Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x 325i Tehoja kateissa??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dualfun
    Moderator
    • Jan 2003
    • 17837
    • PKS

    Originally posted by kemo81 View Post
    Olisiko tällä voinut olla jotain tekemistä tuon nypyttelyn kans?Kolmos sylinteri oli se jolleka antoi syttykatko koodia ja tämä nyt juurikin se kolmossylinterin suuttimelle menevä putki?Vai onko tämä vaan uusi vika kaiken kukkuraksi ja osa vaihtamalla ei saada kun tuo bensan haju ja vuoto pois?
    Lisää arpomista:
    Ettei siellä 3.pytyssä ole sitten jotain syytä joka nostaa painetta ja nyt paine purkautui tuosta heikoimmasta kohdasta pihalle?
    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

    E28 ///M535i '87 zinnoberrot

    ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
    ½ E36
    ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
    Muut talouden vehkeet:
    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
    Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

    Comment

    • kemo81
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2010
      • 1248
      • ylöjärvi

      Arpomiset saattaa mennä sinnepäin!
      Toissapäivänä sain tuo inansa murtuneen( Part number: 13 53 7 536 565 )suutin putken pätkän.Alettiin sitä vaihtaan ja selvisi hetkessä myös miksi se oli haljennut.

      Kuvassa oleva panta (nro6)jonka tulee pitää 2kpl suutinta paikallaan,on kiinni pultilla(nro7).Tämä pultti huomattiin olevan löysällä.Tiedä sitten onko tässä vian etsinnän aikana joku kajonnu suuttimiin vai onko niitä aiemmin availtu?Tämä pultiin löysyys meinaa sitä että suutiin pääsee oleen löysässä ja heilumaan.Tämä taas sen että tuo putki oli murtunut kun pääsi elämään.Tai näin oletan.
      Eilen laitettiin siis tuo suutin putki uusix,kiristettiin suuttimen pitävä panta ja vaihdettiin taas kaksi puola.Tänään ensimmäinen kylmäkäynnistys tuon jälkeen.Saas katsoa
      e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
      Ex.
      e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
      e91 325i 2009 lci SaphireBlack
      e91 325i 2005 ArktisMetal
      e46 320ci 2001 TobassBlue
      e39 523i 1996 AlpinWhite 2

      S1000rr 2010 Thunder grey

      Comment

      • kemo81
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2010
        • 1248
        • ylöjärvi

        Vielläkin pienoista täristystä kylmänä mut tasoittunutkin on.Huomenna aamusta lisää havaintojaNyt kun on puolet puolista vaihdettu,en tiä pitäskö vaihtaa toisetkin kolme?Onko noille mitään laitetta millä niiden toimivuuden pystyisi tarkistamaan?Etten heitä kaikkia vanhoja hukkaan?
        e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
        Ex.
        e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
        e91 325i 2009 lci SaphireBlack
        e91 325i 2005 ArktisMetal
        e46 320ci 2001 TobassBlue
        e39 523i 1996 AlpinWhite 2

        S1000rr 2010 Thunder grey

        Comment

        • dumo
          Bimmer Rookie
          • Aug 2013
          • 84
          • N/A

          Omalla kohdalla puolavika toisen merkkisissä autoissa on aina tullut esiin raskaammissa kuormitustilanteissa (esim. täyskaasulla), jolloin kipinän pitäisi olla just eikä melkein. Sama pätee myös sytytystulppiin. Tietysti totaalisen kuollut puola johtaa misfireen myös pienemmällä kuormalla. Saako BMW:stä mitenkään kotikonstein ulos sylinterikohtaista misfire-countia? Tuolla pystyisi toteamaan tai poissulkemaan puolavian erittäin helposti ja halvalla.

          Out-of-the-box -idea, jos ei ala ongelmavyyhti ratketa: Oletko sattumalta koskaan vilkaissut mitä imuventtiilit ja imukanavat ovat syöneet? Venttiilien karstoittuminen on tunnettu ongelma maailmalla BMW:n osalta erityisesti ahdetuissa suoraruiskuissa (esim. N54) ja erityisesti kun ajetaan rikkipitoisemmalla bensalla ja huonommilla öljyillä (esim. jenkeissä). Alkuoireina on raportoitu huonontunutta suorituskykyä, epätasaista käyntiä/ääntä - myöhemmin kylmäkäynnistysvaikeuksia - ja lopulta voi jäädä imuvenat kantamaan.

          BMW:llä on viralliset työkalut imukanavien ja venttiileiden puhdistukseen. Imukanavaan kiinni tulee alumiininen sovite, johon kiinnittyy pölynimuri. Toisesta pienemmästä reiästä ammutaan sisään puhalluspistoolilla pähkinänkuorirouhetta. Epäilen että monella merkkikorjaamolla välineet on ja autoja putsaillaan asiakkaalle asiasta erikseen mainitsematta.

          En ole oikein saanut selville kuinka pahasti N53 kärsii tästä, mutta tuskin on täysin immuunikaan. Omastani venat tarkastettiin juuri, mutta ei ollut märkää öljymähmää kummempaa ainakaan vielä venttiileissä. Asentajan mukaan on ilmiselvää että imusarja on irroteltu ainakin pariin otteeseen aiemmin (pieniä naarmuja/irrotusjälkiä osissa), enkä ihmettelisi jos saksalainen merkkiliike olisikin kuukausi sitten huollossa käyttäessäni tehnyt pienen ilmaisen lisätyön.

          Comment

          • kemo81
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2010
            • 1248
            • ylöjärvi

            Ei ole tästä autosta ollut imusatsi laisinkaan irti viellä eikä inspiroisi yhtään alkaa kyllä purkaankaan..Vaikka tällä konstein voisi saada suht edukkaasti vikaa korjailtua jos se olis siellä suuntaa.
            Eilen käytin auton marmorilla määräaikais huollossa ja auto kävi tuon erikseen veloitettavan laajemman bmw vikamuistin tsekkauksen läpi.Ei mitään koodeja mihinkään suuntaan.Ajettiin sisään kumminkin uusimmat softat kun oli tarjolla pari numeroa uudemmat..

            Käynti on ehkä inansa tasaisempaa tällä hetkellä mitä kesällä oli mutta havaittavissa vielläkin pientä nypyttelyä..
            e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
            Ex.
            e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
            e91 325i 2009 lci SaphireBlack
            e91 325i 2005 ArktisMetal
            e46 320ci 2001 TobassBlue
            e39 523i 1996 AlpinWhite 2

            S1000rr 2010 Thunder grey

            Comment

            • bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17799
              • Jämsä

              Originally posted by kemo81 View Post
              Ei ole tästä autosta ollut imusatsi laisinkaan irti viellä eikä inspiroisi yhtään alkaa kyllä purkaankaan..Vaikka tällä konstein voisi saada suht edukkaasti vikaa korjailtua jos se olis siellä suuntaa.
              Eilen käytin auton marmorilla määräaikais huollossa ja auto kävi tuon erikseen veloitettavan laajemman bmw vikamuistin tsekkauksen läpi.Ei mitään koodeja mihinkään suuntaan.Ajettiin sisään kumminkin uusimmat softat kun oli tarjolla pari numeroa uudemmat..

              Käynti on ehkä inansa tasaisempaa tällä hetkellä mitä kesällä oli mutta havaittavissa vielläkin pientä nypyttelyä..


              Kuinkahan pientä se nypyttely sitten on? Onko sillä huollon tyypit käynyt ajamassa ja todennut että ei ole normaalia?
              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

              Comment

              • kemo81
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2010
                • 1248
                • ylöjärvi

                Vein auton huoltoon tarkoituksella jo edeltävänä iltana siistä syystä että on koeajettavissa aamusta kylmänä.Laitoin lapun viellä avain nippuun kiinni missä kerroin,että kävisivät koe ajamassa ennen huoltoa.Näin olivat tehneet ja sanoivat että kyllä siinä kylmänä tyhjäkäynti on epätasaista hivenen.Eli myönsivät.Jo keväällä kun samassa firmassa huollatin ja vaihdettiin nox-sensori koodien sinne viitaten,toimin samalla tavalla ja silloin eivät ilmeisesti koe ajoa ollut suoritettu koska sanoivat ettei huomaa autossa mitään vikaa..
                e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                Ex.
                e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                e91 325i 2005 ArktisMetal
                e46 320ci 2001 TobassBlue
                e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                S1000rr 2010 Thunder grey

                Comment

                • Dualfun
                  Moderator
                  • Jan 2003
                  • 17837
                  • PKS

                  En muista enää kaikkia mitä autolle on tehty, mutta onko adaptaatiot nollattu lähiaikoina - Erityisesti NOx adaptaatio? Erään N53 moottorisen kanssa se nollattiin ja veto muuttui tasaisemmaksi. Tuohan olisi ollut syytä tehdä ainakin anturin vaihdon yhteydessä DIS mukaan. Ei siitä haittaa olisi tehdä uusiksikaan?
                  E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                  E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                  E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                  ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                  ½ E36
                  ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                  Muut talouden vehkeet:
                  E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                  Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                  Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                  Comment

                  • kemo81
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2010
                    • 1248
                    • ylöjärvi

                    Originally posted by Dualfun View Post
                    En muista enää kaikkia mitä autolle on tehty, mutta onko adaptaatiot nollattu lähiaikoina - Erityisesti NOx adaptaatio? Erään N53 moottorisen kanssa se nollattiin ja veto muuttui tasaisemmaksi. Tuohan olisi ollut syytä tehdä ainakin anturin vaihdon yhteydessä DIS mukaan. Ei siitä haittaa olisi tehdä uusiksikaan?
                    Muistaakseni nollattiin siinä kohtaa kun katit vaihdettiin ja egr putsattiin.Mutta pitääpä pyytää nollaamaan kun seuraavan kerran tulee tilaisuus moiseen lystiin..
                    e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                    Ex.
                    e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                    e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                    e91 325i 2005 ArktisMetal
                    e46 320ci 2001 TobassBlue
                    e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                    S1000rr 2010 Thunder grey

                    Comment

                    • kemo81
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2010
                      • 1248
                      • ylöjärvi

                      Mistäs tiedän mikä sylinteri on millä numerolla kun katson konehuoneeseen?Live dataa katsellessa sylinterit 1-3-5 näyttää sekoilevan ihan kunnolla..
                      e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                      Ex.
                      e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                      e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                      e91 325i 2005 ArktisMetal
                      e46 320ci 2001 TobassBlue
                      e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                      S1000rr 2010 Thunder grey

                      Comment

                      • Pretoriaani
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2009
                        • 3842
                        • Hyvinkää, Finland

                        Originally posted by kemo81 View Post
                        Mistäs tiedän mikä sylinteri on millä numerolla kun katson konehuoneeseen?Live dataa katsellessa sylinterit 1-3-5 näyttää sekoilevan ihan kunnolla..
                        Ykköspytty on lähimpänä keulaa ja siitä sitte.
                        I don't lose sleep over the opinion of sheep.

                        Comment

                        • kemo81
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2010
                          • 1248
                          • ylöjärvi

                          Ideoita mikä sekoittaisi jokatoisen sylinterin kylmäkäynnillä?Vikakoodia ei edelleenkään anna:(
                          e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                          Ex.
                          e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                          e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                          e91 325i 2005 ArktisMetal
                          e46 320ci 2001 TobassBlue
                          e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                          S1000rr 2010 Thunder grey

                          Comment

                          • kemo81
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2010
                            • 1248
                            • ylöjärvi

                            Eilen kun luettiin dataa läppärillä jäi siitä muistoksi muutama video.Eli pari ensimmäistä pätkää olisi tilanteesta jolloin auton on kylmä ja täten myös vikatila päällä:









                            Ja sitten pätkää kun kone on jo lämmennyt:



                            Tälläisiä ei marmorilla mittailla kun ei siellä vikaa ole voitu diagnosoida.Jollain ideoita?
                            e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                            Ex.
                            e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                            e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                            e91 325i 2005 ArktisMetal
                            e46 320ci 2001 TobassBlue
                            e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                            S1000rr 2010 Thunder grey

                            Comment

                            • kemo81
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2010
                              • 1248
                              • ylöjärvi

                              Originally posted by Pretoriaani View Post
                              Ykköspytty on lähimpänä keulaa ja siitä sitte.
                              Ok.Näin minäki oletin.Varmistin vain,koska vaihdoin hiljan puolia 3kpl ja laitoin ne 1-3 sylintereille jos edestä aletaan laskea.Puolissa vika ei ole.Onko näissä sytytyksen vahvistimia mitä kuulemma vag moottoreissa on?
                              e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                              Ex.
                              e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                              e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                              e91 325i 2005 ArktisMetal
                              e46 320ci 2001 TobassBlue
                              e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                              S1000rr 2010 Thunder grey

                              Comment

                              • kemo81
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2010
                                • 1248
                                • ylöjärvi

                                Ei kellään satu oleen mitään veikkausta heittää kehiin?
                                e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                                Ex.
                                e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                                e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                                e91 325i 2005 ArktisMetal
                                e46 320ci 2001 TobassBlue
                                e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                                S1000rr 2010 Thunder grey

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎