Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x ohjelmointi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sinkola
    Newbiemmer
    • Jan 2017
    • 22
    • Lohja

    #61
    Originally posted by isolohko View Post
    Tuohon aikaisempaan, että jokin ohjelma rikkoisi auton, minulla ainakin radalla kenkäillessä, viimeksi Ahvenistolla 7 kierroksen jälkeen, menee ihan kiltisti vikatilaan, ja uskon sen olevan ohjelman hyvyyttä eli turvarajoja ei ole ylitetty tai on kohtuudella vain tai sitten autossa oli jo alunperinkin jokin vika, joka lämmetessään(?) tulee esiin. Ja tuikun softa siis kyseessä olkoonkin e60:ssä, mutta samat koneet/softat näissä varmaankin pyörii. Tähän täytyy taikoa jollain konstilla jäähdytystä lisää, niin eiköhän se siitä.
    mulla oli aj ohjelma ennen ltr. aj softassa ei ollut mitään turvarajoja.. ahtoputki kun irtos ni syötti edelleen täysillä ja ei mitään vikakoodia.

    Comment

    • ASFilms
      Bimmer Rookie
      • Jul 2018
      • 37
      • Hyvinkää

      #62
      Originally posted by Sinkola View Post
      mulla oli aj ohjelma ennen ltr. aj softassa ei ollut mitään turvarajoja.. ahtoputki kun irtos ni syötti edelleen täysillä ja ei mitään vikakoodia.
      Mitäs oot ltr softasta tykänny? En oo kuullu et softissa ois joku safe mode?
      Last edited by ASFilms; 05-09-2018, 15:28.
      F30 330e

      Auton ohjelmointia Hyvinkäällä! .

      Comment

      • Jacques
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2008
        • 573
        • pk

        #63
        Softissa on monia turvakarttoja - tehojen tiputus progressiivisesti jonkin lämpötilan noustessa, kartat määrittämään progressiivisuuden tehon laskulle, syöttöjen määrä vikatilassa, toimivatko vikatilat/vikakoodit ylipäätänsä.

        Pahinta on että kaikki tämä kytketään pois, eikä auton omistaja tiedä sitä.
        G30 540i
        F32 435d

        Comment

        • makkis
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 5152
          • Kouvola, Savisto

          #64
          Originally posted by ASFilms View Post
          Mitäs oot ltr softasta tykänny? En oo kuullu et softissa ois joku safe mode?

          Tottakai autoissa on limp mode, niin vakiona kuin toivottavasti softattunakin.
          Kun auton softaa muutetaan ei periaatteessa turvarajoja pitäisi muuttaa, esim. ahtopaine, ahtopainetta tottakai nostetaan joten max raja ns. nousee, mutta siellä on alkuperäinen hystereesi esim. 0,4bar, eli jos ahtopaine kasvaa pyydetystä arvosta yli 0,4bar niin auto menee vikatilaan ja tätä ei pitäisi muuttaa.
          Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
          Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
          Virallinen Xhp jälleenmyyjä

          Comment

          • Markkanenn
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2016
            • 262
            • Vantaa

            #65
            Originally posted by Spiddu View Post
            Oliko puhetta onko 260hv konetehoa vai pyörätehoa?
            Ei ollut puhetta.
            F11 520d -12

            Comment

            • Sinkola
              Newbiemmer
              • Jan 2017
              • 22
              • Lohja

              #66
              Originally posted by ASFilms View Post
              Mitäs oot ltr softasta tykänny? En oo kuullu et softissa ois joku safe mode?
              juu eipä siinä oo ollu mitään ongelmaa, savutus loppui aajiin jäljiltä. Portteriin teki sellasen softan ettei vedä alle 2000rpm ihan täysillä ettei kaksoismassa levii. elikkä ns järkeviä softia

              Comment

              • teempp
                Newbiemmer
                • Feb 2016
                • 20
                • suomi

                #67
                noniin ohjelmointiin pitäisi auto kiikuttaa ja tässä mietiskellyt muutamiakin eri paikkoja.
                Mitäs mestaa jengi suosittelisi tässä jossain pk seudun lähettyvillä?
                lisäätehoa.fi ainakin mainittu.
                mimmosta softaa kannattaisi autoon miettiä kun ajatuksena oli ainakin toistaiseksi säilyttää auto muuten vakiona. Tietty EGR myös pois pelistä!
                Joissain antavat jopa 330hp / 750nm lukemia ja joissain ilmoitetaan noin 300/620.
                kokemusta tämmöisestä ei aikaisemmin ole siksi herääkin näitä kysymyksiä että mimmosissa lukemissa on ns "turvallinen" vielä pysyä?

                autona siis vuoden 2010 330d xdrive,n57 moottori, vakiona 245/520

                Comment

                • asdteme
                  BTCF Member
                  • Mar 2015
                  • 756
                  • P-Savo

                  #68
                  Originally posted by teempp View Post
                  noniin ohjelmointiin pitäisi auto kiikuttaa ja tässä mietiskellyt muutamiakin eri paikkoja.
                  Mitäs mestaa jengi suosittelisi tässä jossain pk seudun lähettyvillä?
                  lisäätehoa.fi ainakin mainittu.
                  mimmosta softaa kannattaisi autoon miettiä kun ajatuksena oli ainakin toistaiseksi säilyttää auto muuten vakiona. Tietty EGR myös pois pelistä!
                  Joissain antavat jopa 330hp / 750nm lukemia ja joissain ilmoitetaan noin 300/620.
                  kokemusta tämmöisestä ei aikaisemmin ole siksi herääkin näitä kysymyksiä että mimmosissa lukemissa on ns "turvallinen" vielä pysyä?

                  autona siis vuoden 2010 330d xdrive,n57 moottori, vakiona 245/520

                  Pk seudulla vahva suositus ECU Helsingille
                  better late than never

                  E90 325i
                  E30 M3
                  E92 M3 Competition

                  Comment

                  • suppari
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 4049
                    • Turku

                    #69
                    Meiltä AJ-Techiä, ei tuohon oikein parempaa taida saada
                    Turvallisinta on pysyä vakiossa, mutta nykyisellään tuo on toiseksi yleisin moottorityyppi joita meilläkin ohjelmoidaan, ja yhtään rikkoontunutta ei ole korviin kuulunut.
                    Originally posted by teempp View Post
                    noniin ohjelmointiin pitäisi auto kiikuttaa ja tässä mietiskellyt muutamiakin eri paikkoja.
                    Mitäs mestaa jengi suosittelisi tässä jossain pk seudun lähettyvillä?
                    lisäätehoa.fi ainakin mainittu.
                    mimmosta softaa kannattaisi autoon miettiä kun ajatuksena oli ainakin toistaiseksi säilyttää auto muuten vakiona. Tietty EGR myös pois pelistä!
                    Joissain antavat jopa 330hp / 750nm lukemia ja joissain ilmoitetaan noin 300/620.
                    kokemusta tämmöisestä ei aikaisemmin ole siksi herääkin näitä kysymyksiä että mimmosissa lukemissa on ns "turvallinen" vielä pysyä?

                    autona siis vuoden 2010 330d xdrive,n57 moottori, vakiona 245/520
                    sigpic
                    P:0409699000

                    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                    huollot/korjaukset!

                    BMW E&F sarjaan.
                    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                    Comment

                    • janne30
                      BTCF Member
                      • Apr 2011
                      • 2198
                      • Vantaa

                      #70
                      Originally posted by teempp View Post
                      noniin ohjelmointiin pitäisi auto kiikuttaa ja tässä mietiskellyt muutamiakin eri paikkoja.
                      Mitäs mestaa jengi suosittelisi tässä jossain pk seudun lähettyvillä?
                      lisäätehoa.fi ainakin mainittu.
                      mimmosta softaa kannattaisi autoon miettiä kun ajatuksena oli ainakin toistaiseksi säilyttää auto muuten vakiona. Tietty EGR myös pois pelistä!
                      Joissain antavat jopa 330hp / 750nm lukemia ja joissain ilmoitetaan noin 300/620.
                      kokemusta tämmöisestä ei aikaisemmin ole siksi herääkin näitä kysymyksiä että mimmosissa lukemissa on ns "turvallinen" vielä pysyä?

                      autona siis vuoden 2010 330d xdrive,n57 moottori, vakiona 245/520
                      Motorbit tuusulassa.
                      G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                      E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                      1 x F20
                      3 x E30
                      2 x E36
                      5 x E46
                      3 x E9X

                      Comment

                      • teempp
                        Newbiemmer
                        • Feb 2016
                        • 20
                        • suomi

                        #71
                        Hei kiitoksia suosituksista, täytyy tosiaan katsoa nyt joku hyvä ajankohta millon auton veisi ohjelmoitavaksi.

                        Comment

                        • Suorakuus
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2016
                          • 126
                          • Etelä-Pohjanmaa

                          #72
                          320d m47 6v manuaali, ajettu 350tkm. Miettinyt softausta, aj tech olisi ainakin sopivan matkan päässä. Onko mitään järkeä näillä kilsoilla? :think Turbon ja kytkimen vaihdosta ei tietoa, kytkin ainakin luultavasti alkuperäinen joten varmaan jossain vaiheessa hajoaa vakionakin. Egr ja dpf luultavasti käytössä, kun jopa imusarjanläpätkin oli vielä ostaessa paikoillaan. Mitähän mahtaa kustantaa homma aj techilla?

                          Comment

                          • AnttiJuhani
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2010
                            • 2056
                            • Kittilä

                            #73
                            Mulla on motorbitillä e91 330xd ohjelmoitu ja penkkilappu löytyy. Olisiko jollakin esittää verrokiksi esim AJ techin penkkilappu x30d:hen niin näkisi käyrää?

                            Comment

                            • ValtteriT
                              Newbiemmer
                              • Apr 2018
                              • 15
                              • Oulu

                              #74
                              Originally posted by Suorakuus View Post
                              320d m47 6v manuaali, ajettu 350tkm. Miettinyt softausta, aj tech olisi ainakin sopivan matkan päässä. Onko mitään järkeä näillä kilsoilla? :think Turbon ja kytkimen vaihdosta ei tietoa, kytkin ainakin luultavasti alkuperäinen joten varmaan jossain vaiheessa hajoaa vakionakin. Egr ja dpf luultavasti käytössä, kun jopa imusarjanläpätkin oli vielä ostaessa paikoillaan. Mitähän mahtaa kustantaa homma aj techilla?

                              Itsellä vastaavanlainen kampe ~100 tkm vähemmän ajettuna ja samaa joskus pohtinut. Kiinnostaisi kuulla mielipiteitä/kokemuksia.

                              Comment

                              • Supra^
                                BTCF Member
                                • Jul 2005
                                • 5150
                                • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                                #75
                                Originally posted by Suorakuus View Post
                                320d m47 6v manuaali, ajettu 350tkm. Miettinyt softausta, aj tech olisi ainakin sopivan matkan päässä. Onko mitään järkeä näillä kilsoilla? :think Turbon ja kytkimen vaihdosta ei tietoa, kytkin ainakin luultavasti alkuperäinen joten varmaan jossain vaiheessa hajoaa vakionakin. Egr ja dpf luultavasti käytössä, kun jopa imusarjanläpätkin oli vielä ostaessa paikoillaan. Mitähän mahtaa kustantaa homma aj techilla?
                                Originally posted by ValtteriT View Post
                                Itsellä vastaavanlainen kampe ~100 tkm vähemmän ajettuna ja samaa joskus pohtinut. Kiinnostaisi kuulla mielipiteitä/kokemuksia.
                                Olen ajanut nyt softattuna (200hp,490Nm (EGR off, DPF off)) tuolla omalla M47 320d 6v manuaalilla noin 150tkm (josta ensimmäinen 40tkm 400Nm väännöllä ja loput 490Nm), eikä vielä ole muu kuin kytkin kulunut kahteen kertaan loppuun, mutta se on ihan omaa vikaa, kun vakiokytkin ei kestä tuota melkein viidensadan vääntöä. Mitään muuta ei ole moottorille tehty kuin öljyjä vaihdeltu 20tkm välein.
                                Mittarissa nyt 411tkm.
                                Musti 8HP
                                Nokivasara M47
                                TeiniCoupé DCT
                                E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                                Ex:
                                E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎