Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moottorinlämmitin E9X

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • uijui
    Bimmer Rookie
    • Jun 2010
    • 172
    • suomi

    #46
    Nyt tuli laitettua vihdoin Defa letkulämmitin ja sisähaara E91 318d 2006:seen. Itse lämmityselementin laitto oli tosi vaikea huonon näkyvyyden ja tilan vuoksi. Sisähaara suht simppeli loppujenlopuks, kun joku oli postannu hyvät kuvat Tulipahan sitten nollattua vikakooditkin samalla....

    Comment

    • docjones
      Bimmer Rookie
      • Mar 2005
      • 127

      #47
      Niin.. pystyykö joku kommentoimaan tuota läpivientiä moottoritilan puolelta?
      Ilmeisesti ensimmäinen läpivienti on sinne jarrusylinterin/ABS yksikön alle ja toinen sitten sieltä kabiinin puolelle. Tuo toinen läpivienti ainakin minua ihmetytti koska rako ABS yksikön vieressä oli kohtuu olematon.. Tuoltako se pitäisi pystyä ronkkimaan kabiiniin?
      -
      DJ

      Comment

      • uijui
        Bimmer Rookie
        • Jun 2010
        • 172
        • suomi

        #48
        Itte siis irrotin moottorinohjain lootan, ja sen alla on läpivienti. Jos kehtaat viedä moottorinohjainlootan kautta piuhan, siellä on "syöksykuilu" jossa irrotettava luukku. Näkyy allaolevassa lootan takareunassa.

        Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

        Comment

        • moo3
          Bimmer Rookie
          • May 2005
          • 53
          • Vaasa

          #49
          Itse vedin sisähaaran kartturin puolelta moottorin vierestä ja läpivienti siitä josta todennäköisesti oikenpuolisen ohjauksen rattiakseli menee läpi.
          siinä on n. 15cm reikä peitelevyllä johon oli hyvä tehdä läpivienti.
          Ex:E91 LCI 325dA -09
          E91 LCI 320dA -09
          E91 320dA -06
          E36 Group F
          E39 520d -02
          E34 525i touring -92
          E30 325i -86
          E30 320i -86
          E21 316 -79

          Comment

          • ylgrath
            Bimmer Rookie
            • Dec 2003
            • 45
            • Etelä-Häme

            #50
            Kuvia letkulämmittimen asennuksesta

            Onko kenelläkään kuvia napattuna tuosta Calixin letkulämmittimen asennuksesta. Esim. mihin kohtaan kiinnitysrauta jne. Oli melkoisen ahdas kolo työstää ja hermo petti joten lätkin takaisin nippuun alkuperäisellä letkulla ilman lämmitintä. Onnistuuko esim alakautta helpommin?
            Last edited by ylgrath; 26-11-2010, 08:39. Reason: Lisäys
            F11 530xd (ex E61 525dA, ex E91 320dA, ex E46 320d, ex E30 325i)

            Comment

            • MakeH
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2004
              • 1170
              • Vantaa

              #51
              Originally posted by ylgrath View Post
              Onko kenelläkään kuvia napattuna tuosta Calixin letkulämmittimen asennuksesta. Esim. mihin kohtaan kiinnitysrauta jne. Oli melkoisen ahdas kolo työstää ja hermo petti joten lätkin takaisin nippuun alkuperäisellä letkulla ilman lämmitintä. Onnistuuko esim alakautta helpommin?
              Ei sinne mitään kiinnitysrautaa tule. Jos kolisee johonkin, nippusiteellä vähän tukee.

              Lämmitin kannattaa liittää letkuihin jo pöydällä. Sitten koko hässäkkä kiinni lämmönvaihtimeen.

              Ahdasta on joo, mutta kyllä sen sinne saa. Ja siis yläkautta!
              Last edited by MakeH; 27-11-2010, 08:17.

              Comment

              • ylgrath
                Bimmer Rookie
                • Dec 2003
                • 45
                • Etelä-Häme

                #52
                OK. Kiitokset neuvosta. Pitää ottaa uusiksi viikonloppuna. Onpahan harjoiteltu kuvio valmiiksi. Liitin letkut valmiiksi ja tungin paketin paikalleen mutta usko loppui tosiaan kiinnitysraudan kanssa.
                F11 530xd (ex E61 525dA, ex E91 320dA, ex E46 320d, ex E30 325i)

                Comment

                • rioj
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2008
                  • 47
                  • Hyvinkää

                  #53
                  Moro.

                  Mun kädet ei kyllä yläkautta sopineet mitenkään, vaikka kokosin letkut etukäteen ja purin vähän osia tieltä.
                  Alakautta auto ylhäällä ja pohjapanssari ja muovit pois niin mahtui jotenkuten. Nippusiteillä kannattaa lämmitinelementti kiinnittää vaikka öljytikun putkeen ettei pääse hankaamaan ohjausakseliin.

                  Siis tämähän on E9X mallia koskeva thread, mun ohjeet on E46 320d -05:lle. Olen pahoillani jos aiheutin sekaannuksia.
                  Last edited by rioj; 27-11-2010, 10:11. Reason: Väärä malli

                  Comment

                  • Vezku
                    Newbiemmer
                    • May 2004
                    • 16
                    • Varsamattila

                    #54
                    9x - säteilylämmittimen sisähaarasta

                    Tervehdys,

                    lainataan tätä threadiä; kysymys koskee niitä jotka ovat asentaneet sisähaaran säteilylämmittimen yhteydessä. Eli kummassa päässä on sisähaaran t-kappale?

                    Asentelin e92 N43- moottorilla olevaan säteilylämmittimen ilman sisähaaraa. Lämmittimen myyjä sanoi että jos ostat sisähaaran jälkeenpäin niin se t-kappale tulee heti ulkopistokkeen jälkeen. Asentaessa huomasin että pistokkeelta menevä johto on yhtä kappaletta ja ainoa liitos on säteilylämmittimen päässä.

                    Eli ilmeisesti tässä versiossa se sisähaaran t-kappale tulee säteilylämmittimen päähän?

                    Comment

                    • junkkri
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2007
                      • 673
                      • Järvenpää

                      #55
                      lämmitin E65 745:een

                      Eli olisi tarkoitus asentaa säteilylämmitin 745:een ja haluaisin tietää, että mistä läpivienti "hyttiin" ??
                      Last edited by junkkri; 13-09-2011, 07:41.

                      Comment

                      • Vezku
                        Newbiemmer
                        • May 2004
                        • 16
                        • Varsamattila

                        #56
                        Säteilylämmittimen tehosta

                        Ensimmäiset testit säteilylämmittimestä.
                        Kyseessä 300W Defa, e92 -2008 320i:ssä.

                        -15 astetta ulkona,
                        5h letkussa ja salavalikon jäähdytysnesteen lämpötilaksi +9. Auton käynnisti niin samantien pomppasi +15.

                        Comment

                        • Terjama75
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2010
                          • 60
                          • Oulu

                          #57
                          Itse aloittelin Calixin letkulämppärin asennusta purkamalla ensin turhat osat edestä..vain huomatakseni, etteivät käteni mahdu suorittamaan hommaa loppuun -> auto kasaan ja nurkkaan häpeämään Tämä yritys siis yläkautta ja 320d -08. Jos joku on dokumentoinut työn kuvien kera tai muuten selkeästi, olisi siitä varmasti apua muillekin kaltaisilleni tuusaajille..jos niitä nyt muita on
                          -----------------------------------
                          320d STW -08

                          aikaisempaa kalustoa:
                          525 e39 -01, 2x e39 530d, c220 MB, e270 MB, VW pasuuna 1.mahoton, VW poloinen, VW vento, Audi A4, pari ranskalaista, Skooda Octaavia, Fiat uuno

                          Comment

                          • Terjama75
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2010
                            • 60
                            • Oulu

                            #58
                            Originally posted by Rubu View Post
                            Otin omasta asennuksesta muutaman projektikuvan, toivottavasti selventää sisätilan johdon vetoa.

                            Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.


                            Kuvassa moottorin ohjain laatikon purkua.
                            Tämän hässäkän takaa löytyy läpivienti.

                            Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.


                            Laatikko poistettu ja läpivienti näkyvissä.

                            Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.


                            Puukotettu läpiviennin kumia ja johto viety kabiiniin.
                            Kannattaa olla varovainen reikää tehdessä, äänieristeen takana kulkee iso nippu johtoja ettei puukota niitä poikki.
                            Sikanasua tiivistykseksi oikea oppisesti sormella.

                            Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.


                            Kuljetin johdon johtonipun vierestä keulaa kohti.

                            Kyseinen tyyli ei varmaan ole se ainut ja oikea mutta joka tapauksessa näinkin voi tehdä. Ja jokainen tekee omalla vastuulla.
                            Tarvitseeko tehdä mitään etukäteisvalmisteluja, kun tuosta ECU:sta otetaan liittimet irti? Esim. akun kenkää irti tms? Vai onko operaatio lähinnä plug and play tyyppinen ilman että tarvitsee autosta jälkikäteen koodailla erroreita pois?
                            -----------------------------------
                            320d STW -08

                            aikaisempaa kalustoa:
                            525 e39 -01, 2x e39 530d, c220 MB, e270 MB, VW pasuuna 1.mahoton, VW poloinen, VW vento, Audi A4, pari ranskalaista, Skooda Octaavia, Fiat uuno

                            Comment

                            • Temexi08
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2012
                              • 40
                              • Vantaa

                              #59
                              Ite repäsin tosta vaan ja mietin heti sen jälkeen samaa kun sinä, mutta paketin lyötyä kasaan ei ainakaan toistaiseksi ole tullut erroreita ja kaikki pelaa niinkun pitää.

                              Comment

                              • wille2010
                                Newbiemmer
                                • Jun 2010
                                • 24
                                • Rovaniemi-Ylitornio

                                #60
                                Letkulämmitin

                                Bmw 318d touring e91 2008vm

                                Lauantaina olisi tarkotus asentaa calixin letkulämmitin sisähaarakesarjalla,
                                mutta muutama kysymys ennen.

                                -miten oletta ilmahneet jäähdytysnestejärjestelmän

                                -mitä nestettä oletta käyttähneet? (ei ollu tarkotus ohjeen mukhaan laskea kaikkia jäähytysnesteitä pihale vaan selvitä mahollisimman vähälä neste tappiolla )

                                - ja mihinkhään pistoke kannattais sijottaa tuossa M-sport puskurissa? kokemuksia? itte aattelin kuskinpuolen alareunassa sijaitsevaa ritilää jonne se jäis ainaki aikaa piihloon...
                                Last edited by wille2010; 18-01-2013, 15:46.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎