memebuy23buy

vetokoukku e91/e90:seen?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • juovi
    replied
    Ei kyllä mitään järkeä kotona alkaa ista-p:llä koodaamaan koukun retrofittiä. NCS:llä homma hoituu nopeasti. Ista-p vielä hieroo suunnitelmaa kun ncs:llä homma on tehty ja kahvit jo juotu.
    Ista-d käytössä ja P-versiosta en osaa sanoa mitään. Löytyiskö ohjeet Ista-D:lle, niin sais homman finaaliin, Tuolta Trailer osion alta se varmaan löytyy?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by juovi View Post
    Asensin vetokoukun e92 ja huomasin, ettei kärryn valot pala. Vaatii ilmeisesti tässä tapauksessa koodauksen Istalla. Mistähän tuo löytyisi Istasta?
    Ei kyllä mitään järkeä kotona alkaa ista-p:llä koodaamaan koukun retrofittiä. NCS:llä homma hoituu nopeasti. Ista-p vielä hieroo suunnitelmaa kun ncs:llä homma on tehty ja kahvit jo juotu.

    Leave a comment:


  • juovi
    replied
    Ihan varmistuksena, onko autossa valot päällä? Jos DRL:lillä auton takavalot ei ole päällä, kärrynkään valot ei pala.

    Autossa paloi takavalot testin aikana ja kärryssä ei palanut.Se boxi mikä tuli koukun mukana, niin virrat tulee sinne asti. Epäilen, että tarvii tuon koodauksen. Koukun johdot meni kyllä asennuksessa oikein.
    Last edited by juovi; 14-09-2019, 19:50.

    Leave a comment:


  • touring39
    replied
    Originally posted by juovi View Post
    Asensin vetokoukun e92 ja huomasin, ettei kärryn valot pala. Vaatii ilmeisesti tässä tapauksessa koodauksen Istalla. Mistähän tuo löytyisi Istasta?
    Ihan varmistuksena, onko autossa valot päällä? Jos DRL:lillä auton takavalot ei ole päällä, kärrynkään valot ei pala.

    Leave a comment:


  • juovi
    replied
    Asensin vetokoukun e92 ja huomasin, ettei kärryn valot pala. Vaatii ilmeisesti tässä tapauksessa koodauksen Istalla. Mistähän tuo löytyisi Istasta?

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Originally posted by Blue_vw View Post
    20A sulakkeen takana ja 2,5mm2 johtoa. Sulakkeen paikka vaihteli hieman vuosimallin mukaan, mutta retrofit-ohjeesta luntattuna
    <9/06 F45
    9/06 - 03/07 F47
    >03/07 F71
    Hyvä!, meillä pitäisi olla ikähaarukan mukaan paikassa f45. Täytyy heittää 2.5 neliönhyppylanka rasian sisällä tuohon lataukseen. Muistaakseni vaunun päässä kyseisessä johdossa oli kympin sulake välissä. Aika harvoin tuota tarvitsee mutta olis se hyvä siirtymällä saada akut täyteen

    Leave a comment:


  • Blue_vw
    replied
    Muistatko tuliko tuo pin 9 johto minkä kokoisen sulakkeen taakse ja oliko miten paksua johtoa?
    20A sulakkeen takana ja 2,5mm2 johtoa. Sulakkeen paikka vaihteli hieman vuosimallin mukaan, mutta retrofit-ohjeesta luntattuna
    <9/06 F45
    9/06 - 03/07 F47
    >03/07 F71

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Originally posted by Blue_vw View Post
    Juuri asensin itselle originaalin kääntyvän koukun, johtosarjassa ei ollut virtalukon takaiselle virralle karvaa, suora virta akulta oli (pin 9).
    Täytyy varmaan heittää tuosta pinniltä yhdeksän hyppylanka tuohon 10 nastaan. Tällöin toki pitää itse pitää huolta ettei asuntovaunu ryöstä auton akkua tyhjäksi. Tosin tässä on kyllä vähän älyä kyllä itsessäänkin kun lataus ei toimi mikäli parkkivalot eivät vaunussa ole päällä. Muistatko tuliko tuo pin 9 johto minkä kokoisen sulakkeen taakse ja oliko miten paksua johtoa?

    Leave a comment:


  • Blue_vw
    replied
    Osaakos kukaan sanoa E91 original sähkökoukun 13 napaisesta sarjasta että onko siinä tehdasasennuksena latauksen johto kytkettynä?
    Juuri asensin itselle originaalin kääntyvän koukun, johtosarjassa ei ollut virtalukon takaiselle virralle karvaa, suora virta akulta oli (pin 9).

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Osaakos kukaan sanoa E91 original sähkökoukun 13 napaisesta sarjasta että onko siinä tehdasasennuksena latauksen johto kytkettynä? Tais olla nasta 10 mihin pitäisi tulla latausvirta virtalukon kautta. Yleismittaria ei nyt satu olemaan reissussa mukana joten ajattelin että onko jotain poppaskonsteja että lataus aktivoituu (valokytkin oltava tietyssä asennossa tms??) missähän tuon alkuperäisen 13 napaisen sulakkeet on, varmaan löytyvät auton sulakerasiasta?

    Leave a comment:


  • Dualfun
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Pari yleispätevää huomiota:
    Takapuskurin irroitus tapahtuu vetämällä puskuria kyljistä taaksepäin (ei sivuille!).
    Tämä. Youtube on täynnä turkkilaisten "asennusvideoita" joissa puskuria revitään sivuille jotta kiinnikkeet antautuvat, joko hajoavat tai pysyvät tuurilla ehjänä.

    BMW omalla ohjeella hoituu tämäkin oikein -



    OEM vetokoukulle löytyy hyvä retrofit ohje, siinä on myös hyvin selvitetty monet kohdat, voi hyödyntää myös tarvikkeiden kanssa varsin pitkälle.

    Aiheeseen: Olisi odottamassa OEM sähköinen kääntyvä koukku ja täydellinen retrofit johtosarja E90 kun saisi vaan aikaiseksi.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Tänne tuli E91:een tilattua ja asennettua Westfalian irroitettava koukku + Erich Jäger 13-pin CAN-johtosarja. Puolisen vuotta metsästin enemmän tai vähemmän aktiivisesti käytettyjä alkuperäisiä mutta päädyin olemattoman tarjonnan vuoksi tähän.
    Koukku tuli Transportsysteme24:lta Saksasta ja hinta oli toimituskuluineen kaikkineen 382,00€. Asennukseen kului aikaa 3h, seuraavalla kerralla menisi kahdessa. Koukku istuu alkuperäiselle paikalleen, eikä mitään leikkelyä tarvinnut harrastaa. Sähkösarjaa en vielä päässyt koeponnistamaan kun ei ollut kärryä pihassa.

    Pari yleispätevää huomiota:
    Takapuskurin irroitus tapahtuu vetämällä puskuria kyljistä taaksepäin (ei sivuille!).
    Johtosarjan läpivienti kannattaa tehdä ennenkuin asentaa koukun paikoilleen, ei mahdu poraamaan enää koukun kanssa. Ehkä itsestäänselvyys, mutta kun on kaksi eri ohjetta (koukku ja sähkösarja), eikä kummassakaan oteta toista huomioon, niin jos seuraa sokeasti ohjeita ja tekee järjestyksessä, tulee paha mieli.

    Leave a comment:


  • Kaasari
    replied
    Mulla ajotietokone herjaa polttimorikkoa vaikkei yksikään polttimo ole rikki. Diagnostiikka kertoo vaan, ettei vetokoukun ohjaimeen saada yhteyttä. Voisko näillä olla jotain tekemistä keskenään? Jotenkin se ohjain ainakin toimii, koska parkkitutka hiljenee, kun laittaa töpselin kiinni.

    Leave a comment:


  • Samaeli
    replied
    Oulussa tarvitsisin koukun E91 325i ilman peruutustutkaa, mikä olisi järkevintä? Itse en taida alkaa sähköjen kanssa turaamaan, joten edullisesti toisen tekemänä lienee vaihtoehto. :think

    Leave a comment:


  • sutii
    replied
    Mitä teitte sen lopun 4.5h koukun asennuksen jälkeen?

    Originally posted by Insto View Post
    Jees, asennus onnistui kohtuullisen helposti. PF Jones toimitti tilatusta poiketen 7-pinnisen liittimen ja johtosarjan mutta asensin sen kuitenkin kun oli asennuspaikka ja -kaveri varattu.

    Kokonaisuudessaan aikaa meni varmaan se kuutisen tuntia, eniten kului sähkökytkentöjen kanssa empimiseen. Asennusohjeessa kehoitettiin tarkistamaan mittarilla jarruvalo- ja virtajohdot mutta virtajohdosta emme saaneet toivottua lukemaa. Pitkän tuumailun ja pähkäilyn päätteeksi seurasimme sokeasti ohjeita ja kaikki toimikin suunnitellusti

    Kaiken kaikkiaan yllättävän helppo operaatio.

    Leave a comment:

Working...
X