Koukkua täälläkin, irroitettava on hankinnassa. Pyysin Westfalia-tarjousta asennettuna, 13-pinninen. Taju ei ole ihan vielä palannut... Tarttee siis itte, ei kai tuo mikään ameriikan homma ole.
Am. linkkejä ei vielä täällä ole ollut?
westfalian masennuksesta:
13-pinninen sähköhässäkkä:
takapuskimen irroittamisessa on ollut haasteita?
vetokoukku e91/e90:seen?!
Collapse
X
-
Originally posted by Mazo View PostAsentelin eilen sähkösarjan omaan e91:een. Koitin vielä illalla auto käynnissä, ettei mitään herjoja tule. Kärryä en vielä kokeillut.
Jäin ihmettelemään valojen taakse tulevia kytkentöjä. CAN-kytkennät löytyi helposti ja hanskalokerolla oli ainakin 3 paria niitä johtoja joihin kytkentä tulee tehdä, ilmeisesti ihan sama mihin niistä? Vasen takavalojen johto löytyi, mutta oikealle tulevan liitännän johdon värejä ei ollut mainittu, joten laitoin sen samaan johtoon kun vasemman takavalon liittimessä, samalla kohdalla on. Perustelin homman sillä, että asennusohjeessa oli vasemman takavalon johdon kohdalla kuva vasemmasta vilkusta, ja oikean valon puolella kuva oikeasta vilkusta :o Mitäs tuumaatte? Kyseessä siis transportsysteme24:n johtosarja...Last edited by O.K.; 29-04-2016, 15:03.
Leave a comment:
-
-
Asentelin eilen sähkösarjan omaan e91:een. Koitin vielä illalla auto käynnissä, ettei mitään herjoja tule. Kärryä en vielä kokeillut.
Jäin ihmettelemään valojen taakse tulevia kytkentöjä. CAN-kytkennät löytyi helposti ja hanskalokerolla oli ainakin 3 paria niitä johtoja joihin kytkentä tulee tehdä, ilmeisesti ihan sama mihin niistä? Vasen takavalojen johto löytyi, mutta oikealle tulevan liitännän johdon värejä ei ollut mainittu, joten laitoin sen samaan johtoon kun vasemman takavalon liittimessä, samalla kohdalla on. Perustelin homman sillä, että asennusohjeessa oli vasemman takavalon johdon kohdalla kuva vasemmasta vilkusta, ja oikean valon puolella kuva oikeasta vilkusta :o Mitäs tuumaatte? Kyseessä siis transportsysteme24:n johtosarja...
Leave a comment:
-
-
Koitin lisätä varustelistaan vetokoukun koodilla $235A, mutta NCS ei tuota hyväksynyt ja lopetin leikin siihen tietojen etsimisen ajaksi.
Oman kärryn (E60) VO-listaa tutkiessani tajusin, ettei siellä ole tuota A-kirjainta mukana => Olisiko oikea varustekoodi $235?
Leave a comment:
-
-
Aivan kuten ohjeissa on maininta: voi olla että tarvitaan koodausta tai sitten ei. Itselleni kun asensin Westfalian koukun, niin kaikki alkoi toimia ilman koodausta - niin valot kuin pdc:kin.
Leave a comment:
-
-
Kiitos vastauksesta. Noista asennusohjeista löytyi loppupuolelta joku merkintä aiheeseen liittyen. Jos tulkitsin sen oikein, niin on mahdollista ettei ohjelmointia tarvita, mutta voi olla että tarvitaan. Tutulla sekavalla linjalla siis tämäkin osa ohjetta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Kaasari View PostEikös ton pitäs mennä ilman mitään ohjelmointeja?
Leave a comment:
-
-
Mulle asennettiin eilen koukku. Lopputuloksena PDC herjaa vikaa. Auto on 11/2005 E91 ja koukkuna Westfalia ajoneuvokohtaisella johtosarjalla.
Eikös ton pitäs mennä ilman mitään ohjelmointeja? Siis kumpi on todennäköisempää, asennusvirhe vai koodaustarve? Vikamuistista löytyy, että auto ei tunnista takapään pdc-antureita lainkaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by O.K. View PostKysymys niille, kenellä on Westfalian koukku, jossa se pistoke kääntyy sinne puskurin sisälle. Lähteekö pistokkeen johto sivulle vai taakse? Asennusohjeessa on asnnuskuvat kummallekin, mutta ei sen enempää ohjeistusta kumpi olisi parempi vaihtoehto mihinkin korimalliin.
Leave a comment:
-
-
Mulla on Westfalian koukku E91:ssä ja 13- pinninen pistoke taaksepäin. Läppä aukeaa ylöspäin ja periaatteessa sopii noin olemaan. Pieni ongelma on se, että kun liittimen kääntää kiinni, niin siinä oleva läppää vasten tuleva paksunnos nostaa kääntäessä läppää sen verran, että puskurin muovi vääntyy jonkin verran ylöspäin.
Leave a comment:
-
-
Kysymys niille, kenellä on Westfalian koukku, jossa se pistoke kääntyy sinne puskurin sisälle. Lähteekö pistokkeen johto sivulle vai taakse? Asennusohjeessa on asnnuskuvat kummallekin, mutta ei sen enempää ohjeistusta kumpi olisi parempi vaihtoehto mihinkin korimalliin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Mza View PostNonniin...sähkjöt kytketty, ei virheilmoituksia, mutta...
sähkösatsin ohjeissa E91 ohjeistettiin kytkemään vas. vilkun /c:seen yksi piuha, mutta yksi erillinen piuha (olikohan sininen) oli vailla asennusohjetta (ohjeessa oli E90/92 sen piuhan asennus oik. takavalon taakse). Ilmeisesti se pitää jättää asentamatta?
Pihassa ei ollut kärryä, jotta olisin voinut testata ja virtamittarista patterit loppu, tietenkin
Edit: mulla siis mallikohtainen johtosarja, jos siis eroja. Autoon liitetään nuo 2 valojen takaa ja CAN-väylä, yhteensä 4 signaalia.Last edited by O.K.; 16-01-2016, 14:37.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Mza View PostTilasin itelleni Auto-HAK irroitettavan vetokoukun www.transportsysteme24.de
firmasta saksanmaalta sekä mallikohtaisen johtosarjan sille.
Toimitettuna kotiovelle 268,- euroa...! Sähkösatsi 7-napainen (ohjeet jopa suomeksi).
Asennus kuten muutkin koukut, paitsi laiskana en jaksanut porata johdoille reikää, vaan vetäisin pistokkeen kiinni koukkuun ja johdot oikealta valon alta puskurin takaa akun tuuletusritilälle, johon sai saksilla tehtyä takaylänurkkaan piuhoille mentävän kolon.
Puskuria ei tarvinnut sorvata yhtään. Pikkupalanen piti leikata heti puskurin takana olevasta alustan muovisesta suojalevystä pois. Aikaa meni n. 3 tuntia. Tänään pitää vielä kytkeä piuhat kiinni.
Saas nähdä pitääkö ohjelmoida mitään... pelkkä koukku ei vaikuttanut parkkitutkaan mitenkään.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Mza View PostTilasin itelleni Auto-HAK irroitettavan vetokoukun www.transportsysteme24.de
firmasta saksanmaalta sekä mallikohtaisen johtosarjan sille.
Toimitettuna kotiovelle 268,- euroa...! Sähkösatsi 7-napainen (ohjeet jopa suomeksi).
Asennus kuten muutkin koukut, paitsi laiskana en jaksanut porata johdoille reikää, vaan vetäisin pistokkeen kiinni koukkuun ja johdot oikealta valon alta puskurin takaa akun tuuletusritilälle, johon sai saksilla tehtyä takaylänurkkaan piuhoille mentävän kolon.
Puskuria ei tarvinnut sorvata yhtään. Pikkupalanen piti leikata heti puskurin takana olevasta alustan muovisesta suojalevystä pois. Aikaa meni n. 3 tuntia. Tänään pitää vielä kytkeä piuhat kiinni.
Saas nähdä pitääkö ohjelmoida mitään... pelkkä koukku ei vaikuttanut parkkitutkaan mitenkään.
Kiitos tuosta linkistä, tilasin juuri koukun tuolta 13 napasella 248e hintaan. Kauvan sulla kesti koukun tulla?
Leave a comment:
-
Leave a comment: