Turbo remppaa odotellessa oon alkanu miettii mitäs sille kannattaa tehä sitku ittensä sanoo irti. Ottaa irti ja lähettää jonnekkin huollettavaksi (ois kiva kans saada vähä enemmän irti ahtimesta) vai ostaa uus vakio tai modattu ahdin? Mitäs te joilla on turbo antautunu ootte tehneet?
E9x ohjelmointi
Collapse
X
-
-
Tilaa ebaystä uusi keskiö, sillä siitä tulee kuin uusi ja halvalla.Originally posted by ASFilms View PostTurbo remppaa odotellessa oon alkanu miettii mitäs sille kannattaa tehä sitku ittensä sanoo irti. Ottaa irti ja lähettää jonnekkin huollettavaksi (ois kiva kans saada vähä enemmän irti ahtimesta) vai ostaa uus vakio tai modattu ahdin? Mitäs te joilla on turbo antautunu ootte tehneet?
Tietysti jos haluaa lisää voimaa ni sit voi harkita korjauttamista ja modaamista, mutta kannattaa tutkia ja miettiä mitä muuta se lisävoima vaatii, voi tulla nopeasti melko kalliiksi, jolloin vaihtoehdoksi kääntyy taas tuo pelkkä keskiön vaihto.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
Ite kans pähkäilly moista vaikka ahdin ihan kunnossa mut joskus sekin hetki tulee eteenOriginally posted by ASFilms View PostTurbo remppaa odotellessa oon alkanu miettii mitäs sille kannattaa tehä sitku ittensä sanoo irti. Ottaa irti ja lähettää jonnekkin huollettavaksi (ois kiva kans saada vähä enemmän irti ahtimesta) vai ostaa uus vakio tai modattu ahdin? Mitäs te joilla on turbo antautunu ootte tehneet?
Eikös ahdin ja cooleri riitä jonkunmatkaa ennen kuin tarvii pumpulle ja suuttimille jotain tehä?Originally posted by makkis View PostTilaa ebaystä uusi keskiö, sillä siitä tulee kuin uusi ja halvalla.
Tietysti jos haluaa lisää voimaa ni sit voi harkita korjauttamista ja modaamista, mutta kannattaa tutkia ja miettiä mitä muuta se lisävoima vaatii, voi tulla nopeasti melko kalliiksi, jolloin vaihtoehdoksi kääntyy taas tuo pelkkä keskiön vaihto.e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe
ex:
e36 328i ’95 Touring,
e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.
Comment
-
komppaanOriginally posted by juBz View PostLisäätehoa.fi Espoosta löytyy
G30 530e iPerfomance M-sport -18
Ex: F30 330D M-sport -15
Ex: E90 330D M-sport -06
Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
Ex: e30 320i -89
Ex: e30 318iS -90

Comment
-
Pitkän arvuuttelun jälkeen selvis että onhan siellä jo softa sisässä ja dpf tyhjänä.
repiihän se ihan kivasti mutta eihän noi tehot tunnu riittävän vaikkei sillä jalkoihin ole jäänyt. Mitäs sitä helppoo päivitystä sit seuraavaks keksis
e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe
ex:
e36 328i ’95 Touring,
e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.
Comment
-
Se että softat päivittää WinKFP:llä tai ISTA:lla, valitsemalla tyyliin "update", ei vielä tarkoita että ecun softa palautuisi täysin vakioksi.Originally posted by Jacques View PostAikanaan softasin auton vakioksi kun dpf oli jo poistettu ja samaa mietin, iskeekö vikatilat päälle. No eivät iskeneet, muutama tuhat km tuli ajettua vakiona, ei edes moottorin vikavaloa näyttänyt.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
Oon tohon 320d M47 ohjelmointia ajatellu. Mikäs on yleinen mielipide, kannattaako dpf jättää paikoilleen? Mitään vikaa dpf:ssä en ole havainnut ja idrive näyttää viel 170tkm. Samoiten EGR on aivan puhdas ja kunnossa.I4 e40 Msport
Kia Rio 1.2 -21
ex. 520d F11 LCI -16
ex. 520d F10 LCI M Sport -14
ex. 320d E90 -06
ex. Audi A3 2.0 TDI 8P -07
ex. 320i E36 Coupe -95
Comment
-
Sit vaan XHP:een softaa lootaanOriginally posted by DirtyDiesel View PostPitkän arvuuttelun jälkeen selvis että onhan siellä jo softa sisässä ja dpf tyhjänä.
repiihän se ihan kivasti mutta eihän noi tehot tunnu riittävän vaikkei sillä jalkoihin ole jäänyt. Mitäs sitä helppoo päivitystä sit seuraavaks keksis
Saat vähän vielä rivakamman.
F82 harraste
Comment
-
Ite oon aina pois ottanu jos on vielä paikoillaan ollut. Jossain vaiheessa se kuitenkin menee tukkoon ja eipä siitä nyt mitään iloakaan siellä ole. Jos imusarja on täysin puhdas niin ootko varma ettei EGR:ää ole jo ohjelmoitu pois käytöstä? Mutta se nyt vähintäänkin kannattaa poistaa jos ei DPF halua tyhjentää.Originally posted by Aksuuu View PostOon tohon 320d M47 ohjelmointia ajatellu. Mikäs on yleinen mielipide, kannattaako dpf jättää paikoilleen? Mitään vikaa dpf:ssä en ole havainnut ja idrive näyttää viel 170tkm. Samoiten EGR on aivan puhdas ja kunnossa.
Tätä jo pähkäilinkin tossa muutama päivä sitten :think ehkä sitä vois lähteä siitä liikkeelleOriginally posted by -JMV- View PostSit vaan XHP:een softaa lootaan
Saat vähän vielä rivakamman.
Last edited by Vicious_e36; 31-08-2018, 10:06.e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe
ex:
e36 328i ’95 Touring,
e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.
Comment
-
Hyvä pointti, en näistä sen tarkemmin tiedä. Softa oli kyllä täysin vakio tässä tapauksessa, ei viriohjelman jämiä näkynyt kun se rakennettiin uudestaan.Originally posted by böntti View PostSe että softat päivittää WinKFP:llä tai ISTA:lla, valitsemalla tyyliin "update", ei vielä tarkoita että ecun softa palautuisi täysin vakioksi.G30 540i
F32 435d
Comment
-
Tuo on jokaisen oma mielipide, jättääkkö vai poistaakko, itse en ikinä lähde suosittelemaan mitään, kun se on asiakkaan oma päätös.Originally posted by Aksuuu View PostOon tohon 320d M47 ohjelmointia ajatellu. Mikäs on yleinen mielipide, kannattaako dpf jättää paikoilleen? Mitään vikaa dpf:ssä en ole havainnut ja idrive näyttää viel 170tkm. Samoiten EGR on aivan puhdas ja kunnossa.
Saatat tuon dpf:n kanssa helposti ajaa 200tkm tai sit tulee joku vika ja meneekin 20tkm päästä tukkeeseen
Softaaminen itsessään ei vaikuta dpf:n tukkeentumiseen (tai ainakaan hyvin tehty softa)
Kuinka paljon tällä on kilsoja mittarissa?
Egr:n itse poistaisin aina käytöstä, tosin tämä voi aiheuttaa dpf:n tukkeutumista jos ei nostakkaan tarpeeksi lämpöjä polttoa varten
Omissa autoissa ei ole ikinä ollut ongelmia lämpöjen kanssa vaikka egr olisi poistettu, mutta toisilla taas on vaikka egr olisi toiminnassa.
Joten vaikea neuvoa yhtä oikeaa ratkaisua, faktojen avulla kannattaa itselle paras ratkaisu tehdä.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
Joku tarkisti softan? Paljon hänen mielestään sillä softalla pitäisi lähteä?Originally posted by DirtyDiesel View PostPitkän arvuuttelun jälkeen selvis että onhan siellä jo softa sisässä ja dpf tyhjänä.
repiihän se ihan kivasti mutta eihän noi tehot tunnu riittävän vaikkei sillä jalkoihin ole jäänyt. Mitäs sitä helppoo päivitystä sit seuraavaks keksis
Jos on ns. "perussofta" eli luokkaa 20% lisää, niin silloin sinne saa toisella softalla jo paljon lisää.
Helppo pikkupäivitys on tosiaan tuo xhp, mutta eihän se tehoa tuo, vaikka suorituskykyä vähän parantaisikin.
Oikeastaan kysymys onkin kuinka paljon sieltä tehoa haluat? Ja tähän vastataksesi tarvitset periaatteessa tietää paljon siellä nyt on.
Päivitettäviä kohteita siellä on syöttöpumppu, suuttimet, välijäähy, turbo.
Jos kaikki tekee ni saahan sieltä vaikka lähemmäs 500hp, mutta jossain välissä kaipaa jo laatikon vahvistamista
Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
Suosiolla sitä menisi suoraan penkkiin niin ei tarvitse arpoa numeoitaOriginally posted by makkis View PostJoku tarkisti softan? Paljon hänen mielestään sillä softalla pitäisi lähteä?
Jos on ns. "perussofta" eli luokkaa 20% lisää, niin silloin sinne saa toisella softalla jo paljon lisää.
e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe
ex:
e36 328i ’95 Touring,
e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.
Comment
-
Ehkä olisi hyvä tietää molemmat, jos auto antaa penkissä 350/700 ja siinä on 400/800 softa, niin pelkän penkkituloksen perusteella voisit lähteä hakemaan 400/800 softaa, joka sinulla jo on...Originally posted by DirtyDiesel View PostSuosiolla sitä menisi suoraan penkkiin niin ei tarvitse arpoa numeoita
e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005
Comment
-
Niinhän se on, eipä näistä tiedä :think. 242tkm on ajettu.Originally posted by makkis View PostTuo on jokaisen oma mielipide, jättääkkö vai poistaakko, itse en ikinä lähde suosittelemaan mitään, kun se on asiakkaan oma päätös.
Saatat tuon dpf:n kanssa helposti ajaa 200tkm tai sit tulee joku vika ja meneekin 20tkm päästä tukkeeseen
Softaaminen itsessään ei vaikuta dpf:n tukkeentumiseen (tai ainakaan hyvin tehty softa)
Kuinka paljon tällä on kilsoja mittarissa?
Egr:n itse poistaisin aina käytöstä, tosin tämä voi aiheuttaa dpf:n tukkeutumista jos ei nostakkaan tarpeeksi lämpöjä polttoa varten
Omissa autoissa ei ole ikinä ollut ongelmia lämpöjen kanssa vaikka egr olisi poistettu, mutta toisilla taas on vaikka egr olisi toiminnassa.
Joten vaikea neuvoa yhtä oikeaa ratkaisua, faktojen avulla kannattaa itselle paras ratkaisu tehdä.
Jos myöhemmin (ohjelmoinnin jälkeen) dpf menee tukkeeseen ja se tyhjennetään, tietysti tarvii se autolle kertoa, mutta tarviiko muuta tehdä? Tarviiko autoon laitettua ohjelmaa muuten räplätä?
Ihmettelin tota EGR homma ittekseni että miten se voi olla niin puhdas, vähän oli öljyntapaista litkua pohjalla. Entisen omistajan merkinnöissä ei ole mainintaa EGR poistamisesta eikä putsaamisesta
Imusarjan oli kyllä jossain vaiheessa putsannut. Kiitos makkikselle asiallisesta vastauksesta
I4 e40 Msport
Kia Rio 1.2 -21
ex. 520d F11 LCI -16
ex. 520d F10 LCI M Sport -14
ex. 320d E90 -06
ex. Audi A3 2.0 TDI 8P -07
ex. 320i E36 Coupe -95
Comment
Comment