Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335 Ci viritys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Johto
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2006
    • 378
    • Finnland

    #16
    Alkaahan näitäkin olemaan jo paljon maailmalla päivitetyillä ahtimilla tai single turbo konversioina ja vakiolla voimansiirrolla. Korkeintaan manuaalin kohdalla ovat päivittäneet kytkimen. Sinkkuturbojen kohdalla puhutaan jo yli 600whp tehoista. Koskaan ei ole vielä sattunut netissä vastaan tarinoita vaihteiston ongelmista ainakaan pelkän ohjelmoinnin tuomien teholisäysten myötä. Kestää kyllä siis varmasti ja kaiken saa rikki yrittämällä

    Täältä kannattaa lueskella aiheesta:
    N54 turbo tuning topics, including tuning of the 335i engine, drivetrain, downpipes and exhaust. For the N54 335i / 335xi


    Originally posted by ++500Nm View Post
    Mulla on parin vuoden kokemus 335CiA lastuista (BMS).
    Vakio > JB2 = iso ero.
    JB2 > JB4 = iso ero.
    Vakio > JB4 = taysin eri auto.
    Moottorin ominaisuudet pysyy samanlaisina (vääntää tyhjäkäynniltä alkaen), mutta voimaa on koko kierrosalueella todella paljon enemmän. Kuivalla asfaltilla lähtee kakkosella kaasusta (automaatti) helposti sutimaan...ja kolmosella sateella. Ei voi muuta kuin suositella. Ja Lisää virityksiä saa, jos perse kestää... BMS on mitannut omilla virityksillä, vakio ahtimilla renkaista 456 hv.
    Mun auto lähtee myyntiin heti, kun kiinnostusta riittää...
    Tuo 456hv on sitten jo "FBO" eli full bolt on. Tarkoittaen JB4-piggyback, päivitetyt downpipet, päivitetty välijäähdytin ja ennen kaikkea metanoliruiskutus.

    Ja sen verran pitää vielä kiusata pilkkua viilaamalla että JB4 ≠ lastu
    Mercedes-AMG C63 T-Modell.

    EX:F80 M3 Mineral Weiss
    EX: F20 M135i xDrive alpinweiss III E92 M3 alpinweiss III E92 335i M Sport alpinweiss III E46 M3

    Comment

    • makebm5
      Bimmer Enthusiast
      • May 2009
      • 1252
      • Kainuu

      #17
      Originally posted by Johto View Post

      Tuo 456hv on sitten jo "FBO" eli full bolt on. Tarkoittaen JB4-piggyback, päivitetyt downpipet, päivitetty välijäähdytin ja ennen kaikkea metanoliruiskutus.

      Ja sen verran pitää vielä kiusata pilkkua viilaamalla että JB4 ≠ lastu
      Ei ole enää toimi "järkevällä" alueella vakioahtimet noilla tehoilla. Toki sitten riippu penkistä tuo tulos aika paljo.
      BMW i4 M50, BMW E89 35is
      Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

      Comment

      • Johto
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2006
        • 378
        • Finnland

        #18
        Originally posted by makebm5 View Post
        Ei ole enää toimi "järkevällä" alueella vakioahtimet noilla tehoilla. Toki sitten riippu penkistä tuo tulos aika paljo.
        Kyllä ne toiminee vielä ihan omalla alueellaan, tuo metanoli/vesi-ruiskutus tekee sen suuren eron tuossa.
        Mercedes-AMG C63 T-Modell.

        EX:F80 M3 Mineral Weiss
        EX: F20 M135i xDrive alpinweiss III E92 M3 alpinweiss III E92 335i M Sport alpinweiss III E46 M3

        Comment

        • b mutteri kasa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 1462
          • Area 03

          #19
          Originally posted by ++500Nm View Post
          BMS on mitannut omilla virityksillä, vakio ahtimilla renkaista 456 hv.
          335:sen vakio ahtimilla ei ikinä oteta 456 hv edes moottorista!
          BMW F11 530 dA VOLL
          Carbon-schwarz Metallic

          BMW E30 325i Sport

          Comment

          • arben
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2011
            • 1121
            • suomi

            #20
            Originally posted by makebm5 View Post
            Manuaali tuntuu kestävän ihan hyvin. Itse suosittelen seuraavai muutoksia.
            1. esim turbosmartin ohitusventtilit.
            2.ohjelma
            3.takakatit mäelle.(kulutus tippuu tässä yhteydessä)
            4.cooleri. Esim ETS tai vastaava.
            muuttuiko äänet takakattien poiston jälkeen nimeksikään?

            Comment

            • Johto
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2006
              • 378
              • Finnland

              #21
              Originally posted by b mutteri kasa View Post
              335:sen vakio ahtimilla ei ikinä oteta 456 hv edes moottorista!
              Mihin tämä tieto perustuu? Kyllä vakioahtimien kanssa pitäisi päästä reilusti yli 400:n sekä kone- että pyörätehoissa. Tosin oma tieto ei perustu omaan kokemukseen vaan vain netistä poimittuun tietoon johon pitää suhtautua aina varauksella.

              Tässä muutamia esimerkkejä:

              Linkki 1

              Linkki 2

              Linkki 3

              Linkki 4 Melko kovat lukemat, kun muutoksina ohjelma, päivitetty välijäähy ja E85-polttoaineena.

              Toki dynopenkeissä on eroja, mutta näissäkin esimerkeissä on baselinevetojen lukemat mukana, eli mittaukset ilman muutoksia. Eli kyllä väittäisin itse kovasti, että ei ne vakioahtimet estä yli 400:n pyörä- tai konetehoja, mutta siihen tarvitaan muuta kuin 98 oktaanista bensaa. Eli metanoli/vesiruiskua ja/tai E85 polttoaineena.

              Itselläni ei ole mitenkään omaa lehmää ojassa kun itselläni ei moisia virityksiä ole, mutta hyvä vaan että saadaan tännekin heräteltyä keskustulua N54:sta ja N55:sta
              Mercedes-AMG C63 T-Modell.

              EX:F80 M3 Mineral Weiss
              EX: F20 M135i xDrive alpinweiss III E92 M3 alpinweiss III E92 335i M Sport alpinweiss III E46 M3

              Comment

              • Veeksi
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 2177
                • Kuopio

                #22
                Tuo etanoli-homma kuulostaa äkkiseltään erittäin fiksulta. Tekeekö noita kukaan Suomessa? Ilmeisesti mistään JB-virityksistä ei ole paljon lohtua, jos tuollaisen laittaa, koska tuossa varmaan tulee uusi ECUkin? Tuolla puhutaan jostain 50:50 e85:stä ja 98:sta (jenkkien 93), mutta tuo systeemi ei liene hirveän ronkeli, että seoksen pitäis olla kovinkin tarkka, koska muutenhan tankkaaminen olis melko mielenkiintoinen projekti?
                BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                BMW E63 630iA '05

                Comment

                • Johto
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2006
                  • 378
                  • Finnland

                  #23
                  Originally posted by Veeksi View Post
                  Tuo etanoli-homma kuulostaa äkkiseltään erittäin fiksulta. Tekeekö noita kukaan Suomessa? Ilmeisesti mistään JB-virityksistä ei ole paljon lohtua, jos tuollaisen laittaa, koska tuossa varmaan tulee uusi ECUkin? Tuolla puhutaan jostain 50:50 e85:stä ja 98:sta (jenkkien 93), mutta tuo systeemi ei liene hirveän ronkeli, että seoksen pitäis olla kovinkin tarkka, koska muutenhan tankkaaminen olis melko mielenkiintoinen projekti?
                  Maailmalla moni ajelee ihan vakio bensajärjestelmällä ja erilaisilla E85:n ja 98E:n sekoitussuhteilla. Ilmeisesti näiden vakio bensajärjestelmä kestää E85:sta ainakin 50:50 E85/98E suhteilla hyvinkin pidemmässä juoksussakin.

                  Ei tuossa uutta ecua tule, tai no miksi sen piggybackin haluaa mieltää, se on ohjainyksikkö joka tulee alkuperäisen ecun rinnalle. Flash-ohjelmoinnin puolelta löytyy myös mm. Cobb tuningilta valmiita karttoja E85:lle.
                  Mercedes-AMG C63 T-Modell.

                  EX:F80 M3 Mineral Weiss
                  EX: F20 M135i xDrive alpinweiss III E92 M3 alpinweiss III E92 335i M Sport alpinweiss III E46 M3

                  Comment

                  • Veeksi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 2177
                    • Kuopio

                    #24
                    Originally posted by Johto View Post
                    Maailmalla moni ajelee ihan vakio bensajärjestelmällä ja erilaisilla E85:n ja 98E:n sekoitussuhteilla. Ilmeisesti näiden vakio bensajärjestelmä kestää E85:sta ainakin 50:50 E85/98E suhteilla hyvinkin pidemmässä juoksussakin.

                    Ei tuossa uutta ecua tule, tai no miksi sen piggybackin haluaa mieltää, se on ohjainyksikkö joka tulee alkuperäisen ecun rinnalle. Flash-ohjelmoinnin puolelta löytyy myös mm. Cobb tuningilta valmiita karttoja E85:lle.
                    Mitäs se piggyback sitten säätää? Ja onko jostain JB-softista sitten hyötyä tuon rinnalla (eli onko yhteensopiva)?
                    BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                    BMW E63 630iA '05

                    Comment

                    • hemmo
                      Newbiemmer
                      • Aug 2011
                      • 7
                      • Klaukkala

                      #25
                      Bensa 335 -07 pelkkä softaviritys ei kanna kuuhun asti. Alustan ominaisuudet ovat heikko lenkki. 360 tehot riittävät hyvin katukäytössä. Leveisiin/suurempiin renkaisiin ei kannata panostaa paremman ajotunman takia, siinä käy nimittäin päinvastoin tässä mallissa.

                      Manuaalisen vaihteiston ja kytkimen toiminta ei ole kovin sujuvaa, liike on liian pitkä ja tuntuma epämääräinen. Suosittelen niiden päivitystä alustan lisäksi. M sarjalaisiin tätä ei voi vakiona verrata, matka sinne on pitkä. Moottori on auton paras puoli ulkonäön lisäksi, muuten on perussettiä.

                      Comment

                      • Zeta
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7535
                        • Kotona

                        #26
                        Originally posted by hemmo View Post
                        Manuaalisen vaihteiston ja kytkimen toiminta ei ole kovin sujuvaa, liike on liian pitkä ja tuntuma epämääräinen.
                        Onneksi tähän löytyy ilmaista fiksiä: CDV:n poisto. Sama tauti vaivaa kaikkia e9x manuaali bemuja.
                        -
                        Käyttöautona: F20
                        Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                        Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                        Myydään: HP 12.5" kannettava **240e**
                        -

                        Comment

                        • Veeksi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2003
                          • 2177
                          • Kuopio

                          #27
                          Originally posted by hemmo View Post
                          Leveisiin/suurempiin renkaisiin ei kannata panostaa paremman ajotunman takia, siinä käy nimittäin päinvastoin tässä mallissa.
                          Onko näin? e92 325i ei ainakaan vakiorenkailla ja alustalla ollut kovin kaksinen ajotuntumaltaan. No tottahan toki se etuvetokipot pieksi, mutta verrattuna muihin BMW ja takaveto-OPEL kokemuksiin nähden se oli pettymys. Toisaalta e92 335ix m-sportista jäi hyvät fiilikset. Toki tuossa nelivedossa voi olla eri alustageometriaa(?), mutta tuolla perusteella jäykempi alusta ja matalampiprofiiliset ja leveämmät renkaat teki e92:lle kyllä gutaa.
                          BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                          BMW E63 630iA '05

                          Comment

                          • Mikaatm
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2007
                            • 559
                            • Vantaa

                            #28
                            Originally posted by hemmo View Post
                            Leveisiin/suurempiin renkaisiin ei kannata panostaa paremman ajotunman takia, siinä käy nimittäin päinvastoin tässä mallissa.
                            3 vuotta 19"/20" renkailla kesät/talvet ajellen niin oli kyllä aika kauhee kokemusta laittaa hetkeks alle vakio 17" kesärenkaat. Kyllä voi sanoa et oman maun mukaan "kaikki" ajo-ominaisuudet katosi. Mutta kaikkeen tottuu ja muutos on aina muutos.
                            450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm

                            Comment

                            • bemu2000
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 17799
                              • Jämsä

                              #29
                              Originally posted by Mikaatm View Post
                              3 vuotta 19"/20" renkailla kesät/talvet ajellen niin oli kyllä aika kauhee kokemusta laittaa hetkeks alle vakio 17" kesärenkaat. Kyllä voi sanoa et oman maun mukaan "kaikki" ajo-ominaisuudet katosi. Mutta kaikkeen tottuu ja muutos on aina muutos.


                              Jep, se on ihan saletti homma, että matalilla renkailla sen tuntuman vasta saakin. Vielä kun on pyöränkulmat ja kohdallaan ja sopivat renkaat suomen teille. Kulmikkaat leveät renkaat ja kulmat vitullaan, niin varmasti katoaa ajettavuus varsinkin uraisilla teillä.
                              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                              Vanteet edullisesti
                              Nostureita ja rengaskoneita

                              Comment

                              • makebm5
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2009
                                • 1252
                                • Kainuu

                                #30
                                Originally posted by arben View Post
                                muuttuiko äänet takakattien poiston jälkeen nimeksikään?
                                Muutti sopivasti "miehekkäämpään" suuntaan. Tasa ajossa ei eroa ole mutta tyhjäkäynnillä ja varsinkin kiihdyttäessä kuulee että 6:n on pelllin alla.
                                BMW i4 M50, BMW E89 35is
                                Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎