Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x ohjelmointi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ASFilms
    Bimmer Rookie
    • Jul 2018
    • 37
    • Hyvinkää

    #16
    Turbo remppaa odotellessa oon alkanu miettii mitäs sille kannattaa tehä sitku ittensä sanoo irti. Ottaa irti ja lähettää jonnekkin huollettavaksi (ois kiva kans saada vähä enemmän irti ahtimesta) vai ostaa uus vakio tai modattu ahdin? Mitäs te joilla on turbo antautunu ootte tehneet?
    F30 330e

    Auton ohjelmointia Hyvinkäällä! .

    Comment

    • makkis
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 5152
      • Kouvola, Savisto

      #17
      Originally posted by ASFilms View Post
      Turbo remppaa odotellessa oon alkanu miettii mitäs sille kannattaa tehä sitku ittensä sanoo irti. Ottaa irti ja lähettää jonnekkin huollettavaksi (ois kiva kans saada vähä enemmän irti ahtimesta) vai ostaa uus vakio tai modattu ahdin? Mitäs te joilla on turbo antautunu ootte tehneet?
      Tilaa ebaystä uusi keskiö, sillä siitä tulee kuin uusi ja halvalla.

      Tietysti jos haluaa lisää voimaa ni sit voi harkita korjauttamista ja modaamista, mutta kannattaa tutkia ja miettiä mitä muuta se lisävoima vaatii, voi tulla nopeasti melko kalliiksi, jolloin vaihtoehdoksi kääntyy taas tuo pelkkä keskiön vaihto.
      Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
      Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
      Virallinen Xhp jälleenmyyjä

      Comment

      • Vicious_e36
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2015
        • 842
        • Hämeenlinna

        #18
        Originally posted by ASFilms View Post
        Turbo remppaa odotellessa oon alkanu miettii mitäs sille kannattaa tehä sitku ittensä sanoo irti. Ottaa irti ja lähettää jonnekkin huollettavaksi (ois kiva kans saada vähä enemmän irti ahtimesta) vai ostaa uus vakio tai modattu ahdin? Mitäs te joilla on turbo antautunu ootte tehneet?
        Ite kans pähkäilly moista vaikka ahdin ihan kunnossa mut joskus sekin hetki tulee eteen

        Originally posted by makkis View Post
        Tilaa ebaystä uusi keskiö, sillä siitä tulee kuin uusi ja halvalla.

        Tietysti jos haluaa lisää voimaa ni sit voi harkita korjauttamista ja modaamista, mutta kannattaa tutkia ja miettiä mitä muuta se lisävoima vaatii, voi tulla nopeasti melko kalliiksi, jolloin vaihtoehdoksi kääntyy taas tuo pelkkä keskiön vaihto.
        Eikös ahdin ja cooleri riitä jonkunmatkaa ennen kuin tarvii pumpulle ja suuttimille jotain tehä?
        e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe

        ex:
        e36 328i ’95 Touring,
        e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
        e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
        e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
        e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
        e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
        e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
        e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
        e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.

        Comment

        • amisqo
          BTCF Member
          • Apr 2011
          • 1613
          • Vantaa

          #19
          Originally posted by juBz View Post
          Lisäätehoa.fi Espoosta löytyy
          komppaan
          G30 530e iPerfomance M-sport -18
          Ex: F30 330D M-sport -15
          Ex: E90 330D M-sport -06
          Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
          Ex: e30 320i -89
          Ex: e30 318iS -90

          Comment

          • Vicious_e36
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2015
            • 842
            • Hämeenlinna

            #20
            Pitkän arvuuttelun jälkeen selvis että onhan siellä jo softa sisässä ja dpf tyhjänä. repiihän se ihan kivasti mutta eihän noi tehot tunnu riittävän vaikkei sillä jalkoihin ole jäänyt. Mitäs sitä helppoo päivitystä sit seuraavaks keksis
            e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe

            ex:
            e36 328i ’95 Touring,
            e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
            e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
            e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
            e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
            e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
            e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
            e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
            e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.

            Comment

            • böntti
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2011
              • 2855
              • Tampere

              #21
              Originally posted by Jacques View Post
              Aikanaan softasin auton vakioksi kun dpf oli jo poistettu ja samaa mietin, iskeekö vikatilat päälle. No eivät iskeneet, muutama tuhat km tuli ajettua vakiona, ei edes moottorin vikavaloa näyttänyt.
              Se että softat päivittää WinKFP:llä tai ISTA:lla, valitsemalla tyyliin "update", ei vielä tarkoita että ecun softa palautuisi täysin vakioksi.
              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

              Comment

              • Aksuuu
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2007
                • 294
                • Rauma

                #22
                Oon tohon 320d M47 ohjelmointia ajatellu. Mikäs on yleinen mielipide, kannattaako dpf jättää paikoilleen? Mitään vikaa dpf:ssä en ole havainnut ja idrive näyttää viel 170tkm. Samoiten EGR on aivan puhdas ja kunnossa.
                I4 e40 Msport
                Kia Rio 1.2 -21
                ex. 520d F11 LCI -16
                ex. 520d F10 LCI M Sport -14
                ex. 320d E90 -06
                ex. Audi A3 2.0 TDI 8P -07
                ex. 320i E36 Coupe -95

                Comment

                • -JMV-
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 840
                  • Etelä-Pirkanmaa

                  #23
                  Originally posted by DirtyDiesel View Post
                  Pitkän arvuuttelun jälkeen selvis että onhan siellä jo softa sisässä ja dpf tyhjänä. repiihän se ihan kivasti mutta eihän noi tehot tunnu riittävän vaikkei sillä jalkoihin ole jäänyt. Mitäs sitä helppoo päivitystä sit seuraavaks keksis
                  Sit vaan XHP:een softaa lootaan Saat vähän vielä rivakamman.
                  F82 harraste

                  Comment

                  • Vicious_e36
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2015
                    • 842
                    • Hämeenlinna

                    #24
                    Originally posted by Aksuuu View Post
                    Oon tohon 320d M47 ohjelmointia ajatellu. Mikäs on yleinen mielipide, kannattaako dpf jättää paikoilleen? Mitään vikaa dpf:ssä en ole havainnut ja idrive näyttää viel 170tkm. Samoiten EGR on aivan puhdas ja kunnossa.
                    Ite oon aina pois ottanu jos on vielä paikoillaan ollut. Jossain vaiheessa se kuitenkin menee tukkoon ja eipä siitä nyt mitään iloakaan siellä ole. Jos imusarja on täysin puhdas niin ootko varma ettei EGR:ää ole jo ohjelmoitu pois käytöstä? Mutta se nyt vähintäänkin kannattaa poistaa jos ei DPF halua tyhjentää.

                    Originally posted by -JMV- View Post
                    Sit vaan XHP:een softaa lootaan Saat vähän vielä rivakamman.
                    Tätä jo pähkäilinkin tossa muutama päivä sitten :think ehkä sitä vois lähteä siitä liikkeelle
                    Last edited by Vicious_e36; 31-08-2018, 10:06.
                    e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe

                    ex:
                    e36 328i ’95 Touring,
                    e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
                    e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
                    e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
                    e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
                    e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
                    e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
                    e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
                    e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.

                    Comment

                    • Jacques
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2008
                      • 573
                      • pk

                      #25
                      Originally posted by böntti View Post
                      Se että softat päivittää WinKFP:llä tai ISTA:lla, valitsemalla tyyliin "update", ei vielä tarkoita että ecun softa palautuisi täysin vakioksi.
                      Hyvä pointti, en näistä sen tarkemmin tiedä. Softa oli kyllä täysin vakio tässä tapauksessa, ei viriohjelman jämiä näkynyt kun se rakennettiin uudestaan.
                      G30 540i
                      F32 435d

                      Comment

                      • makkis
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 5152
                        • Kouvola, Savisto

                        #26
                        Originally posted by Aksuuu View Post
                        Oon tohon 320d M47 ohjelmointia ajatellu. Mikäs on yleinen mielipide, kannattaako dpf jättää paikoilleen? Mitään vikaa dpf:ssä en ole havainnut ja idrive näyttää viel 170tkm. Samoiten EGR on aivan puhdas ja kunnossa.
                        Tuo on jokaisen oma mielipide, jättääkkö vai poistaakko, itse en ikinä lähde suosittelemaan mitään, kun se on asiakkaan oma päätös.
                        Saatat tuon dpf:n kanssa helposti ajaa 200tkm tai sit tulee joku vika ja meneekin 20tkm päästä tukkeeseen Softaaminen itsessään ei vaikuta dpf:n tukkeentumiseen (tai ainakaan hyvin tehty softa)
                        Kuinka paljon tällä on kilsoja mittarissa?

                        Egr:n itse poistaisin aina käytöstä, tosin tämä voi aiheuttaa dpf:n tukkeutumista jos ei nostakkaan tarpeeksi lämpöjä polttoa varten
                        Omissa autoissa ei ole ikinä ollut ongelmia lämpöjen kanssa vaikka egr olisi poistettu, mutta toisilla taas on vaikka egr olisi toiminnassa.

                        Joten vaikea neuvoa yhtä oikeaa ratkaisua, faktojen avulla kannattaa itselle paras ratkaisu tehdä.
                        Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                        Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                        Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                        Comment

                        • makkis
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 5152
                          • Kouvola, Savisto

                          #27
                          Originally posted by DirtyDiesel View Post
                          Pitkän arvuuttelun jälkeen selvis että onhan siellä jo softa sisässä ja dpf tyhjänä. repiihän se ihan kivasti mutta eihän noi tehot tunnu riittävän vaikkei sillä jalkoihin ole jäänyt. Mitäs sitä helppoo päivitystä sit seuraavaks keksis
                          Joku tarkisti softan? Paljon hänen mielestään sillä softalla pitäisi lähteä?
                          Jos on ns. "perussofta" eli luokkaa 20% lisää, niin silloin sinne saa toisella softalla jo paljon lisää.

                          Helppo pikkupäivitys on tosiaan tuo xhp, mutta eihän se tehoa tuo, vaikka suorituskykyä vähän parantaisikin.

                          Oikeastaan kysymys onkin kuinka paljon sieltä tehoa haluat? Ja tähän vastataksesi tarvitset periaatteessa tietää paljon siellä nyt on.

                          Päivitettäviä kohteita siellä on syöttöpumppu, suuttimet, välijäähy, turbo.
                          Jos kaikki tekee ni saahan sieltä vaikka lähemmäs 500hp, mutta jossain välissä kaipaa jo laatikon vahvistamista
                          Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                          Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                          Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                          Comment

                          • Vicious_e36
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2015
                            • 842
                            • Hämeenlinna

                            #28
                            Originally posted by makkis View Post
                            Joku tarkisti softan? Paljon hänen mielestään sillä softalla pitäisi lähteä?
                            Jos on ns. "perussofta" eli luokkaa 20% lisää, niin silloin sinne saa toisella softalla jo paljon lisää.
                            Suosiolla sitä menisi suoraan penkkiin niin ei tarvitse arpoa numeoita
                            e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe

                            ex:
                            e36 328i ’95 Touring,
                            e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
                            e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
                            e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
                            e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
                            e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
                            e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
                            e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
                            e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.

                            Comment

                            • isolohko
                              BTCF Member
                              • May 2004
                              • 902
                              • Kymenlaakso

                              #29
                              Originally posted by DirtyDiesel View Post
                              Suosiolla sitä menisi suoraan penkkiin niin ei tarvitse arpoa numeoita
                              Ehkä olisi hyvä tietää molemmat, jos auto antaa penkissä 350/700 ja siinä on 400/800 softa, niin pelkän penkkituloksen perusteella voisit lähteä hakemaan 400/800 softaa, joka sinulla jo on...

                              e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                              Comment

                              • Aksuuu
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2007
                                • 294
                                • Rauma

                                #30
                                Originally posted by makkis View Post
                                Tuo on jokaisen oma mielipide, jättääkkö vai poistaakko, itse en ikinä lähde suosittelemaan mitään, kun se on asiakkaan oma päätös.
                                Saatat tuon dpf:n kanssa helposti ajaa 200tkm tai sit tulee joku vika ja meneekin 20tkm päästä tukkeeseen Softaaminen itsessään ei vaikuta dpf:n tukkeentumiseen (tai ainakaan hyvin tehty softa)
                                Kuinka paljon tällä on kilsoja mittarissa?

                                Egr:n itse poistaisin aina käytöstä, tosin tämä voi aiheuttaa dpf:n tukkeutumista jos ei nostakkaan tarpeeksi lämpöjä polttoa varten
                                Omissa autoissa ei ole ikinä ollut ongelmia lämpöjen kanssa vaikka egr olisi poistettu, mutta toisilla taas on vaikka egr olisi toiminnassa.

                                Joten vaikea neuvoa yhtä oikeaa ratkaisua, faktojen avulla kannattaa itselle paras ratkaisu tehdä.
                                Niinhän se on, eipä näistä tiedä :think. 242tkm on ajettu.

                                Jos myöhemmin (ohjelmoinnin jälkeen) dpf menee tukkeeseen ja se tyhjennetään, tietysti tarvii se autolle kertoa, mutta tarviiko muuta tehdä? Tarviiko autoon laitettua ohjelmaa muuten räplätä?

                                Ihmettelin tota EGR homma ittekseni että miten se voi olla niin puhdas, vähän oli öljyntapaista litkua pohjalla. Entisen omistajan merkinnöissä ei ole mainintaa EGR poistamisesta eikä putsaamisesta Imusarjan oli kyllä jossain vaiheessa putsannut. Kiitos makkikselle asiallisesta vastauksesta
                                I4 e40 Msport
                                Kia Rio 1.2 -21
                                ex. 520d F11 LCI -16
                                ex. 520d F10 LCI M Sport -14
                                ex. 320d E90 -06
                                ex. Audi A3 2.0 TDI 8P -07
                                ex. 320i E36 Coupe -95

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎