Announcement

Collapse
No announcement yet.

E91 320d M47N2 kylmäkäynnistys vika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jarger
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2005
    • 3269
    • Finnland

    #46
    Onko ajoitukset varmasti kohdallaan koneessa?
    Negatiiviset kauppakokemukset:
    Kaj Blomqvist nimimerkki kaizzu ja juttu sekä kieroilut

    Comment

    • Kouris
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2005
      • 663

      #47
      Originally posted by Jarger View Post
      Onko ajoitukset varmasti kohdallaan koneessa?
      Sitä ei ole varmistettu mutta koskaan ei ole purettu (Cr pumpun vaihdoin mutta työkalu oli paikallaan) eli jos ei hypännyt ole niin sitten luulisi olevan kohdallaan. Puristukset oli 25bar joka pytyssä.

      Comment

      • Kouris
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2005
        • 663

        #48
        Jos istalla katsoo vaikka nyt rail painetta tai ihan mitä vaan ja starttaa niin kuuluuko yhteyden pysyä kokoajan päällä jolloin näkee rail paine arvon muutoksen kokoajan startin aikana? Juuri tajusin että tuohan on pätkinyt yhteyttä startin aikana mutta eilen kun lämmintä konetta starttailin istan ollessa päällä ei yhteys katkennut eikä tarvinut aiemmin tullutta huomio ruutua kuitata OK:lla.

        Olisiko kuitenkin vika että pätkii DME jännitettä kuten Juha P jo aiemmin ehdottikin että se kannattaisi tutkia. Ilmeisesti DME päävirta releissäkin on vikaa ollut.

        No seuraavaksi oma akku ohjaussähköille ja voihan siihen laittaa vielä akkulaturista startti avustuksen.

        Comment

        • Kouris
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2005
          • 663

          #49
          Tuli laitettua ohjaussähköille kontista toinen akku kiinni jolloin alkup akku käyttää vain hehkuja ja starttia. Nyt ainakin nostopumpun (LPFP) paine nousee heti täyteen kun starttinappia painaa. Alkaa vahvasti vaikuttamaan että DME sähköissä se vika kuitenkin on.

          Comment

          • Kouris
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2005
            • 663

            #50
            Originally posted by Juho_ View Post
            En usko oireiden perusteella, että tässä olisi välttämättä syynä.. mutta tarkasta miten alas akkujännite romahtaa eculle A) ilman oireita B) oireiden kanssa.

            Kerran on näin käynyt, että akkujännite kyykännyt ainakin eculla liian alas ja sen takia tuli pitkää starttia.

            Testerillä katsoo / loggaa akkujännitteen riippuen mitä käytettävissä.

            Tämä on nyt uusin päätelmä viasta koska yhteys Istaan pätkii ja erillisellä ohjaussähköjen virransyötöllä nostopumpun paine nousee heti startatessa. Onko tästä sinun tapauksessa DME rele ollut syynä?

            Comment

            • Rattiukko
              BTCF Member
              • Nov 2022
              • 330
              • Uusimaa

              #51
              Startti vie virran muilta laitteilta eli muille laitteille ei riitä virtaa. Uusi akku niin luulisi toimivan. Paitsi akku olikin jo vaihdettu. Sen dme boksin maat, onko tarkistettu ja putsattu?
              Last edited by Rattiukko; 20-02-2024, 10:00.

              Comment

              • Kouris
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2005
                • 663

                #52
                Originally posted by Rattiukko View Post
                Startti vie virran muilta laitteilta eli muille laitteille ei riitä virtaa. Uusi akku niin luulisi toimivan. Paitsi akku olikin jo vaihdettu. Sen dme boksin maat, onko tarkistettu ja putsattu?
                Totta, startti kun laskee jännitettä näyttäisi alkavan pätkimään.

                Maadoitus pisteet olisi tarkoitus myös käydä läpi. Missähän DME maapiste on? Koria / konetta on testattu maadoittaa konehuoneesta suoraan akulle paksuilla käynnistyskaapeleilla.

                Toimii mielestäni paremmin (ainakin nostopumpun paine nousee heti) kun on ohjaussähköille oma akku. Laitoin eilen vielä doctor charge laturin syöttämään jännitettä. Ista pysyi paremmin päällä mutta mielestäni silti katkaisi yhteyden kun sammutti koneen / laittoi uudelleen käyntiin. Jonkun startin kuitenkin näin ilman katkoja että Rail paine nousi heti noin 400bar startissa.


                Onko DME kotelossa vain yksi rele vai muitakin mikä voi vaikuttaa toimintaa?


                Edit: Tässäkö se DME rele on: RealOEM.com - Online BMW Parts Catalog​ OSA 1
                Last edited by Kouris; 20-02-2024, 12:34.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎