Announcement

Collapse
No announcement yet.

DPF pakkopoltto ongelma (41BA vikakoodi)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10923
    • Joensuu

    #16
    Originally posted by dudeb View Post
    Yhä herjaa tuo DPF pakkopoltto.

    Pakkopoltto ei lähde päälle kun lämmöt ei nouse tarpeeksi, vaikka ajaa 200km putkeen. Mistä tämä voisi johtua? Pitääkö odottaa tarpeeksi lämpimiä kelejä, että tämä onnistuis?

    Välillä auto kuitenkin toimii jotenkin ja välillä ei. Tuntuu et ahistaa nyt vähemmän, kun laittoi tuo DPF puhdistuslitkun sinne vajaalla tankilla, vaikka pakkopoltto ei olekaan lähtenyt päälle pitkään aikaan.

    Kulutuksesta ei aikanaan voi moittia. Viime 200km lenkki, 4,2L /100km, kun mahd. taloudellisesti yritti ajaa.
    Kuten tuossa sanottiin, niin jos lämmöt ei nouse, niin termari jumppaa. Kyllä pitää nousta lämmöt yli 75c vaikka olisi kunnolla pakkasta pitkässä ajossa.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Diesel-Dalton
      Bimmer Rookie
      • Jun 2022
      • 42
      • Keskisuomi

      #17
      Ääni termarille täältäkin.

      Pakkopoltosta sen verran, että tankki täyteen ja vähän pitempää matkaa. Toki en muista pystyisikö näissä kurvaamaan tallille ja pakottaa testereillä se poltto.

      - dpf entinen / tukossa?
      e61 530d 12/07 - vielä vakio

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10923
        • Joensuu

        #18
        Originally posted by Diesel-Dalton View Post
        Ääni termarille täältäkin.

        Pakkopoltosta sen verran, että tankki täyteen ja vähän pitempää matkaa. Toki en muista pystyisikö näissä kurvaamaan tallille ja pakottaa testereillä se poltto.

        - dpf entinen / tukossa?
        Polttoa ei voi pakottaa päälle, jos ehdot ei täyty. Polttopyyntö laitetaan testerillä ja alkaa polttamaan heti kun ehdot täyttyy.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • dudeb
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2006
          • 240
          • Nowhere

          #19
          Päivitystä asiaan

          Päivitystä asiaan. Kulutus noussut noin 15-17L seka-ajossa. Ei ole enää herjaa anturista, vaan nyt tulee seuraavat herjat:

          4D03 Particulate-filter system
          480A Particulate-filter system


          Tuleeko mieleen muuta enää kuin DPF vaihto (puhdistus)? Onko tarvikepöntöistä kokemuksia? Esim. Saksasta sais n. 150€ uusia pönttöjä:





          EDIT: molemmat termarit ja paineanturi vaihdettu viime kesänä.

          Comment

          • Urpo_rotta
            BTCF Member
            • May 2012
            • 5134
            • Pirkkala

            #20
            Pesu ehdottomasti mieluummin kuin tarvike
            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
            E34 525i -90 twinturbo 427/519

            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
            Kysy jos tarvetta

            Comment

            • dudeb
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2006
              • 240
              • Nowhere

              #21
              Originally posted by Urpo_rotta View Post
              Pesu ehdottomasti mieluummin kuin tarvike
              Millaisia ongelmia näissä tarvikkeissa on ollut? Aattelin että vaihtas tarvikkeen ensin ja pitäisi sit varalla tuota alkuperäistä. Pesaisee sen kun kerkeää..

              Comment

              • Urpo_rotta
                BTCF Member
                • May 2012
                • 5134
                • Pirkkala

                #22
                En usko että tarvike on alkuunkaan niin laadukasta materiaalia kuin orkkis. Lisäksi luulen että pesu on halvempi. N. 300€ jopa alle
                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                Kysy jos tarvetta

                Comment

                • rikuh1
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2009
                  • 503
                  • Hämeenlinna

                  #23
                  Ehdottomasti alkuperäinen pönttö pesulle. Tarvike Dpf on yleensä istuvuudeltaan sinnepäin, lähes aina on joutunut sovittamaan jollain tavalla, vaikka pitäisi olla suoraan sopivia.

                  Dpf Pesu (siis osaavassa firmassa, irtopönttöön suoritettuna ennen/jälkeen tosittein, jotta tiedetään että pesu tosiaan onnnistui) pyörii kuluiltaan siellä reilun 300€ nurkilla, vähän toki tapauksesta riippuen.

                  Pönttö pesulle mieluummin vähän ajoissa, kuin että pitkittää ongelmaa siihen asti ettei kulje enään kunnolla
                  E38 750iL 1999 | Bmw i3 94ah Rex |
                  Bmw asiantuntemusta Kanta-Hämeestä, Detailing palvelut, Virallinen XHP jälleenmyyjä
                  RikunAutofix.fi

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10923
                    • Joensuu

                    #24
                    Eiköhän näissä ole ihan sama kuin tarvikekateissa, materiaaleissa säätetty, joten toimii miten toimii, alkuperäinen toimii vanhanakin paljon paremmin. Eli alkuperäisen pesu on paljon parempi kuin uusi tarvike.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎