Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335 Ci viritys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • maagi
    Bimmer Rookie
    • Jan 2012
    • 190
    • Varkaus

    Haiseekos muilla katittomilla DP:illä ajelevilla bensa vahvastikin kylmäkäynnistysten jälkeen? Tuntuu että nyt kelien kylmettyä olis alkanu enemmänkin tuoksahtamaan.. :think Päivitin muutama viikko sitten JB4:n G5 ISO:on ja mietin oliskos silläkin jotain tekemistä. Ehkä tuo katku alkoi niillä main.
    G26 i4 M50 Portimao Blue '23 & G05 X5 45e Mineral White '20 & F10 M5 Singapore Grau '13

    Comment

    • Veeksi
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 2177
      • Kuopio

      Originally posted by maagi View Post
      Haiseekos muilla katittomilla DP:illä ajelevilla bensa vahvastikin kylmäkäynnistysten jälkeen? Tuntuu että nyt kelien kylmettyä olis alkanu enemmänkin tuoksahtamaan.. :think Päivitin muutama viikko sitten JB4:n G5 ISO:on ja mietin oliskos silläkin jotain tekemistä. Ehkä tuo katku alkoi niillä main.
      Siis pakokaasussa varmaankin eikä kabiinissa asti? Pakokaasu on haissu käynnistyksen jälkeen aikalailla bensalle muistaakseni jo ennen katittomia downpipeja. Liittynee JB4 G5 ISOon. Kyllähän se soppaa työntänee varmaan tarpeettoman paljon, kun aika paljonhan se röplöttää putkessa moottorijarrutuksessa. Mutta E85 ehkä vähensi tuota(kin). Toisaalta matkassa meni nyt virityksineen 98:ia aika tarkalleen 8l/100km. Ennen mitään virityksiä meni joku desi vähemmän. Tosin ei nyt ihan vertailukelpoisia reittejä ole ollut.
      BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
      BMW E63 630iA '05

      Comment

      • Veeksi
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 2177
        • Kuopio

        Originally posted by maagi View Post
        Haiseekos muilla katittomilla DP:illä ajelevilla bensa vahvastikin kylmäkäynnistysten jälkeen? Tuntuu että nyt kelien kylmettyä olis alkanu enemmänkin tuoksahtamaan.. :think Päivitin muutama viikko sitten JB4:n G5 ISO:on ja mietin oliskos silläkin jotain tekemistä. Ehkä tuo katku alkoi niillä main.
        Käytätkö muuten map2:sta vai 5:sta? Olis kultaakin arvokkaampaa dataa tietää millasta logia sulle antaa map5:lla. ...lähinnä miten kovasti ahtaa.
        BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
        BMW E63 630iA '05

        Comment

        • maagi
          Bimmer Rookie
          • Jan 2012
          • 190
          • Varkaus

          Originally posted by Veeksi View Post
          Käytätkö muuten map2:sta vai 5:sta? Olis kultaakin arvokkaampaa dataa tietää millasta logia sulle antaa map5:lla. ...lähinnä miten kovasti ahtaa.
          Auton ulkopuolella se löpö tuoksahtaa.. Ikkuna jos on auki, niin sitten huomaa mm. liikennevaloissa. Voi tosiaan olla, että tämä tuli just sen G5 ISO:n myötä. Olisikohan se G4 sittenkin parempi, vielä löytyis kaapista :think

          Ajelen map5:lla. En ole tuohon loggaamiseen tutustunu... Mulla tulee usb-kaapeli konepellin alle, mut läppäri pitäs varmaan olla koko ajan kytkettynä kun loggaa? Hiukka hankala jos rn piuhots kabiiniin asti
          G26 i4 M50 Portimao Blue '23 & G05 X5 45e Mineral White '20 & F10 M5 Singapore Grau '13

          Comment

          • Veeksi
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 2177
            • Kuopio

            Originally posted by maagi View Post
            Auton ulkopuolella se löpö tuoksahtaa.. Ikkuna jos on auki, niin sitten huomaa mm. liikennevaloissa. Voi tosiaan olla, että tämä tuli just sen G5 ISO:n myötä. Olisikohan se G4 sittenkin parempi, vielä löytyis kaapista :think

            Ajelen map5:lla. En ole tuohon loggaamiseen tutustunu... Mulla tulee usb-kaapeli konepellin alle, mut läppäri pitäs varmaan olla koko ajan kytkettynä kun loggaa? Hiukka hankala jos rn piuhots kabiiniin asti
            Jos sulla on se BMS:n oma USB piuha niin se riittää kyllä nippa nappa sisään. Vänkärin penkki vaan mahdollisimman eteen, läppäri penkille, ja vänkärin puolen ikkuna sen verta raolleen, että vedät johdon siitä. Ikkunasta johto menee pyyhkimien sulkien alta näppärästi siihen ecuboksille missä se sun johtos onkin. Ei muuta ku varoo, että kun konepeltiä laittaa kiinni, niin että se USB-johto ei ole siinä konepellin välissä (sivulla) vana tosiaan menee siitä tuulilasin kohdalta.

            On nimittäin ihan hyvä idis katsella niitä logeja, niin näkee mitä se oikeasti ahtaa. Se mittariston ahtomittari taitaa näyttää ihan höpöjä tai sitten siinä on joku progressiivinen asteikko.

            Mulla nimittäin ainakin oli siinä map5:ssä sitä ongelmaa, että se ahto sen 12-13psi kun map2:lla ahto 15psi ja tehoeroakin oli siten se reilu 20hv map2:n hyväksi. Tietysti jos tankkaat gutaa (E85), niin silloinhan se map2:n ei edes ole vaihtoehto.

            Muuten loggaaminen on helppoa kun vaan saa sen JB ohjelman yhdistymään autoon (mikä vaaditaan päivityksiinkin). Kun se on yhdistänyt, niin painaa vaan Data logging -> Start. Sit ku haluat lopettaa niin Data logging -> stop and display. Tallentaa voi (pitää ja kannattaa!) Data logging -> export -> export log.

            Voin mielelläni selittää sen yhdistämisenkin, jos et oo sitä viel tehnyt.
            Last edited by Veeksi; 11-09-2013, 19:27.
            BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
            BMW E63 630iA '05

            Comment

            • Veeksi
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 2177
              • Kuopio



              Tuossapa tuo mekanismi näkyy. Sanoisin, että akselin "lyhentäminen" on parempi tapa korjata, mutta toisaalta saattaahan tuo kiristyä pidentämälläkin.

              ...hirveetä skeidaa insinöörityön näytteenä itse osa. Herran jestas ja taivas varjele.
              BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
              BMW E63 630iA '05

              Comment

              • Xavier
                Bimmer Rookie
                • Mar 2006
                • 108
                • Helsinki

                Tänään tuli asennettua JB4 kuukausi sitten ostettuun e92 -08 335i:n. Autossa on kuitenkin jo edellisen omistajan aikana Königillä asennettu heidän oma virisofta.

                Nyt heräsi vaan kysymys että onko mahdollista että Königin oman softa ja sen päälle asennettu JB4 voisivat toimia jotenkin konfliktissa?

                Olenko ihan harhaluuloinen vai kuinka, en kuitenkaan haluaisi riskeerata 15k€ konetta tämän takia. Kertokaahan viisaammat.

                Eli ts. kannattaisiko käydä BMW:llä varmuuden ja yöunien vuoksi päivittämässä softat ja samalla moottorinohjauskartat vakioon ja uusimpaan versioon ja sitten lyödä tuo JB4 takaisin kiinni?
                Last edited by Xavier; 11-09-2013, 21:18.

                Comment

                • Matson^
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2008
                  • 2113
                  • Seinäjoki

                  Originally posted by Veeksi View Post
                  http://www.youtube.com/watch?v=l-OLLCAfYv4

                  Tuossapa tuo mekanismi näkyy. Sanoisin, että akselin "lyhentäminen" on parempi tapa korjata, mutta toisaalta saattaahan tuo kiristyä pidentämälläkin.

                  ...hirveetä skeidaa insinöörityön näytteenä itse osa. Herran jestas ja taivas varjele.
                  Tuostahan sen videolta näkee hyvin että, lyhentämällä tankoa hukkaportti menee tiivimmin kiinni, eikä jää pienillä ahdoilla helisemään "raolleen" syntyneestä välyksestä/kulumasta johtuen.
                  Toki on ääni voinut tankoa pidentämälläkin kadota, kun hukkaportin luukkua on viety "kauemmas" kiinni asennosta, jolloin ei pääse helisemään/kolisemaan ahtimen runkoa vasten.. ahtimen herääminen toki kärsii kun pakokaasuja menee harakoille jatkuvasti.

                  Tuommoisiahan ne ahtimiin integroidut hukkaportit on aina rakenteeltaan :think
                  | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                  | Nissan Navara TREK-1 |
                  ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                  Comment

                  • maagi
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2012
                    • 190
                    • Varkaus

                    Originally posted by Veeksi View Post
                    Muuten loggaaminen on helppoa kun vaan saa sen JB ohjelman yhdistymään autoon (mikä vaaditaan päivityksiinkin). Kun se on yhdistänyt, niin painaa vaan Data logging -> Start. Sit ku haluat lopettaa niin Data logging -> stop and display. Tallentaa voi (pitää ja kannattaa!) Data logging -> export -> export log.

                    Voin mielelläni selittää sen yhdistämisenkin, jos et oo sitä viel tehnyt.
                    Joo siis on mulla softat kunnossa ja päivittäminen hoituu sitä kautta. Ainut ongelma on tosiaan se, että saa piuhan tuolta koneeseen kiinni. Mulla piuha menee sen ecuboxin kumisen läpiviennin kautta konetilaan eli se jää vielä hieman lyhyemmäksikin mitä mainitsemasi. Saattaisihan tuossa toimia USB-jatkojohto :think Jos viikonloppuna jää aikaa niin voisi harrastaa ja loggailla. Ehkä jopa testata RE85:sta, sillä sitä en ole vielä tankkaillut. Tietää joko Mikkelin tai Kuopion reissua
                    G26 i4 M50 Portimao Blue '23 & G05 X5 45e Mineral White '20 & F10 M5 Singapore Grau '13

                    Comment

                    • Veeksi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 2177
                      • Kuopio

                      Originally posted by maagi View Post
                      Joo siis on mulla softat kunnossa ja päivittäminen hoituu sitä kautta. Ainut ongelma on tosiaan se, että saa piuhan tuolta koneeseen kiinni. Mulla piuha menee sen ecuboxin kumisen läpiviennin kautta konetilaan eli se jää vielä hieman lyhyemmäksikin mitä mainitsemasi. Saattaisihan tuossa toimia USB-jatkojohto :think Jos viikonloppuna jää aikaa niin voisi harrastaa ja loggailla. Ehkä jopa testata RE85:sta, sillä sitä en ole vielä tankkaillut. Tietää joko Mikkelin tai Kuopion reissua
                      Mä taisin vetää ihan vaan ecuboksin kannen välistä? En muista enää varmaks. Mutta jatkojohto toimii.
                      BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                      BMW E63 630iA '05

                      Comment

                      • Jammü
                        BTCF Member
                        • Jan 2010
                        • 191
                        • Espoo

                        Originally posted by maagi View Post
                        Auton ulkopuolella se löpö tuoksahtaa.. Ikkuna jos on auki, niin sitten huomaa mm. liikennevaloissa. Voi tosiaan olla, että tämä tuli just sen G5 ISO:n myötä. Olisikohan se G4 sittenkin parempi, vielä löytyis kaapista :think

                        Ajelen map5:lla. En ole tuohon loggaamiseen tutustunu... Mulla tulee usb-kaapeli konepellin alle, mut läppäri pitäs varmaan olla koko ajan kytkettynä kun loggaa? Hiukka hankala jos rn piuhots kabiiniin asti
                        Kannattaa laittaa BMS USB:n jatkeeksi USB-jatkojohto niin johto riittää mainosti. Jatko ei tietienkään ole koko ajan kiinni vaan silloin kuin tarvitsee.

                        Comment

                        • Jammü
                          BTCF Member
                          • Jan 2010
                          • 191
                          • Espoo

                          Originally posted by Matson^ View Post
                          Tuostahan sen videolta näkee hyvin että, lyhentämällä tankoa hukkaportti menee tiivimmin kiinni, eikä jää pienillä ahdoilla helisemään "raolleen" syntyneestä välyksestä/kulumasta johtuen.
                          Toki on ääni voinut tankoa pidentämälläkin kadota, kun hukkaportin luukkua on viety "kauemmas" kiinni asennosta, jolloin ei pääse helisemään/kolisemaan ahtimen runkoa vasten.. ahtimen herääminen toki kärsii kun pakokaasuja menee harakoille jatkuvasti.

                          Tuommoisiahan ne ahtimiin integroidut hukkaportit on aina rakenteeltaan :think
                          Totta, muistin asian aiemmin olevan toisinpäin. Sanoin väärin, eli siis lyhensin itsekin akselia jolloin ahdot nousivat taas tarpeeksi

                          Comment

                          • Jammü
                            BTCF Member
                            • Jan 2010
                            • 191
                            • Espoo

                            Originally posted by Xavier View Post
                            Tänään tuli asennettua JB4 kuukausi sitten ostettuun e92 -08 335i:n. Autossa on kuitenkin jo edellisen omistajan aikana Königillä asennettu heidän oma virisofta.

                            Nyt heräsi vaan kysymys että onko mahdollista että Königin oman softa ja sen päälle asennettu JB4 voisivat toimia jotenkin konfliktissa?

                            Olenko ihan harhaluuloinen vai kuinka, en kuitenkaan haluaisi riskeerata 15k€ konetta tämän takia. Kertokaahan viisaammat.

                            Eli ts. kannattaisiko käydä BMW:llä varmuuden ja yöunien vuoksi päivittämässä softat ja samalla moottorinohjauskartat vakioon ja uusimpaan versioon ja sitten lyödä tuo JB4 takaisin kiinni?
                            Kannattaa varmaan soittaa Königille ja kysyä onko muutos tehty ECUun vai onko joku tehopurkki välissä. Todennäköisesti ECU:n softaa muuteltu. Kysy Königiltä voivatko palauttaa vakioksi, niin ei tarvitse mennä BMW:lle.

                            Comment

                            • Juuzmo
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2007
                              • 339

                              Eli kumpaan suuntaan sitä akselsia nyt siis pitäisi pyörittää, jos avain on pystyssä siinä akselissa niin edestäpäin katsottuna käännetään lokaria vai lohkoa kohti?

                              Comment

                              • Veeksi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2003
                                • 2177
                                • Kuopio

                                Originally posted by Juuzmo View Post
                                Eli kumpaan suuntaan sitä akselsia nyt siis pitäisi pyörittää, jos avain on pystyssä siinä akselissa niin edestäpäin katsottuna käännetään lokaria vai lohkoa kohti?
                                Ohjeeni oli oikein (kerrankin olin jossain oikeassa).

                                ...eli lokaria kohti siis!
                                BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                                BMW E63 630iA '05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎