Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moottorinlämmitin E9X

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _Pietu_
    BTCF Member
    • Oct 2005
    • 3660
    • Kuopio / Maaninka

    #61
    Originally posted by wille2010 View Post
    - ja mihinkhään pistoke kannattais sijottaa tuossa M-sport puskurissa? kokemuksia? itte aattelin kuskinpuolen alareunassa sijaitsevaa ritilää jonne se jäis ainaki aikaa piihloon...
    Omaan ei M-sporttipuskuriin asentelin rekisterikilven alapuolelle, keskelle.. Jää aika hyvin "piiloon" ja on kumminkin molemmin puolin autoa saatavilla..

    Kuvassa näkyy rekisterikilven alapuolella...

    E: Ja minä muuten vetäsin omassani sisätilan pistokkeen sieltä kuskinpuolen läpiviennistä läpi...Hiukan On pujottelua, mutta hyvin se sinne meni...
    Last edited by _Pietu_; 18-01-2013, 18:06.
    BMW F25 xDrive 20d
    ex BMW e91 320dA
    ex BMW e36 325i
    - SAWO CONNECTION - - Normaalisti kännissä ja alasti
    Normaalisti peukalo keskellä kämmentä

    Comment

    • Dualfun
      Moderator
      • Jan 2003
      • 17844
      • PKS

      #62
      Originally posted by wille2010 View Post
      - ja mihinkhään pistoke kannattais sijottaa tuossa M-sport puskurissa? kokemuksia? itte aattelin kuskinpuolen alareunassa sijaitsevaa ritilää jonne se jäis ainaki aikaa piihloon...
      LCI:ssä menee hyvin juuri ritilään mikä ympäröi sumuvaloa, jää sopivan piiloon mutta edelleen käytettävissä. *klik*
      E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
      E28 ///M535i '87 zinnoberrot
      E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

      E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
      ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
      ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
      ½
      G20 320d xDrive mineralweiss metallic
      Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
      Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
      Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

      Comment

      • wille2010
        Newbiemmer
        • Jun 2010
        • 24
        • Rovaniemi-Ylitornio

        #63
        calix letkulämmitin

        No niin tuli tuossa asennettua letkulämmitin, kuten jo aiemminki täälä mainittu että itse letkulämmittimen asennus ei mitenkään hankala vähän vain tavaraa eestä pois ja pääsee letkuun käsiksi, ahasta on mutta kyllä selviää kohtuu helposti.

        MUTTA, sisätilapistokkeen asennus onki astetta veemäisempi, moottorin ohjausboksin purkaminen on aika homma, sittekkö totesin ettei onnistu ottaa irti ilman kaikkien liittimien irrottamista, niin tuntu ettei sitä valkosta laatikkoa meinaa saaha missään asennossa sieltä pois ja kyllä hirvitti se puoli väkisin sieltä repiä ko kohtuu paljon johtoja ympärillä, noh kaikki kuitekki toimii ja ei tarttenu vikakoodeja nollailla. (akkua en käyttäny irti ja jos otatte moottorinohjausboksin liittimiä irti niin teettä sen omala vastuula ) sittekkö boksin saa irti niin läpiviennin takana on tosiaan aika nippu johtoja joten varovaisesti kannattaa edetä.

        Ja kulkuväline oli tosiaan 318d e91 touring 2008vm


        pistokkeen paikka on aikalailla saman kuin Dualfun:in kuvassa, mutta kuljettajan puolella. helppo kiinniittää ja vetää johdot kun letkulämmitin tulee samalle puolelle...


        KySyMyS??? Miten tuo ilmaus suoritetaan oikeaoppisesti? Ilmaako sittenkin itse itsensä??
        Last edited by wille2010; 18-01-2013, 18:13.

        Comment

        • Nakkisoturi
          Aluevastaava
          • Apr 2011
          • 1261
          • Helsinki

          #64
          Originally posted by wille2010 View Post

          MUTTA, sisätilapistokkeen asennus onki astetta veemäisempi, moottorin ohjausboksin purkaminen on aika homma, sittekkö totesin ettei onnistu ottaa irti ilman kaikkien liittimien irrottamista, niin tuntu ettei sitä valkosta laatikkoa meinaa saaha missään asennossa sieltä pois ja kyllä hirvitti se puoli väkisin sieltä repiä ko kohtuu paljon johtoja ympärillä, noh kaikki kuitekki toimii ja ei tarttenu vikakoodeja nollailla. (akkua en käyttäny irti ja jos otatte moottorinohjausboksin liittimiä irti niin teettä sen omala vastuula ) sittekkö boksin saa irti niin läpiviennin takana on tosiaan aika nippu johtoja joten varovaisesti kannattaa edetä.

          Ja kulkuväline oli tosiaan 318d e91 touring 2008vm
          Itse koitin kanssa tuota boksia irroitella... Kunnes tein päätöksen että ostan 1,5 m jatkon ja vedän kuskinpuolelta johdon sisään... Sieltähän se tuli puolet nopeammin ja helpommin
          Myllytykset, vahaukset ja pinnoitteet, kysy lisää privalla!

          G08 LCI iX3 M-sport -22

          ex e90 LCI M3 Competition Individual -11
          ex f30 LCI 330e iPerformance M-Sport -16
          ex e91 LCI ALPINA D3 BITURBO TOURING #115 -09
          ex e90 LCI 320d M-Sport -09
          ex e36 328is M-Sport -95

          Comment

          • hcaape
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2009
            • 837
            • hyvinkää

            #65
            tommosen kun hommaa on lastenleikkiä vetää piuha hyttiin eikä tarvii purkaa mitään
            sDrive23i A E89 Roadster -10

            ex E92 325i -09

            ex E65 735i -02
            ex E38 730d -98 ;(

            Comment

            • wille2010
              Newbiemmer
              • Jun 2010
              • 24
              • Rovaniemi-Ylitornio

              #66
              Calix letkulämmitin

              Meinaapa vastustaa. Asensin vastuksen ja ilmoin jäähdytysjärjestelmän tämän jälkheen ajoinki n.20km --> auto roikkaan --> ei lämmitä. soitin liikkeeseen jossa sanoivat että vastus ei kestä ilmaa yhtään ja tämän vuoksi "palaa" noh hieman epäröin ja tilasin uuen vastuksen. laitoin uuen vastuksen (60€) paikalheen ja yleismittarilla mittasin että kunnossa on edellisestä viisatuneena en laittanu roikhaan kiini vaan aattelin että ilmothaampa kunnola keulaa pystyyn jne. ajoin vielä n.300km ja sitte laitoin vasta roikhaan --> vastus alko lämpenehmään, mutta puolentunnin päästä oli jo aivan kylmä, eli taas palo..... argh!!

              ihmetyttää miten voi olla niin heikkoja nuo vastukset ekaki ko purettiin siinä vastuslanka aivan ehjä, tummunut vain pinnasta...

              vastus on asennettu kyllä aivan ohjeen mukaan on pysty asennossa jne...

              Comment

              • e46touring
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 1327
                • Tornio

                #67
                Originally posted by wille2010 View Post
                Meinaapa vastustaa. Asensin vastuksen ja ilmoin jäähdytysjärjestelmän tämän jälkheen ajoinki n.20km --> auto roikkaan --> ei lämmitä. soitin liikkeeseen jossa sanoivat että vastus ei kestä ilmaa yhtään ja tämän vuoksi "palaa" noh hieman epäröin ja tilasin uuen vastuksen. laitoin uuen vastuksen (60€) paikalheen ja yleismittarilla mittasin että kunnossa on edellisestä viisatuneena en laittanu roikhaan kiini vaan aattelin että ilmothaampa kunnola keulaa pystyyn jne. ajoin vielä n.300km ja sitte laitoin vasta roikhaan --> vastus alko lämpenehmään, mutta puolentunnin päästä oli jo aivan kylmä, eli taas palo..... argh!!

                ihmetyttää miten voi olla niin heikkoja nuo vastukset ekaki ko purettiin siinä vastuslanka aivan ehjä, tummunut vain pinnasta...

                vastus on asennettu kyllä aivan ohjeen mukaan on pysty asennossa jne...
                Myivät vissiin sen RH tyypin pikku kikkareen jota kutsuvat letkulämmittimeksi.
                Ei valitettavasti ensimmäinen joka palaa paskaksi. Unohda RH sarjan lelut ja OSTA PH 500L
                niin alkaa eri käskystä toimimaan. tässä esim. http://www.calix.se/consumer/index.asp?lang=FI
                __________________________________________________ ____________
                Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                Comment

                • Pemu
                  BTCF Member
                  • Sep 2005
                  • 134
                  • Uusimaa

                  #68
                  Originally posted by wille2010 View Post
                  Meinaapa vastustaa. Asensin vastuksen ja ilmoin jäähdytysjärjestelmän tämän jälkheen ajoinki n.20km --> auto roikkaan --> ei lämmitä. soitin liikkeeseen jossa sanoivat että vastus ei kestä ilmaa yhtään ja tämän vuoksi "palaa" noh hieman epäröin ja tilasin uuen vastuksen. laitoin uuen vastuksen (60€) paikalheen ja yleismittarilla mittasin että kunnossa on edellisestä viisatuneena en laittanu roikhaan kiini vaan aattelin että ilmothaampa kunnola keulaa pystyyn jne. ajoin vielä n.300km ja sitte laitoin vasta roikhaan --> vastus alko lämpenehmään, mutta puolentunnin päästä oli jo aivan kylmä, eli taas palo..... argh!!

                  ihmetyttää miten voi olla niin heikkoja nuo vastukset ekaki ko purettiin siinä vastuslanka aivan ehjä, tummunut vain pinnasta...

                  vastus on asennettu kyllä aivan ohjeen mukaan on pysty asennossa jne...
                  Itselläni oli samoja ongelmia, ensinmäinen kärähti heti eikä mennyt takuuseen kun oli palanut, toinen sitten toimi kuukauden ja meni oikariin, sain kyllä takuuseen uuden. Nyt sitten odotellaan miten tämän kolmannen kanssa käy. Aika surkeilta kyllä vaikuttavat laadun suhteen... tarkoituksella hommasin tuon Calixin letkulämmittimen kun en ollut edellisessä autossa tyytyväinen tuohon Defan säteilylämmittimeen mikä kärähti heti takuun umpeuduttua...
                  Last edited by Pemu; 28-01-2013, 22:34.

                  Comment

                  • Oeoemanni
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2012
                    • 32
                    • Kouvostoliiton pääkaupunki

                    #69
                    Omaan kikottimeen asentelin - tai lähinnä vetelin piuhoja vasta - defan laturia ja kelloa.. Onneksi lueskelin foorumia aiemmin, olis muuten ollut melkolailla helvettiä kellon johtonipun vetäminen kabiiniin mutta valkoista taikalaatikkoa hetken verran tutkailtuani muistelin lukeneeni jossain vaiheessa kuskinpuolen läpiviennistä... Eikun lamppu käteen ja sieltähän se löytyi ratkaisu!

                    Joku ilta kun jaksaa innostua taas aiheesta pitänee laturiboksille koettaa löytää kiinnityspaikka pellin alta, ja kellolle kabiinista - aurinkolasikotelo todennäköisin paikka.
                    2005 e91 325iA - Sparkling Graphite Metallic -
                    2010 Ducati Hypermotard 796 - Matte Black -

                    Comment

                    • hank moody
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2010
                      • 36
                      • Ulvila

                      #70
                      Sen sisätilavedon saa helpoiten oikean puolen pyöräkotelon takaa...pakosarjan vierestä, kun hiukan purkaa pohjamuoveja veke. Siellä on oikein läpivienti sitä varten. Sisältä se tutti tulee sitten siitä pelkääjän oikean kantapään kohdalta sisuksiin. Sitten vaan sieltä sisäkarvojen/peitteiden alla piuha aina sinne kohti hanskalokeroa...

                      ...näin-se etenee!

                      Originally posted by Nakkisoturi View Post
                      Itse koitin kanssa tuota boksia irroitella... Kunnes tein päätöksen että ostan 1,5 m jatkon ja vedän kuskinpuolelta johdon sisään... Sieltähän se tuli puolet nopeammin ja helpommin

                      Comment

                      • wille2010
                        Newbiemmer
                        • Jun 2010
                        • 24
                        • Rovaniemi-Ylitornio

                        #71
                        Letkulämmitin

                        No niin nyt on letkulämmitin asennettu asentajan toimesta, kuulema 1 cm väärästä kohtaa olin katkassu sen letkun vähän kyllä tätäki eppäilen että onko muka oikeasti nuin tarkkaa hommaa. elikkä olin katkassu sen melkein sen muovikiinnikkeen kohilta ko olis pitäny siittä kiinnikheestä konheesseen päin n.2cm olla jos nyt oikein ymmärsin. NOH, vahingoista viisastuu ja köyhtyy 216€ piti tuonki asennuksesta maksaa (sisälsi tosin yhen elementti jatkon)

                        En ole vielä kyllä tohtinu kokkeila että toimiiko, onneksi on lauhoja ilmoja pitäny eiköhän se toimi ko liikheessä laitettu ja jos ei toimi niin ei ainakhaan itte tartte seuraavaa maksaa ja eiköhän tuo letkulämmitin kuitekki voita edellisessä bimmerissä olheen säteilylämmittimen vaikka nyt vastustanu alkhuun...

                        Ps. en muista kyllä nyt ulkoa minkä mallisarjan vastus tuo nykynen on olisko joku RE.... tai RH....

                        Comment

                        • wille2010
                          Newbiemmer
                          • Jun 2010
                          • 24
                          • Rovaniemi-Ylitornio

                          #72
                          letkulämmitin

                          No kestihän se sitte 2vkoa ja alko vuotahmaan vastuksen yläpuolella olevasta kumiletkusta kesken ajon (siis siittä 90 asteen mutkasta, kumi osa aivan palana/ kärähtäny mureni ko koski siihen ja nestettä vuosi). no eihän se auttanu ko hinausauto tilata ja lähhimmälle wetterille. en kyllä rehellisyyen nimissä keksi ennää mithään positiivista ko. lämmittimestä. halvemmaksi olis tullu webasto laittaa kohta. nyt tuon tulevan wetterin reissun jälkheen menny n. 700€ ja autossa ole ees toimivaa vastusta....

                          Comment

                          • e46touring
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2003
                            • 1327
                            • Tornio

                            #73
                            Originally posted by wille2010 View Post
                            No kestihän se sitte 2vkoa ja alko vuotahmaan vastuksen yläpuolella olevasta kumiletkusta kesken ajon (siis siittä 90 asteen mutkasta, kumi osa aivan palana/ kärähtäny mureni ko koski siihen ja nestettä vuosi). no eihän se auttanu ko hinausauto tilata ja lähhimmälle wetterille. en kyllä rehellisyyen nimissä keksi ennää mithään positiivista ko. lämmittimestä. halvemmaksi olis tullu webasto laittaa kohta. nyt tuon tulevan wetterin reissun jälkheen menny n. 700€ ja autossa ole ees toimivaa vastusta....
                            No jo on vastustanut !! Olikos tuo kikkare se RE mallin lämmitin ?
                            Joko tilataan Webasto ?
                            __________________________________________________ ____________
                            Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                            Comment

                            • wille2010
                              Newbiemmer
                              • Jun 2010
                              • 24
                              • Rovaniemi-Ylitornio

                              #74
                              letkulämmitin

                              No niin nyt on jälleen letkulämmitin asennettu, vaihatin sen letkunki uusiksi mihin lämmitin tullee että ei voi kukhaan vedota siihen että lämmitin on 1cm väärässä paikkaa. Lämmitin toimii nyt tai ainaki on toiminu pari viikkoa, mutta nyt kovemmilla pakkasilla olen huomanu että lähtee käynthiin huonommin roikasta entä ilman roikkaa. prkl! ilmeisesti joku lämpöanturi liian lähelä vastusta niin auto luulee että on lämpimäpi kuin todellisuudessa on... Kaiken maailman kuraa ihmisille saa myydä nykyään!! ilmeisesti tätä vikaa muissakin automalleissa ja auto tulisi irroittaa roikasta 5-20 min ennen kuin käynnistää jotta lämpötila tasaantuisi. melko työlästä käyä auto ottamassa roikasta, mennä takasin sisäle lämmittelheen hetkeksi ja sitte lähteä vasta ajamaan...

                              En vieläkään ole kattonu minkä sarjan lämmitin on, käväsen kattomassa ko autola olen käymässä.

                              Comment

                              • janne320d
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2008
                                • 1342
                                • jns

                                #75
                                omassa e91 on calixin letkulämmitin ollut nyt 2 talvea eikä minkähän näköistä ongelmaa ole ollut,paljon parempi ainakin kuin defan säteilijä!
                                tosin eberi kaukosäätimellä ollut käytössä nyt tämän talven eikä ole kyllä noita piuhoja ikävä,voi suositella
                                ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎