Vieläkään mitään ideoita mitä yhteistä näillä 1,3,5 sylintereilä voisi olla?Miten just joka toinen käy kylmänä huonosti?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E9x 325i Tehoja kateissa??
Collapse
X
-
Omaan silmään tuo filtered rough running -video varsinkin kylmänä näyttää aika erikoiselta. Eikös tuossa ole lukemat aivan hukassa joka pytyllä, ei pelkästään 1-3-5. Kovasti heiluvat arvot edes-takas ja huutomerkkiä puskee joka pytyllä. Myös lämpimänä näyttää yllättävän "epästabiililta". Voin ajaa tuota samaa testiä omalla N53-padalla kunhan ehdin niin saadaan vertailudataa.
Oma arvaukseni (jos on varmaa että sekä tulpat että puolat ovat kunnossa): Vika ei ole sytytyksessä. Yhtä lailla misfiret / "rough running" voivat tulla muista palotapahtumaan liittyvistä elementeistä: Polttoaine, ilma ja niiden oikea suhde. Jos polttoainepuolta miettii, hiipii ajatuksiin kuuluisat HPFP- ja suutinviat, tai muu bensan saantiin liittyvä ongelma. Pystyisiköhän HPFP-puolen probleemia analysoimaan bensa/railipainetta monitoroimalla (?). Tietysti MAF-vika, asentotunnistin-vika jne. varmaan mahdollisia myös, mutta niistä varmaan jäisi koodi.
Comment
-
-
Originally posted by dumo View PostOmaan silmään tuo filtered rough running -video varsinkin kylmänä näyttää aika erikoiselta. Eikös tuossa ole lukemat aivan hukassa joka pytyllä, ei pelkästään 1-3-5. Kovasti heiluvat arvot edes-takas ja huutomerkkiä puskee joka pytyllä. Myös lämpimänä näyttää yllättävän "epästabiililta". Voin ajaa tuota samaa testiä omalla N53-padalla kunhan ehdin niin saadaan vertailudataa.
Tuota olisi hienoa verrata ehjän arvoihin vaikka ei se vikaa autostani kerrokkaan.Kiitos siis jo etukäteen!
Oma arvaukseni (jos on varmaa että sekä tulpat että puolat ovat kunnossa): Vika ei ole sytytyksessä. Yhtä lailla misfiret / "rough running" voivat tulla muista palotapahtumaan liittyvistä elementeistä: Polttoaine, ilma ja niiden oikea suhde. Jos polttoainepuolta miettii, hiipii ajatuksiin kuuluisat HPFP- ja suutinviat, tai muu bensan saantiin liittyvä ongelma. Pystyisiköhän HPFP-puolen probleemia analysoimaan bensa/railipainetta monitoroimalla (?). Tietysti MAF-vika, asentotunnistin-vika jne. varmaan mahdollisia myös, mutta niistä varmaan jäisi koodi.
Mikä hpfp?Suuttimia ei ole vaihdettu.Paine anturi testattiin Benkaralla keväällä.Oontuota asento anturia miettinyt kans mut antaako se koodin?Tämä eikoodeja ole antanut kuin NOX sensorille keväällä ja siitä lähdettiin liikkeelle..e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
Ex.
e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
e91 325i 2009 lci SaphireBlack
e91 325i 2005 ArktisMetal
e46 320ci 2001 TobassBlue
e39 523i 1996 AlpinWhite 2
S1000rr 2010 Thunder grey
Comment
-
-
Originally posted by DualfunMuuttuuko kylmäkäynti yhtään (edes hetkellisesti) mikäli olet nollannut adaptaatiot? (kaikki!)e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
Ex.
e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
e91 325i 2009 lci SaphireBlack
e91 325i 2005 ArktisMetal
e46 320ci 2001 TobassBlue
e39 523i 1996 AlpinWhite 2
S1000rr 2010 Thunder grey
Comment
-
-
HPFP on polttoaineen korkeapainepumppu, tyyppivika erityisesti N54-koneissa, mutta myös N53. Suuttimet myös tyyppivika ja niistä on vissiin joskus ollut kampanjakin (?).
Adaptaatioiden nollaus on MAF:n irrottamisen ohella standardijuttuja jotka kannattaa kokeilla ennen mitään kalliita korjauksia.
Comment
-
-
Muistelisin että bmw:n tietokannassa oli merkintä,että korkeapaine pumppu olisi vaihdettu auton ollessa ruotsissa.Suuttimissa ei vaihto merkintää ja kesällä kyselin avoinna olevista kampajoista.Niitä ei ollut :(
Kun joku osaisi tuon adaptaation nollailla yms jutun nollata niin voisn siitä kyllä maksaa kun läheltä löytäisi..e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
Ex.
e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
e91 325i 2009 lci SaphireBlack
e91 325i 2005 ArktisMetal
e46 320ci 2001 TobassBlue
e39 523i 1996 AlpinWhite 2
S1000rr 2010 Thunder grey
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostJep, suutinkampanja taitaa olla N53 koneisiin.e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
Ex.
e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
e91 325i 2009 lci SaphireBlack
e91 325i 2005 ArktisMetal
e46 320ci 2001 TobassBlue
e39 523i 1996 AlpinWhite 2
S1000rr 2010 Thunder grey
Comment
-
-
Originally posted by kemo81 View PostOnko varma?Koska astunut voimaan?Minun auton kohdalta kun sanoivat tampereen autocenterissä ja autokeskuksella ettei ole voimassa olevia kampiksia?Pitääkö alkaa soitteleen perään?
Niin olikos sulla N53? Se voi olla sitten että LCI:ssä on jo uudemman sarjan suuttimet eikä niille ole kampanjaa. Mulla oli 2007 vuoden puolella valmistettu N53b30, niin siihen oli kampanja
Comment
-
-
Originally posted by kemo81 View PostEn muista paraniko ne siinä kohtaa.Adaptaatiot pitäs päästä jollain nollaan niin ett kone olisi kylmä siinä kohtaa niin näkisi miten käy.Lämpimänä käynti on kummikin sen verran tasaista että ei sitä eroa huomaisi.Mihinviittaat tuolla?
Originally posted by kemo81 View PostOnko varma?Koska astunut voimaan?Minun auton kohdalta kun sanoivat tampereen autocenterissä ja autokeskuksella ettei ole voimassa olevia kampiksia?Pitääkö alkaa soitteleen perään?E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Kuten tuossa aiemmin totesin, "rough running" (=Laufunruhe) testin pohjalta potilaan käynti on täysin hukassa kylmänä ja pahasti hukassa myös lämpimänä.
Tässä vähän logitusvideota omasta laitteesta samalla moottorilla: http://youtu.be/p19cSRR7OaU
Videon alussa kylmästartti ja Laufunruhe-testiä, välissä erilaisia muita mittauksia (mm. täyskaasuveto) ja lopussa uudestaan n. 12min lämmenneellä koneella Laufunruhe. Videosta leikattu iso osa pois, siksi kello hyppii.
Tuolta tai tasaisemmalta pitäisi käsittääkseni näyttää jos kaikki on kunnossa.
Comment
-
Comment