Minulla E91 -08 mallin bemmi ja kilsoja 205tkm. Alkaa olemaan lähellä se hetki, jolloin DPF pitäisi "disabloida". Onko tietoa kuka tämän operaation voisi oulussa suorittaa softaamalla?
Minulla E91 -08 mallin bemmi ja kilsoja 205tkm. Alkaa olemaan lähellä se hetki, jolloin DPF pitäisi "disabloida". Onko tietoa kuka tämän operaation voisi oulussa suorittaa softaamalla?
Foorumilla oman firman mainostaminen on maksullista, jos et sitä vielä tiennyt. Näyttää että melkeen jokaiseen alan topikkiin laitat mainosta...
Ei ole oma firma vaikka minulla selainenkin on, Oulussa kaverilla on myös oma firma, joten mainostin häntä, josta en kostu lanttiakaan!!
Ja eikö sovi vastata jonkun kysymykseen jos se vaikka auttaisi ongelmassa?! Ymmärrän mainostamisen ja tässä sitä ei tapahtunut itse mainostamisen (oman hyödyn) tarkoituksessa! Adminit puuttuu asiaan jos parhaaksi näkevät.
eli auto on 330d vm 07 farkku. umpioihin menee helvetisti kosteutta kun sataa vettä ja auto on paikallaan.... onko kellään samoja ongelmia ja pystyykö noita kuinka helposti purkaan? jos vetäis uudet liimat. ja toinen juttu olis se kun polttimo oli irronnut joskus ja sulattanut heijastinpintaa vähän. eli saako noita pelkkiä heijastinpintoja jostain?
Jos tuolla PDF:llä joku huoltoväli on, niin onko se sitten riippuvainen ajotavasta yms.. Omassa 320d:ssä mittarissa on 180tkm raakaa matka-ajoa ja PDF:n vaihtoon koje näyttää vielä lähes samanmoiset.. Eli siis tarkemmin katsottuani havaitsin, että se pitäs vaihtaa 180tkm Noniin.
Laitan tännekin puolelle saman kuin tuonne tekniikkaan.
Kaipaisin vastausta, kun sain tänään DPF-herjan ekan kerran. E91 320d '06 Lämmöt pyörii ajossa n. 75-78 asteessa, ja olen hajun perusteella alkusyksystä kyllä huomannut että generointia on ollut. Autoon täytyy saada uusi päätermari, jotta lämmö saa kohdalleen, mutta lähteekö generointi päälle, mikäli lämmöt nousee? Jostain olin lukevani, että generointi piti laittaa väkisin päälle ajaessa ja poistella useaan otteeseen vikakoodia, joka estää generoinnin. Mitenhän tässä nyt kannattaisi toimia ensi hätään?
ex E91 320d käsiaskilla ex E46 330dat japski ranu ex E30 316i 4d
Mikä se oli ilmoitus?
tukossa ilmoitus vai vaihtokehoitus?
tietääkseni noissa vaihtoväli koodattu 200tkm ja sitten ilmoitus.
Mutta jos dpf kunnossa ja auki niin eikun nollaus ja kovaa ajoa.
Tällainen keltainen lävähtää tauluun parin kilometrin ajon jälkeen, ilman muuta tekstiä kun ei ole I-drivea. Tehot on tallessa suurin piirtein, ei ainakaan vielä ahdista yläkierroksilla niinkuin jotkut ovat raportoineet.
Onkos jollain taitoja pakkopolttaa/tutkia INPA:lla täällä Hyvinkään suunnalla?
Entäs estääkö tuo herja regeneroinnin ajossa? Liittyykö siihen vikakoodi aina?
Omassa E91 330d:ssä oli lämmöt matalalla ja vaihdoin kummatkin termarit. Nyt lämmöt ok 91-92 mutta DPF polttoa en ole huomannut tapahtuneen.
Kaverin kanssa vikakoodit tutkimme ja DPF filtteri antoi vika ilmoituksen. poistimme vikakoodit ja laitoimme polttopyynnön päälle. Kotia ajaessa motarilla lähti poltto päälle (kulutusmittari sekosi ).
Paineet oli ennen polttoa 94.9mbar(max65mbar) tyhjäkäynnillä ja 2000kier 267mbar(max 150mbar).
Nyt on takana 900km mutta en ole huomannut polttoa tapahtuneen toista kertaa joten katsomme taas vikakoodit ja paineet ja laitamme poltto pyynnön uudelleen päälle kunhan ehdin tallille käymään...
Mitään ilmoitusta kojelaudassa ei ole näkynyt ja tietokne ilmoittaa 70tkm vielä DPF tsekkiin...
Kuinkahan monesti vielä pitää tehdä sitä en tiedä että poltto pysyisi päällä (eli ei vika koodeja joka kait estää polton) ?
Auto liikkuu pääasiassa maantiellä mutta eihän tuolla saa edes konetta lämpenemään talvirajoituksilla saati DPF:ää kun tyhjäkäynnillä saa ajaa
Kuinkahan monesti vielä pitää tehdä sitä en tiedä että poltto pysyisi päällä (eli ei vika koodeja joka kait estää polton) ?
Auto liikkuu pääasiassa maantiellä mutta eihän tuolla saa edes konetta lämpenemään talvirajoituksilla saati DPF:ää kun tyhjäkäynnillä saa ajaa
-TT-
No eihän dpf suodinta jatkuvasti poltellakkaan.
helposti menee tuo 1000 km maantieajoa ennenkuin on edes tarvetta polttaa uudelleen.
Voithan tarkastaa kaverin kanssa vastapaineet ja vikakoodit mutta luultavasti kaikki ok.
Ok, en ole vielä kovin hätäillyt koska jostain luin ja parin tutun kommentit olikin että 1000km/noin kerran tankillisella korkeintaan polttelee.
Mielenkiinnosta pitää ainakin tarkistaa mihin suuntaan paineet ovat menossa ja samalla näkee onko hälyjä mutta enempään en toistaiseksi ole aikonut asian kanssa ruvetakkaan.
Eli kun minulla tulee tuo keltainen herja päälle ja se huutomerkkikolmio jää sinne palamaan, niin siitä pitäisi olla vikakoodi ja polttotapahtuma ei käynnisty ennen sen kuittaamista? Äsken se valo taas syttyi, vaikka koneen lämmöt oli 76 astetta. Pistäkää privaa, joka pystyy kattomaan läppärillä mikä on tilanne tässä Hyvinkää/Riihimäki-alueella. Kohtuullista korvausta vastaan tietenkin.
ex E91 320d käsiaskilla ex E46 330dat japski ranu ex E30 316i 4d
Comment