Announcement

Collapse
No announcement yet.

E92 M3 19" rengassarja > 335CiA:iin ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • b mutteri kasa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 1462
    • Area 03

    #16
    Itsellä oli tuo sama takavanne 19x9,5 ET 30,renkaana 265/30 niin sedanissa kuin nykyisessä coupessa,eikä mitään ongelmaa.

    Mitä itse mittailin coupea,niin ET 25 olis vielä mielestäni mahdollinen...tiedä sitten miten ajossa käyttäytyy,jos E90:ssä ET 24 raapi pahasti.
    BMW F11 530 dA VOLL
    Carbon-schwarz Metallic

    BMW E30 325i Sport

    Comment

    • coupe e46
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2005
      • 228
      • espoo

      #17
      Originally posted by haba View Post
      Itse kokeilin E90 taakse 9,5x19" , et 40 ja 255/30 rengas, siihen sitten 16mm spaceriä, eli et 24: raapi aika huolella lokariin, vaihto 5mm spaceriin ja seuraavana kesänä 265/30 rengas niin ei ongelmaa ja et silloin siis 35 ja auto reilusti madallettu. Eli alle et 30 voi tehdä tiukkaa, coupessa toki saattaa olla vähän enemmän tilaa kun sedanissa..


      coupessa on vähemmän tilaa kuin sedanissa ja farkussa. jenkkisivustoilla, jossa virityksiä ja massaa riittää, suosittelevat 3 pykälää isompaa et:tä E92 kuin E90/E91. kaikkihan riippuu, niin kuin sinunkin tapauksessa varmaan, kuinka linttaan auto on laskettu. tehtaan sport alustalla tuo takavanne 9,5" X 19" ET30 265/30 niin tilaa on yllin kyllin. ET27 menee myös, siitä alaspäin alkaa ilmeisesti rajat tulemaan vastaan taas kerran riippuen madalluksesta, rengasmerkistä ja mahdollisista kaarien mankeloinneista, jolloin tilaa syntyy.

      lisäyksenä askin toimiseen mikäli ylikokorenkaita (siis kehältään) niin jenkeissä pitäisi olla aika monen poitsun laatikot ym. sekaisin, koska nehän laittaa surutta alle E60 kokoluokan ym. kumeja ja ei kai siellä ongelmia ole syntynyt....

      Comment

      • b mutteri kasa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 1462
        • Area 03

        #18
        Tuskin se laatikko menee sekaisin ym.Hemi tuolla mainitsikin,kun vierintäkehää kasvatetaan,niin kaikki ei välttämättä toimi niin kuin on suunniteltu toimivan...

        Nää ET jutut on aina kinkkisiä ja kokeilemalla se selviää.Paikallaan voi hyvinikin näyttää että tilaa on,mutta ajossa sitten rapsii kiinni.Itse nyt ainakin yritän sillä 9,5 ET 25 coupen taakse keväällä.Sitten on ainakin täysin faktaa mitä sinne mahtuu tai ei mahdu
        BMW F11 530 dA VOLL
        Carbon-schwarz Metallic

        BMW E30 325i Sport

        Comment

        • coupe e46
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2005
          • 228
          • espoo

          #19
          Originally posted by b mutteri kasa View Post
          Tuskin se laatikko menee sekaisin ym.Hemi tuolla mainitsikin,kun vierintäkehää kasvatetaan,niin kaikki ei välttämättä toimi niin kuin on suunniteltu toimivan...

          Nää ET jutut on aina kinkkisiä ja kokeilemalla se selviää.Paikallaan voi hyvinikin näyttää että tilaa on,mutta ajossa sitten rapsii kiinni.Itse nyt ainakin yritän sillä 9,5 ET 25 coupen taakse keväällä.Sitten on ainakin täysin faktaa mitä sinne mahtuu tai ei mahdu
          mitä vannetta olet lykkäämässä sinne ?

          Comment

          • haba
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2003
            • 723
            • Helsinki

            #20
            Jep, monesta tekijästä kiinni. Omassa E90 oli aika balanssissa siis madallus, eli renkaan ja kaaren väliin ei jäänyt tyhjää, mutta ei siis mitään tappi madallalusta kuitenkaan, söi kuitenkin sisälokaria kunnolla kun oli toi ET24. Itsekkin ajattelin E92 M3 vanteita omaan coupeen, mutta ei innosta lähteä mankeloimaan uutta autoa ja kuuntelemaan mahdollista raapimista

            Comment

            • b mutteri kasa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 1462
              • Area 03

              #21
              Originally posted by coupe e46 View Post
              mitä vannetta olet lykkäämässä sinne ?
              Siis minulla oli viime kesänä(jo pari kesää,kun olivat E90:säkin) Breytonin Spiritit 19x9,0 ET 35 ja 19x9,5 ET 30

              Omaan silmään sais takavanne tulla hieman enemmän ulos,juurikin sen 5-10 mm
              BMW F11 530 dA VOLL
              Carbon-schwarz Metallic

              BMW E30 325i Sport

              Comment

              • JNIJNI
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2006
                • 1485

                #22
                Originally posted by b mutteri kasa View Post
                Siis minulla oli viime kesänä(jo pari kesää,kun olivat E90:säkin) Breytonin Spiritit 19x9,0 ET 35 ja 19x9,5 ET 30

                Omaan silmään sais takavanne tulla hieman enemmän ulos,juurikin sen 5-10 mm
                Itse kokeilen E91:een 19x9,5 ET22 keväällä. Raportoidaan sitäkin sitten.
                G21 LCI 330e xDrive 2022
                E93 M3

                Comment

                • ++500Nm
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2006
                  • 1356
                  • Turus nykyää

                  #23
                  Originally posted by haba View Post
                  Itse kokeilin E90 taakse 9,5x19" , et 40 ja 255/30 rengas, siihen sitten 16mm spaceriä, eli et 24: raapi aika huolella lokariin, vaihto 5mm spaceriin ja seuraavana kesänä 265/30 rengas niin ei ongelmaa ja et silloin siis 35 ja auto reilusti madallettu. Eli alle et 30 voi tehdä tiukkaa, coupessa toki saattaa olla vähän enemmän tilaa kun sedanissa..
                  Originally posted by b mutteri kasa View Post
                  Itsellä oli tuo sama takavanne 19x9,5 ET 30,renkaana 265/30 niin sedanissa kuin nykyisessä coupessa,eikä mitään ongelmaa.

                  Mitä itse mittailin coupea,niin ET 25 olis vielä mielestäni mahdollinen...tiedä sitten miten ajossa käyttäytyy,jos E90:ssä ET 24 raapi pahasti.
                  Okei
                  Nyt oli vanteet tullut liikkeeseen. Renkaat on kuin onkin 225/35-19 ja 255/30-19 eli halkaisija täsmää.
                  Tuo ET-asia onkin sitten kinkkinen.
                  Jos 265 + ET30 menee heittämällä, niin ei kai 255 + ET23 voi olla ongelma...?
                  Täytyy kysyä onko ne ollut siinä alla (edellinen vaihtanut 20" > 19").
                  Tai sitten ostaa ilman sitä vannesarjaa, mutta hinnassa se tuskin näkyy riittävästi...
                  Esim.
                  Rengaskauppa.net tarjoaa 9,5X19 ET28 (AEZ LASCAR)
                  Blow My Whistle

                  Comment

                  • Convertible
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2003
                    • 2638
                    • Turku

                    #24
                    Mulla on BBS LM 10 x 19" ET 25 takana omassa E90, eikä ota kiinni. Alla kuvia.

                    F25 X3 35d
                    E87 118i
                    E46 330ti
                    E46 M3
                    E30 M3
                    E30 M3 Convertible
                    Z3 Roadster

                    Comment

                    • b mutteri kasa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 1462
                      • Area 03

                      #25
                      Originally posted by Convertible View Post
                      Mulla on BBS LM 10 x 19" ET 25 takana omassa E90, eikä ota kiinni. Alla kuvia.

                      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=157592&page=5
                      Tuon kuvan itsekkin näin,niin enpä uskois että esim.coupessa olis 19x9,5 et 25/24 ongelma...tiedä sitten,keväällä ton sitten näkee
                      Last edited by b mutteri kasa; 12-02-2010, 10:27.
                      BMW F11 530 dA VOLL
                      Carbon-schwarz Metallic

                      BMW E30 325i Sport

                      Comment

                      • coupe e46
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2005
                        • 228
                        • espoo

                        #26
                        Originally posted by Convertible View Post
                        Mulla on BBS LM 10 x 19" ET 25 takana omassa E90, eikä ota kiinni. Alla kuvia.

                        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=157592&page=5

                        Jos 10" levee ET25 ei ota kiinni, se tarkoittaa, että 9,5" vanteessa ET voi olla 19 !

                        Onko sulla kaaret mankeloitu ? Mikä alusta ? Mikä kumi takana ?
                        Last edited by coupe e46; 12-02-2010, 14:45.

                        Comment

                        • Convertible
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2003
                          • 2638
                          • Turku

                          #27
                          Originally posted by coupe e46 View Post
                          Jos 10" levee ET25 ei ota kiinni, se tarkoittaa, että 9,5" vanteessa ET voi olla 19 !

                          Onko sulla kaaret mankeloitu ? Mikä alusta ? Mikä kumi takana ?
                          Ei ole mankeloitu, vaan ihan orkkis kaaret. Orkkis M paketin alusta, (joka on tosi matala ja kova) kumit on 235/35 ja 265/30.
                          Last edited by Convertible; 12-02-2010, 20:11.
                          F25 X3 35d
                          E87 118i
                          E46 330ti
                          E46 M3
                          E30 M3
                          E30 M3 Convertible
                          Z3 Roadster

                          Comment

                          • Pry
                            Newbiemmer
                            • Mar 2007
                            • 9

                            #28
                            Originally posted by b mutteri kasa View Post
                            Sitä itsekkin meinasin tuolla aikasemmin kirjoittaa,että ehdota myyjälle että hommaa sulle siihen sopivat kumit.

                            E90/92 M3 vanne specsi:

                            Etu 18x8.5 +29mm Taka 18x9.5 +23mm
                            Etu 19x8.5 +29mm Taka 19x9.5 +23mm

                            uskoisin että menee ET:n puolesta.Tosin kun topicin aloittaja puhui "reilusta" madalluksesta,niin takana voi tulla ahdasta...jopa ilman madallusta...

                            Vaikea sitä tässä on ihan optimaalisesti spekuloida,raapiko,jos raapii kuinka paljon jne.Kokeilemalla se selviää.

                            Itsellä on takana 19x9,5 ET 30 ja ensi kesänä aion pienentää ET:tä spacereillä 20-25...mutta autossa M-sport alusta.
                            Olen todella, todella yllättynyt jos M3:n vanteet mahtuvat ET:n puolesta pörimään raapimatta E92:ssa.
                            Kuulemma tuo 19x9.5 ET30 takana alkaa olemaan aika äärirajoilla E92:ssa ja maksimi rengasleveydeksi suositellaan 265 mm. 275 leveillä on ottanut jo kiinni pompuissa, tietysti vähän rengasmallikohtaistakin.

                            Varmasti menee mankeloinniksi M3:n vanteilla.

                            Comment

                            • coupe e46
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2005
                              • 228
                              • espoo

                              #29
                              Originally posted by Convertible View Post
                              Ei ole mankeloitu, vaan ihan orkkis kaaret. Orkkis M paketin alusta, (joka on tosi matala ja kova) kumit on 235/35 ja 265/30.

                              tuossa on pari kuvaa tehtaan urheilualustalla breyton flame 9,5" ET30 takavanteesta, joten kai tuossa vielä 11mm on varaa tulla ulos ja joustovaraa pystysuunnassakin riittää kuten toisesta kuvasta näkee.

                              toi kovuus on suhteellista, mutta ei se kyllä tosi matala ole, urheilualustahan on laskettu normialustasta vain 15mm.

                              40-50mm lasketut alustat ovat tosi matalia ja varmaan paukkukovia. siitä voi olla ajonautinto kaukana.....
                              Attached Files

                              Comment

                              • Convertible
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2003
                                • 2638
                                • Turku

                                #30
                                Originally posted by coupe e46 View Post
                                tuossa on pari kuvaa tehtaan urheilualustalla breyton flame 9,5" ET30 takavanteesta, joten kai tuossa vielä 11mm on varaa tulla ulos ja joustovaraa pystysuunnassakin riittää kuten toisesta kuvasta näkee.

                                toi kovuus on suhteellista, mutta ei se kyllä tosi matala ole, urheilualustahan on laskettu normialustasta vain 15mm.

                                40-50mm lasketut alustat ovat tosi matalia ja varmaan paukkukovia. siitä voi olla ajonautinto kaukana.....
                                Mulla oli ennen E46 M3 ja siinä oli enemmän maavaraa ja se oli myös pehmeämpi. Tuossa vaimon E46 330ssa on kanssaa m paketti, mutta se on ihan normaaliauton tuntuinen vettrattuna E90een.

                                Jotenkin tuo sinun autosi näyttää korkemammalta, kun omani?
                                F25 X3 35d
                                E87 118i
                                E46 330ti
                                E46 M3
                                E30 M3
                                E30 M3 Convertible
                                Z3 Roadster

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎