Haiseekos muilla katittomilla DP:illä ajelevilla bensa vahvastikin kylmäkäynnistysten jälkeen? Tuntuu että nyt kelien kylmettyä olis alkanu enemmänkin tuoksahtamaan.. :think Päivitin muutama viikko sitten JB4:n G5 ISO:on ja mietin oliskos silläkin jotain tekemistä. Ehkä tuo katku alkoi niillä main.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW 335 Ci viritys?
Collapse
X
-
Originally posted by maagi View PostHaiseekos muilla katittomilla DP:illä ajelevilla bensa vahvastikin kylmäkäynnistysten jälkeen? Tuntuu että nyt kelien kylmettyä olis alkanu enemmänkin tuoksahtamaan.. :think Päivitin muutama viikko sitten JB4:n G5 ISO:on ja mietin oliskos silläkin jotain tekemistä. Ehkä tuo katku alkoi niillä main.BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Originally posted by maagi View PostHaiseekos muilla katittomilla DP:illä ajelevilla bensa vahvastikin kylmäkäynnistysten jälkeen? Tuntuu että nyt kelien kylmettyä olis alkanu enemmänkin tuoksahtamaan.. :think Päivitin muutama viikko sitten JB4:n G5 ISO:on ja mietin oliskos silläkin jotain tekemistä. Ehkä tuo katku alkoi niillä main.BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Originally posted by Veeksi View PostKäytätkö muuten map2:sta vai 5:sta? Olis kultaakin arvokkaampaa dataa tietää millasta logia sulle antaa map5:lla. ...lähinnä miten kovasti ahtaa.
Ajelen map5:lla. En ole tuohon loggaamiseen tutustunu... Mulla tulee usb-kaapeli konepellin alle, mut läppäri pitäs varmaan olla koko ajan kytkettynä kun loggaa? Hiukka hankala jos rn piuhots kabiiniin astiG26 i4 M50 Portimao Blue '23 & G05 X5 45e Mineral White '20 & F10 M5 Singapore Grau '13
Comment
-
-
Originally posted by maagi View PostAuton ulkopuolella se löpö tuoksahtaa.. Ikkuna jos on auki, niin sitten huomaa mm. liikennevaloissa. Voi tosiaan olla, että tämä tuli just sen G5 ISO:n myötä. Olisikohan se G4 sittenkin parempi, vielä löytyis kaapista :think
Ajelen map5:lla. En ole tuohon loggaamiseen tutustunu... Mulla tulee usb-kaapeli konepellin alle, mut läppäri pitäs varmaan olla koko ajan kytkettynä kun loggaa? Hiukka hankala jos rn piuhots kabiiniin asti
On nimittäin ihan hyvä idis katsella niitä logeja, niin näkee mitä se oikeasti ahtaa. Se mittariston ahtomittari taitaa näyttää ihan höpöjä tai sitten siinä on joku progressiivinen asteikko.
Mulla nimittäin ainakin oli siinä map5:ssä sitä ongelmaa, että se ahto sen 12-13psi kun map2:lla ahto 15psi ja tehoeroakin oli siten se reilu 20hv map2:n hyväksi. Tietysti jos tankkaat gutaa (E85), niin silloinhan se map2:n ei edes ole vaihtoehto.
Muuten loggaaminen on helppoa kun vaan saa sen JB ohjelman yhdistymään autoon (mikä vaaditaan päivityksiinkin). Kun se on yhdistänyt, niin painaa vaan Data logging -> Start. Sit ku haluat lopettaa niin Data logging -> stop and display. Tallentaa voi (pitää ja kannattaa!) Data logging -> export -> export log.
Voin mielelläni selittää sen yhdistämisenkin, jos et oo sitä viel tehnyt.Last edited by Veeksi; 11-09-2013, 19:27.BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Tänään tuli asennettua JB4 kuukausi sitten ostettuun e92 -08 335i:n. Autossa on kuitenkin jo edellisen omistajan aikana Königillä asennettu heidän oma virisofta.
Nyt heräsi vaan kysymys että onko mahdollista että Königin oman softa ja sen päälle asennettu JB4 voisivat toimia jotenkin konfliktissa?
Olenko ihan harhaluuloinen vai kuinka, en kuitenkaan haluaisi riskeerata 15k€ konetta tämän takia. Kertokaahan viisaammat.
Eli ts. kannattaisiko käydä BMW:llä varmuuden ja yöunien vuoksi päivittämässä softat ja samalla moottorinohjauskartat vakioon ja uusimpaan versioon ja sitten lyödä tuo JB4 takaisin kiinni?Last edited by Xavier; 11-09-2013, 21:18.
Comment
-
-
Originally posted by Veeksi View Posthttp://www.youtube.com/watch?v=l-OLLCAfYv4
Tuossapa tuo mekanismi näkyy. Sanoisin, että akselin "lyhentäminen" on parempi tapa korjata, mutta toisaalta saattaahan tuo kiristyä pidentämälläkin.
...hirveetä skeidaa insinöörityön näytteenä itse osa. Herran jestas ja taivas varjele.
Toki on ääni voinut tankoa pidentämälläkin kadota, kun hukkaportin luukkua on viety "kauemmas" kiinni asennosta, jolloin ei pääse helisemään/kolisemaan ahtimen runkoa vasten.. ahtimen herääminen toki kärsii kun pakokaasuja menee harakoille jatkuvasti.
Tuommoisiahan ne ahtimiin integroidut hukkaportit on aina rakenteeltaan :think| BMW G30 X-Drive M-Sport |
| Nissan Navara TREK-1 |
ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |
Comment
-
-
Originally posted by Veeksi View PostMuuten loggaaminen on helppoa kun vaan saa sen JB ohjelman yhdistymään autoon (mikä vaaditaan päivityksiinkin). Kun se on yhdistänyt, niin painaa vaan Data logging -> Start. Sit ku haluat lopettaa niin Data logging -> stop and display. Tallentaa voi (pitää ja kannattaa!) Data logging -> export -> export log.
Voin mielelläni selittää sen yhdistämisenkin, jos et oo sitä viel tehnyt.G26 i4 M50 Portimao Blue '23 & G05 X5 45e Mineral White '20 & F10 M5 Singapore Grau '13
Comment
-
-
Originally posted by maagi View PostJoo siis on mulla softat kunnossa ja päivittäminen hoituu sitä kautta. Ainut ongelma on tosiaan se, että saa piuhan tuolta koneeseen kiinni. Mulla piuha menee sen ecuboxin kumisen läpiviennin kautta konetilaan eli se jää vielä hieman lyhyemmäksikin mitä mainitsemasi. Saattaisihan tuossa toimia USB-jatkojohto :think Jos viikonloppuna jää aikaa niin voisi harrastaa ja loggailla. Ehkä jopa testata RE85:sta, sillä sitä en ole vielä tankkaillut. Tietää joko Mikkelin tai Kuopion reissuaBMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Originally posted by maagi View PostAuton ulkopuolella se löpö tuoksahtaa.. Ikkuna jos on auki, niin sitten huomaa mm. liikennevaloissa. Voi tosiaan olla, että tämä tuli just sen G5 ISO:n myötä. Olisikohan se G4 sittenkin parempi, vielä löytyis kaapista :think
Ajelen map5:lla. En ole tuohon loggaamiseen tutustunu... Mulla tulee usb-kaapeli konepellin alle, mut läppäri pitäs varmaan olla koko ajan kytkettynä kun loggaa? Hiukka hankala jos rn piuhots kabiiniin asti
Comment
-
-
Originally posted by Matson^ View PostTuostahan sen videolta näkee hyvin että, lyhentämällä tankoa hukkaportti menee tiivimmin kiinni, eikä jää pienillä ahdoilla helisemään "raolleen" syntyneestä välyksestä/kulumasta johtuen.
Toki on ääni voinut tankoa pidentämälläkin kadota, kun hukkaportin luukkua on viety "kauemmas" kiinni asennosta, jolloin ei pääse helisemään/kolisemaan ahtimen runkoa vasten.. ahtimen herääminen toki kärsii kun pakokaasuja menee harakoille jatkuvasti.
Tuommoisiahan ne ahtimiin integroidut hukkaportit on aina rakenteeltaan :think
Comment
-
-
Originally posted by Xavier View PostTänään tuli asennettua JB4 kuukausi sitten ostettuun e92 -08 335i:n. Autossa on kuitenkin jo edellisen omistajan aikana Königillä asennettu heidän oma virisofta.
Nyt heräsi vaan kysymys että onko mahdollista että Königin oman softa ja sen päälle asennettu JB4 voisivat toimia jotenkin konfliktissa?
Olenko ihan harhaluuloinen vai kuinka, en kuitenkaan haluaisi riskeerata 15k€ konetta tämän takia. Kertokaahan viisaammat.
Eli ts. kannattaisiko käydä BMW:llä varmuuden ja yöunien vuoksi päivittämässä softat ja samalla moottorinohjauskartat vakioon ja uusimpaan versioon ja sitten lyödä tuo JB4 takaisin kiinni?
Comment
-
-
Originally posted by Juuzmo View PostEli kumpaan suuntaan sitä akselsia nyt siis pitäisi pyörittää, jos avain on pystyssä siinä akselissa niin edestäpäin katsottuna käännetään lokaria vai lohkoa kohti?
...eli lokaria kohti siis!BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
Comment