Announcement

Collapse
No announcement yet.

E91 alustan korkeus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17799
    • Jämsä

    E91 alustan korkeus?

    mikä mahtaa olla madallus M-alustalla? olisiko kellään mittoja vanteen keskiöstä kaaren reunaan vakio/m-alustalla, tai vaikka jollain madallusjousisarjalla, jos on jouset tiedossa? mietin vain tuleeko liian teini lookki, jos laittaa eteen vain -30mm jouset. toinen vaihtoehto olisi 30/25 setti. m-jouset kiinnostaa myös, jos jollain on jäänyt päivityksestä...

    edit: h&r:llä näyttäisi olevan 35/20 setti, voisi olla aika passeli?
    Last edited by bemu2000; 06-08-2009, 03:49.
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita
  • cb3
    Bimmer Rookie
    • Jan 2009
    • 40
    • keski-suomi

    #2
    Mittoja ei valitettavasti ole antaa mutta tuli eilen laitettua h&r 35/20 jouset e90 320d bemuun. Harvinaisen onnistunut madallus tuli pelkillä jousilla. Silmämääräisesti laski juurikin tuon mitä lupaa ja ei ainakaan jäänyt kulkemaan perä liian alhaalla. Myös muuten erittäin toimivat jouset sillä ei ole yhtä pintakova kuin vakioilla.

    Comment

    • bemu2000
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 17799
      • Jämsä

      #3
      voisiko joku mitata vaikkapa m-sport alustasta mitat keskiöstä kaaren reunaan?
      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
      Vanteet edullisesti
      Nostureita ja rengaskoneita

      Comment

      • JNIJNI
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 1485

        #4
        Originally posted by bemu2000 View Post
        voisiko joku mitata vaikkapa m-sport alustasta mitat keskiöstä kaaren reunaan?
        Edessä n. 350mm
        Takana n. 340mm
        G21 LCI 330e xDrive 2022
        E93 M3

        Comment

        • bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17799
          • Jämsä

          #5
          Originally posted by JNIJNI View Post
          Edessä n. 350mm
          Takana n. 340mm
          mulla näytti olevan 370 ja 360... tuolla h&r:n 35/20 setillä voisi tulla aika sopiva madallus :think

          oliko muuten touringissa millanen homma purkaa alustan osat irti? mahtaako lähteä takajouset pelkkä iskarin alapää irroittamalla? entäs edessä, pitikö irroittaa tukivarsia tms. ?
          Last edited by bemu2000; 18-08-2009, 03:08.
          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

          Comment

          • Juspa
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 1231
            • Pori

            #6
            Originally posted by bemu2000 View Post
            mulla näytti olevan 370 ja 360... tuolla h&r:n 35/20 setillä voisi tulla aika sopiva madallus :think

            oliko muuten touringissa millanen homma purkaa alustan osat irti? mahtaako lähteä takajouset pelkkä iskarin alapää irroittamalla? entäs edessä, pitikö irroittaa tukivarsia tms. ?
            Juuri kyseisen h&r:n setin laittaneena, tosin sedan kyseessä. Hyvin pitkälti varmaan sama touring. Edessä koiranluu irti iskaritolpasta, jousipuristimilla jousta kasaan, taittaa yläpään lokarin ali ulos ja vaihtaa jousen, takaperinjärjestyksessä kiinni. Takaa iskarin alapää irti, alatukivarsi sisäpäästä tunkin varaan, pultti irti ja laskee alas, jousen vaihto ja sama takaperin.

            Tuossa hyvä ohje: http://www.bmwdiy.com/3-series-e90-l...pring-install/

            edit. Tuli muuten aika pirun passelin näkönen tolla setillä, nyt vaan 19" enää alle
            Last edited by Juspa; 18-08-2009, 17:47.
            E70 M-Sport AlpinWeiß 3

            Ex.
            F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
            E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
            E90 320d -05 Schwartz 2
            E36 328i touring -97 Diamantschwartz
            E36 352i -91 Diamantschwartz

            Comment

            • bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17799
              • Jämsä

              #7
              Originally posted by Juspa View Post
              Juuri kyseisen h&r:n setin laittaneena, tosin sedan kyseessä. Hyvin pitkälti varmaan sama touring. Edessä koiranluu irti iskaritolpasta, jousipuristimilla jousta kasaan, taittaa yläpään lokarin ali ulos ja vaihtaa jousen, takaperinjärjestyksessä kiinni. Takaa iskarin alapää irti, alatukivarsi sisäpäästä tunkin varaan, pultti irti ja laskee alas, jousen vaihto ja sama takaperin.

              Tuossa hyvä ohje: http://www.bmwdiy.com/3-series-e90-l...pring-install/

              edit. Tuli muuten aika pirun passelin näkönen tolla setillä, nyt vaan 19" enää alle
              Ok. Vois heti laittaa jouset tilaukseen. Malttaiskohan odottaa sen aikaa ennenkö laittaa 19" bbs:t alle
              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17799
                • Jämsä

                #8
                AP:n jouset olisi 30/20mm ja pitäis olla nekin made in germany... millaiset sitten lie. selvästi halvemmat ainakin mitä h&r :think
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • Juspa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 1231
                  • Pori

                  #9
                  Itellä ainakin vaan hyvää sanottavaa h&r:ista. Tuli nytkin mukavampi ajettava pintakovuudeltaan kuin vakioalusta ja on kuitenkin jämäkkä. Ja jos nuo nyt maksoi 170e kotiovelle kannettuna, niin en mä edes viitsi ruveta katselemaan muita.
                  E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                  Ex.
                  F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                  E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                  E90 320d -05 Schwartz 2
                  E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                  E36 352i -91 Diamantschwartz

                  Comment

                  • JayJay-
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2004
                    • 625
                    • jkl

                    #10
                    paljonko m-sportin alusta madaltaa?
                    Autoton..
                    ex BMW F10, BMW e92 325d, Audi a4q s-line+,BMW 320d*supadisel*,e91 325i "No fat chicks car will scrape"

                    Comment

                    • bemu2000
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 17799
                      • Jämsä

                      #11
                      Originally posted by JayJay- View Post
                      paljonko m-sportin alusta madaltaa?

                      tuostahan se selviää, kun katsot pari postausta ylöspäin
                      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                      Vanteet edullisesti
                      Nostureita ja rengaskoneita

                      Comment

                      • Juza
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2003
                        • 275
                        • Washington D.C.

                        #12
                        Tuossa yksi huono kuva mun 320d:stä alkuperäisellä urheilualustalle. Sais olla matalampi..
                        Attached Files
                        2024 X7 xDrive40i M Sport
                        2011 E93 335i M Sport
                        1998 E39 528i
                        2003 Boxster

                        Comment

                        • bemu2000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 17799
                          • Jämsä

                          #13
                          Originally posted by bemu2000 View Post
                          mulla näytti olevan 370 ja 360... tuolla h&r:n 35/20 setillä voisi tulla aika sopiva madallus :think

                          oliko muuten touringissa millanen homma purkaa alustan osat irti? mahtaako lähteä takajouset pelkkä iskarin alapää irroittamalla? entäs edessä, pitikö irroittaa tukivarsia tms. ?

                          nyt on H&R:n setti alla ja korkeus joka kulmasta 335-340, eli täsmälleen sen pudotti mitä luvattiin.
                          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                          Vanteet edullisesti
                          Nostureita ja rengaskoneita

                          Comment

                          • bemu2000
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 17799
                            • Jämsä

                            #14
                            Nyt olisi AP:n 30/20 setti alla ja alustan korkeus joka kulmasta n. 340-345mm, eli madallus juurikin tuo luvattu ja todella hyvältä vaikuttaa. jouset on selkeästi jämäkämmät mitä H&R:n ja hyvin lähellä alkuperäistä tuntumaa. H&R:n vieterit oli aivan liian löysät...
                            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                            Vanteet edullisesti
                            Nostureita ja rengaskoneita

                            Comment

                            • 535SD
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2005
                              • 1068
                              • Lahti

                              #15
                              Originally posted by bemu2000 View Post
                              Nyt olisi AP:n 30/20 setti alla ja alustan korkeus joka kulmasta n. 340-345mm, eli madallus juurikin tuo luvattu ja todella hyvältä vaikuttaa. jouset on selkeästi jämäkämmät mitä H&R:n ja hyvin lähellä alkuperäistä tuntumaa. H&R:n vieterit oli aivan liian löysät...
                              Onko tuossa e9x jousien vaihdossa jotain huomioitavaa. kun näyttää olevan nuo tukivarsisysteemit ihan erinlaiset. ja jos jotain vinkkejä on tuohon vaihtoon liittyen niin saa kertoa.
                              Olleita ja menneitä
                              1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

                              Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎