Announcement

Collapse
No announcement yet.

N53 apuja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ccccc
    Bimmer Rookie
    • Nov 2015
    • 112
    • Valkeakoski

    #16
    Originally posted by suppari View Post
    Älä viitsi nyt höpöttää, miksi BMW on tuon ylle linkkaamani päästömittausohjeen sitten lähettänyt Trafille?

    Ei näitä usein näe, mutta kuitenkaan mikään harvinainen tilanne tämä ei ole että n53/n43 moottorista tulee tuollaiset päästöt pakoputkesta.
    Lue viestini uudestaan huolellisesti, ettei mene ihan tyhjän höpöttelyksi. Vastaus löytyy sieltä.
    Työkalut M47 dampperin vaihtoon
    INPA ISTA

    Comment

    • jessemikkola
      BTCF Member
      • Dec 2014
      • 83
      • Kuusankoski

      #17
      Muun merkkisissä autoissa nähnyt lähes tukossa olevia imukanavia. Ne ollut yleensä turbollisia ja sillon ku ei aja ylipaineella nii saattaa aiheuttaa että ei saa imettyä kunnolla ilmaa ja esiintyy nykimistä. Mut kaasupohjassa ylipaineistettuna ilma menee sisään ilman et nykii. Tyhjäkäynnillä kun ilman liikkuvuus on tosi hidasta muutenki ja jos sitä estää karsta kulkemasta niin varmasti alkaa käymään rikkaammalla ja tulee missfiree

      Comment

      • HixQ
        Newbiemmer
        • Sep 2011
        • 5
        • Nivala

        #18
        imusarjan ku käytin irti niin näytti mun silmään tosi hyältä. tiiä sitte onko ne oikeesti hyvät :think


        Originally posted by jessemikkola View Post
        Muun merkkisissä autoissa nähnyt lähes tukossa olevia imukanavia. Ne ollut yleensä turbollisia ja sillon ku ei aja ylipaineella nii saattaa aiheuttaa että ei saa imettyä kunnolla ilmaa ja esiintyy nykimistä. Mut kaasupohjassa ylipaineistettuna ilma menee sisään ilman et nykii. Tyhjäkäynnillä kun ilman liikkuvuus on tosi hidasta muutenki ja jos sitä estää karsta kulkemasta niin varmasti alkaa käymään rikkaammalla ja tulee missfiree

        Comment

        • enins
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2009
          • 520
          • Rauma

          #19
          Originally posted by jessemikkola View Post
          Muun merkkisissä autoissa nähnyt lähes tukossa olevia imukanavia. Ne ollut yleensä turbollisia ja sillon ku ei aja ylipaineella nii saattaa aiheuttaa että ei saa imettyä kunnolla ilmaa ja esiintyy nykimistä. Mut kaasupohjassa ylipaineistettuna ilma menee sisään ilman et nykii. Tyhjäkäynnillä kun ilman liikkuvuus on tosi hidasta muutenki ja jos sitä estää karsta kulkemasta niin varmasti alkaa käymään rikkaammalla ja tulee missfiree
          En nyt ala tästä väittelemään, mutta epäilen vahvasti imusarjan karstaisuuden vaikuttavan suoraan tyhjäkäyntiin. Tyhjäkäynnillä tarvittava ilmamäärä on pirun pieni verrattuna täyteen kuormitukseen ja paine-ero suurin mahdollinen kaasuläpän ylitse (ahtamattomissa koneissa). Jos siellä on muutamaa milliä suurempi reikä ilmalle, niin se riittää tyhjäkäynnillä. Kuormittaessa alkaa sitten ongelmat (tai niitä olisi ollut jo pitkään).

          Karstaisuus voi toki vaikuttaa tyhjäkäyntiin epäsuorasti, säätämällä kuormituksen aikaiset suhteet päin persettä, joka riittämättömien korjausvarojen vuoksi näkyy myös tyhjäkäynnissä. Silloinkaan ei kyse ole siitä, etteikö kone saisi riittävästi ilmaa.
          Autokalusto: 320d f30

          Comment

          • zakspeed
            BTCF Member
            • Nov 2003
            • 2000
            • Tampere/kainuu

            #20
            Valvetronicilla varustetussa suorasuihkussa karstaisuudella on jo väliä.

            Alle millin avautuvilla imuventtiileillä karstasta imuventtiilissä voi tulla häiriötekijä.

            Kyseisessä N53 moottorissa tätä vaivaa ei luonnollisesti siinä muodossa voi esiintyä.
            -M5- '00
            -i3 94 rex '19
            -Ascona B 4.0 '80
            Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
            -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
            -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

            Comment

            • Urpo_rotta
              BTCF Member
              • May 2012
              • 5273
              • Pirkkala

              #21
              Olen antanut itseni ymmärtää että karstainen imupuoli aiheuttaa sen, että palotilaan ei synny halutunlaista pyörrettä jotta suoraruiskun polttoaine sekoittuisi kunnolla ja syttyisi, tästä johtuen suoraruiskarit tekee misfireä tyhjäkäynnillä.

              Näin olen todennut asian olevan ainakin vag autoissa
              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
              E34 525i -90 twinturbo 427/519

              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
              Kysy jos tarvetta

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #22
                Onko ajettu adaptaatiot uudestaan remppojen jälkeen, meneekö laihaseos päälle jotta suutinkohtaiset korjaukset alkavat rullata? Vaikuttaisi siltä että ei jos lambda on vain luokkaa 1,5.

                Adaptaatioiden nollauksen jälkeen, kun flywheel on ok, näkee mihin korjausarvot menevät tyhjäkäynnillä. Siitä saa jo vähän selkoa, onko oikeasti kyseessä koko koneen ongelma (=virheellinen mittaus tms).
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎