Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335 Ci viritys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmw323it
    BTCF Member
    • Mar 2008
    • 1828
    • N/A

    Mites tämä nyt menee .. uskallanko tankata e85:sta jb4 kanssa? Pitääkö sekoittaa e10 kanssa, Jos kyllä niin missä suhteessa? Käsiikö ajaa map0:lla Jos on e85 tankissa?
    Nyt:
    BMW 530e (g30)
    BMW 335i (e90)
    BMW 323iC (e36)
    BMW 850i (e31)
    Golf GTE
    ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

    Comment

    • Jammü
      BTCF Member
      • Jan 2010
      • 191
      • Espoo

      Originally posted by bmw323it View Post
      Mites tämä nyt menee .. uskallanko tankata e85:sta jb4 kanssa? Pitääkö sekoittaa e10 kanssa, Jos kyllä niin missä suhteessa? Käsiikö ajaa map0:lla Jos on e85 tankissa?
      Anna mennä vaan. Tankkaa 30% E85 ja 70% 98E5. Turha laittaa laimeampaa 95:a vaan 98 tai V-Poweria etanolin kanssa.

      Laita Map5 ja 2-4 vetoa kaasu pohjaassa noin 2000-6000 rpm. Sen jälkeen voit käyttää myös Map0, mutta miksi ihmeessä ajaisit sillä? Jos sulla on G5 ISO niin laita mielummin Map4, jos meinaat vain ajaa "vakio"tehoilla. Jos G4 tai G5 niin sitten Map0. Itsellä on koko ajan Map5 päällä. Ei tarvitse miettiä sen kummemmin mitä tankkailee...

      Comment

      • Hiace
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2011
        • 1203
        • Helsinki/Joensuu

        Huvikseni tässä mietin, että miten Ar Designin catless dp:t käyttäytyy vikavalomielessä? Dp:stä poistuu siis happianturi jota auto valittaa, ymmärsinkö oikein?
        Jb4 taitaa hoitaa vikavalon pois mutta mites tavallinen ohjelmointi, hoituuko kaikilla ohjelmilla vai vaatiiko jotain erikoista?
        F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

        Comment

        • Veeksi
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 2177
          • Kuopio

          Originally posted by Hiace View Post
          Huvikseni tässä mietin, että miten Ar Designin catless dp:t käyttäytyy vikavalomielessä? Dp:stä poistuu siis happianturi jota auto valittaa, ymmärsinkö oikein?
          Jb4 taitaa hoitaa vikavalon pois mutta mites tavallinen ohjelmointi, hoituuko kaikilla ohjelmilla vai vaatiiko jotain erikoista?
          Ei varmasti automaattisesti toimi kaikilla ohjelmilla. Kannattaa selvittää. Jossain vaiheessahan noihin Burger Motorsportin palikoihinkin taidettiin myydä jotain johtosarjaa, mikä ohitti tuon DP-vikailmoituksen. Joku sellainen on sitten toinen mahdollisuus. Miks ostaa just AR Designin DP:t? Tai mitä ohjelmistoa olet tuumaillut?

          Asiasta viidenteen, JB4 G5 ISOon on tullut jälleen uusi päivitys (HEX_25). Jos nyt edellinenkin vei minun mielestä nykimiset pois, niin tämä päivitys on aivan absoluuttisen pehmeä. Itseasiassa ahdotkin tulee niin lineaarisesti nyt, että piti ihan katsella mikä mappi mulla on käytössä, kun ei Map5:llä tuntunut enää menevän oikein mihinkään. Tiistaina sit dynotaan ja katsotaan mitä rullat arvailee...
          BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
          BMW E63 630iA '05

          Comment

          • Hiace
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2011
            • 1203
            • Helsinki/Joensuu

            Originally posted by Veeksi View Post
            Ei varmasti automaattisesti toimi kaikilla ohjelmilla. Kannattaa selvittää. Jossain vaiheessahan noihin Burger Motorsportin palikoihinkin taidettiin myydä jotain johtosarjaa, mikä ohitti tuon DP-vikailmoituksen. Joku sellainen on sitten toinen mahdollisuus. Miks ostaa just AR Designin DP:t? Tai mitä ohjelmistoa olet tuumaillut?

            Asiasta viidenteen, JB4 G5 ISOon on tullut jälleen uusi päivitys (HEX_25). Jos nyt edellinenkin vei minun mielestä nykimiset pois, niin tämä päivitys on aivan absoluuttisen pehmeä. Itseasiassa ahdotkin tulee niin lineaarisesti nyt, että piti ihan katsella mikä mappi mulla on käytössä, kun ei Map5:llä tuntunut enää menevän oikein mihinkään. Tiistaina sit dynotaan ja katsotaan mitä rullat arvailee...
            Kunhan tässä tutkin 335i-virittämistä vaikka autosta ole tietoakaan

            Oikeastaan yleisesti dp:ä tsekkailin netistä ja AR:ää taidetaan pitää laadukkaimpana.

            On muuten aikamoinen suo tuo 335i-viritys kun E90postia selailin. Hankala erottaa väittelyistä mikä on amerikkalaista markkinointia ja mikä asiaa. Vaihtoehtona JB4 & Procede (piggybackit), Cobbtuning (flash) ja perinteiset suomalaiset ohjelmointipajat. Kaikilla tuntuu saavan tehoa, piggybackeillä kivoja lisäominaisuuksia. Hinnat vaihtelee ja jonkun mielestä jollain perusteella aina joku (oma) on paras...

            Ja sitten vielä esim. Dual Cone Intake, Intercooler, Downpipe -väittelyt. Joku DCI kuulemma lisää tehoa, mutta jollakin teho väheni. Joku ei tuo tehoa mutta lisää ääniä jne. Huh huh...
            Last edited by Hiace; 15-08-2013, 21:27.
            F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

            Comment

            • Veeksi
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 2177
              • Kuopio

              Originally posted by Hiace View Post
              Kunhan tässä tutkin 335i-virittämistä vaikka autosta ole tietoakaan

              Oikeastaan yleisesti dp:ä tsekkailin netistä ja AR:ää taidetaan pitää laadukkaimpana.

              On muuten aikamoinen suo tuo 335i-viritys kun E90postia selailin. Hankala erottaa väittelyistä mikä on amerikkalaista markkinointia ja mikä asiaa. Vaihtoehtona JB4 & Procede (piggybackit), Cobbtuning (flash) ja perinteiset suomalaiset ohjelmointipajat. Kaikilla tuntuu saavan tehoa, piggybackeillä kivoja lisäominaisuuksia. Hinnat vaihtelee ja jonkun mielestä jollain perusteella aina joku (oma) on paras...

              Ja sitten vielä esim. Dual Cone Intake, Intercooler, Downpipe -väittelyt. Joku DCI kuulemma lisää tehoa, mutta jollakin teho väheni. Joku ei tuo tehoa mutta lisää ääniä jne. Huh huh...
              Teetpä niin tai näin, niin ainakin rahat menee ja hatuttaa. Kun pidät odotukset näissä pääasioissa niin et pety.
              BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
              BMW E63 630iA '05

              Comment

              • Juuzmo
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2007
                • 339

                Originally posted by Veeksi View Post
                Asiasta viidenteen, JB4 G5 ISOon on tullut jälleen uusi päivitys (HEX_25). Jos nyt edellinenkin vei minun mielestä nykimiset pois, niin tämä päivitys on aivan absoluuttisen pehmeä. Itseasiassa ahdotkin tulee niin lineaarisesti nyt, että piti ihan katsella mikä mappi mulla on käytössä, kun ei Map5:llä tuntunut enää menevän oikein mihinkään. Tiistaina sit dynotaan ja katsotaan mitä rullat arvailee...
                Itse rullaan vieläkin G5 integroidulla, siitä kun puuttuu kaikki kivut mitä ISO aiheuttaa, ja ainakaan omalla pers tuntumalla ei tunnu yhtään paremmalta tai tehokkaammalta tuo ISO, päinvastoin sillä on alakierroksilla tehot hukassa
                Jos/kun se iso saadaan siihen kuntoon ettei viikon välein päivitellä ja korjailla, niin voisi vaihtaa. Tuntuu että kokoajan tulee uusia vikoja kun vanhoja korjataan, juurikin nämä nykimiset, automaatin ongelmat ja se vittumainen hukkaporttien pärinä mikä tulee lisämausteena.

                Comment

                • Veeksi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 2177
                  • Kuopio

                  Tänään tuli taas dynottua. Mutta eipä menny niinkuin elokuvissa taaskaan. Ekana dynottiin map5:llä ja tuli 340hv/455nm plus auto meni vikatilaan. Vikatila nollautui äkkiä (en saanut edes koodeja luettua). Päätin sit vielä dynottaa map2:lla ja sillä tulikin sit vähän fiksummat 366hv/473nm. Noi lukemat nyt on lienee jo vähän sinnepäin mitä map2:lla pitäisi tulla. Ja jos map5 toimisi kuten pitäisikin niin voisi odottaa, että sillä oli stullut jotain 380-400hv. Piti käydä sit vielä tuolla map2:lla kokeilemassa rupeeko se sit sutimaan, mutta ei. Ei se ole siitä ollut tähän mennessä kiinni. Jännä homma... map5 jotenkin nyt autoDEtunas mun auton säädöt vissii ihan vituiks mistä johtui tehonpuute ja lopulta vikatila. Joskus map5 tuntuu kyllä vähän laiskalta ja toisinaan ihan selvästi rivakammalta kuin map2. Mutta kun pääasiassa tämän havainnon takana on persdyno, niin on vaikea sanoa milloin viiraa omassa päässä ja milloin map5:ssä...

                  Tarkemmat dynolaput laitan tuonne omaan projektitopicciin.
                  BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                  BMW E63 630iA '05

                  Comment

                  • wilho
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2007
                    • 104

                    map5

                    Moro,

                    kävitkö ennen dynoa vetämässä ne muutamat reippaat vedot map5:lla että se ehtii adaptoitua polttoaineeseen, lämpötilaan yms? Jos sen kylmiltä heittää niin ahtaa liikaa eikä toimi kunnolla.
                    F15 40e M-Sport: 2016 : Alpine Weiss
                    F45 225xe Sport: 2016 : Alpine Weiss
                    E46 316ti : 2004 : Schwarz
                    ex. E46 316ti M-Sport : 2002 : Schwarz Metallic ex. F11 520d xDrive Nordic Edition: 2014 : Schwarzex. E92 335i : 2007 : Titan Silber Metallic / Quaife ex. E46 330Ci : 2001 : Titan Silber Metallic

                    Comment

                    • Veeksi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 2177
                      • Kuopio

                      Originally posted by wilho View Post
                      Moro,

                      kävitkö ennen dynoa vetämässä ne muutamat reippaat vedot map5:lla että se ehtii adaptoitua polttoaineeseen, lämpötilaan yms? Jos sen kylmiltä heittää niin ahtaa liikaa eikä toimi kunnolla.
                      Kyllä. Kävin tuossa joku ilta ihan reilusti ajamassa vetoja. Kävin tosin vielä lisäks kiihdyttelemässä ennen tuota dynoilua, enkä ole vaihdellut mappeja.
                      BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                      BMW E63 630iA '05

                      Comment

                      • Veeksi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2003
                        • 2177
                        • Kuopio

                        Syyllinen tehonpuutteeseen ja dynolla sulamiseen todennäköisesti alkaa löytymään. Tuli taas vikavalo kiihdytellessä ja ahto vuotoa herjaa. Ekan kerran tuota valitteli joskus reilu kuukausi sitten ihan normi ajossa, mutta sittemmin ei ole valitellut. Nyt on tullut parissa päivässä 3 kertaa, joten ei kenties ole softabugi tai sit on tosi paha.

                        Mistähän ja miten tuota vuotoa voisi etsiä?
                        BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                        BMW E63 630iA '05

                        Comment

                        • Jammü
                          BTCF Member
                          • Jan 2010
                          • 191
                          • Espoo

                          Originally posted by Veeksi View Post
                          Syyllinen tehonpuutteeseen ja dynolla sulamiseen todennäköisesti alkaa löytymään. Tuli taas vikavalo kiihdytellessä ja ahto vuotoa herjaa. Ekan kerran tuota valitteli joskus reilu kuukausi sitten ihan normi ajossa, mutta sittemmin ei ole valitellut. Nyt on tullut parissa päivässä 3 kertaa, joten ei kenties ole softabugi tai sit on tosi paha.

                          Mistähän ja miten tuota vuotoa voisi etsiä?
                          Onko koodi 30FF? Katso kaikki alipaineletkut hukkaporttien solenoideilta alipainesäiliöille ja hukkaporteille. Itse vaihdoin kaikki alipaineletkut silikonisiin samalla kun vaihdoin solenoidit.

                          Onko ahtoputki ehjä? Entä coolerin letkut? Jos nämä kaikki ovat kunnossa niin "Mr5-fix" voi auttaa. Eli siis taaemman hukkaportin akselin kiristys.

                          Comment

                          • Veeksi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2003
                            • 2177
                            • Kuopio

                            Originally posted by Jammü View Post
                            Onko koodi 30FF? Katso kaikki alipaineletkut hukkaporttien solenoideilta alipainesäiliöille ja hukkaporteille. Itse vaihdoin kaikki alipaineletkut silikonisiin samalla kun vaihdoin solenoidit.

                            Onko ahtoputki ehjä? Entä coolerin letkut? Jos nämä kaikki ovat kunnossa niin "Mr5-fix" voi auttaa. Eli siis taaemman hukkaportin akselin kiristys.
                            Sepä koodi juuri. Menee noi alipaineletkujen tarkastamiset jo vähän meikäläisen osaamisen ulkopuolelle.

                            Tarkoitatko mr5fixillä sitä hukkaportin akselin kiristämistä? Hukkaportin "väljyys" vois aiheuttaa tuota?

                            Eihän se vuoto mikään iso voi varmaan olla, jos map2 toimii normaalisti tai lähes normaalisti... eli ei varmaan helppo löytää.
                            BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                            BMW E63 630iA '05

                            Comment

                            • Jammü
                              BTCF Member
                              • Jan 2010
                              • 191
                              • Espoo

                              Originally posted by Veeksi View Post
                              Sepä koodi juuri. Menee noi alipaineletkujen tarkastamiset jo vähän meikäläisen osaamisen ulkopuolelle.

                              Tarkoitatko mr5fixillä sitä hukkaportin akselin kiristämistä? Hukkaportin "väljyys" vois aiheuttaa tuota?

                              Eihän se vuoto mikään iso voi varmaan olla, jos map2 toimii normaalisti tai lähes normaalisti... eli ei varmaan helppo löytää.
                              Okei, jos sulla Map2 ahtaa sen 14psi, niin ei isoa vuotoa ole. Ei siis ole alipaineletkuissa murtumaa tms. Nämä kumiletkut ajan kanssa tuppaavat murtumaan. Eivät onneksi ole vaikeita vaihtaa.

                              Joo mr5-fixillä tarkoitan juuri tuota akselin kiristystä. Se auttoi minulla joskus.

                              Comment

                              • Veeksi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2003
                                • 2177
                                • Kuopio

                                Kävin testailemassa. Ajelin nyt map2:lla. Boost gauge näytti aika tasaisesti 16psi. Noin paljonhan sen ei edes pitäis ahtaa (vaan 14,5). Eli oletettavasti se ahtoi sen reilun 14psi. Auto kulki todella hyvin. Itseasiassa nyt vähän sutaskin kun ykkösellä painoin tallan pohjaan. 3 vetoa kolmosen loppuun eikä mitään ongelmaa. Sit heitin map5 käyttöön ja ekalla vedolla vielä ahtoikin melkolailla yhtä hyvin kuin map2:lla. Sit seuraava veto oli jo ihan tahmea ja ahtojakin oli ainakin 2psi:tä vähemmän. Kolmannella sama homma. Odottelin jo että tulee "Boost under pressure"-koodi. Ei tullut ja heitin takas map2:n ja kaasuttelin, niin taas toimi kuin kello. Ahtoi ja kulki hyvin.

                                Ei siis hirveästi kuitenkaan viittaa ahtovuotoon. Yritin tutkia vähän noita putkia ja eipä ne mitenkään ihan tyrkyllä tässä autossa olekaan. Ainoa minkä panin merkille oli ahtoputkessa coolerin puolella joku ylöspäin lähteävä liitin oli juurestaan öljyinen, mikä vähän hämmästytti. Auto ei kuitenkaan ole vielä toukokuun öljynvaihdon jälkeen menettänyt tikussa tippaakaan öljyä ja OCC:kin on asennettu. Liekö jotain vanhaa öljyä mikä ei olis pesussa lähtenyt. Tarviiko tuosta huolestua?

                                Semmoinen softapuolen homma tuossa selvis ihan just, että minulla on integroidun JB4:n parametrit vaikka piirilevy on ISO ja softa ISO. Sepä siis saattaa "vähän" sotkea tuota toimimista... eli pitää nollata ja päivittää uudestaan ja aloittaa testailemaan, jos selviäiskin sekä säikähdyksellä, että sais lisää voimaa.
                                BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                                BMW E63 630iA '05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎