Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90: Hidas lämpenemään

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cor_Major
    Bimmer Rookie
    • Aug 2009
    • 73
    • Finland

    #16
    Täällä E60 520d (06) ja lämpeää myös melko lailla hitaasti kovemmalla pakkasella. -20 asteessa pitää ajella n.25-30km, jotta lämmöt nousee n.75 asteeseen (jossa kierrroslukumittarin reuna on noussut 4600 rpm:n). Kyseessä Saksan tuonti, pitäisikö tuossa nyt sitten olla noita vastuksia?

    Comment

    • herja
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 1649

      #17
      Kuulostaa ennemmin termarivialta, ei ne vastukset kai moottoria lämmitä vaan sitä sisälle puhaltavaa ilmaa?
      Retard Member

      Comment

      • Kilpuri
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2004
        • 831
        • Tampere

        #18
        Alkuun ääneen pohdiskelua:

        Ihmettelen näitä lämpöjuttuja. Itselläni lämmöt ajellessa kokolailla tasan 80 oli pakkasta sitten tai ei. Kesätuloksia ei vielä ole. Monella tuntuu lukema olevan tuo samainen 80C. Jotkut meinaa, että sen tarvis olla 90.(?)

        Autoni kuitenkin lämpenee mielestäni ihan normaalisti, kulutuskin 6:sen pintaan. Siksi "termarivika" ei oikein kuulosta oikealle... ...tai siis epäilen ettei mitään vikaa olekaan. Jos termari kusis luulis lämmön vaihtuvan enemmän, eikä vakiintuvan "kaikilla samaan" +80C. Muutenkin tuntuisi hurjalle, että näinkin useasta alle 5-vuotiaasta autosta olisi termari paskana. Se kuitenkin on melko yksinkertainen vehjes.

        No, onko kellään faktaa siitä, mitä sen salavalikon lukeman pitäisi vakiinnuttuaan olla? Hidas tai nopea lämpeneminen riippuu niin monesta, etten lähde sitä tähän sekoittamaan.
        Now: 525xd -09
        Ex: 330d -07
        Ex: 328i -96

        Comment

        • rasanttu
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2007
          • 530
          • Tuusula

          #19
          Originally posted by Kilpuri View Post
          Alkuun ääneen pohdiskelua:

          Ihmettelen näitä lämpöjuttuja. Itselläni lämmöt ajellessa kokolailla tasan 80 oli pakkasta sitten tai ei. Kesätuloksia ei vielä ole. Monella tuntuu lukema olevan tuo samainen 80C. Jotkut meinaa, että sen tarvis olla 90.(?)

          Autoni kuitenkin lämpenee mielestäni ihan normaalisti, kulutuskin 6:sen pintaan. Siksi "termarivika" ei oikein kuulosta oikealle... ...tai siis epäilen ettei mitään vikaa olekaan. Jos termari kusis luulis lämmön vaihtuvan enemmän, eikä vakiintuvan "kaikilla samaan" +80C. Muutenkin tuntuisi hurjalle, että näinkin useasta alle 5-vuotiaasta autosta olisi termari paskana. Se kuitenkin on melko yksinkertainen vehjes.

          No, onko kellään faktaa siitä, mitä sen salavalikon lukeman pitäisi vakiinnuttuaan olla? Hidas tai nopea lämpeneminen riippuu niin monesta, etten lähde sitä tähän sekoittamaan.
          80'C on turhan vähän. Kyllä pitäisi olla 90'C tai yli.
          Freude am Fahren

          Comment

          • jussi_r
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 1655
            • Nurmijärvi

            #20
            Originally posted by rasanttu View Post
            80'C on turhan vähän. Kyllä pitäisi olla 90'C tai yli.
            Noinkohan on? Käsi pystyyn kenen E9x 330d:ssä lämpö nousee yli 90 C?
            M3 Cabrio Individual
            530d GT xDrive
            GL420 CDI
            ZX-12R

            Comment

            • Rahu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 6464
              • Tuusula

              #21
              Tuskinpa kellään nousee pysyvästi yli 90c:n
              BMW Service
              P.o4oo925441
              [email protected]
              Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
              Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

              Comment

              • Juspa
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 1244
                • Pori

                #22
                Itellä pysyy aika tarkalleen 87C lämmöt. Oli pakkasta tai ei.
                E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                Ex.
                F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                E90 320d -05 Schwartz 2
                E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                E36 352i -91 Diamantschwartz

                Comment

                • coupe e46
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2005
                  • 228
                  • espoo

                  #23
                  Originally posted by masiaro View Post
                  Moi!

                  Minulla on sellainen ongelma uuden BMW 320d E90:n kanssa: se lämmittää erittäin hitaasti. Noin 15min ajomatkan jälkeenkään auto ei ole tarpeeksi lämmintä. Onko ilmastointilaite täyttötarpeessa vai missä vika voi olla?

                  Auto on tuotu Etelä-Saksasta viime viikonloppuna.

                  Diesel ei lämpiäkään ilman lohkareita ja webastoja sun muita. Kyllä bensalla on mukava ajella kylmillä - lämpiää.

                  Comment

                  • Rahu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 6464
                    • Tuusula

                    #24
                    Originally posted by coupe e46 View Post
                    Diesel ei lämpiäkään ilman lohkareita ja webastoja sun muita. Kyllä bensalla on mukava ajella kylmillä - lämpiää.
                    Kyllä se vaan lämpenee ilman noitakin jos kaikki on kunnossa.
                    BMW Service
                    P.o4oo925441
                    [email protected]
                    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                    Comment

                    • coupe e46
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2005
                      • 228
                      • espoo

                      #25
                      Originally posted by Rahu View Post
                      Kyllä se vaan lämpenee ilman noitakin jos kaikki on kunnossa.

                      lämpiää toki joskus, mutta todennäköisesti työmatka on jo päättynyt

                      Comment

                      • Rubu
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2006
                        • 809
                        • Kuopio

                        #26
                        Originally posted by coupe e46 View Post
                        lämpiää toki joskus, mutta todennäköisesti työmatka on jo päättynyt
                        En tiedä mikä tässä on se ongelma, mulla tulee lämmintä kabiiniin noin 2min päästä käynnistämisestä.
                        Jos näin ei toisilla ole ollettaisi että toisilla on jotain vikaa autossa?
                        Edellinen TDI Golf oli kyllä kylmä kun pakastearkku eikä sitä saanut lämpeemään kun kaasupohjassa ajamalla.

                        Työmatkaa on 25km ja jos antaa koko matkan puhaltaa kuuminta mahdollista pitää matkan varrella heittää kalsarisilleen jos meinaa kopissa olla.

                        Taitaa olla ennakko-asenteita uusia BMW dieseleitä kohtaa?
                        Vai onko vaan ajettu huoltoa kaipaavilla autoilla ja ihmetelty kun pihalla on lämpimämpää kun autossa sisällä...
                        Last edited by Rubu; 22-12-2009, 07:33.

                        Comment

                        • Smistik
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2009
                          • 1130
                          • Kanta-Häme

                          #27
                          Originally posted by Rubu View Post
                          En tiedä mikä tässä on se ongelma, mulla tulee lämmintä kabiiniin noin 2min päästä käynnistämisestä.
                          Jos näin ei toisilla ole ollettaisi että toisilla on jotain vikaa autossa?
                          Edellinen TDI Golf oli kyllä kylmä kun pakastearkku eikä sitä saanut lämpeemään kun kaasupohjassa ajamalla.

                          Työmatkaa on 25km ja jos antaa koko matkan puhaltaa kuuminta mahdollista pitää matkan varrella heittää kalsarisilleen jos meinaa kopissa olla.

                          Taitaa olla ennakko-asenteita uusia BMW dieseleitä kohtaa?
                          Vai onko vaan ajettu huoltoa kaipaavilla autoilla ja ihmetelty kun pihalla on lämpimämpää kun autossa sisällä...

                          Nyt kommentoin e46 330d:n puolesta, mutta hitaasti lämpiää. Työmatka kestää n. 40min. Lähden aamuisin lämpimästä tallista ja vasta n. 20min. kohdalla auto puhaltaa ns. kuumaa. Pakkasta oli tänä aamuna 13 astetta.

                          Vastaavasti töistä lähden kylmällä autolla, ilman mitään lämmityksiä niin moottori saavuttaa täydet lämmöt n. puolen tunnin ajon jälkeen. Vartin saa sitä haaleaa ilmaa hengitellä.

                          Autosta on tulpattu EGR:n letku, liekkö sillä vaikutusta. Toinen havainto on se, että puhallin tuntuu puhaltavan liian miedosti, vaikka kaikki asennot toimii. En tietenkään ole verrannut tätä toiseen autoon, joten mutua. Henkimaailman asioita....
                          ex E91 320d käsiaskilla
                          ex E46 330dat
                          japski
                          ranu

                          ex E30 316i 4d

                          Comment

                          • Rubu
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2006
                            • 809
                            • Kuopio

                            #28
                            Tuo lämpeäminen on surkeaa osassa automerkeissä ja malleissa mutta E9x 320d pitäisi minun kokemusten mukaan puhaltaa lämmintä melko pian käynnistyksen jälkeen vaikka olisi kovempikin pakkanen.

                            VAG dieseleistä on minulla huonoja kokemuksia lämpeämisen suhteen.
                            Vanha E39 530d lämpesi myös nopeasti mutta siinä olikin webasto hoitamassa lisälämmitystä.

                            Comment

                            • Antsah
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2009
                              • 1776
                              • Oulu

                              #29
                              E46 320d lämpenee itsellä ainakin tosi nopeasti. Mitään pahveja yms ei tarte keulassa pitää. Ihan sama onko pakkasta -10 vai -20 niin parin kilsan ajon jälkeen tulee jo täyttä päätä lämmintä kajuuttaan Niin ja lämpömittarin viisari nousee pystyasentoon nopeasti. Parhaimmillaan -29 astetta ja lämmöt pysyy.

                              Eikä ole siis ole webastoa eikä kyllä ole tarve asentaakkaan. En tiedä onko asiaan mitään vaikutusta, mutta itsellä on suomiauto.

                              Kyllä teillä jotain vikaa niissä on, jos ei tarkene.

                              VAG:t on aina olleet pakastearkkuja talvella.
                              Last edited by Antsah; 22-12-2009, 14:33.

                              Comment

                              • Rubu
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2006
                                • 809
                                • Kuopio

                                #30
                                Originally posted by Smistik View Post

                                Autosta on tulpattu EGR:n letku, liekkö sillä vaikutusta.
                                EGR:n pois käytöstä poisto vaikuttaa lämpeämiseen ainakin VAGinoissa.
                                Epäilisin että myös penareissa sama homma.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎