Originally posted by Raadon
View Post
vetokoukku e91/e90:seen?!
Collapse
X
-
No semmonen pieni ongelma ilmeni kärryn pistoketta kiinitettäessä, että se rasian kansi ei mahdu kääntymään kunnolla ylöspäin kun ottaa puskurin alareunaan kiinni. PIstokkeen saa toki kiinni kun antaahan se muovipuskuri kantta nostaessa periksi, mutta olisi varmaan pitänyt laittaa se rasia poikittain eli sivulle avautuvaksi:thinkOriginally posted by Peksu View PostNo niin koukku saapui ti päivänä kuten tilatessa lupailtiin. Otin homman työn alle la klo 11 kieppeillä ja rupesin purkamaan takapään sisustaa. Puskurin irroituksessa oli pientä ongelmaa, mutta sekin lähti sitten kuitenkin irtoamaan ja sain sen poiskin.
Alkuperäinen takarauta olikin kiinni 3:lla 18mm kannalla olevalla mutterilla ja niille piti kävästä hakemassa pitkä hylsy IKH:lta. Rauta irtosi ja sit ihmettelemään mistä vedän sähkösarjan läpi.
Lopulta päädyin poraamaan 38mm reiän siihen takamuovikaukaloon sen oik reunaan missä oli tasaista. Liimasin sen läpivientikumin kiinni siihen kaukaloon reiän ympärille jollain patterson kontaktiliimalla ja lopuksi ruiskutin spaykumia siihen päälle. Kontin puolella täytän sen kolon vielä sikafleksillä niin eiköhän ole tiivis ja jos vuotaakin, päätyy vesi muovikaukaloon eikä ruostuta mitään
Sähköt kytkin ohjeen mukaan , mutta akkua en irroittanut tai siis -napaa. Yhden orannsin johdon kytkin vas takavaloryhmään mutta sitä sin mikä piti laittaa oik puolen ryhmään en kytkenyt, koska ohjeessa ei sanottu minkä väriseen se olisi pitänyt kytkeä? + akkuun ja - runkoon ja poksi kiinni ja can johdot paikoilleen ja siinä se. Kokeilin kärryllä ja valot toimii kuten pitääkin eikä tutka huuda vaikka on koukku pelkästään kiinni ilman kärryä. Sitä en tosin kokeillut huutiko kärryn kanssa, mutta senhän saa napista pois jos huutaa turhaan.
Hommat lopetin klo 19 ja välillä oli tietty ruoka- ja kaffitunnit
No senhän pystyy kyllä aika helpolla vielä kääntämään
Leave a comment:
-
No niin koukku saapui ti päivänä kuten tilatessa lupailtiin. Otin homman työn alle la klo 11 kieppeillä ja rupesin purkamaan takapään sisustaa. Puskurin irroituksessa oli pientä ongelmaa, mutta sekin lähti sitten kuitenkin irtoamaan ja sain sen poiskin.Originally posted by Peksu View PostTulipa tännekin tilattua tuo Westfalian irr.koukku mallikohtaisella sähkösarjalla ebay.de:stä. Katsotaan mitä paketista löytyy kun saapuu kotiin. Hintaa tuli tasan 350€ toimitettuna. Autossa on kans tuo M-sarja , mutta pitäis asentua ongelmitta siihekin
Alkuperäinen takarauta olikin kiinni 3:lla 18mm kannalla olevalla mutterilla ja niille piti kävästä hakemassa pitkä hylsy IKH:lta. Rauta irtosi ja sit ihmettelemään mistä vedän sähkösarjan läpi.
Lopulta päädyin poraamaan 38mm reiän siihen takamuovikaukaloon sen oik reunaan missä oli tasaista. Liimasin sen läpivientikumin kiinni siihen kaukaloon reiän ympärille jollain patterson kontaktiliimalla ja lopuksi ruiskutin spaykumia siihen päälle. Kontin puolella täytän sen kolon vielä sikafleksillä niin eiköhän ole tiivis ja jos vuotaakin, päätyy vesi muovikaukaloon eikä ruostuta mitään
Sähköt kytkin ohjeen mukaan , mutta akkua en irroittanut tai siis -napaa. Yhden orannsin johdon kytkin vas takavaloryhmään mutta sitä sin mikä piti laittaa oik puolen ryhmään en kytkenyt, koska ohjeessa ei sanottu minkä väriseen se olisi pitänyt kytkeä? + akkuun ja - runkoon ja poksi kiinni ja can johdot paikoilleen ja siinä se. Kokeilin kärryllä ja valot toimii kuten pitääkin eikä tutka huuda vaikka on koukku pelkästään kiinni ilman kärryä. Sitä en tosin kokeillut huutiko kärryn kanssa, mutta senhän saa napista pois jos huutaa turhaan.
Hommat lopetin klo 19 ja välillä oli tietty ruoka- ja kaffitunnit
Last edited by Peksu; 24-05-2014, 19:55.
Leave a comment:
-
Tulipa tännekin tilattua tuo Westfalian irr.koukku mallikohtaisella sähkösarjalla ebay.de:stä. Katsotaan mitä paketista löytyy kun saapuu kotiin. Hintaa tuli tasan 350€ toimitettuna. Autossa on kans tuo M-sarja , mutta pitäis asentua ongelmitta siihekinOriginally posted by Pluto View PostJos lontoo taipuu niin tuolta itse tilasin: http://www.pfjones.co.uk/ Ja hyvin toimi supportti asennusongelmassa, kuten pariviestiä taakseppäin kirjoitin.
Last edited by Peksu; 14-05-2014, 22:13.
Leave a comment:
-
Jos lontoo taipuu niin tuolta itse tilasin: http://www.pfjones.co.uk/ Ja hyvin toimi supportti asennusongelmassa, kuten pariviestiä taakseppäin kirjoitin.Originally posted by marko l View PostOlisi vetkoukun osto edessä niin mistähän suomessa kannattaisi ostaa irroitettava malli?
Leave a comment:
-
Suomesta ei mistään, mutta parilla klikkauksella saat saksasta aikalailla puolet halvemmalla sen viikossa kotiin. Ebay.deOriginally posted by marko l View PostOlisi vetkoukun osto edessä niin mistähän suomessa kannattaisi ostaa irroitettava malli?
Mutta jos välttämättä haluat suomesta niin eikun soitteleen paikkoja läpi..
Leave a comment:
-
Olisi vetkoukun osto edessä niin mistähän suomessa kannattaisi ostaa irroitettava malli?
Leave a comment:
-
Perävaunun polttimovalvonta ei herjaa ledeistä.Originally posted by hankar View PostPari helppoa kysymystä noihin koukkuihin ja sähköihin liittyen. Tässä on perävaunu projekti menossa ja E91 on tulossa omaan pihaan vasta ensi vuoden puolella.
Onko E91 jo niin fiksu että osaa toimia oikein LED-valoilla olevan kärryn kanssa, vai vilkkuuko valot diagnostiikan ansiosta? 13 napaiset liittimet ja sen mukaiset sähköt tulossa kärryyn ja autoon. Jos se ei vakiona toimi, niin miten tuo homma kannattaa korjata/toteuttaa? Nyt kun kärryn sähköt on vasta suunnitelmana + osat hankittuna niin muutosten tekeminen onnistuu helposti. En kuitenkaan halua laittaa mitään lisävastuksia LED:ien rinnalle kun se on vaan jotenkin uskomattoman tyhmä idea laittaa LED:it ja sitten vetää vastukset kuumana menemään että diagnostiikka on tyytyväinen
Näköjään BMW:llä on tarjolla kahden fillarin teline peräkoukkuun ja siinä on ledit. Ko. telinettä mainostetaan sopivaksi kaikkiin bemuihin missä on koukku.
Kiitokset jo etukäteen niille jotka viittii jeesata!
Se tarkkailee vain muutoksia kärryn valojärjestelmässä, eli hälyyttää jos jokin poltin lakkaa matkan aikana toimimasta.
Ei siis huomauta jos jokin lamppu on pimeänä/vähävirtainen ledi jo lähtiessä.
(näin siis alkuperäisen systeemin kanssa, tarvikekoukkujen sähköistä ei kokemuksia)
Leave a comment:
-
Noniin, tuolta PF Jonesilta vastasivat että musta/keltainen johto vastaa ohjeissa olevaa musta/punaista johtoa (Westfalian johtosarja). Ihan tiedoksi jos joku muu ihmettelee samaa. Ja toimisi kun kytki sen auton jarruvalopiuhaan.
Ja pieni säästövinkki jos hitsauskone pysyy yhtään kädessä niin E92 335:ssa ei kannata tilata noita pakoputken kannattimia mukaan. Kannakkeet saa rälläköityä vanhasta "puskurista" irti ja hitsattua helposti Westfalian koukkuun kiinni. 20min homma ja kiinnikkeet kuitenkin maksaa ~85€.Last edited by Pluto; 04-01-2014, 21:43.
Leave a comment:
-
Tuli itsekkin tilattua toi Westfalian irroitettava koukku UK:sta ja asennettuakin tuli, paitsi johtosarja ei nyt oikeen täsmää. Johtosarjassa on musta/keltainen johto mitä ei asennuskuvissa ole lainkaan pitäisi olla musta/punainen mitä itselläni ei ole (tai yksi johto tietenkin mikä menee itse pistorasiaan). Ei uskalla kytkeä samaan paikkaan kun ei ole kuvaa mihin tuo musta/punainen johto pitäisi CAN-boksissa mennä. Nyt on kauheet kyselyt päällänsä ostopaikasta.
Leave a comment:
-
Ei mitään...Originally posted by 535SD View PostVihreä menee akunpuolella takakyljessä menevään vihreään can väylä johtoon ja oranssivihreä oranssivihreään johtoon joka on kieputettu yhteen tuon vihreän johdon kanssa. Jos autoss PDC takana. jos ei ole parkkitutkaa takana niin sitten joutuu vetämään hanskakotelon taakse nuo johdot
sini puna johto jarruvalolle takavalon taakse.
puna valko johto oikean puolen vilkkuun takavalon taakse.
Näin ainakin bosalin ohjeissa jossa johtojen värit samat.
Ainakin itsellä toimii hyvin.
Kiitoksia neuvoista.
Rupes pelittämään!
Last edited by Benzi87; 03-11-2013, 10:26.
Leave a comment:
-
Kiitoksia vastauksesta.Originally posted by 535SD View PostVihreä menee akunpuolella takakyljessä menevään vihreään can väylä johtoon ja oranssivihreä oranssivihreään johtoon joka on kieputettu yhteen tuon vihreän johdon kanssa. Jos autoss PDC takana. jos ei ole parkkitutkaa takana niin sitten joutuu vetämään hanskakotelon taakse nuo johdot
sini puna johto jarruvalolle takavalon taakse taakse.
puna valko johto oikean puolen vilkkuun takavalon taakse.
Näin ainakin bosalin ohjeissa jossa johtojen värit samat.
Ainakin itsellä toimii hyvin.
Leave a comment:
-
Vihreä menee akunpuolella takakyljessä menevään vihreään can väylä johtoon ja oranssivihreä oranssivihreään johtoon joka on kieputettu yhteen tuon vihreän johdon kanssa. Jos autoss PDC takana. jos ei ole parkkitutkaa takana niin sitten joutuu vetämään hanskakotelon taakse nuo johdot
sini puna johto jarruvalolle takavalon taakse.
puna valko johto oikean puolen vilkkuun takavalon taakse.
Näin ainakin bosalin ohjeissa jossa johtojen värit samat.
Ainakin itsellä toimii hyvin.
Originally posted by Benzi87 View PostTuli itelle haettua tänään AVK:lta vetokoukku e90:seen.
Koukku on Thulen tekemä.
Mukana tuli siis johtosarja boksin kera.
Johtosarjalle ei luonnollisesti ole ohjeita.
Eli apuja kaivataan nyt ku irtojohtoja löytyy 4kpl.
Kenelläkään tietoa mihin johdot tulee?
VÄRIT JOHDOILLE:
vihreä
vihreä / oranssi
punainen / valkoinen
sininen / punainen
Boksin kyljessä on merkinnät johdoille lyhenteillä joten voin käydä vielä kurkaamassa nekin jos tarve vaatii.
Itselle nuo merkinnät ei kertonut yhtikäs mitään.
Last edited by 535SD; 30-10-2013, 15:38.
Leave a comment:
-
Tuli itelle haettua tänään AVK:lta vetokoukku e90:seen.
Koukku on Thulen tekemä.
Mukana tuli siis johtosarja boksin kera.
Johtosarjalle ei luonnollisesti ole ohjeita.
Eli apuja kaivataan nyt ku irtojohtoja löytyy 4kpl.
Kenelläkään tietoa mihin johdot tulee?
VÄRIT JOHDOILLE:
vihreä
vihreä / oranssi
punainen / valkoinen
sininen / punainen
Boksin kyljessä on merkinnät johdoille lyhenteillä joten voin käydä vielä kurkaamassa nekin jos tarve vaatii.
Itselle nuo merkinnät ei kertonut yhtikäs mitään.
Leave a comment:
-
Pari helppoa kysymystä noihin koukkuihin ja sähköihin liittyen. Tässä on perävaunu projekti menossa ja E91 on tulossa omaan pihaan vasta ensi vuoden puolella.
Onko E91 jo niin fiksu että osaa toimia oikein LED-valoilla olevan kärryn kanssa, vai vilkkuuko valot diagnostiikan ansiosta? 13 napaiset liittimet ja sen mukaiset sähköt tulossa kärryyn ja autoon. Jos se ei vakiona toimi, niin miten tuo homma kannattaa korjata/toteuttaa? Nyt kun kärryn sähköt on vasta suunnitelmana + osat hankittuna niin muutosten tekeminen onnistuu helposti. En kuitenkaan halua laittaa mitään lisävastuksia LED:ien rinnalle kun se on vaan jotenkin uskomattoman tyhmä idea laittaa LED:it ja sitten vetää vastukset kuumana menemään että diagnostiikka on tyytyväinen
Näköjään BMW:llä on tarjolla kahden fillarin teline peräkoukkuun ja siinä on ledit. Ko. telinettä mainostetaan sopivaksi kaikkiin bemuihin missä on koukku.
Perävaunun vetokoukkuun kiinnitettävä BMW-polkupyöräteline on laadukas takatelinejärjestelmä, joka sopii kaikkiin vetokoukulla varustettuihin BMW-malleihin.Paljonkohan tuo koukun korkeus on vakioalustalla olevassa autossa? Mitta siitä pallon paksuimmalta kohdalta ("päiväntasaaja") maahan kiinnostaa. Ilmeisesti X-drivessa se koukun korkeus/maavara on abt 20mm enemmän?Lisäksi vetokoukkuun kiinnitettävässä BMW-polkupyörätelineessä on LED -valojärjestelmä, joka ei jää hiukkaakaan jälkeen takavalojen valaisu- ja signaalitehosta.
Kiitokset jo etukäteen niille jotka viittii jeesata!
Leave a comment:
Leave a comment: