Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part V

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tryffis
    BTCF Member
    • Aug 2012
    • 271
    • Vantaa

    #31
    Joo ei yhtään huonompi idea vaihtaa tota öljypohjan tiivistettä jos apurungon tiputtaa. Ite tiputin enkä lähtis edes koittaa turboremonttia ilman. Loppujen lopuks aika nopeesti sen rungon siitä näppäsee pois jos nosturilla tekee.

    Nimimerkillä jätin tiivisteen vaihtamatta, nyt 20tkm jälkeen vuotaa ku seula

    Voi kyllä tosin vuotaa kampuran takastefakin mulla.

    Comment

    • Juikee
      Bimmer Rookie
      • Mar 2015
      • 41
      • Tornio

      #32
      En ymmärrä miksi tuota apurungon tiputtamista niin vierastetaan:think mulla nelikko ja pari kertaa olen käyttänyt apurungon irti auto pukkien nokassa, se yksi muovisen nesteputken pultti on vittumaisessa paikassa siellä kuskin puolella, mutta eikai tuon irrotuksessa kahta tuntia kauempaa mene kaikkineen. Takavetoisessahan se toki on hieman erilainen, mutta tuskin kamalan paljon työläämpi irrottaa?

      Comment

      • Tokenator1000
        Bimmer Rookie
        • May 2018
        • 37
        • Nokia

        #33
        Alipaineletkut

        Pitäisi alipaineletkut kaikkineen vaihdella, mutta OE letkut näyttää aika suolaisen hintaisilta. Sisähalkaisija ilmeisesti 3,5mm. Motonetissä näyttäisi olevan 3,2mm ja 4mm sisähalkaisijan letkuja, mutta ei 3,5mm.

        Onko väki jompaa kumpaa noista käyttänyt tai jotain muita helposti saatavia halpoja ja hyviä letkuja?
        Current: E93 335iA M-sport N54
        Ex: 535DA E61 LCI M-sport, 325iA E90, 330D E46, 325iA E30, 316i E30

        Comment

        • Krampus
          BTCF Member
          • Nov 2017
          • 388
          • Keski-Suomi

          #34
          Originally posted by Tokenator1000 View Post
          Pitäisi alipaineletkut kaikkineen vaihdella, mutta OE letkut näyttää aika suolaisen hintaisilta. Sisähalkaisija ilmeisesti 3,5mm. Motonetissä näyttäisi olevan 3,2mm ja 4mm sisähalkaisijan letkuja, mutta ei 3,5mm.

          Onko väki jompaa kumpaa noista käyttänyt tai jotain muita helposti saatavia halpoja ja hyviä letkuja?
          4mm id letku menee hyvin. Itsellä linkissä olevaa letkua ja hyvin pysyy ja pitää. Kolme vuotta olleet paikallaan. Jälkeen päin irroitellut letkuja niin letkua saa vetää nänneistä kunnolla irti, että lähtee.
          4mm vakuumiletku
          E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
          F39 X2 Xdrive20D, käyttis
          Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489

          Comment

          • Tokenator1000
            Bimmer Rookie
            • May 2018
            • 37
            • Nokia

            #35
            Originally posted by Krampus View Post
            4mm id letku menee hyvin. Itsellä linkissä olevaa letkua ja hyvin pysyy ja pitää. Kolme vuotta olleet paikallaan. Jälkeen päin irroitellut letkuja niin letkua saa vetää nänneistä kunnolla irti, että lähtee.
            4mm vakuumiletku
            Kiitokset vinkistä! Alipaineletkut vaihdettu osittain OEM-osilla (kovat linjat venttilikopan päällä) ja muuten Motonetin 4mm id. Hyvin tuntuu toimivan
            Current: E93 335iA M-sport N54
            Ex: 535DA E61 LCI M-sport, 325iA E90, 330D E46, 325iA E30, 316i E30

            Comment

            • jukkat
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2004
              • 309
              • Veteli

              #36
              n54 yläkierroksille voimaa

              Sori jos tämä on jo käsitelty ja poistakaa tai ihan miten vain, mutta en jaksanut selata kaikkia N54 tuneketjuja läpi, sinni loppu.

              Mua ei kiinnosta mikään "500nm" dieselvääntökeissi, minusta tuo on aivan loistava moottori, aina about 6000rpm asti, jolloin tuntuu henki tarttuvan kurkkuun ja just kun olisi paras laulu, niin kyyti hyytyy.

              Onko kukaan koskaan tavoitellut vakioturboilla ja putkistolla ihan vaan sitä, että saisi nuo kierroslukumittarin viimemetrit menemään niin, että hymy ei ala kuskilla hyytymään, ennenkuin DCT potkaisee seuraavan pykälän tupaan.

              Mitä nyt olen noita dynokäppyröitä selaillut, niin niistä jää semmonen kuva, että vakiopalikoillakin yläkierroksilla kyllä enemmän vääntöä löytyy, joten ei ehkä ole mahdoton toive tämä.

              En tarvi 400hp, riittää, että ylös tulisi 30-50 hummaa lisää, niin sitte on kaikki just jetsulleen.

              Auto on Z4 35i DCT -laatikolla.

              Comment

              • mmie
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2012
                • 512
                • Kouvola

                #37
                Originally posted by jukkat View Post
                Sori jos tämä on jo käsitelty ja poistakaa tai ihan miten vain, mutta en jaksanut selata kaikkia N54 tuneketjuja läpi, sinni loppu.

                Mua ei kiinnosta mikään "500nm" dieselvääntökeissi, minusta tuo on aivan loistava moottori, aina about 6000rpm asti, jolloin tuntuu henki tarttuvan kurkkuun ja just kun olisi paras laulu, niin kyyti hyytyy.

                Onko kukaan koskaan tavoitellut vakioturboilla ja putkistolla ihan vaan sitä, että saisi nuo kierroslukumittarin viimemetrit menemään niin, että hymy ei ala kuskilla hyytymään, ennenkuin DCT potkaisee seuraavan pykälän tupaan.

                Mitä nyt olen noita dynokäppyröitä selaillut, niin niistä jää semmonen kuva, että vakiopalikoillakin yläkierroksilla kyllä enemmän vääntöä löytyy, joten ei ehkä ole mahdoton toive tämä.

                En tarvi 400hp, riittää, että ylös tulisi 30-50 hummaa lisää, niin sitte on kaikki just jetsulleen.

                Auto on Z4 35i DCT -laatikolla.
                Softa puoleen nyt puuttumatta ekana tulee mieleen imupuolen pullonkaula, eli vakio inletit jotka on tosi ahtaat. Ne vaihtamalla paremmin virtaaviin (yllättävän paska homma noin työn kannalta) voisi tulosta tulla. Esim. https://www.armmotorsports.com/products/n54-inlets

                Toki saa myös semmoisia jotka käy alkup. ilmaboxiin. https://burgertuning.com/products/bm...silicon-inlets

                Vakioturbothan ei ihmeisiin pysty, mutta ongelmaa tällä ehkä lieventää.
                Last edited by mmie; 20-07-2022, 10:36.
                ex e36 325
                ex e46 328
                e92 335i FBO
                Ducati 900S ie
                KTM 640
                Suzuki GT550
                Honda CBR600

                Comment

                • Tommix
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 5438
                  • S:t Karins

                  #38
                  Originally posted by jukkat View Post
                  Sori jos tämä on jo käsitelty ja poistakaa tai ihan miten vain, mutta en jaksanut selata kaikkia N54 tuneketjuja läpi, sinni loppu.

                  Mua ei kiinnosta mikään "500nm" dieselvääntökeissi, minusta tuo on aivan loistava moottori, aina about 6000rpm asti, jolloin tuntuu henki tarttuvan kurkkuun ja just kun olisi paras laulu, niin kyyti hyytyy.

                  Onko kukaan koskaan tavoitellut vakioturboilla ja putkistolla ihan vaan sitä, että saisi nuo kierroslukumittarin viimemetrit menemään niin, että hymy ei ala kuskilla hyytymään, ennenkuin DCT potkaisee seuraavan pykälän tupaan.

                  Mitä nyt olen noita dynokäppyröitä selaillut, niin niistä jää semmonen kuva, että vakiopalikoillakin yläkierroksilla kyllä enemmän vääntöä löytyy, joten ei ehkä ole mahdoton toive tämä.

                  En tarvi 400hp, riittää, että ylös tulisi 30-50 hummaa lisää, niin sitte on kaikki just jetsulleen.

                  Auto on Z4 35i DCT -laatikolla.
                  Custom softalla tuo hoituu. Tuneri tekee kartasta juuri sellaisen kun haluat, huomioiden moottorin rajoitteet tietysti.
                  Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                  Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                  ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                  Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                  Comment

                  • juha_335i
                    BTCF Member
                    • Sep 2016
                    • 44
                    • Vantaa

                    #39
                    Tervehdys,

                    Helmikuussa kyselin vinkkejä turbopäivityksestä. Tässä päivitys tilanteeseen.
                    Jos vaikka jotain kiinnostaa.

                    P33P33 (PPerformance) otti projektin työnalle, kiitos siitä.

                    Turboiksi tulivat Fin-Turbon stage2 - turbot. Uutta osaa tuli myös : inletit, ahtoputki + bov , tulpat, puolat, venttiilikoppa + tiiviste, tankin bensapumppu, boost solenoidit, burgerin vacuum tankit + tiivisteitä jne... + custom softa

                    Tankin bensapumppu mallia proto. Samanlainen pumppu löytyy myös toisesta 335:sta. Viikon ollut tankissa ja hyvin rokkaa toistaiseksi.

                    Custom softan testauksessa tuli huomattua kuinka karkeaa on meidän maantiet. Renkaat menivät vaihtoon

                    Paperilla maltilliset n. 540hp/800nm (E40). Dynoon tarkoitus viedä jossain vaiheessa.

                    Elikkä nyt nautittava kun auto ehjä ja kortti takataskussa

                    Koska kyseessä motosport, niin yllättäviin juttuihin hyvä varautua.

                    Auto jokapäiväisessä ajossa. Jossain vaiheessa varmaan alustallekin pitäis tehdä jotain. Epäilen, että kaikki on orkkista ja joskus osat antautuvat.

                    Tässä projekti lyhykäisyydessään.
                    ___________
                    E91 335i -08, Fin-Turbo stage2, Evolve DPs,Wagner Performance EVO1 fmic, DCI, MHD + custom softa, xHP Stage 3

                    Comment

                    • strmix
                      BTCF Member
                      • May 2012
                      • 65
                      • Helsinki

                      #40
                      Originally posted by juha_335i View Post
                      Tervehdys,

                      Helmikuussa kyselin vinkkejä turbopäivityksestä. Tässä päivitys tilanteeseen.
                      Jos vaikka jotain kiinnostaa.

                      P33P33 (PPerformance) otti projektin työnalle, kiitos siitä.

                      Turboiksi tulivat Fin-Turbon stage2 - turbot. Uutta osaa tuli myös : inletit, ahtoputki + bov , tulpat, puolat, venttiilikoppa + tiiviste, tankin bensapumppu, boost solenoidit, burgerin vacuum tankit + tiivisteitä jne... + custom softa

                      Tankin bensapumppu mallia proto. Samanlainen pumppu löytyy myös toisesta 335:sta. Viikon ollut tankissa ja hyvin rokkaa toistaiseksi.

                      Custom softan testauksessa tuli huomattua kuinka karkeaa on meidän maantiet. Renkaat menivät vaihtoon

                      Paperilla maltilliset n. 540hp/800nm (E40). Dynoon tarkoitus viedä jossain vaiheessa.

                      Elikkä nyt nautittava kun auto ehjä ja kortti takataskussa

                      Koska kyseessä motosport, niin yllättäviin juttuihin hyvä varautua.

                      Auto jokapäiväisessä ajossa. Jossain vaiheessa varmaan alustallekin pitäis tehdä jotain. Epäilen, että kaikki on orkkista ja joskus osat antautuvat.

                      Tässä projekti lyhykäisyydessään.
                      Laitotko lisäruiskua, vai alkuperäisillä korkeapaine suuttimilla?
                      Kuinka paljon ahtoja käytössä, ainaki itellä alkoi 20psi kohdalla korkepaineet kyykkäämään.
                      Ex Bmw e91 335d - 400hv
                      Bmw E91 335i - 500hv

                      E- ja F-sarjan viritysohjelmat foorumilaisille.

                      Comment

                      • juha_335i
                        BTCF Member
                        • Sep 2016
                        • 44
                        • Vantaa

                        #41
                        Originally posted by strmix View Post
                        Laitotko lisäruiskua, vai alkuperäisillä korkeapaine suuttimilla?
                        Kuinka paljon ahtoja käytössä, ainaki itellä alkoi 20psi kohdalla korkepaineet kyykkäämään.
                        Suuttimia ja korkeapainepumppua ei vaihdettu. Suuttimet ovat index12 ja tietoa minulla ei ole onko vaihdettu korkeapainepumppua kertaakaan.

                        98-kartalla ahto 20psi ja railpaineet pysyvät yli 1800psi:n
                        E40-kartalla ahto n.24psi ja railpaineet käyvät vedon alusssa lähellä 1000psi ja loppua kohti paineet kasvavat. Softantekijän mielestä kaikki ok.
                        3 - vaihteella vedot ajettu.
                        ___________
                        E91 335i -08, Fin-Turbo stage2, Evolve DPs,Wagner Performance EVO1 fmic, DCI, MHD + custom softa, xHP Stage 3

                        Comment

                        • Georgios Terziakis
                          BTCF Member
                          • Sep 2010
                          • 376
                          • Imatra

                          #42
                          Äsken kävin testaamassa: ajohallinta pois päältä, vaihde sporttipuolelle, jarrulla pidättelin ja painoin kaasua, hölläsin jarrun, hienosti lähti, vaihtoi kakkoselle ja sitten rajotinta vasten eikä vaihtanut enää isompaa, ja engine fault lävähti näyttöön.
                          Tabletin JB4 kaatui aina kun yritti vikakoodeja lukea, eikä ollut kännyyn sopivaa johtoa matkassa. No, auto tien laitaan, konepelti auki, ei kuulu/näy mitään ylimäärästä, ei haise öljylle tms.
                          JB4 nollaa vikakoodit automaattisesti, ja engine fault hävisi näytöstä, ja auto toimi ihan ok. Ajelin sitten nätisti kotio ja auto talliin.

                          Pitänee ISTA:lla lukasta vikakoodit sitten seuraavaks.

                          Viime kesänä tuli tuota kiusattua enempikin ja ei silloin ollut mitään vaihtamisongelmia.
                          BMW 335i coupe -06
                          BMW 330i coupe -00
                          Ja pari vanhempaa menOpeliä

                          Comment

                          • strmix
                            BTCF Member
                            • May 2012
                            • 65
                            • Helsinki

                            #43
                            Originally posted by Georgios Terziakis View Post
                            Äsken kävin testaamassa: ajohallinta pois päältä, vaihde sporttipuolelle, jarrulla pidättelin ja painoin kaasua, hölläsin jarrun, hienosti lähti, vaihtoi kakkoselle ja sitten rajotinta vasten eikä vaihtanut enää isompaa, ja engine fault lävähti näyttöön.
                            Tabletin JB4 kaatui aina kun yritti vikakoodeja lukea, eikä ollut kännyyn sopivaa johtoa matkassa. No, auto tien laitaan, konepelti auki, ei kuulu/näy mitään ylimäärästä, ei haise öljylle tms.
                            JB4 nollaa vikakoodit automaattisesti, ja engine fault hävisi näytöstä, ja auto toimi ihan ok. Ajelin sitten nätisti kotio ja auto talliin.

                            Pitänee ISTA:lla lukasta vikakoodit sitten seuraavaks.

                            Viime kesänä tuli tuota kiusattua enempikin ja ei silloin ollut mitään vaihtamisongelmia.
                            Kannattaa ottaa jb4 datalogit vedosta.
                            3 vaihteella 2000-6500rpm -> vaihto 4.
                            Ex Bmw e91 335d - 400hv
                            Bmw E91 335i - 500hv

                            E- ja F-sarjan viritysohjelmat foorumilaisille.

                            Comment

                            • Georgios Terziakis
                              BTCF Member
                              • Sep 2010
                              • 376
                              • Imatra

                              #44
                              Jep. Mielestäni laitoin loggauksen päälle, mut oliskohan hävinny kun kaatui tuo JB4.
                              No, nyt on vikakoodit luettu, ei mitään. Ahtoputket/klemmarit tarkastettu, ok. Alipaineletkut ehjät, ihan en kaikkia tarkastanut, mutta johan se kertoo jotain kun ottaa jarrutehostimen letkun irti ja järjestelmässä vielä alipainetta.
                              Hukkaportithan tuossa jonkun verran rallattaa, pitää niitä asetuksia huomenna veivata, olis pitäny tyhjät kiertää tangoista pois kun vaihdoin inlettejä, no eipä siinä kohtaa tajunnu.
                              BMW 335i coupe -06
                              BMW 330i coupe -00
                              Ja pari vanhempaa menOpeliä

                              Comment

                              • Jana
                                BTCF Member
                                • Aug 2013
                                • 132
                                • Sjoki

                                #45
                                Vian etsintää.. ovet avatessa lpfp ei lähde surraamaan. Manuaalisesti protoolilla kylläkin.
                                Epätasainen tyhjäkäynti ja kevyessä kiihdytyksessä/tasakaasulla ajettaessa pientä nypytystä havaittavissa.
                                Lpfp paineetkin pysyy hyvin 70psi minimissään.

                                Oisiko tuo tankin toisella puolen oleva paineensäädin hässäkkä syypää? Kokemuksia? Ja nämä oireethan alkoi heti kun pumppu ei enää lähtenyt surisemaan... Ja pumppu siis walbro 450 max 15tkm ajettu.
                                Ei vikakoodeja
                                Last edited by Jana; 18-08-2022, 21:54.
                                E90 LCI 335iA Lemans-blau

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎