Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335 Ci viritys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • makebm5
    Bimmer Enthusiast
    • May 2009
    • 1259
    • Kainuu

    #31
    Omat kokemukset ajettavuudesta M-sprtin suhteen. Alla 19" 225 ja 255 rengastus.
    Perä vetelee kiihdyttäessä ja on suuremmilla 140+ nopeuksella levoton.
    Tämä parani selvästi kun vaihtoi taka apurunkoon M mallin puslat.
    Mitä tuossa koetettu niin 220 jälkeen surkea ajaa kun verrataan vaikka paljon ajettu E39 M5:een.
    Nyt vaihdoin tuumakoon alas päin 18" ja kumien leveydet samat.
    Yllättäen on isoilla nopeuksilla huonompi ajaa ja yli 200 vaarallinen.
    Tosin tässä oli rengas paineet vähän ketuillaan kun takana oli 3.4 ja edessä 3.2.
    Parani selvästi kun puodotti painetta 3.0 ja 2.8. Ajattelin vielä tuosta tiputtaa johokin 2.9 2.7 tasoon. Renkaat contin sport contact molemissa tapauksissa.
    BMW i4 M50, BMW E89 35is
    Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

    Comment

    • bemu2000
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 17799
      • Jämsä

      #32
      Originally posted by makebm5 View Post
      Omat kokemukset ajettavuudesta M-sprtin suhteen. Alla 19" 225 ja 255 rengastus.
      Perä vetelee kiihdyttäessä ja on suuremmilla 140+ nopeuksella levoton.
      Tämä parani selvästi kun vaihtoi taka apurunkoon M mallin puslat.
      Mitä tuossa koetettu niin 220 jälkeen surkea ajaa kun verrataan vaikka paljon ajettu E39 M5:een.
      Nyt vaihdoin tuumakoon alas päin 18" ja kumien leveydet samat.
      Yllättäen on isoilla nopeuksilla huonompi ajaa ja yli 200 vaarallinen.
      Tosin tässä oli rengas paineet vähän ketuillaan kun takana oli 3.4 ja edessä 3.2.
      Parani selvästi kun puodotti painetta 3.0 ja 2.8. Ajattelin vielä tuosta tiputtaa johokin 2.9 2.7 tasoon. Renkaat contin sport contact molemissa tapauksissa.

      Taitaa olla niin jäykkä ja kulmikas rengas, että ennemmin antaa ripustukset periksi kuin rengas, kun vähän uran reunaan nappaa. Itsellä X5:ssä todella huonoja kokemuksia Continentalista. Meni ajettavuus ihan hirveäksi suomen teillä.
      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
      Vanteet edullisesti
      Nostureita ja rengaskoneita

      Comment

      • mosta
        Newbiemmer
        • Dec 2011
        • 15
        • Riihimäki

        #33
        Nyt kun näitä autoja on forumillakin piristelty, niin millaisia tehoja autoistanne on jarruteltu? Oma antoi pyöriltä 300hp/441nm, autossa digituningin lastu. Penkissä jätettiin kierrokset n. 6000 automaattilootan ylösvaihdon pelossa, mutta tuskinpa sieltä paria hevosta enempää olisi irronut vaikka olisi loppuun asti ajettu.

        Onko kellään tietoa millä tuon steppilaatikon ylösvaihdon saisi poistettua? Voimavodan sataessa ollaan jännän äärellä kun vaihteisto arpoo itsekseen pykäliä isommalle.
        Audi RS4 B7
        ex: BMW E60 M5
        ex: BMW E92 335i

        Comment

        • VolvoTDi
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2006
          • 1576
          • Tampere - Pori

          #34
          Tuossa yksi mikä penkitettiin meidän softalla:

          Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
          Check:
          www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
          Tampere 044-5867096

          Comment

          • Juuzmo
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2007
            • 339

            #35
            Nyt olisi tarkoitus mennä katselemaan ostohousut jalassa 06-08 väliltä e92 335, ja pitäisi valmiiksi jo tietenkin katsoa virityksiä

            Elikkä mikä tuo JB4 varsinaisesti on, ja mistä sitä saa? Jostain ameriikasta sitä ilmeisesti saa mutta onko euroopassa, tai suomessa jälleenmyyntiä kyseiselle potikalle, tai millekään vastaavalle? http://www.burgertuning.com/jb4_pnp_...nce_tuner.html
            Tuolta toi stage3 + usb kaapelin ilmeisesti vaatisi? Kuunnellaan kokemuksia asennuksesta ja toiminnasta :think Eroa paljonkin niihin johdon väliin tuleviin lastuihin (racechip.de esim) tai obd-portin kautta ohjelmointiin?

            Comment

            • b mutteri kasa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 1462
              • Area 03

              #36
              Itsellä alkutilanne 301 hp 440 Nm,pelkkä Harisen softa 361 hp 560 Nm,nyt kyseisillä polt on virityksillä Harisen uudelleen optimoidulla softalla noi sigun tehot.
              BMW F11 530 dA VOLL
              Carbon-schwarz Metallic

              BMW E30 325i Sport

              Comment

              • sturer Bock
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2006
                • 312
                • Häme

                #37
                Originally posted by b mutteri kasa View Post
                Itsellä alkutilanne 301 hp 440 Nm,pelkkä Harisen softa 361 hp 560 Nm,nyt kyseisillä polt on virityksillä Harisen uudelleen optimoidulla softalla noi sigun tehot.
                Tohon vielä joku Horsepowerfreaksin turbosetti niin luulis enimmät menohalut katoovan vähäks aikaan..

                Comment

                • Juuzmo
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2007
                  • 339

                  #38
                  Originally posted by b mutteri kasa View Post
                  Itsellä alkutilanne 301 hp 440 Nm,pelkkä Harisen softa 361 hp 560 Nm,nyt kyseisillä polt on virityksillä Harisen uudelleen optimoidulla softalla noi sigun tehot.
                  Mitä Harisen softa kustansi? Ilmeisesti nuo JB:t ja lastut ei poista nopeudenrajoitinta, miten on ohjelmoinnilla?

                  Comment

                  • Juuzmo
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2007
                    • 339

                    #39
                    Jatketaas vielä, vaikuttaako tuo katiton downpipe katsastuksessa mitattaviin päästöihin? Tuleeko sanomista että katsastus vakiolla.

                    Comment

                    • Jammü
                      BTCF Member
                      • Jan 2010
                      • 191
                      • Espoo

                      #40
                      Originally posted by Juuzmo View Post
                      Mitä Harisen softa kustansi? Ilmeisesti nuo JB:t ja lastut ei poista nopeudenrajoitinta, miten on ohjelmoinnilla?
                      JB4:llä saa rajoittimen pois kun ostaa lisäjohtosarjan, jos 250km/h ei riitä

                      Takakattien poistolla on vähmmän vaikutusta kun etukateilla, jotka ahdistavat enemmän. Viritettyyn autoon kannattaa ehdottomasti laittaa katittomat downpipet. Kone herää nopeammin ja soundit paranevat. Lisätehoa joku 20whp. Päästöistä menee pelkillä takakateilla läpi, mutta muuten katsastusmies saattaa nipottaa kiiltävistä (ja ei e-hyväksytyistä) putkista.

                      JB4:llä on mahdollista tankata n 40 % E85:sta. Burgertuningilta saa lisäksi BMS Flashin, jolla seossuhde voi olla korkemapikin. Tosin 890 USD hinta on aika kova. Useimmille perus JB4 + muut virit on täysin riittävä. Ja kyllä, vakioturboilla 400whp on helposti saatavilla. Tähän reseptiksi jb4 + donwpipet + suodattimet + cooleri + sopivasti E85 tankkiin. Sitten mennään!!!

                      Comment

                      • Jammü
                        BTCF Member
                        • Jan 2010
                        • 191
                        • Espoo

                        #41
                        Originally posted by Juuzmo View Post
                        Nyt olisi tarkoitus mennä katselemaan ostohousut jalassa 06-08 väliltä e92 335, ja pitäisi valmiiksi jo tietenkin katsoa virityksiä

                        Elikkä mikä tuo JB4 varsinaisesti on, ja mistä sitä saa? Jostain ameriikasta sitä ilmeisesti saa mutta onko euroopassa, tai suomessa jälleenmyyntiä kyseiselle potikalle, tai millekään vastaavalle? http://www.burgertuning.com/jb4_pnp_...nce_tuner.html
                        Tuolta toi stage3 + usb kaapelin ilmeisesti vaatisi? Kuunnellaan kokemuksia asennuksesta ja toiminnasta :think Eroa paljonkin niihin johdon väliin tuleviin lastuihin (racechip.de esim) tai obd-portin kautta ohjelmointiin?
                        Kannattaa tilata jb4 jenkeistä. Saat uusimman version ja samalla kannattaa tilata toki muutakin (esim BMS DCI't = suodattimet ja USB-kaapeli). Asennus onnistuu noviisiltakin reilu tunnissa. Ratista voi säätää karttoja ja löytyy tuki e85 bensalle. Lainatakseni erästä sivustoa: "BMW 335i without a mod is a waste of a car". Tämä on totta!

                        Comment

                        • Juuzmo
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2007
                          • 339

                          #42
                          Löytyi Sveitsistä Burger tuuninkin jälleenmyyjä niin tilasin sieltä JB4 USB johdolla, tänään sen läiskein kiinni niin morjes Vähän teki tiukkaa saada mahtumaan se boksi sinne johtojen sekaan, mutta ei tuota usko enään samaksi autoksi! Tehojen myötä tuli sellainen ominaisuus, että vähän kovempaa vetäessä auto on hiukan levoton takapäästä, seilaa hiukan levottomasti. Vika vai ominaisuus? Renkaina 255 Yokohamat takana, edessä 225 18" kokoisina :think:

                          Comment

                          • arben
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2011
                            • 1123
                            • suomi

                            #43
                            Originally posted by Juuzmo View Post
                            Löytyi Sveitsistä Burger tuuninkin jälleenmyyjä niin tilasin sieltä JB4 USB johdolla, tänään sen läiskein kiinni niin morjes Vähän teki tiukkaa saada mahtumaan se boksi sinne johtojen sekaan, mutta ei tuota usko enään samaksi autoksi! Tehojen myötä tuli sellainen ominaisuus, että vähän kovempaa vetäessä auto on hiukan levoton takapäästä, seilaa hiukan levottomasti. Vika vai ominaisuus? Renkaina 255 Yokohamat takana, edessä 225 18" kokoisina :think:
                            ihan perus settiä,puslat vaihtoon vaan...m3 puslat tilalle,tai powerflex/vastaavat..

                            Comment

                            • bmw323it
                              BTCF Member
                              • Mar 2008
                              • 1828
                              • N/A

                              #44
                              Originally posted by Jammü View Post
                              esim BMS DCI't = suodattimet ja USB-kaapeli). Asennus onnistuu noviisiltakin reilu tunnissa.
                              Itselläni on nyt tuo JB4 Stage 3 ollut jonkin aikaa, ja onhan se mahtava viekotin. Mutta tietysti nälkä kasvaa syödessä.

                              Mikäs olisi seuraava steppi? Burgertuningin mukaan DCI olisi seuraava vaihe mutta onko noista mitään hyötyä, ihan oikeesti? Eiks se vedä kuumat ilmat sisään siitä koneen päältä?

                              Sit seuraavaksi olisi kuulemma vuorossa downpipet. CPE:llä olisi katillisetkin avaramat downpipet, olisiko noista hyötyä?

                              Vai isompi IC? CPE:llä olisi IC:n kylkeen vielä lisäjäähdytin öljyillekin, siis oman oil coolerin lisäksi. Pitäisikö tuommoinen hommata, jottei jatkossa tule niitä lämpöongelmia, joista toi 335i on kuuluisa?

                              Mitäs sanotte, missä järjestyksessä noita lisäilisitte?
                              1. IC
                              2. Downpipet
                              3. DCI
                              noinko?

                              Ilokaasut ja koko putkiston vaihdon taidan tässä kohtaa jättää väliin, päästötestien kanssa ei viitsi ottaa riskejä.
                              Last edited by bmw323it; 08-04-2013, 03:19.
                              Nyt:
                              BMW 530e (g30)
                              BMW 335i (e90)
                              BMW 323iC (e36)
                              BMW 850i (e31)
                              Golf GTE
                              ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                              Comment

                              • Petri.Kekkonen
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2006
                                • 7436
                                • Oulu

                                #45
                                Originally posted by Jammü View Post
                                JB4:llä on mahdollista tankata n 40 % E85:sta. Burgertuningilta saa lisäksi BMS Flashin, jolla seossuhde voi olla korkemapikin.
                                Miettinytkin tuossa joskus itsekseni että onkohan N54/N55 mahdollista saada toimiin E85:lla ja tässähän tuo vastaus näytti olevan. Yksi hyvä syy lisää hommata 335i jossain vaiheessa.
                                E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                                E39 523i M Sport '00, Titansilber

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎