                E91 LCI

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎