Onko ajoitukset varmasti kohdallaan koneessa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E91 320d M47N2 kylmäkäynnistys vika
Collapse
X
-
Jos istalla katsoo vaikka nyt rail painetta tai ihan mitä vaan ja starttaa niin kuuluuko yhteyden pysyä kokoajan päällä jolloin näkee rail paine arvon muutoksen kokoajan startin aikana? Juuri tajusin että tuohan on pätkinyt yhteyttä startin aikana mutta eilen kun lämmintä konetta starttailin istan ollessa päällä ei yhteys katkennut eikä tarvinut aiemmin tullutta huomio ruutua kuitata OK:lla.
Olisiko kuitenkin vika että pätkii DME jännitettä kuten Juha P jo aiemmin ehdottikin että se kannattaisi tutkia. Ilmeisesti DME päävirta releissäkin on vikaa ollut.
No seuraavaksi oma akku ohjaussähköille ja voihan siihen laittaa vielä akkulaturista startti avustuksen.
Comment
-
-
Originally posted by Juho_ View PostEn usko oireiden perusteella, että tässä olisi välttämättä syynä.. mutta tarkasta miten alas akkujännite romahtaa eculle A) ilman oireita B) oireiden kanssa.
Kerran on näin käynyt, että akkujännite kyykännyt ainakin eculla liian alas ja sen takia tuli pitkää starttia.
Testerillä katsoo / loggaa akkujännitteen riippuen mitä käytettävissä.
Tämä on nyt uusin päätelmä viasta koska yhteys Istaan pätkii ja erillisellä ohjaussähköjen virransyötöllä nostopumpun paine nousee heti startatessa. Onko tästä sinun tapauksessa DME rele ollut syynä?
Comment
-
-
Originally posted by Rattiukko View PostStartti vie virran muilta laitteilta eli muille laitteille ei riitä virtaa. Uusi akku niin luulisi toimivan. Paitsi akku olikin jo vaihdettu. Sen dme boksin maat, onko tarkistettu ja putsattu?
Maadoitus pisteet olisi tarkoitus myös käydä läpi. Missähän DME maapiste on? Koria / konetta on testattu maadoittaa konehuoneesta suoraan akulle paksuilla käynnistyskaapeleilla.
Toimii mielestäni paremmin (ainakin nostopumpun paine nousee heti) kun on ohjaussähköille oma akku. Laitoin eilen vielä doctor charge laturin syöttämään jännitettä. Ista pysyi paremmin päällä mutta mielestäni silti katkaisi yhteyden kun sammutti koneen / laittoi uudelleen käyntiin. Jonkun startin kuitenkin näin ilman katkoja että Rail paine nousi heti noin 400bar startissa.
Onko DME kotelossa vain yksi rele vai muitakin mikä voi vaikuttaa toimintaa?
Edit: Tässäkö se DME rele on: RealOEM.com - Online BMW Parts Catalog OSA 1Last edited by Kouris; 20-02-2024, 13:34.
Comment
-
Comment