Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 325i vikakoodia nokka-akselista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ace.of.spades
    Bimmer Rookie
    • Aug 2007
    • 130
    • Helsinki

    #31
    Täällä taas.. 3 viikkoahan sitä riemua melkein kestikin, kun auto pelasi Auto siis aiemmin antoi nokka-akselista tuota vikakoodia mistä olikin ylempänä ja huollossa sitten vaihtoivat päittäin vanoksen solenoideja pako- ja imupuolelta. Auto toimikin nätisti tähän iltaan asti ja nyt valoissa veti kierrokset seilaten ja karmeeta pomputtamista ja lopulta myös sammui. Vikakoodia otin heti ja antoi koodit:
    P0301, P0302, P0303, P0304 (ilmeisesti cylinder misfire?) Myös koodi P1554 löytyi, mutta äkkiseltään tuota en vielä tarkemmin tutkinut mihin viittaisi?

    Tulpat vaihdettu vajaa 2kk sitten uusiin. Voiko tuo oirehtia näin, jos soleneoidin vaihdettu päittäin, mutta nyt siirtynyt sitten imupuolelta pakopuolelle? Alkaa usko horjumaan tän kanssa...

    Comment

    • Jo&Po
      BTCF Member
      • Feb 2013
      • 34
      • Oulainen

      #32
      Voisko vika olla näissä vanos sihdeissä. En minä näistä mitään tiedä mut kannattaa nuoki tarkistaa. Kai tollanen törky johonki vaikuttaa? Kuva omista. Uudet vaan jos likaiset noin 40 egee.
      Attached Files
      Räjähtäny N54 moottori 1 kpl
      Garrett gtx 3582r genII kyllä lähtee😎

      Comment

      • ace.of.spades
        Bimmer Rookie
        • Aug 2007
        • 130
        • Helsinki

        #33
        Selvittelyt jatkuu ja päivitystä tilanteeseen. Alkuperänen koodi tosiaan oli 2A82 nokka-akselin imupuoli, mekaaninen jumittuminen. Testailtiin vaihdella päittäin solenoideja ja pari viikkoa meni nätisti, jonka jälkeen sitten sama karsea hytkyminen. Nyt vikakoodi näytti 2A98 kampiakseli imunokka-akseli ilmeisesti? Pari misfire koodia antoi myös samalla.
        Valaiskaa viisaammat mua, että onko näiden koodien perusteella mahdollista, että vika on siirtynyt imupuolelta -- > pakopuolelle ja oireilee tällä tavalla rikkinäisen vanos solenoidin takia?:think

        Vaihtelin uudet solenoidit eilen ja tänään nollasin koodit ja ajelin lenkin, niin heti ei ainakaan ilmoitellut itsestään.

        Toinen mikä on alkanut enemmän myös mietityttämään, kun öljynvaihdon jälkeen nämä tapahtumat alkoivat, että onko tuo kuinka yleistä, että korjaamoilla unohdetaan vahingossa laitella se suodattimen keskihäkkyrä takaisin paikoillee, kun ilmeisesti tuokin aiheuttaa monenlaista ongelmaa, jos puuttuu?

        Ideat ja ajatukset otetaan kiitollisena vastaan.

        Comment

        • Cunttory
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2004
          • 1772
          • Kuopio

          #34
          Originally posted by ace.of.spades View Post
          Selvittelyt jatkuu ja päivitystä tilanteeseen. Alkuperänen koodi tosiaan oli 2A82 nokka-akselin imupuoli, mekaaninen jumittuminen. Testailtiin vaihdella päittäin solenoideja ja pari viikkoa meni nätisti, jonka jälkeen sitten sama karsea hytkyminen. Nyt vikakoodi näytti 2A98 kampiakseli imunokka-akseli ilmeisesti? Pari misfire koodia antoi myös samalla.
          Valaiskaa viisaammat mua, että onko näiden koodien perusteella mahdollista, että vika on siirtynyt imupuolelta -- > pakopuolelle ja oireilee tällä tavalla rikkinäisen vanos solenoidin takia?:think

          Vaihtelin uudet solenoidit eilen ja tänään nollasin koodit ja ajelin lenkin, niin heti ei ainakaan ilmoitellut itsestään.

          Toinen mikä on alkanut enemmän myös mietityttämään, kun öljynvaihdon jälkeen nämä tapahtumat alkoivat, että onko tuo kuinka yleistä, että korjaamoilla unohdetaan vahingossa laitella se suodattimen keskihäkkyrä takaisin paikoillee, kun ilmeisesti tuokin aiheuttaa monenlaista ongelmaa, jos puuttuu?

          Ideat ja ajatukset otetaan kiitollisena vastaan.
          Ei taida olla merkkikohtainen diagnoosiohjelma käytössä, kun tulkinnat on noin ympäripyöreitä. Lue inpalla tai istalla, sieltä selviää kyllä onko imu vai pakopuoli kyseessä varmuudella, samalla voi ajaa vanos testiä.

          Melkonen nyrkkipaja on, jos ei muista laittaa osaa paikalleen johon suodatin painetaan kiinni
          Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

          Comment

          • ace.of.spades
            Bimmer Rookie
            • Aug 2007
            • 130
            • Helsinki

            #35
            Ihan sama kyllä kävi mielessä, että melkonen nyrkkipaja saa olla, jos ei muista laitella osaa paikoilleen. Aamusella tuli tsekattua tuo, niin paikallaanhan se siellä onneksi oli.

            Originally posted by Cunttory View Post
            Ei taida olla merkkikohtainen diagnoosiohjelma käytössä, kun tulkinnat on noin ympäripyöreitä. Lue inpalla tai istalla, sieltä selviää kyllä onko imu vai pakopuoli kyseessä varmuudella, samalla voi ajaa vanos testiä.

            Melkonen nyrkkipaja on, jos ei muista laittaa osaa paikalleen johon suodatin painetaan kiinni

            Comment

            • Dualfun
              Moderator
              • Jan 2003
              • 17844
              • PKS

              #36
              Onko joku syy miksi et vieläkään ole vaihtanut noita sihtejä, tai edes tarkistanut niiden kuntoa? Kaikki noi suodattimen tsekkaukset on semmosia minuutin hommia että samalla vaivalla kun tänne kirjoittelee niin käyttää auki vaikka parkkipaikalla niin voi sulkea pois kohteita
              E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
              E28 ///M535i '87 zinnoberrot
              E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

              E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
              ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
              ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
              ½
              G20 320d xDrive mineralweiss metallic
              Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
              Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
              Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

              Comment

              • ace.of.spades
                Bimmer Rookie
                • Aug 2007
                • 130
                • Helsinki

                #37
                Originally posted by Dualfun View Post
                Onko joku syy miksi et vieläkään ole vaihtanut noita sihtejä, tai edes tarkistanut niiden kuntoa? Kaikki noi suodattimen tsekkaukset on semmosia minuutin hommia että samalla vaivalla kun tänne kirjoittelee niin käyttää auki vaikka parkkipaikalla niin voi sulkea pois kohteita
                Huollossa sanoivat, että nuo sihdit ovat harvoin syypäitä (mitä ihmettelin heille, kun täällä moni niistä kertonut). Kehottivat solenoideihin keskittymään ja vaihtamaan tarvittaessa. Solenoidit tosiaan vaihdoin uusiin, jotka paikoillaan nyt.

                Ymmärsin, että nuo sivussa olevat sihdit ovat jotenkin hankalassa paikassa, että pitäisi autoa saada vähän ylös ja rengasta pois, jotta pääsee sivusta onkimaan sihdit?:think Solenoidit sen verran helpossa paikassa, että onnistui itseltä toki vaihtaa.

                Comment

                • e36coupe
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2004
                  • 720
                  • Nokia

                  #38
                  Originally posted by ace.of.spades View Post
                  Ymmärsin, että nuo sivussa olevat sihdit ovat jotenkin hankalassa paikassa, että pitäisi autoa saada vähän ylös ja rengasta pois, jotta pääsee sivusta onkimaan sihdit?:think Solenoidit sen verran helpossa paikassa, että onnistui itseltä toki vaihtaa.
                  Kyllä minä olen joka kerta ainakin tunkannut sen verran autoa ylös, että repsikan eturenkaan on saanut pois tieltä ja sieltä pyöränaukosta sitten sohinut jatkovarsien kanssa noi sihdit irti. Bräkleenillä olen noita putsaillut ja paineilmalla. Ihan virheettömiksi ne on minulla ainakin puhdistuneet, mutta ei ole kyllä kovin pelottavilta näyttäneetkään.

                  Ei noita kyllä muutamassa minuutissa vaihda / putsaile varsinkaan ensimmäisellä kerralla, mutta kyllä se ihan kerrostalon parkkipaikallakin olisi tehtävissä jos ei parempaa ole tarjolla.
                  Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20

                  Työn alla: E21 320/6
                  Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21

                  Comment

                  • Micce///M
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2008
                    • 3552
                    • Hämeenlinna

                    #39
                    Löytyikö tähän jo ratkaisu? Vastaavat ongelmat alkoivat täällä, samat vikakoodit ja muutaman kerran myös misfiret jokaiselta sylinteriltä.

                    Käy hyvin +2000rpm, ajoittain myös tyhjäkäynnillä. Ensitöikseni solenoidit puhdistin ja vaihdoin päikseen ilman vaikutusta käyntiin tai koodeihin.

                    Tänään tutkin nokka-akselin asentoanturia, jotain ihmeellistä siinä ainakin on vaikka ei olisikaan vian aiheuttaja. Ajoittain pulssit säröytyy ja amplitudi muuttuu hetkeksi, en osaa sanoa generoituuko vikakoodit juuri tuona hetkenä koska molempia tapahtuu lähes jatkuvalla syötöllä.

                    Seuraavana varmaan suodattimet irti ja sen jälkeen sitten tuo anturi vaihtoon.

                    Comment

                    • Micce///M
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2008
                      • 3552
                      • Hämeenlinna

                      #40
                      Sihdit avattu, vähän oli toisessa ylimääräistä tavaraa verkon pinnalla. Puhdistetaan kunnolla ja katsotaan mitä tekee, vähän epäilen kuitenkin.

                      Anturista käppyrää:

                      Comment

                      • ace.of.spades
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2007
                        • 130
                        • Helsinki

                        #41
                        Originally posted by Micce///M View Post
                        Löytyikö tähän jo ratkaisu? Vastaavat ongelmat alkoivat täällä, samat vikakoodit ja muutaman kerran myös misfiret jokaiselta sylinteriltä.

                        Käy hyvin +2000rpm, ajoittain myös tyhjäkäynnillä. Ensitöikseni solenoidit puhdistin ja vaihdoin päikseen ilman vaikutusta käyntiin tai koodeihin.

                        Tänään tutkin nokka-akselin asentoanturia, jotain ihmeellistä siinä ainakin on vaikka ei olisikaan vian aiheuttaja. Ajoittain pulssit säröytyy ja amplitudi muuttuu hetkeksi, en osaa sanoa generoituuko vikakoodit juuri tuona hetkenä koska molempia tapahtuu lähes jatkuvalla syötöllä.

                        Seuraavana varmaan suodattimet irti ja sen jälkeen sitten tuo anturi vaihtoon.
                        Tällä hetkellä tilanne, että auto on toiminut sen jälkeen, kun ostin uudet solenoidit, eli ainakin niillä taisi jotain vaikutusta olla. Silti hieman jännitystä, kun pari kertaa hieman epätasaisesti muutaman sekunnin käynyt ja huomannut pientä tärinää. Kuitenkaan samanlainen pomppiminen ei ole palannut, eikä ole vikakoodeja sytyttänyt.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎