Announcement

Collapse
No announcement yet.

e9x hiukkassuodatin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TeemuT
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2007
    • 329
    • Muhos

    #91
    Originally posted by TeemuT View Post
    Omassa E91 330d:ssä oli lämmöt matalalla ja vaihdoin kummatkin termarit. Nyt lämmöt ok 91-92 mutta DPF polttoa en ole huomannut tapahtuneen.

    Kaverin kanssa vikakoodit tutkimme ja DPF filtteri antoi vika ilmoituksen. poistimme vikakoodit ja laitoimme polttopyynnön päälle. Kotia ajaessa motarilla lähti poltto päälle (kulutusmittari sekosi ).
    Paineet oli ennen polttoa 94.9mbar(max65mbar) tyhjäkäynnillä ja 2000kier 267mbar(max 150mbar).
    Nyt on takana 900km mutta en ole huomannut polttoa tapahtuneen toista kertaa joten katsomme taas vikakoodit ja paineet ja laitamme poltto pyynnön uudelleen päälle kunhan ehdin tallille käymään...
    Mitään ilmoitusta kojelaudassa ei ole näkynyt ja tietokne ilmoittaa 70tkm vielä DPF tsekkiin...

    Kuinkahan monesti vielä pitää tehdä sitä en tiedä että poltto pysyisi päällä (eli ei vika koodeja joka kait estää polton) ?
    Auto liikkuu pääasiassa maantiellä mutta eihän tuolla saa edes konetta lämpenemään talvirajoituksilla saati DPF:ää kun tyhjäkäynnillä saa ajaa

    -TT-
    Tulipa todistettua tarviketermostaattien tasainen laatu
    Tämä syksyllä vaihdettu termari hajosi joulunjälkeen ja lämmöt taas n 70ast. Vaihdoin samanlaisen uuden toissapäivänä ja se ei toiminut yhtään vaikka kuinka ajoi maantiellä, samat 77ast ja kerran kävi 80:ssä. Sitten meni hermot ja hain alkuperäisen ja eilen sen paikalle nakattua oli lämmöt taas 88 +- muutama aste. Vielä vikakoodit nollaksi niin dpf poltto oli heti päällä ja kaikki pelaa taas.
    No tänään vien kaksi termari liikkeeseen josta ne laitetaan maahantuojalle ihmeteltäväksi ja katsotaan saako rahat takaisin vai pitääkö oikein pyytää sitä erikseen puhelimella..

    tarinassa piilee opetus ainakin itselle
    -TT-
    F30 320d

    Comment

    • VolvoTDi
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2006
      • 1576
      • Tampere - Pori

      #92
      Originally posted by TeemuT View Post
      Tulipa todistettua tarviketermostaattien tasainen laatu
      Tämä syksyllä vaihdettu termari hajosi joulunjälkeen ja lämmöt taas n 70ast. Vaihdoin samanlaisen uuden toissapäivänä ja se ei toiminut yhtään vaikka kuinka ajoi maantiellä, samat 77ast ja kerran kävi 80:ssä. Sitten meni hermot ja hain alkuperäisen ja eilen sen paikalle nakattua oli lämmöt taas 88 +- muutama aste. Vielä vikakoodit nollaksi niin dpf poltto oli heti päällä ja kaikki pelaa taas.
      No tänään vien kaksi termari liikkeeseen josta ne laitetaan maahantuojalle ihmeteltäväksi ja katsotaan saako rahat takaisin vai pitääkö oikein pyytää sitä erikseen puhelimella..

      tarinassa piilee opetus ainakin itselle
      Taitaa alkuperäiset tulla samasta kurapaikasta, koska äijän -08 X5 3.0d termarit vaihdettiin syksyllä merkkiliikkeessä ja nyt taas lämmöt alhaalla :( Kivaa siinä hommassa on se, että kun asiasta valitettiin niin auto pitää tuoda takaisin merkkiliikkeeseen, jossa testaavat termarit (olisi kiva tietää miten ja luulisi tulevan halvemmaksi antaa uudet osat) ja sitten vaihtavat jos huomaavat niissä olevan jotain vikaa... Kuulemma normaalia kun kaupungissa -10 pakkasessa lämmöt pyörii 80 huiteissa vaikka termarijumpan jälkeen pyöri 90 asteessa samoilla keleillä...
      Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
      Check:
      www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
      Tampere 044-5867096

      Comment

      • Smistik
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2009
        • 1130
        • Kanta-Häme

        #93
        Originally posted by TeemuT View Post
        Tulipa todistettua tarviketermostaattien tasainen laatu
        Tämä syksyllä vaihdettu termari hajosi joulunjälkeen ja lämmöt taas n 70ast. Vaihdoin samanlaisen uuden toissapäivänä ja se ei toiminut yhtään vaikka kuinka ajoi maantiellä, samat 77ast ja kerran kävi 80:ssä. Sitten meni hermot ja hain alkuperäisen ja eilen sen paikalle nakattua oli lämmöt taas 88 +- muutama aste. Vielä vikakoodit nollaksi niin dpf poltto oli heti päällä ja kaikki pelaa taas.
        No tänään vien kaksi termari liikkeeseen josta ne laitetaan maahantuojalle ihmeteltäväksi ja katsotaan saako rahat takaisin vai pitääkö oikein pyytää sitä erikseen puhelimella..

        tarinassa piilee opetus ainakin itselle
        Tätä olen kyllä joskus pohtinut, että miksi se termostaatti ei kestä käyttöä. Kun purin vanhan EGR-termostaatin, niin ei se ollut jumittanut "auki" asentoon, vaan tuntui toimivan mekaanisesti ihan ok? Silti sen täytyi jäädä käytössä hieman auki, koska lämpötila ei noussut tarpeeksi. Onko joku asiaan paremmin vihkiytynyt kyennyt selvittämään, miten nuo yleensä rikkoutuvat? Jumittaako liukuvat osat vai väsyykö jousi tms?
        ex E91 320d käsiaskilla
        ex E46 330dat
        japski
        ranu

        ex E30 316i 4d

        Comment

        • Repe6500
          Newbiemmer
          • Feb 2013
          • 7
          • PKS

          #94
          Laitetaan tähän omasta tilanteesta:

          330 xda 2006 n. 115 tkm

          Pari viikkoa sitten alkoi keltainen tarkasta huikkassuodatinvaloa syttyä joka kerta n. 10 min ajon jälkeen. Aloin tarkastelemaan lämpötilaa salavalikon kautta ja nousi aina n. 89 - 90 asteeseen.

          Tein muutamia pidemipiä motariajoja ja ei vaikutusta (3 x yli 100 km reissua).

          Nyt auto oli ma - ke etupuskurin maalauksessa ja katselin sen jälkeen lämpöjä ja ne nousi 92-93 aluelle + varotusvalo syttyi ihan "normaalisti".

          Perjantaina oli Vierumäki - Turku (ei muutosta), MUTTA perjantaina Turku - Espoo välillä nousi lämmöt 98 ja varoitusvalo ei enään syttynyt? Eli poltto lähti toimimaan.

          Kysymys onko etupuskurin tienoilla jotain anturia tai muuta mikä polttoon vaikuttaa? Tai jos on muuta kommenttia asiaan niin kelpaa kyllä.

          Tulee itellä mieleen kosteusóngelma jossain anturissa tms. Auto on töissä myös sisähallissa joka on n. + 15.

          Huomenna aika varattu koodien lukuun + paineidenmittaus.

          Comment

          • RoopeR
            Bimmer Rookie
            • Jun 2010
            • 71
            • Luvia

            #95
            Dpf

            Nostellaas tätäkin..

            Eli m47n2 320d 06vm

            Millä aineilla porukka liuottanut suodatinta ?

            dpf valo palaa punasena taulussa..

            Kulutus 7,3 !

            Comment

            • jpeltoma
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2004
              • 600
              • pirkanmaa

              #96
              Kunnollinen iso höyrypesuri ja 150 asteinen höyry.
              __________________________________________________ ________________________
              Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

              Comment

              • Kouris
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2005
                • 685

                #97
                Omasta M47N2 -07 poistin dpf:n mutta jätin katin. Mitään valoja ei palanut ennen eikä jälkeen mutta varmuudeksi tuli otettua pois koska bc:ssä oli joku hiukkassuodattimen kuva ja 26000km. Kuvittelin että kilometrimäärä viittaisi siihen kauanko on dpf:n oletettu ikä. Ahdin remontin yhteydssä pönttö piti muutenkin käyttää irti.

                Mitään ohjelmointeja ei tehty. Luulin kyllä että joku vika olisi ilmestynyt poiston jälkeen.

                Tässä autossa dpf pöntön paineen mittaus oli vain ennen pönttöä. Kuvittelisin että nyt poltto ei tapahdu koskaan koska dpf on pois mutta siitä ei ole hajua voiko katti tukkeutua.

                Mutulla menty siis tässä. Pointti oli että mitä sitä pesemään jos sen poistaakin voi ilman sen kummempia lisätöitä.

                Comment

                • Supra^
                  BTCF Member
                  • Jul 2005
                  • 5150
                  • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                  #98
                  Originally posted by Kouris View Post
                  Omasta M47N2 -07 poistin dpf:n mutta jätin katin. Mitään valoja ei palanut ennen eikä jälkeen mutta varmuudeksi tuli otettua pois koska bc:ssä oli joku hiukkassuodattimen kuva ja 26000km. Kuvittelin että kilometrimäärä viittaisi siihen kauanko on dpf:n oletettu ikä. Ahdin remontin yhteydssä pönttö piti muutenkin käyttää irti.

                  Mitään ohjelmointeja ei tehty. Luulin kyllä että joku vika olisi ilmestynyt poiston jälkeen.

                  Tässä autossa dpf pöntön paineen mittaus oli vain ennen pönttöä. Kuvittelisin että nyt poltto ei tapahdu koskaan koska dpf on pois mutta siitä ei ole hajua voiko katti tukkeutua.

                  Mutulla menty siis tässä. Pointti oli että mitä sitä pesemään jos sen poistaakin voi ilman sen kummempia lisätöitä.

                  Kyllä se sitä polttoa kuitenkin yrittää tehdä myös kun tietty kilometrimäärä täyttyy jos ei polttoon vaikuttavia vikakoodeja ole, nimimerkillä dpf:lle+katille annettu hard-deleteä viikko takaperin, vastapaineet 0mbar ja last regeneration 24000m ago.
                  Musti 8HP
                  Nokivasara M47
                  TeiniCoupé DCT
                  E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                  Ex:
                  E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                  Comment

                  • RoopeR
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2010
                    • 71
                    • Luvia

                    #99
                    Originally posted by Supra^ View Post
                    Kyllä se sitä polttoa kuitenkin yrittää tehdä myös kun tietty kilometrimäärä täyttyy jos ei polttoon vaikuttavia vikakoodeja ole, nimimerkillä dpf:lle+katille annettu hard-deleteä viikko takaperin, vastapaineet 0mbar ja last regeneration 24000m ago.


                    Eli voin ottaa dpfn huoletta pois ? Eikä tule ongelmia ?

                    Comment

                    • pouri
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2007
                      • 370
                      • 06 area

                      Taitaa olla ihan tuurissaan onnistuuko poisto ilman softamuutoksia. Näissä kun on niin monta eri versiota olemassa. Joku softa voi olla, ettei välitä paineista niinkään, mutta tietyn kilometrimäärän jälkeen "huomaa" hiukkaspöntön puuttumisen. Mitä tuota poistamaan, jos ongelmia ei ole?

                      Originally posted by RoopeR View Post
                      Eli voin ottaa dpfn huoletta pois ? Eikä tule ongelmia ?
                      Diesel, fuel of satin man

                      Comment

                      • Supra^
                        BTCF Member
                        • Jul 2005
                        • 5150
                        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                        Originally posted by RoopeR View Post
                        Eli voin ottaa dpfn huoletta pois ? Eikä tule ongelmia ?
                        No tuohon en osaa vastata, mutta ei se poltto ilman DPFää ainakaan mitään hyvää saa aikaiseksi.
                        Omasta lähtee kohta myös ohjelmallisesti poltto pois. Tämä on siis vain väliaikainen tilanne dpf:n poiston ja ohjelmallisen poiston välissä, mutta tuli huomattua että polttoa tuo jokatapauksessa yrittää vaikkei vastapaineitakaan olisi.
                        Musti 8HP
                        Nokivasara M47
                        TeiniCoupé DCT
                        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                        Ex:
                        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                        Comment

                        • Kouris
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2005
                          • 685

                          Originally posted by Supra^ View Post
                          Kyllä se sitä polttoa kuitenkin yrittää tehdä myös kun tietty kilometrimäärä täyttyy jos ei polttoon vaikuttavia vikakoodeja ole, nimimerkillä dpf:lle+katille annettu hard-deleteä viikko takaperin, vastapaineet 0mbar ja last regeneration 24000m ago.
                          Jaahas. Pitänee ottaa yhteys Aj tech että poistaa ohjelmasta polton ja samalla egr pois.

                          Oikeastaan olen kyllä ihmetellyt että miksi auto on haissut pahalle ajon jälkeen = poltto ollut päällä.

                          Comment

                          • RoopeR
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2010
                            • 71
                            • Luvia

                            Dpf pesu

                            Dpf puhdistettu kaiken mailman liuottimilla ja tuntuisi että nyt kulutus pysyisi suht normaalissa lukemissa. pori-helsinki-pori-helsinki-turku-pori !

                            5 henkeä kyydissä ja oli reipasta ajoa.kulutus oli 6,2:think

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎