Announcement

Collapse
No announcement yet.

e9x hiukkassuodatin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tommix
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 5402
    • S:t Karins

    #61
    Originally posted by Smistik View Post
    Äsken se valo taas syttyi, vaikka koneen lämmöt oli 76 astetta.
    Muistaakseni polttotapahtuma ei lähde päälle ennen kuin lämmöt on min. 78 C. Eli termarit vaihtoon ja sen jälkeen polttotapahtuman kimppuun.
    Originally posted by zuikkeli View Post
    voisko joku selventää miten inpalla pakotetaan tuo poltto päälle? :think
    INPA:lla ei saa polttotapahtumaa päälle. DIS:llä saa. INPA:lla voi yrittää ajon aikana toistuvasti poistaa vikailmoitusta ja polttotapahtuma lähtee automaattisesti päälle, siis kunhan vaaditut ehdot täyttyy...
    Last edited by Tommix; 21-11-2012, 18:27. Reason: Luki
    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

    Comment

    • Smistik
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2009
      • 1130
      • Kanta-Häme

      #62
      Originally posted by Tommix View Post
      Muistaakseni polttotapahtuma ei lähde päälle ennen kuin lämmöt on min. 78 C. Eli termarit vaihtoon ja sen jälkeen polttotapahtuman kimppuun.
      Vedin pahvia keulille ja ajoin lähes tunnin motarilla kierrokset yli 2000rpm ja lämmöt oli siellä 96astetta. Samaa herjaa iskee ja termariremppa varattu. Epäilen kuitenkin, että poltto ei käynnisty ilman pakotusta ja sehän ei minulta itseltä onnistu.
      ex E91 320d käsiaskilla
      ex E46 330dat
      japski
      ranu

      ex E30 316i 4d

      Comment

      • Homebrew
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2011
        • 349
        • Paimio

        #63
        Originally posted by Smistik View Post
        Vedin pahvia keulille ja ajoin lähes tunnin motarilla kierrokset yli 2000rpm ja lämmöt oli siellä 96astetta. Samaa herjaa iskee ja termariremppa varattu. Epäilen kuitenkin, että poltto ei käynnisty ilman pakotusta ja sehän ei minulta itseltä onnistu.
        Tossa kohtaa tarvis ajon aikana vaan nollailla vikakoodeja jatkuvasti niin pitäs polton käynnistyä...
        Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
        Ex. E91 330d -07

        Comment

        • Pred
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2007
          • 442
          • E-Pohjanmaa

          #64
          Originally posted by Tommix View Post
          Muistaakseni polttotapahtuma ei lähde päälle ennen kuin lämmöt on min. 78 C. Eli termarit vaihtoon ja sen jälkeen polttotapahtuman kimppuun.

          INPA:lla ei saa polttotapahtumaa päälle. DIS:llä saa. INPA:lla voi yrittää ajon aikana toistuvasti poistaa vikailmoitusta ja polttotapahtuma lähtee automaattisesti päälle, siis kunhan vaaditut ehdot täyttyy...
          Oma 325d menee termareiden vaihtoon maanantaina, niin merkkiliikeessä ehdottivat heti, että ajavat testerillä polton dpf:lle. Poltto ei tosiaan lähde päälle jos lämmöt alle 78C.
          Tesla Model 3 Performance
          EX: BMW F36 420d Gran Coupé x-drive M-Sport
          EX: VW Touran 2.0 TDI
          EX: VW R6 Polo GTI
          EX: Audi 4F A6 Avant 3.0Tdi Quattro
          EX: BMW E91 325dA M-sport
          EX: BMW E46 320d touring M-sport
          EX: VW Golf IV Variant 1.9 Tdi PD
          EX: Seat Leon 1.9 Tdi PD
          EX: Peugeot 605 3.0 v6 sr
          EX: Ford Sierra 4D 2.0i DOCH

          Comment

          • TeemuT
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2007
            • 329
            • Muhos

            #65
            Originally posted by TeemuT View Post
            Omassa E91 330d:ssä oli lämmöt matalalla ja vaihdoin kummatkin termarit. Nyt lämmöt ok 91-92 mutta DPF polttoa en ole huomannut tapahtuneen.

            Kaverin kanssa vikakoodit tutkimme ja DPF filtteri antoi vika ilmoituksen. poistimme vikakoodit ja laitoimme polttopyynnön päälle. Kotia ajaessa motarilla lähti poltto päälle (kulutusmittari sekosi ).
            Paineet oli ennen polttoa 94.9mbar(max65mbar) tyhjäkäynnillä ja 2000kier 267mbar(max 150mbar).
            Nyt on takana 900km mutta en ole huomannut polttoa tapahtuneen toista kertaa joten katsomme taas vikakoodit ja paineet ja laitamme poltto pyynnön uudelleen päälle kunhan ehdin tallille käymään...
            Mitään ilmoitusta kojelaudassa ei ole näkynyt ja tietokne ilmoittaa 70tkm vielä DPF tsekkiin...

            Kuinkahan monesti vielä pitää tehdä sitä en tiedä että poltto pysyisi päällä (eli ei vika koodeja joka kait estää polton) ?
            Auto liikkuu pääasiassa maantiellä mutta eihän tuolla saa edes konetta lämpenemään talvirajoituksilla saati DPF:ää kun tyhjäkäynnillä saa ajaa
            Toinen kierros
            Nyt oli paineet:
            tyhjäkäynti 60,9(94,9 ennen)
            2000kier 150(267mbar ennen)
            täysi kaasu 406(585ennen)
            ensimmäisen kerran kun nollasimme vikakoodin ei poltto kyllä mennyt kunnolla päälle kun se kesti vain alle 10min koska nyt kun uudestaan sen laitoimme kesti se 20min ja ainakin 10km.
            Mutta jo sen pienen polton jälkeen arvot menivät melkein puoleen joten nyt siellä alkaa olla varmasti kaikki jo spekseissä ja vikakoodi pysyy pois ja poltto päällä. käyn joskus 1500-2000km päästä huvin vuoksi vielä kokeilemassa mielenkiinnosta vain...
            -TT-
            F30 320d

            Comment

            • Smistik
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2009
              • 1130
              • Kanta-Häme

              #66
              Originally posted by Smistik View Post
              Vedin pahvia keulille ja ajoin lähes tunnin motarilla kierrokset yli 2000rpm ja lämmöt oli siellä 96astetta. Samaa herjaa iskee ja termariremppa varattu. Epäilen kuitenkin, että poltto ei käynnisty ilman pakotusta ja sehän ei minulta itseltä onnistu.
              Eilen koin mystisen tapahtuman, kun ajelin reeneihin. N. 30km matkan vetelin "urheilullisesti" kiihdytellen ja välillä vedättelin kutosella kenkä konetilan puolella. Lämmöt nousi hitaasti sinne 77 asteen tienoille ja kun tällä "räppäämisellä" sain lämmöt yli 80, niin ne nousi aika nopeasti 93 asteeseen, eikä DPF valo syttynyt ollenkaan koko matkalla. Takas tullessa lämmöt pysyi n. 82 asteessa, eikä silloinkaan DPF-valo syttynyt. Oletan että menomatkalla regenerointi on täytynyt käynnistyä. Tänäänkään en ole kaupunkipyörityksessä saanut häiriövaloa tauluun...Senkin huomasin ,että kun häiriövalo oli päällä, niin kone ei kiertänyt kuin 4250rpm. Nyt menee yli jos vaan viittii kierrättää.

              Summa summarum, aikaisemmin kun polton ajankohta on tullut täyteen, niin lämmöt eivät ole olleet tarpeeksi korkealla. Nyt kun tuli taas hetki, että pitäs polttaa, niin kai tuurilla sain ne lämmöt silloin korkealle ja poltto käynnistyi. Ehkäpä autossa ei vielä ehtinyt olla vikakoodia...
              ex E91 320d käsiaskilla
              ex E46 330dat
              japski
              ranu

              ex E30 316i 4d

              Comment

              • Nettipepe
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1341
                • Kajaani

                #67
                Originally posted by Smistik View Post
                Eilen koin mystisen tapahtuman, kun ajelin reeneihin. N. 30km matkan vetelin "urheilullisesti" kiihdytellen ja välillä vedättelin kutosella kenkä konetilan puolella. Lämmöt nousi hitaasti sinne 77 asteen tienoille ja kun tällä "räppäämisellä" sain lämmöt yli 80, niin ne nousi aika nopeasti 93 asteeseen, eikä DPF valo syttynyt ollenkaan koko matkalla. Takas tullessa lämmöt pysyi n. 82 asteessa, eikä silloinkaan DPF-valo syttynyt. Oletan että menomatkalla regenerointi on täytynyt käynnistyä. Tänäänkään en ole kaupunkipyörityksessä saanut häiriövaloa tauluun...Senkin huomasin ,että kun häiriövalo oli päällä, niin kone ei kiertänyt kuin 4250rpm. Nyt menee yli jos vaan viittii kierrättää.

                Summa summarum, aikaisemmin kun polton ajankohta on tullut täyteen, niin lämmöt eivät ole olleet tarpeeksi korkealla. Nyt kun tuli taas hetki, että pitäs polttaa, niin kai tuurilla sain ne lämmöt silloin korkealle ja poltto käynnistyi. Ehkäpä autossa ei vielä ehtinyt olla vikakoodia...
                Tuosta äkillisestä koneen lämpöjen noususta minäkin olen polttotapahtuman joskus paikallistanut... toivottavasti ajelit sitten riittävän kauan, että ehti poltella kunnolla...
                ilmeisesti ajelit jos ei vikaherjaa ole enää esiintynyt
                sitten kun saat vielä termarit kuntoon ja käsket vielä laittaa samalla pakkoregeneroiti käskyn päälle niin eiköhän se vikavalo häviä pitkäksi aikaa.
                F30 320xia
                Ex E90 325da
                Ex E90 320da
                Ex E46 330D

                Comment

                • Malax
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2011
                  • 118
                  • Lappeenranta

                  #68
                  Originally posted by TeemuT View Post
                  Toinen kierros
                  Nyt oli paineet:
                  tyhjäkäynti 60,9(94,9 ennen)
                  2000kier 150(267mbar ennen)
                  täysi kaasu 406(585ennen)
                  ensimmäisen kerran kun nollasimme vikakoodin ei poltto kyllä mennyt kunnolla päälle kun se kesti vain alle 10min koska nyt kun uudestaan sen laitoimme kesti se 20min ja ainakin 10km.
                  Mutta jo sen pienen polton jälkeen arvot menivät melkein puoleen joten nyt siellä alkaa olla varmasti kaikki jo spekseissä ja vikakoodi pysyy pois ja poltto päällä. käyn joskus 1500-2000km päästä huvin vuoksi vielä kokeilemassa mielenkiinnosta vain...
                  kyllä tyhjäkäynnillä normaali arvo 0-12 mbar tai näin ainakin kaikissa, mistä olen itse katsonut...
                  superb Combi 2,0 TDI Ambition Business

                  Comment

                  • janne320d
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2008
                    • 1342
                    • jns

                    #69
                    ajatuksena olis viedä tässä talvella tuo oma vankkuri leikkaukseen ja ohjelmointiin.
                    löytyiskö tietoa onko 7/2006 e91 330d:ssä katti dpf:n kanssa samassa pöntössä,olen ymmärtänyt että joissain malleissa on ja jos näin on niin miten tuo pöntön tyhjennys silloin onnistuu?
                    mitkä olisi turvalliset lukemat otta tehoja tuosta,pääasia on että auto kestää läjässä vielä tehonlisäyksen jälkeenkin?
                    onkos kellään ollut mitään ongelmia dpf:n tyhjäyksen jälkeen?
                    ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

                    Comment

                    • Kimmo-R
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2010
                      • 400
                      • Tampere

                      #70
                      Originally posted by janne320d View Post
                      ajatuksena olis viedä tässä talvella tuo oma vankkuri leikkaukseen ja ohjelmointiin.
                      löytyiskö tietoa onko 7/2006 e91 330d:ssä katti dpf:n kanssa samassa pöntössä,olen ymmärtänyt että joissain malleissa on ja jos näin on niin miten tuo pöntön tyhjennys silloin onnistuu?
                      mitkä olisi turvalliset lukemat otta tehoja tuosta,pääasia on että auto kestää läjässä vielä tehonlisäyksen jälkeenkin?
                      onkos kellään ollut mitään ongelmia dpf:n tyhjäyksen jälkeen?
                      On katti samassa. Paketti leikataan auki ja otetaan hiukkassuodatin veke ja hitsataan kii. Harisella ainakin hoituu ja perusohjelmalla tuli mulla 290hv/630Nm ja yli 50tkm jo ajeltu eikä mitään ongelmia. Koodaavat myös dpf:n pois eli huoltovalikossa koko ajan 200t vaihtoon.
                      Last edited by Kimmo-R; 04-01-2013, 13:09.
                      Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
                      --Audiokit.fi--
                      BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
                      BMW i4 M50 Supercharged -23
                      BMW i3 60Ah -14

                      Comment

                      • hank moody
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2010
                        • 36
                        • Ulvila

                        #71
                        Ammattitaitoa Satakunnassa...?!?

                        Tervehdys,

                        itsellä mittarissa reilut 200 000 ja herjailee DPF:n vaihdosta 320dA -05:seen. Olen kahden vaiheilla:
                        1. Joko pesetän pönttöä puhtaaksi, tai
                        2. Ajan mustan pikkuneidin pajalle ja disabloin koko systeemin ja hommaan hevosia talliin lissää
                        ONKO LINKKEJÄ/TIETOA YLLÄOLEVISTA PALVELUNTARJOAJISTA PORIN/ULVILAN AKSELILLA TAIKKA LÄHIMAASTOSSA?????

                        Esim. Hariselle asti on vähän turhan pitkä matka.

                        Kiitos vastauksista...

                        Comment

                        • cmas
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2011
                          • 59
                          • Pääkaupunkiseutu

                          #72
                          Originally posted by hank moody View Post
                          Tervehdys,

                          itsellä mittarissa reilut 200 000 ja herjailee DPF:n vaihdosta 320dA -05:seen. Olen kahden vaiheilla:
                          1. Joko pesetän pönttöä puhtaaksi, tai
                          2. Ajan mustan pikkuneidin pajalle ja disabloin koko systeemin ja hommaan hevosia talliin lissää
                          ONKO LINKKEJÄ/TIETOA YLLÄOLEVISTA PALVELUNTARJOAJISTA PORIN/ULVILAN AKSELILLA TAIKKA LÄHIMAASTOSSA?????

                          Esim. Hariselle asti on vähän turhan pitkä matka.

                          Kiitos vastauksista...
                          Jos kyse ei ole tukkeutumisesta ja vastapaineet on kunnossa (näkee ainakin DIS:llä), niin sen DPF-varoituksen voi nollata huoletta. Vaihtovälivaroitus tuli itsellä jonkun verran ennen 200 tkm:n rajaa (on km-rajoitteinen käsittääkseni). Omasta pelistä nollattiin joskus 20 tkm sitten muun puuhastelun yhteydessä, kun paineiden perusteella ei ole lähelläkään tukkeutumista vielä. Nyt iDrive näyttää vaihtoon olevan matkaa jotain 160 tkm.

                          Tietty voit pestä pöntön tai heittää sen pois, mutta jos haluaa kokeilla ns. ilmaista ratkaisua, niin nollaa sen vaihtovälin. Viestistäsi ei käynyt selväksi onko herja tuosta vaihtovälistä vai oikeasti tukkeutuneesta suodattimesta.
                          Last edited by cmas; 10-01-2013, 22:09. Reason: Tarkennuksia
                          320d e91 - löytöjä kanalan takapihalta

                          Comment

                          • hank moody
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2010
                            • 36
                            • Ulvila

                            #73
                            Mulla ei oo iDrivea...eli ainoastaan mittaritauluun tulee se keltainen puolillaan pallukoita olevan pöntön kuva. Mutta todennäköisesti se on vain juuri noista kilsoista johtuva(joita oli siis 202 000)...eli sittenhän pelkkä nollaus voisi jelppiä...

                            Comment

                            • Smistik
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2009
                              • 1130
                              • Kanta-Häme

                              #74
                              Originally posted by hank moody View Post
                              Mulla ei oo iDrivea...eli ainoastaan mittaritauluun tulee se keltainen puolillaan pallukoita olevan pöntön kuva. Mutta todennäköisesti se on vain juuri noista kilsoista johtuva(joita oli siis 202 000)...eli sittenhän pelkkä nollaus voisi jelppiä...
                              Mulla lähti tuo vastaava herja pois, kun sain polton käynnistymään. Piti laittaa pahvit keulaan jne. Nyt on termari vaihdettu ja lämmöt nousee tarpeeksi ylös eikä herjaa ole sen koommin näkynyt.
                              ex E91 320d käsiaskilla
                              ex E46 330dat
                              japski
                              ranu

                              ex E30 316i 4d

                              Comment

                              • hank moody
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2010
                                • 36
                                • Ulvila

                                #75
                                Tervehdys taas,

                                saako mun vehkeessä, joka oli siis E91 -05 ei iDrivea, tuon 200 000km kohdilla tulevan pöntön vaihtovälin nollattua ihan omatoimisesti? Jos saa niin miten?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎