Täällä E60 520d (06) ja lämpeää myös melko lailla hitaasti kovemmalla pakkasella. -20 asteessa pitää ajella n.25-30km, jotta lämmöt nousee n.75 asteeseen (jossa kierrroslukumittarin reuna on noussut 4600 rpm:n). Kyseessä Saksan tuonti, pitäisikö tuossa nyt sitten olla noita vastuksia?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90: Hidas lämpenemään
Collapse
X
-
Alkuun ääneen pohdiskelua:
Ihmettelen näitä lämpöjuttuja. Itselläni lämmöt ajellessa kokolailla tasan 80 oli pakkasta sitten tai ei. Kesätuloksia ei vielä ole. Monella tuntuu lukema olevan tuo samainen 80C. Jotkut meinaa, että sen tarvis olla 90.(?)
Autoni kuitenkin lämpenee mielestäni ihan normaalisti, kulutuskin 6:sen pintaan. Siksi "termarivika" ei oikein kuulosta oikealle... ...tai siis epäilen ettei mitään vikaa olekaan. Jos termari kusis luulis lämmön vaihtuvan enemmän, eikä vakiintuvan "kaikilla samaan" +80C. Muutenkin tuntuisi hurjalle, että näinkin useasta alle 5-vuotiaasta autosta olisi termari paskana. Se kuitenkin on melko yksinkertainen vehjes.
No, onko kellään faktaa siitä, mitä sen salavalikon lukeman pitäisi vakiinnuttuaan olla? Hidas tai nopea lämpeneminen riippuu niin monesta, etten lähde sitä tähän sekoittamaan.Now: 525xd -09
Ex: 330d -07
Ex: 328i -96
Comment
-
-
Originally posted by Kilpuri View PostAlkuun ääneen pohdiskelua:
Ihmettelen näitä lämpöjuttuja. Itselläni lämmöt ajellessa kokolailla tasan 80 oli pakkasta sitten tai ei. Kesätuloksia ei vielä ole. Monella tuntuu lukema olevan tuo samainen 80C. Jotkut meinaa, että sen tarvis olla 90.(?)
Autoni kuitenkin lämpenee mielestäni ihan normaalisti, kulutuskin 6:sen pintaan. Siksi "termarivika" ei oikein kuulosta oikealle... ...tai siis epäilen ettei mitään vikaa olekaan. Jos termari kusis luulis lämmön vaihtuvan enemmän, eikä vakiintuvan "kaikilla samaan" +80C. Muutenkin tuntuisi hurjalle, että näinkin useasta alle 5-vuotiaasta autosta olisi termari paskana. Se kuitenkin on melko yksinkertainen vehjes.
No, onko kellään faktaa siitä, mitä sen salavalikon lukeman pitäisi vakiinnuttuaan olla? Hidas tai nopea lämpeneminen riippuu niin monesta, etten lähde sitä tähän sekoittamaan.
Comment
-
-
Tuskinpa kellään nousee pysyvästi yli 90c:nBMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Originally posted by masiaro View PostMoi!
Minulla on sellainen ongelma uuden BMW 320d E90:n kanssa: se lämmittää erittäin hitaasti. Noin 15min ajomatkan jälkeenkään auto ei ole tarpeeksi lämmintä. Onko ilmastointilaite täyttötarpeessa vai missä vika voi olla?
Auto on tuotu Etelä-Saksasta viime viikonloppuna.
Diesel ei lämpiäkään ilman lohkareita ja webastoja sun muita. Kyllä bensalla on mukava ajella kylmillä - lämpiää.
Comment
-
-
Originally posted by coupe e46 View PostDiesel ei lämpiäkään ilman lohkareita ja webastoja sun muita. Kyllä bensalla on mukava ajella kylmillä - lämpiää.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Originally posted by coupe e46 View Postlämpiää toki joskus, mutta todennäköisesti työmatka on jo päättynyt
Jos näin ei toisilla ole ollettaisi että toisilla on jotain vikaa autossa?
Edellinen TDI Golf oli kyllä kylmä kun pakastearkku eikä sitä saanut lämpeemään kun kaasupohjassa ajamalla.
Työmatkaa on 25km ja jos antaa koko matkan puhaltaa kuuminta mahdollista pitää matkan varrella heittää kalsarisilleen jos meinaa kopissa olla.
Taitaa olla ennakko-asenteita uusia BMW dieseleitä kohtaa?
Vai onko vaan ajettu huoltoa kaipaavilla autoilla ja ihmetelty kun pihalla on lämpimämpää kun autossa sisällä...Last edited by Rubu; 22-12-2009, 07:33.
Comment
-
-
Originally posted by Rubu View PostEn tiedä mikä tässä on se ongelma, mulla tulee lämmintä kabiiniin noin 2min päästä käynnistämisestä.
Jos näin ei toisilla ole ollettaisi että toisilla on jotain vikaa autossa?
Edellinen TDI Golf oli kyllä kylmä kun pakastearkku eikä sitä saanut lämpeemään kun kaasupohjassa ajamalla.
Työmatkaa on 25km ja jos antaa koko matkan puhaltaa kuuminta mahdollista pitää matkan varrella heittää kalsarisilleen jos meinaa kopissa olla.
Taitaa olla ennakko-asenteita uusia BMW dieseleitä kohtaa?
Vai onko vaan ajettu huoltoa kaipaavilla autoilla ja ihmetelty kun pihalla on lämpimämpää kun autossa sisällä...
Nyt kommentoin e46 330d:n puolesta, mutta hitaasti lämpiää. Työmatka kestää n. 40min. Lähden aamuisin lämpimästä tallista ja vasta n. 20min. kohdalla auto puhaltaa ns. kuumaa. Pakkasta oli tänä aamuna 13 astetta.
Vastaavasti töistä lähden kylmällä autolla, ilman mitään lämmityksiä niin moottori saavuttaa täydet lämmöt n. puolen tunnin ajon jälkeen. Vartin saa sitä haaleaa ilmaa hengitellä.
Autosta on tulpattu EGR:n letku, liekkö sillä vaikutusta. Toinen havainto on se, että puhallin tuntuu puhaltavan liian miedosti, vaikka kaikki asennot toimii. En tietenkään ole verrannut tätä toiseen autoon, joten mutua. Henkimaailman asioita....ex E91 320d käsiaskilla
ex E46 330dat
japski
ranu
ex E30 316i 4d
Comment
-
-
Tuo lämpeäminen on surkeaa osassa automerkeissä ja malleissa mutta E9x 320d pitäisi minun kokemusten mukaan puhaltaa lämmintä melko pian käynnistyksen jälkeen vaikka olisi kovempikin pakkanen.
VAG dieseleistä on minulla huonoja kokemuksia lämpeämisen suhteen.
Vanha E39 530d lämpesi myös nopeasti mutta siinä olikin webasto hoitamassa lisälämmitystä.
Comment
-
-
E46 320d lämpenee itsellä ainakin tosi nopeasti. Mitään pahveja yms ei tarte keulassa pitää. Ihan sama onko pakkasta -10 vai -20 niin parin kilsan ajon jälkeen tulee jo täyttä päätä lämmintä kajuuttaanNiin ja lämpömittarin viisari nousee pystyasentoon nopeasti. Parhaimmillaan -29 astetta ja lämmöt pysyy.
Eikä ole siis ole webastoa eikä kyllä ole tarve asentaakkaan. En tiedä onko asiaan mitään vaikutusta, mutta itsellä on suomiauto.
Kyllä teillä jotain vikaa niissä on, jos ei tarkene.
VAG:t on aina olleet pakastearkkuja talvella.Last edited by Antsah; 22-12-2009, 14:33.
Comment
-
Comment