Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nox anturin korjaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • böntti
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2011
    • 2857
    • Tampere

    #31
    Ei toimi laihaseosmoodi ohjelmoinnin jälkeen, vaikka jotku näin väittävätkin. Tämä on todettu lukemattomia kertoja autoissa joihin on tehty tällainen "laihaseos toimii" -ohjelma. Ainoa tapa saada laihaseos toimimaan ja myös NOx-pelkistys joten kuten (katalysaattorin kunnon mukaan) on laittaa emulaattori. Tai sitten kunnolla korjaa järjestelmän. Ohjelmointi näistä halvin, emulaattori teetettynä kalliimpi ja korjaus keskimäärin reilusti kalliimpi.
    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

    Comment

    • Johnny_Gas
      Bimmer Rookie
      • May 2019
      • 37
      • Turku

      #32
      Kiitos vastauksesta. Onko noita emulaattoreita mahdollisesti muita kuin tuo Bimmerprofsin tekele? Näyttää sekin maksavan 339+20€ postit. Asennus ja koodaus ei ole ongelma.
      E91 LCI

      Comment

      • alfaromeo
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2019
        • 256
        • Suomi

        #33
        Tuo nox-pöntön regenerointi, vaikuttaako jotain ajoon ? Aivan satunnaisesti (kerran kuukaudessa), kun ajelee konetiellä aivan pintakaasulla 90-110km/h, voi tuntua pientä "nypytystä", vaikka kaasupoljin on täysin tasan samassa kohdassa. "Ongelma" loppuu välittömästi, jos painaa poljinta syvemmälle tai himmaa. En ole perehtynyt laihaseosmoottorin toimintaan sen syvemmin.

        Moottori N53B30 200kw, ajettu 150tkm.

        Onko tämä "nypytys" normaalia aika ajoin ?
        E92 335ia
        F11 535ia

        Comment

        • Dualfun
          Moderator
          • Jan 2003
          • 17855
          • PKS

          #34
          Originally posted by alfaromeo View Post
          Tuo nox-pöntön regenerointi, vaikuttaako jotain ajoon ? Aivan satunnaisesti (kerran kuukaudessa), kun ajelee konetiellä aivan pintakaasulla 90-110km/h, voi tuntua pientä "nypytystä", vaikka kaasupoljin on täysin tasan samassa kohdassa. "Ongelma" loppuu välittömästi, jos painaa poljinta syvemmälle tai himmaa. En ole perehtynyt laihaseosmoottorin toimintaan sen syvemmin.

          Moottori N53B30 200kw, ajettu 150tkm.

          Onko tämä "nypytys" normaalia aika ajoin ?
          N43 ja N53 moottoreissa tuntuu seostilan vaihtuminen juuri tälläisenä. Näet sen parhaiten kulutusmittarista, joka muuttaa lukemaa pari litraa. Samanlainen tulee myös polttotapahtuman aikana, omien kokemusten mukaan hieman jopa voimistettuna jos ollaan vääntöalueella.
          E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
          E28 ///M535i '87 zinnoberrot
          E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

          E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
          ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
          ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
          ½
          G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
          Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
          Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
          Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

          Comment

          • Johnny_Gas
            Bimmer Rookie
            • May 2019
            • 37
            • Turku

            #35
            Itsellä moottorina N43. Tuo seostilojen vaihto tuntuu tosiaan pienenä nykäyksenä. Jos löytyy esim ISTA niin tuota on helppo seurata ajon aikana. Ihan tavallisella OBD-lukijallakin pystyy seuraamaan lambda-arvoja, mistä huomaa kyllä kun kone vaihtaa laihalle.
            Tuosta poltosta sen verran, että kun moottoritiellä poltto alkaa, niin sen aikana ei kyllä nykinöitä tunnu. Kulutus nousee kun kone ei käy laihalla, joten viisarista sen voi huomata. Pakolämmöt huitelee siellä muistaakseni 650 asteen tienoilla. Polton jälkeen moottori alkaa taas vaihtelemaan niitä moodeja ja nytkähdykset palaavat.
            E91 LCI

            Comment

            • alfaromeo
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2019
              • 256
              • Suomi

              #36
              Hyvä tietää ! Mielessä kävi painajaiset hajoamispisteessä olevista suuttimista/pumpusta tai sytytyspuolen osista. Autolla ajetaan arkiajoa rauhallisesti ihan pintakaasulla.

              Jos motarin rampilta polkasee kick-downin pari vaihdetta punarajalle, peilistä näkyy pientä pöllyä. Takana ajavan kaveri kuvaili hajua "kuoleman hajuksi".

              Sama löyhkä tuli talvella, kun pyöritti hangessa rajotinta pitkin.
              E92 335ia
              F11 535ia

              Comment

              • Kernwaffe
                Bimmer Rookie
                • Jul 2006
                • 173
                • Masku

                #37
                Originally posted by Johnny_Gas View Post
                Kiitos vastauksesta. Onko noita emulaattoreita mahdollisesti muita kuin tuo Bimmerprofsin tekele? Näyttää sekin maksavan 339+20€ postit. Asennus ja koodaus ei ole ongelma.

                Mitäs tuo emulaattori tekee? Auttaako se suuttimien, puolien ja sytytystulooien keston suhteen myös?

                Comment

                • divinee
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2014
                  • 44
                  • Hämeenlinna

                  #38
                  Onkos muuten kokemuksia että tuleeko katsastuksessa hylky jos noxianturilta tulee vikakoodia? Laihaseosmoodit ym kyllä toimii mutta pöntön tyhjennys ei suostu lähtemään päälle pakottamallakaan.
                  E87 116i -08 M-Sport väliaikaiskulkine
                  EX: F36 420xd M-Sport -15, Audi A5 3.0TDI Quattro S-Line -09, F31 330dA M-Sport -13, e90 330dA -10, e90 320dA -07, e46 320i -00, 3B Passatti, Golf II, 2x 405Mi16 + toistakymmentä pösöö jne..

                  Comment

                  • Cunttory
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2004
                    • 1772
                    • Kuopio

                    #39
                    Originally posted by divinee View Post
                    Onkos muuten kokemuksia että tuleeko katsastuksessa hylky jos noxianturilta tulee vikakoodia? Laihaseosmoodit ym kyllä toimii mutta pöntön tyhjennys ei suostu lähtemään päälle pakottamallakaan.
                    Joku ei täsmää nyt. Nox anturilta on vikakoodi ja laihaseos toimii,ei kuulosta uskottavalle. Ei se poltto lähde päälle, jos on aktiivisia vikakoodeja moottorilla.

                    ..niin ja hylsy tulee.
                    Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                    Comment

                    • divinee
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2014
                      • 44
                      • Hämeenlinna

                      #40
                      Carlylla katsottaessa menee stratified moodiin kun kuormitus laskee tarpeeks alas ja kulutuslukemat pyörii 4 ja 5 litran välissä helposti. Sensorilta on ”electrically” 2AF4, ”lambda linear” 2AF2 ja ”binary lambda” 2AF6 koodit.
                      Last edited by divinee; 31-08-2022, 18:09.
                      E87 116i -08 M-Sport väliaikaiskulkine
                      EX: F36 420xd M-Sport -15, Audi A5 3.0TDI Quattro S-Line -09, F31 330dA M-Sport -13, e90 330dA -10, e90 320dA -07, e46 320i -00, 3B Passatti, Golf II, 2x 405Mi16 + toistakymmentä pösöö jne..

                      Comment

                      • kp21121
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2012
                        • 240
                        • Tampere

                        #41
                        Olisi 41% alennukset Autodocissa, mutta liekö niin että vain ja ainoastaan Continentalia kannattaa ostaa? On tuolla kaikenlaisia kuten Bugiad, Meat & Doria ja Vemo. Mutta huonoakaan ei halua ostaa. Auto ei tunnu vialliselta joskin nox koodit aina palaavat.

                        Auto tosin F10 mutta N53.
                        Last edited by kp21121; 09-01-2023, 17:43.

                        Comment

                        • JaniLap
                          BTCF Member
                          • Sep 2012
                          • 2761
                          • Tampere

                          #42
                          Originally posted by kp21121 View Post
                          ... liekö niin että vain ja ainoastaan Continentalia kannattaa ostaa?

                          Auto tosin F10 mutta N53.
                          Suosittelen laittamaan vain alkuperäistä (Continentalin valmistama).
                          IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                          Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                          Tampere

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎