Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 330dA ei kulje..?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tanppu
    Bimmer Rookie
    • May 2008
    • 169
    • Vantaa

    E90 330dA ei kulje..?

    vaihdettiin tossa uus ilmansuodatin vanhan tilalle, samaan koteloon uus kortsu. ennen softausta niin aateltiin laittaa kiinni lisä tehojen toivossa. vakio suodattimella ei oo ollu mitään häikkää.

    ongelman kuvaus, ahtaa liian aikasin ja heti täysillä mut ei kulje mihinkään. ei tyhjäkäyntiongelmia yms. ja ei heti kiinnostas lähtee vaihtelee vanhaa takas.
    Ex vehkeet..
    X5 40d E70, 535iA F10, 335iA E92, M5 E60, 335iA E92, 330iA E90 LCI, 330xiA E91, 123d E82, 330dA E90, 30dA E39, Evo V (aivopieru), 328i E46, 325i E36
  • tanppu
    Bimmer Rookie
    • May 2008
    • 169
    • Vantaa

    #2
    Mjoo, maffi irti ni nyt toimii o.O? Mitä haittoja siitä on ku se ei oo kiinni?
    Ex vehkeet..
    X5 40d E70, 535iA F10, 335iA E92, M5 E60, 335iA E92, 330iA E90 LCI, 330xiA E91, 123d E82, 330dA E90, 30dA E39, Evo V (aivopieru), 328i E46, 325i E36

    Comment

    • Esal
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2009
      • 1344
      • Lempäälä

      #3
      Originally posted by tanppu View Post
      Mjoo, maffi irti ni nyt toimii o.O? Mitä haittoja siitä on ku se ei oo kiinni?
      No, kyllähän tehoja pitäisi puuttua kun moottorinohjaus käyttää ns. tehdaskarttoja ilmanmäärän arvoihin. Saattaahan se 320d:lle vielä pärjätä maffi irti.
      *** E53 X5 3.0d 2005 ***

      Comment

      • Kurre
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2003
        • 384
        • Veteli

        #4
        Originally posted by tanppu View Post
        Mjoo, maffi irti ni nyt toimii o.O? Mitä haittoja siitä on ku se ei oo kiinni?
        MAF irrallaan moottorinohjaus toimii ns. varaohjelmalla, eli ts. kaikkia tehoja ei ole käytettävissä. Suosittelen seuraavaksi suuntaamaan piuhan päähän ja lukemaan livedataa jolloin näkee tarkemmin mikä siellä voisi oireilla..
        sigpic
        Nykyiset: BMW E91 320dA -11, E46 320d -02, BMW E30 M50 projekti
        ex: BMW E91 320dA -08, MB E200cdi -06, E36 316i -96, E30 316i -89

        Comment

        • tanppu
          Bimmer Rookie
          • May 2008
          • 169
          • Vantaa

          #5
          Originally posted by Kurre View Post
          MAF irrallaan moottorinohjaus toimii ns. varaohjelmalla, eli ts. kaikkia tehoja ei ole käytettävissä. Suosittelen seuraavaksi suuntaamaan piuhan päähän ja lukemaan livedataa jolloin näkee tarkemmin mikä siellä voisi oireilla..
          no siis..
          maf kiinni --> ei toimi
          maf ierti --> toimii ?

          ja ite en huomaa mitään eroa vanhaan suodattimeen+maffiin kun sen että kaasu reagoi 150% paremmin, silloin kun maf on irti, joten millanen tehoja alentava ohjelma siel on nyt?


          ja keneltä pkseudulla vois kysellä maffin uudelleen mappausta?
          Ex vehkeet..
          X5 40d E70, 535iA F10, 335iA E92, M5 E60, 335iA E92, 330iA E90 LCI, 330xiA E91, 123d E82, 330dA E90, 30dA E39, Evo V (aivopieru), 328i E46, 325i E36

          Comment

          • Kurre
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2003
            • 384
            • Veteli

            #6
            Originally posted by tanppu View Post
            no siis..
            maf kiinni --> ei toimi
            maf ierti --> toimii ?

            ja ite en huomaa mitään eroa vanhaan suodattimeen+maffiin kun sen että kaasu reagoi 150% paremmin, silloin kun maf on irti, joten millanen tehoja alentava ohjelma siel on nyt?


            ja keneltä pkseudulla vois kysellä maffin uudelleen mappausta?
            Eli jos oletetaan, että MAF on hajalla, niin MAF antaa piuha kiinni sen verran väärää tietoa moottoriin menevästä ilmamassasta moottorinohjaukselle, että tehot tippuvat sen seuraksena. MAFfin piuha irti varaohjelmalla ohjaus (laskennallinen arvo saatavilla olevien tietojen mukaan) on lähempänä oikeaa jolloin tehot lisääntyvät. Sitten kun MAF on täysillä mukana niin ohjaus on 100% mitä pitääkin ja tehot samaten.

            Olipas hankalasti selitetty, mut ehkä se vähän auttaisi Mutta tosiaan piuhan päässä tämänkin suhteen tulee viisaammaksi

            pk-seudun tyypit varmaan ilmottautuvat sulle ko. asian suhteen..heitä kyllä täällä useampi pyörii
            sigpic
            Nykyiset: BMW E91 320dA -11, E46 320d -02, BMW E30 M50 projekti
            ex: BMW E91 320dA -08, MB E200cdi -06, E36 316i -96, E30 316i -89

            Comment

            • tanppu
              Bimmer Rookie
              • May 2008
              • 169
              • Vantaa

              #7
              Originally posted by Kurre View Post
              Eli jos oletetaan, että MAF on hajalla, niin MAF antaa piuha kiinni sen verran väärää tietoa moottoriin menevästä ilmamassasta moottorinohjaukselle, että tehot tippuvat sen seuraksena. MAFfin piuha irti varaohjelmalla ohjaus (laskennallinen arvo saatavilla olevien tietojen mukaan) on lähempänä oikeaa jolloin tehot lisääntyvät. Sitten kun MAF on täysillä mukana niin ohjaus on 100% mitä pitääkin ja tehot samaten.

              Olipas hankalasti selitetty, mut ehkä se vähän auttaisi Mutta tosiaan piuhan päässä tämänkin suhteen tulee viisaammaksi

              pk-seudun tyypit varmaan ilmottautuvat sulle ko. asian suhteen..heitä kyllä täällä useampi pyörii
              uskon että maf ei ole rikki vaan vika on tossa paremmin virtaavassa suodattimessa. koska auto toimi moitteettomasti ennen suodattimen vaihtoa, heti vaihdon jälkeen alko reistailemaan ja sit otettiin maffi irti ja heti alko toimimaan.. mut juu, selventävä vastaus :p


              eli siis, mappausinzinöörit voi ilmoittautua privaan puh.nron kanssa niin alan hätyyttelemään :p
              Ex vehkeet..
              X5 40d E70, 535iA F10, 335iA E92, M5 E60, 335iA E92, 330iA E90 LCI, 330xiA E91, 123d E82, 330dA E90, 30dA E39, Evo V (aivopieru), 328i E46, 325i E36

              Comment

              • Esal
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2009
                • 1344
                • Lempäälä

                #8
                Originally posted by tanppu View Post
                uskon että maf ei ole rikki vaan vika on tossa paremmin virtaavassa suodattimessa. koska auto toimi moitteettomasti ennen suodattimen vaihtoa, heti vaihdon jälkeen alko reistailemaan ja sit otettiin maffi irti ja heti alko toimimaan.. mut juu, selventävä vastaus :p
                Miksi se suodatin pitäisi muuttaa? Ei sieltä ilman pitäisi loppua 2260 turbolla, suuttimet loppuu ensin, sitten rail-pumppu. Näin on viisaammat kirjoitellut.
                *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                Comment

                • Matson^
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2008
                  • 2113
                  • Seinäjoki

                  #9
                  Ei muutakuin marmorilta uutta OEM-suodatinta niin ongelmat katoaa 99% varmuudella.

                  "Tuning" suodattimilla on näistä m57 ja m47 eri versioista tapauksesta riippuen penkitetty aina ~10-40hv vähemmän kuin vakiosta + jossain tapauksissa mitä ihmeellisempiä oireita auton toiminnassa, kuten sinulla.
                  Turboteciltä mm. kuulin monta tarinaa aiheesta ja itse olin vierestä seuraamassa kun 535:sesta penkitettiin vakio koteloon asennettavalla vapaavirtaussuodattimella paljon vähemmän kuin mitä pitäisi olla. Lainasin omasta autosta 500km ajetun OEM suodattimen ja kas kummaa, kadonneet lampaat alkoi löytyä

                  edit. ilmamäärämittarin johto irti auto tosiaan toimii "varaohjelmalla" jo vähän paremmin mutta ei missään tapauksessa kunnolla, vaan voimaa puuttuu edelleen.
                  Last edited by Matson^; 19-05-2010, 15:34.
                  | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                  | Nissan Navara TREK-1 |
                  ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                  Comment

                  • tanppu
                    Bimmer Rookie
                    • May 2008
                    • 169
                    • Vantaa

                    #10
                    Mä taas oon kuullu ja nähny ihan eri dataa o.o

                    Kyseisen suodattimen kanssa minkä kävin hakemassa niin on penkitetty saman vuotisesta 330dA:sta 21hv ja 39nm enemmän kuin vakio suodattimella. Samasta paikasta kysellessä ilmeni että ne on ne motonetin "vapaa"virtaus suodattimet mitkä laskee tehoja. o,o;? Sama koskee myös Pipecrossin niitä vaahtomuovipaskoja. Kyseisestä autosta otettiin muuten sillon irti 288hp ja 651nm.

                    Sama suodatin -> 320d -> pysy about samoissa, 3hv ja 5nm
                    Sama suodatin -> 330d -> 21hv 39nm
                    Sama suodatin -> 535d -> 23hv 41nm
                    Sama suodatin -> 123d -> 18hv 33nm

                    Samankaltainen suodatin -> 335ci -> 33hv 28nm
                    Ex vehkeet..
                    X5 40d E70, 535iA F10, 335iA E92, M5 E60, 335iA E92, 330iA E90 LCI, 330xiA E91, 123d E82, 330dA E90, 30dA E39, Evo V (aivopieru), 328i E46, 325i E36

                    Comment

                    • jube9
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2004
                      • 78
                      • Turku

                      #11
                      Kato nyt ettei sen uuden suodattimen sisälle oo jääny mitään kiinnitykseen tarkoitettua klemmaria, sekoittaa koko ilmamassamittarin toiminnan... ei olis ensimmäinen mikä on tullu vastaan...

                      Comment

                      • tanppu
                        Bimmer Rookie
                        • May 2008
                        • 169
                        • Vantaa

                        #12
                        Originally posted by jube9 View Post
                        Kato nyt ettei sen uuden suodattimen sisälle oo jääny mitään kiinnitykseen tarkoitettua klemmaria, sekoittaa koko ilmamassamittarin toiminnan... ei olis ensimmäinen mikä on tullu vastaan...

                        ei, kyl se klemmari käytettiin uuden kiinnitykseen :p
                        Ex vehkeet..
                        X5 40d E70, 535iA F10, 335iA E92, M5 E60, 335iA E92, 330iA E90 LCI, 330xiA E91, 123d E82, 330dA E90, 30dA E39, Evo V (aivopieru), 328i E46, 325i E36

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #13
                          Originally posted by tanppu View Post
                          Mä taas oon kuullu ja nähny ihan eri dataa o.o

                          Kyseisen suodattimen kanssa minkä kävin hakemassa niin on penkitetty saman vuotisesta 330dA:sta 21hv ja 39nm enemmän kuin vakio suodattimella. Samasta paikasta kysellessä ilmeni että ne on ne motonetin "vapaa"virtaus suodattimet mitkä laskee tehoja. o,o;? Sama koskee myös Pipecrossin niitä vaahtomuovipaskoja. Kyseisestä autosta otettiin muuten sillon irti 288hp ja 651nm.

                          Sama suodatin -> 320d -> pysy about samoissa, 3hv ja 5nm
                          Sama suodatin -> 330d -> 21hv 39nm
                          Sama suodatin -> 535d -> 23hv 41nm
                          Sama suodatin -> 123d -> 18hv 33nm

                          Samankaltainen suodatin -> 335ci -> 33hv 28nm
                          Paskapuhetta, as in total crap. Suodattimen vaihdolla ei noiden dieseleiden tehot niin paljoa nouse, että ei menisi mittaustoleranssien piikkiin. Yllätyitkö, kun juuri kyseisen firman markkinoima suodatin on ylivoimaisen hyvä ja muut ovat juuri läpipaskoja joilla tehot putoaa ym.?
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • tanppu
                            Bimmer Rookie
                            • May 2008
                            • 169
                            • Vantaa

                            #14
                            Originally posted by Cell View Post
                            Paskapuhetta, as in total crap. Suodattimen vaihdolla ei noiden dieseleiden tehot niin paljoa nouse, että ei menisi mittaustoleranssien piikkiin. Yllätyitkö, kun juuri kyseisen firman markkinoima suodatin on ylivoimaisen hyvä ja muut ovat juuri läpipaskoja joilla tehot putoaa ym.?

                            eikun ihan todettua faktaa pajalla jossa penkissä softauksen jälkeen testattu. emmä noihin valmistajin omiin paskoihin usko, emmä nyt niin kivi oo vaik yleensä nukunki muitten kivien joukossa.
                            Ex vehkeet..
                            X5 40d E70, 535iA F10, 335iA E92, M5 E60, 335iA E92, 330iA E90 LCI, 330xiA E91, 123d E82, 330dA E90, 30dA E39, Evo V (aivopieru), 328i E46, 325i E36

                            Comment

                            • Bouma
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2007
                              • 3108
                              • Tampere

                              #15
                              Originally posted by Cell View Post
                              Paskapuhetta, as in total crap. Suodattimen vaihdolla ei noiden dieseleiden tehot niin paljoa nouse, että ei menisi mittaustoleranssien piikkiin. Yllätyitkö, kun juuri kyseisen firman markkinoima suodatin on ylivoimaisen hyvä ja muut ovat juuri läpipaskoja joilla tehot putoaa ym.?
                              Ihan samoilla linjoilla Cell:in kanssa. Täyttä paskaa nuo tehojen nousut ilmansuodattimen vaihdolla. Mitä turhaa enää autoa lastuttaa esim. Karalalla 800-900€ hintaan kun 100€ ilmansuodattimella saa lähes samat hevosvoimat(no ei nyt ihan mut kuitenkin). Haha mitä bullshittiä....

                              Tanppu vois nyt oikeesti miettiä hieman ja käydä hakee se OEM suodatin. Eikö tuo nyt ole aika selvä jos auto alkoi temppuileen välittömästi suodattimen vaihdon jälkeen...........
                              MB CLS-12 350CGI AMG

                              MYSTINEN.FI

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎