Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335 Ci viritys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juuzmo
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2007
    • 339

    Lisää tyhmiä kysymyksiä, seurailin vähän bensamittarista boost targettia, se lienee ihan normaalia että menee alle tavoitteen kun polkasee kaasun pohjaan kolmosella siitä ~1500rpm tienoilta, muuten heiluu aikalailla siinä keskellä mutta siinä kohtaa kun nosti polkimen ylös ~6000rpm niin viisari heilahti 3/4 osa kohdalle hetkellisesti, hetkellinen heilahdus ihan sallittua?

    E: Vertailin vanhoja logeja mitkä kellotin samalla E85 prosentilla, mutta ISO:lla. Integroidulla 10psi meni rikki liki 1000rpm aikaisemmin, @3000rpm paineet on 12psi vs 4,8psi, ihmekös tuntui tuhnulta alakierroksilla isolla
    Last edited by Juuzmo; 27-08-2013, 22:38.

    Comment

    • Jammü
      BTCF Member
      • Jan 2010
      • 191
      • Espoo

      Originally posted by Juuzmo View Post
      Lisää tyhmiä kysymyksiä, seurailin vähän bensamittarista boost targettia, se lienee ihan normaalia että menee alle tavoitteen kun polkasee kaasun pohjaan kolmosella siitä ~1500rpm tienoilta, muuten heiluu aikalailla siinä keskellä mutta siinä kohtaa kun nosti polkimen ylös ~6000rpm niin viisari heilahti 3/4 osa kohdalle hetkellisesti, hetkellinen heilahdus ihan sallittua?

      E: Vertailin vanhoja logeja mitkä kellotin samalla E85 prosentilla, mutta ISO:lla. Integroidulla 10psi meni rikki liki 1000rpm aikaisemmin, @3000rpm paineet on 12psi vs 4,8psi, ihmekös tuntui tuhnulta alakierroksilla isolla
      Näin "boost-on-target" kuuluukin näyttää. Aluksi kestää hetken kun kerää ahdot ja kn polkimen ottaa ylös niin mittari hyppää.

      Comment

      • Jammü
        BTCF Member
        • Jan 2010
        • 191
        • Espoo

        Originally posted by tnurmine View Post
        Ei oo tärkeitä "letkuja", kysy vaikka Jammulta
        Tai sitten voit hieman kokeilla niitä "letkuja" downpipen suuntaan ja päätellä itse...
        Kyllä kyllä. Etummaisten lambdojen johdot. Just tuli ropattua

        Comment

        • Juuzmo
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2007
          • 339

          Originally posted by jartsa02 View Post
          Ei se nyt mahdoton operaatio oo sillee, jos siihen löytää vaan kunnon rautalanka-ohjeet.
          Nyt löytyi aikalailla selkeät ohjeet:



          Ei ollenkaan paha rasti noilla ohjeilla! Mistäs sitä kaapelia sitten lähtisi metsästämään?
          Last edited by Juuzmo; 29-08-2013, 13:52.

          Comment

          • jartsa02
            BTCF Member
            • Jun 2003
            • 1131
            • Helsinki

            Originally posted by Juuzmo View Post
            Nyt löytyi aikalailla selkeät ohjeet:



            Ei ollenkaan paha rasti noilla ohjeilla! Mistäs sitä kaapelia sitten lähtisi metsästämään?
            Muutama tuollainen tuossa mainittu K+D-CAN-piuha löytyy kyllä ..
            BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

            Comment

            • Veeksi
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 2177
              • Kuopio

              Nyt alkaa kyllä itsellä mennä hermo ja usko Juice Boxiin. En ymmärrä miten se toimii eikä nähtävästi ko firman jeppetkään voi asiaa valaista vaikka kuinka kysyisin.

              Map2:lla ahtaa 15psi ilman ongelmia (eli hivenen enemmän kuin mitä kuuluisi, 14,5psi). Mutta map5:n ku laittaa sisään niin ensimmäisillä vedoilla saattaa vielä ohjelma säätää siihen 15psi:n alle sen target pressuren ja ahtaakin sen mukaan, mutta sitten se puottaa sitä targettia jopa jonnekin 11-12 psi:n kohdalle ja senkin se tietysti ahtaa, mutta sitten tulee "Boost under target - possible boost leak"-vikakoodi. En vittu voi käsittää miten se antaa tommosen koodin jos targettikin on siinä vaiheessa jotai 12psi ja se sen 12psi ahtaa. Minun logiikan mukaan tuo vikakoodi pitäis tulla jos targetti on vaikka 15 mutta ahtais sen 12psi. Ja kun tuolla map5:llä pitäis BMS:n lupausten mukaan tulla aika paljon korkeampi ahtoja kun on heidän DP:t ja pelit.

              Terryn vastaus kysymykseeni oli:"Viestissäsi on liikaa merkkejä minulle".

              Tähän mennessä vastaukset on olleet sentää vähän parempia kuten "Yritä hankkia korkeampi oktaanista bensiiniä", kun olen nyt tankannut 2 eri paikasta 98:ia ja jopa 99 V-poweria... aina sama laulu.

              Ei kai tässä pian auta muuta kuin heittää ihan vitusti paskaa jeppejen omalle foorumille siitä miten hyvin tuo ASPA oikeasti pelaa ja sen jälkeen laittaa myyntiin koko boksi. Eli jos nyt joku halvemmalla haluaa tuollaisen boksin, niin ajaa vaan auton pihaan, niin laitetaan paikalleen. Jos ei toimi sinulla, niin ei ole pakko ostaa (testataan).
              BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
              BMW E63 630iA '05

              Comment

              • Juuzmo
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2007
                • 339

                Tuosta kyllä samaa mieltä, että ei tuo vehje kyllä toimi melkeinkään niinkuin pitäisi. Myöskään sähköpostilla kysymällä ei juuri mitään järkeviä vastauksia tule, lähinnä vain "autosi on rikki" tai "kuuluu asiaan, anna olla". Ei tuokaan järin hyvää kuvaa anna, kun on jo lähemmäs 30 eri versiota tullut ISO firmwaresta ja siinä on vieläkin korjattavaa, ja uusia ongelmia ilmestyy :think Integrated versio toimii vieläkin parhaiten, ehkä vaan parempi kun eivät sitä enään kehitä niin pysyy sekin toimivana

                Comment

                • Veeksi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 2177
                  • Kuopio

                  Originally posted by Juuzmo View Post
                  Tuosta kyllä samaa mieltä, että ei tuo vehje kyllä toimi melkeinkään niinkuin pitäisi. Myöskään sähköpostilla kysymällä ei juuri mitään järkeviä vastauksia tule, lähinnä vain "autosi on rikki" tai "kuuluu asiaan, anna olla". Ei tuokaan järin hyvää kuvaa anna, kun on jo lähemmäs 30 eri versiota tullut ISO firmwaresta ja siinä on vieläkin korjattavaa, ja uusia ongelmia ilmestyy :think Integrated versio toimii vieläkin parhaiten, ehkä vaan parempi kun eivät sitä enään kehitä niin pysyy sekin toimivana
                  Juu. Pitää itsekin nyt vielä uusia vaikka ne solenoidit ja alipaineletkut, jos se nyt maagisesti korjais kaiken. Samoin kiriä vähän sitä hukkaportin akselia.

                  Jos ei sit toimi niin alkaa savu nousta ihan tosissaan korvista. Paljonko noi solenoidit ja letkut maksaa osia ja työtä?

                  Jos ei nuo jipot auta, niin pitänee vielä kokeilla integroitua ja jos ei sekää, niin sitten on laitettava se COBBi. Mitenkähä se pelaa noiden downpipejen kanssa... kyllähän sekin vikakoodit osaa lukea, mutta osaako se automaattisesti sulkee ne pois (kattien osalta)?
                  BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                  BMW E63 630iA '05

                  Comment

                  • Cochlea
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2012
                    • 31
                    • Helsinki

                    Originally posted by Veeksi View Post
                    Jos ei nuo jipot auta, niin pitänee vielä kokeilla integroitua ja jos ei sekää, niin sitten on laitettava se COBBi. Mitenkähä se pelaa noiden downpipejen kanssa... kyllähän sekin vikakoodit osaa lukea, mutta osaako se automaattisesti sulkee ne pois (kattien osalta)?
                    COBBin sivujen mukaan on omat kartat downpipeille, olettaisi, että saa toimimaan ilman vikakoodeja... :think

                    Itseäkin kovasti tuo COBBi kiinnostaa, kun ei N55:sta tunnu kukaan osaavan tässä maassa ohjelmoida...
                    ex 520d F11LCI
                    ex EB M135i xDrive LCI
                    ex Porsche 997.1 Turbo MT
                    ex LMB 335i E92 LCI M-sport

                    Comment

                    • Veeksi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 2177
                      • Kuopio

                      Nähtävästi tällä kertaa rakentava provokaatio Terrylle poiki jotain. Piti laittaa FutureUseA:n arvoks 1:n. Sit kävin vielä tankkaa 15 litraa RE85:ttä tankkiin ja eipä tullu ahtovuotoilmoituksia. Ahdotkin nousi jonnekin 17psi:n tietämille. Ei nyt vieläkään käsistä lähtenyt tai kakkosella sutinut suorassa kiihdytyksessä, mutta ehkä se vähän siitä piristy. Toivottavasti homma jatkuu vähintään yhtä hyvänä.
                      BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                      BMW E63 630iA '05

                      Comment

                      • Juuzmo
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2007
                        • 339

                        ~14 litraa e85 ja loput 98:a antoi mulla 17psi muuten vakiossa autossa, eikös map5 maksimi ole juuri tuo 17?

                        Comment

                        • Veeksi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2003
                          • 2177
                          • Kuopio

                          Originally posted by Juuzmo View Post
                          ~14 litraa e85 ja loput 98:a antoi mulla 17psi muuten vakiossa autossa, eikös map5 maksimi ole juuri tuo 17?
                          Niinpäs muutenkin onkin. Sehän saattais tarkottaa jo lähes 400hv:n lukemia. Onko kukaan muuten käyny vielä rullilla kokeilemassa mitä pienellä etanoliseoksella irtoaa?
                          BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                          BMW E63 630iA '05

                          Comment

                          • Juuzmo
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2007
                            • 339

                            Originally posted by Veeksi View Post
                            Ei nyt vieläkään käsistä lähtenyt tai kakkosella sutinut suorassa kiihdytyksessä, mutta ehkä se vähän siitä piristy.
                            Tuli muuten tuosta sutimisesta mieleen, että sullahan on cabrio mikä painaa 200kg enemmän kuin coupe, niin se voisi selittää sen ettei niin mahottomasti suttaile? :think

                            Comment

                            • Jammü
                              BTCF Member
                              • Jan 2010
                              • 191
                              • Espoo

                              Originally posted by Veeksi View Post
                              Juu. Pitää itsekin nyt vielä uusia vaikka ne solenoidit ja alipaineletkut, jos se nyt maagisesti korjais kaiken. Samoin kiriä vähän sitä hukkaportin akselia.

                              Jos ei sit toimi niin alkaa savu nousta ihan tosissaan korvista. Paljonko noi solenoidit ja letkut maksaa osia ja työtä?

                              Jos ei nuo jipot auta, niin pitänee vielä kokeilla integroitua ja jos ei sekää, niin sitten on laitettava se COBBi. Mitenkähä se pelaa noiden downpipejen kanssa... kyllähän sekin vikakoodit osaa lukea, mutta osaako se automaattisesti sulkee ne pois (kattien osalta)?
                              Solenoidit oli n 100€/kpl. Alipaineletkuiksi kannattaa hommata silikoniletkua esim Ebaysta. Kestää paremmin ja saa helpommin irti/paikoilleen kun tarvitsee.

                              Comment

                              • Jammü
                                BTCF Member
                                • Jan 2010
                                • 191
                                • Espoo

                                Originally posted by Juuzmo View Post
                                Tuli muuten tuosta sutimisesta mieleen, että sullahan on cabrio mikä painaa 200kg enemmän kuin coupe, niin se voisi selittää sen ettei niin mahottomasti suttaile? :think
                                E91 on myös melko vaikea saada kuivalla sutimaan kunnolla kaasusta. Jopa 225 takarenkailla saa yrittää kunnolla jos meinaa driftailla. Eikä ole edes lukkoa (vielä)...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎