Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335 Ci viritys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Veeksi
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2177
    • Kuopio

    #61
    Mitäs tuolta Burger Tuningilta kannattais nyt saman tien tilata? Auto tulee ihan puhtaasti katukäyttöön eikä missään nimessä rata-ajoon. Eli maksimirasitus mitä on odotettavissa on lienee se, että tyrkkään motarin rampista kaasupohjassa 2. ja 3. vaihteen läpi. Oon itse miettinyt, että laittas tämmösen setin:
    -JB4 PNP (N54 stage 3)
    -Dual cone intaket (en usko lisätehoihin, mutta lisäsuhinat on turboautojen suola)
    -3" DP:t
    -Oil catch can
    Onko tuossa jotain mikä ei oo hintansa väärti tai puuttuuko jotain mitä olis viisasta samalla laittaa? IC ja ahtoputket on toki yks homma mikä vielä jäis laittamatta, mutta eikös niistä tule hyötyä lähinnä siinä, että tehot ei huku pitemmissä vedoissa?

    Eihän teillä keillä hukkaportti pärisee oo auto ostettu tänä keväänä Kuopion Avain vaunusta? Se meni vikoineen Etelä-Suomeen. Voin sitten todistaa, että ne päris myytäessä ja tiesivät kyllä että toi vika on päällä.
    Last edited by Veeksi; 17-05-2013, 21:38.
    BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
    BMW E63 630iA '05

    Comment

    • Juuzmo
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2007
      • 339

      #62
      Saako pakoputkessa olevaa läppää poistettua/lukitettua mekaanisesti ilman sen suurempaa operaatiota? Paikallistin tuosta omasta tulevan kilinän ja kolinan auton keskikohdan paikkeille tai siitä taaksepäin, ensin kilisee ja pitää muutenkin ihme ääniä ja sitten loksahdus kun luukut aukeaa ja ääni muuttuu & kaasuja alkaa tulla kummastakin rööristä, kovasti haiskahtaisi can flapilta :think Jos sen asettaa oletusasentoon JB4 valikosta, niin se pysyy kiinni <5s ihan sama onko kone kylmä tai kuuma, rymähtää auki melkein samantien.

      Comment

      • coupe e46
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2005
        • 228
        • espoo

        #63
        Originally posted by Juuzmo View Post
        Saako pakoputkessa olevaa läppää poistettua/lukitettua mekaanisesti ilman sen suurempaa operaatiota? Paikallistin tuosta omasta tulevan kilinän ja kolinan auton keskikohdan paikkeille tai siitä taaksepäin, ensin kilisee ja pitää muutenkin ihme ääniä ja sitten loksahdus kun luukut aukeaa ja ääni muuttuu & kaasuja alkaa tulla kummastakin rööristä, kovasti haiskahtaisi can flapilta :think Jos sen asettaa oletusasentoon JB4 valikosta, niin se pysyy kiinni <5s ihan sama onko kone kylmä tai kuuma, rymähtää auki melkein samantien.

        ohut kumiletku takaa putkesta irti, näet sen kun kyykistyt ja katsot läpän kohdalle alas. sitten golfbägistä yksi tee letkuun ja vaikka nippusiteellä letku huilimaan johonkin.

        Comment

        • Jammü
          BTCF Member
          • Jan 2010
          • 191
          • Espoo

          #64
          Originally posted by Veeksi View Post
          Mitäs tuolta Burger Tuningilta kannattais nyt saman tien tilata? Auto tulee ihan puhtaasti katukäyttöön eikä missään nimessä rata-ajoon. Eli maksimirasitus mitä on odotettavissa on lienee se, että tyrkkään motarin rampista kaasupohjassa 2. ja 3. vaihteen läpi. Oon itse miettinyt, että laittas tämmösen setin:
          -JB4 PNP (N54 stage 3)
          -Dual cone intaket (en usko lisätehoihin, mutta lisäsuhinat on turboautojen suola)
          -3" DP:t
          -Oil catch can
          Onko tuossa jotain mikä ei oo hintansa väärti tai puuttuuko jotain mitä olis viisasta samalla laittaa? IC ja ahtoputket on toki yks homma mikä vielä jäis laittamatta, mutta eikös niistä tule hyötyä lähinnä siinä, että tehot ei huku pitemmissä vedoissa?

          Eihän teillä keillä hukkaportti pärisee oo auto ostettu tänä keväänä Kuopion Avain vaunusta? Se meni vikoineen Etelä-Suomeen. Voin sitten todistaa, että ne päris myytäessä ja tiesivät kyllä että toi vika on päällä.
          Noi on hyvät modit ensihätään. Coolerista ei suurta hyötyä jos ei aja radalla tai vedä pidempiä vetoja.

          Kannattaa samalla ostaa USB-johto JB4:seen. Lisäksi jos sulla on manuaali niin osta clutch stopperi (turha kytkimen liike pois). Tulpat on myös Burgerilla paljon halvempia kun Suomessa ja ovat Boschin. Tulppien hylsyn saa myös Burgerilta. Jack pad on myös kätevä, eli tassu joka tulee auton nostokohtaan tunkatessa.

          Comment

          • Juuzmo
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2007
            • 339

            #65
            N54tech foorumilta löytyy muuten sitten G5 ISO versioon uusi firmis, 20D ja erikoisuutena on että poistaa hukkaporttien pärinää! Suosittelen, itsellä lähti ainakin toimii hyvin ja lähti hukkaporttien pienetkin räminät.

            Comment

            • Tiik
              BTCF Member
              • Apr 2012
              • 497
              • Vantaa

              #66
              Itse juuri sain Burgerilta tilaamani filtterin ja JB4 ISO:n. Otin myös ton mainitun USB-johdon ja olis tarkoitus vetästä se hanskalokeroon.

              Vaikka se heidän myymänsä DCI-ilmanotto onkin melko edullinen ja varmasti helposti asennettava, päädyin itse lopulta aivan tavalliseen paneelifiltteriin. Aiheesta löytyy useita ketjuja ja tehonlisäys oli kyllä niin marginaalinen, että ei ollut mielestäni järkevää. Ja tosiaan jos joutuu paljon ajamaan nurkkaa kesäkuumalla, nousee ne imuilman lämpötilat melko korkeiksi...

              Palvelusta ko. lafkassa ei ole kuin hyvää sanottavaa toistaiseksi.

              Comment

              • Veeksi
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 2177
                • Kuopio

                #67
                Originally posted by Jammü View Post
                Noi on hyvät modit ensihätään. Coolerista ei suurta hyötyä jos ei aja radalla tai vedä pidempiä vetoja.

                Kannattaa samalla ostaa USB-johto JB4:seen. Lisäksi jos sulla on manuaali niin osta clutch stopperi (turha kytkimen liike pois). Tulpat on myös Burgerilla paljon halvempia kun Suomessa ja ovat Boschin. Tulppien hylsyn saa myös Burgerilta. Jack pad on myös kätevä, eli tassu joka tulee auton nostokohtaan tunkatessa.
                Kiitos vinkeistä! Itse en varmaan hirveästi Jack padia tarvii, kun autosta tullee vain kesäauto, mutta isäukko arvostanee tuota padia.

                Originally posted by Tiik View Post
                Itse juuri sain Burgerilta tilaamani filtterin ja JB4 ISO:n. Otin myös ton mainitun USB-johdon ja olis tarkoitus vetästä se hanskalokeroon.

                Vaikka se heidän myymänsä DCI-ilmanotto onkin melko edullinen ja varmasti helposti asennettava, päädyin itse lopulta aivan tavalliseen paneelifiltteriin. Aiheesta löytyy useita ketjuja ja tehonlisäys oli kyllä niin marginaalinen, että ei ollut mielestäni järkevää. Ja tosiaan jos joutuu paljon ajamaan nurkkaa kesäkuumalla, nousee ne imuilman lämpötilat melko korkeiksi...

                Palvelusta ko. lafkassa ei ole kuin hyvää sanottavaa toistaiseksi.
                Mistä tilasit? Kannattaako nuo tilata suoraan Burger Motorsportin sivuilta Kääliförniasta vai saisko ne ilman tullauksia EU-veroalueelta halvemmalla?
                BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                BMW E63 630iA '05

                Comment

                • Jammü
                  BTCF Member
                  • Jan 2010
                  • 191
                  • Espoo

                  #68
                  Mistä tilasit? Kannattaako nuo tilata suoraan Burger Motorsportin sivuilta Kääliförniasta vai saisko ne ilman tullauksia EU-veroalueelta halvemmalla?[/QUOTE]

                  Kannattaa tilata suoraan Burgerilta. Tullit joutuu yleensä maksamaan, mutta on silti edullisin.

                  Comment

                  • Jammü
                    BTCF Member
                    • Jan 2010
                    • 191
                    • Espoo

                    #69
                    Originally posted by Tiik View Post
                    Itse juuri sain Burgerilta tilaamani filtterin ja JB4 ISO:n. Otin myös ton mainitun USB-johdon ja olis tarkoitus vetästä se hanskalokeroon.

                    Vaikka se heidän myymänsä DCI-ilmanotto onkin melko edullinen ja varmasti helposti asennettava, päädyin itse lopulta aivan tavalliseen paneelifiltteriin. Aiheesta löytyy useita ketjuja ja tehonlisäys oli kyllä niin marginaalinen, että ei ollut mielestäni järkevää. Ja tosiaan jos joutuu paljon ajamaan nurkkaa kesäkuumalla, nousee ne imuilman lämpötilat melko korkeiksi...

                    Palvelusta ko. lafkassa ei ole kuin hyvää sanottavaa toistaiseksi.
                    Itse laitoin johdon vain ulos ECU-boksista ja siihen mustan kotelon alle sateensuojaan. Riittää siitä hyvin vielä auton sisäpuolelle ikkunasta. En jaksanut alkaa jumpata ECU-koteloa ja harvoin piuhaa tarvitsee muutenkin.

                    Onko sulla muuten musta coupe 19" BMW vanteilla jossa 335i-merkit kiinni? Näin yksi päivä sut ehkä Malminkartanon paikkeilla. Valkoisen coupen olen myös nähnyt nurkilla...

                    Comment

                    • Johto
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2006
                      • 378
                      • Finnland

                      #70
                      Itse en vaan ymmärrä miten porukka suosii aika yleisesti edelleen N54:ssa piggyback-laitteita, kun N54:n alkuperäisen ohjainlaitteen ohjelmointi on ollut mahdollista jo pari vuotta ja flash ohjelmointia on tarjolla laajasti. Perimmäinen syyhän kyseisten laitteiden olemassaoloon on se, että ei ole ollut resursseja lähteä murtamaan ja purkamaan alkuperäisen ohjainlaitteen koodausta, niin sitten menty helpomman tien kautta.
                      Mercedes-AMG C63 T-Modell.

                      EX:F80 M3 Mineral Weiss
                      EX: F20 M135i xDrive alpinweiss III E92 M3 alpinweiss III E92 335i M Sport alpinweiss III E46 M3

                      Comment

                      • Juuzmo
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2007
                        • 339

                        #71
                        Monta eri ohjelmaa samaan hintaan, saa itse säädettyä vaikka mitä kivaa, vakio ohjelmakin löytyy ja laitteen voi itse poistaa jos siltä tuntuu. Kaikki tämä edullisemmin, ja plussana vielä ohjelmistoon tulee jatkuvasti päivityksiä ja parannuksia.

                        Comment

                        • Tiik
                          BTCF Member
                          • Apr 2012
                          • 497
                          • Vantaa

                          #72
                          Originally posted by Jammü View Post
                          Onko sulla muuten musta coupe 19" BMW vanteilla jossa 335i-merkit kiinni? Näin yksi päivä sut ehkä Malminkartanon paikkeilla. Valkoisen coupen olen myös nähnyt nurkilla...
                          Nope. Valkoinen, 19" 225M vanteilla, ilman merkkejä. Vantaan suunnalla pyörin pääasiassa.

                          Comment

                          • Tiik
                            BTCF Member
                            • Apr 2012
                            • 497
                            • Vantaa

                            #73
                            Originally posted by Johto View Post
                            Itse en vaan ymmärrä miten porukka suosii aika yleisesti edelleen N54:ssa piggyback-laitteita, kun N54:n alkuperäisen ohjainlaitteen ohjelmointi on ollut mahdollista jo pari vuotta ja flash ohjelmointia on tarjolla laajasti. Perimmäinen syyhän kyseisten laitteiden olemassaoloon on se, että ei ole ollut resursseja lähteä murtamaan ja purkamaan alkuperäisen ohjainlaitteen koodausta, niin sitten menty helpomman tien kautta.
                            Itsekin arvostan noita edellämainittuja seikkoja, etenkin tuota suht helppoa irrotettavuutta ja myös jälleenmyyntimahdollisuutta. Laitteella on paljon tyytyväisiä käyttäjiä ja hankintahintakaan ei ollut paha.

                            Kukin omalla tyylillään?

                            Comment

                            • Johto
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2006
                              • 378
                              • Finnland

                              #74
                              Originally posted by Tiik View Post
                              Itsekin arvostan noita edellämainittuja seikkoja, etenkin tuota suht helppoa irrotettavuutta ja myös jälleenmyyntimahdollisuutta. Laitteella on paljon tyytyväisiä käyttäjiä ja hankintahintakaan ei ollut paha.

                              Kukin omalla tyylillään?

                              Kaikki edellämainitut ominaisuudet löytyy myös flash-ohjelmointipuolen sovelluksista (Esim. COBB Tuning). Useita eri ohjelmia eri hardware setupeille, jatkuvaa softakehitystä ja uudet ohjelmat ladattavissa ilman eri kustannuksia, käyttäjä voi itse koska vaan vaihtaa ohjelmaa tai palauttaa vakioksi, mahdollisuus muokata itse ohjelmaa, jälleenmyyntimahdollisuus, hinta suunnilleen sama kuin JB jne. Kukin toki tyylillään


                              Tässä on selitettynä lyhyesti periaatteet asiasta miksi itse en teknisenä toteutuksena arvosta ollenkaan piggyback-toteutuksia virityksessä.
                              Mercedes-AMG C63 T-Modell.

                              EX:F80 M3 Mineral Weiss
                              EX: F20 M135i xDrive alpinweiss III E92 M3 alpinweiss III E92 335i M Sport alpinweiss III E46 M3

                              Comment

                              • Juuzmo
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2007
                                • 339

                                #75
                                Noh, tässä tapauksessa menee sitten markkinoinnin piikkiin, JB:seen törmää lähestulkoon jokapaikassa mutta noista en ole ikinä kuullutkaan Mites tossa COBB boksissa, kuuluuko tuohon 899$ boksiin ne ohjelmat mukaan, vai onko tuo laite vain niiden lataamiseen ja ohjelmista saa pulittaa erikseen maltaita?

                                E: olisihan sen myyntipuheen voinut lukea tietysti loppuun asti "The Accessport comes with pre-installed maps that are optimized for common performance modifications."


                                Eihän se yhtään pöllömmältä vaikuta, mutta ei mitään niin ihmeellistä ole että viitsisi alkaa vaihtamaan.
                                Last edited by Juuzmo; 22-05-2013, 00:18.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎